Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
21 p, 777.8 KB Niveles de algebrización de la actividad matemática escolar : implicaciones para la formación de maestros / Godino, Juan D. (Universidad de Granada) ; Aké Tec, Lilia Patricia (Universidad de Granada) ; Gonzato, Margherita (Universidad de Granada) ; Wilhelmi, Miguel R. (Universidad Pública de Navarra)
El desarrollo del razonamiento algebraico elemental desde los primeros niveles educativos es un objetivo propuesto en diversas investigaciones y orientaciones curriculares. En consecuencia, es importante que el profesor de educación primaria conozca las características del razonamiento algebraico y sea capaz de seleccionar y elaborar tareas matemáticas adecuadas que permitan la progresiva introducción del razonamiento algebraico en la escuela primaria. [...]
Developing elementary algebraic thinking since the earliest levels of education is a goal proposed in different research works and curricular guidelines. Consequently, primary school teachers should know the characteristics of algebraic reasoning and be able to select and develop appropriate mathematical tasks that serve to gradually introduce algebraic reasoning in primary school. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.965
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 199-219  
2.
22 p, 583.8 KB Una aproximación ontosemiótica a la visualización en educación matemática / Godino, Juan D. (Universidad de Granada) ; Gonzato, Margherita (Universidad de Granada) ; Cajaraville Pegito, José A (Universidade de Santiago de Compostela) ; Fernández Blanco, Teresa (Universidade de Santiago de Compostela)
La visualización es un campo de investigación de creciente importancia en educación matemática. Sin embargo, el estudio de su naturaleza y relación con otras formas de registro y comunicación de información continúa siendo tema de reflexión. [...]
Visualization is a research field of growing importance in mathematics education. However, the study of their nature and relationship to other forms of information recording and reporting continues to be a subject of reflection. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n2.653
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 2 (juny 2012) , p. 109-130  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.