1.
|
16 p, 397.1 KB |
Perspectives, Metodologies i Tecnologies en el desplegament de l'educació STEM
/
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Directora del CRECIM. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ;
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'educació STEM es presenta sovint com una proposta innovadora i excitant que, tant al servei de l'augment de vocacions com orientada a millorar l'alfabetització de la població en aquest àmbit, ha arribat amb força al panorama educatiu també del nostre país. [...] STEM education is often introduced as an innovative and exciting aproach that, both in the service of increasing vocations and aimed at improving citizens' literacy in this field, has strongly reached the educational landscape of our country. [...] La educación STEM se presenta a menudo como una propuesta innovadora y excitante que, ya sea al servicio del aumento de vocaciones como orientada a mejorar la alfabetización de la población en este ámbito, ha llegado con fuerza al panorama educativo también de nuestro país. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.470
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 56-71 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
|
|
2.
|
17 p, 936.4 KB |
El Pla de Departament Phi. Una empenta lingüística a la competència científica
/
Rotllan, Marta (INS Marta Estrada) ;
Muñoz, Maria 1963- (INS Marta Estrada) ;
Garcia, Antoni (INS Marta Estrada) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ;
Hernández, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Domènech Casal, Jordi (Ins Marta Estrada)
Desplegar un ensenyament competencial de les Ciències és un repte que requereix incloure de manera sostinguda components epistèmiques, cognitives i lingüístiques que impacten metodològicament en el disseny d'actuacions i activitats. [...] The development of scientific competence is a challenge that requires a sustained inclusion of epistemic, cognitive, and linguistic components that methodologically impact the design of actions and activities. [...] Desplegar una enseñanza competencial de las Ciencias es un reto que requiere incluir de manera sostenida componentes epistémicas, cognitivas y lingüísticas que impactan metodológicamente en el diseño de actuaciones y actividades. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.449
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 21-37 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
3.
|
9 p, 866.8 KB |
10 taules periòdiques per a un any ple de química : una revisió de l'Any Internacional de la Taula Periòdica als centres de secundària de Catalunya
/
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En motiu de l'Any Internacional de la Taula Periòdica (AITP), molts centres educatius s'han sumat a la celebració i s'han dut a terme una gran varietat d'activitats i iniciatives, especialment a secundària. [...] Many schools have joined the celebration of the International Year of the Periodic Table (AITP) and have carried out a wide variety of activities and initiatives, especially in secondary schools. One of the main activities has been to involve students in the elaboration of all kinds of periodic tables, and many classrooms, corridors and facades of educational centers have been filled with names of chemical elements, atomic numbers, groups and periods. [...]
2019 - 10.5565/rev/ciencies.413
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 27-35 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
8 p, 524.8 KB |
El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica
/
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698
|
|
7.
|
|
8.
|
2 p, 35.1 KB |
La tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat
/
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
A través d'enquestes, observacions a l'aula i entrevistes a docents, aquesta tesi doctoral ha estudiat detalladament la utilització de diversos dispositius en l'ensenyament de les ciències a secundària i la influència de les creences del professorat sobre aquesta tecnologia en el seu ús. [...] A través de encuestas, observaciones en el aula y entrevistas a docentes, esta tesis doctoral ha estudiado detalladamente la utilización de varios dispositivos en la enseñanza de las ciencias en secundaria y la influencia de las creencias del profesorado sobre esta tecnología en su uso. [...] Through questionnaires, classroom observations and interviews with teachers, this thesis has studied in detail the use of multiple devices in science education at the secondary level and the influence that teachers' opinions about this technology had in their use. [...]
2016
UAB divulga, Maig 2016
3 documents
|
|
9.
|
|