Resultados globales: 70 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 16 registros
Documentos de investigación, Encontrados 5 registros
Materiales académicos, Encontrados 49 registros
Artículos Encontrados 16 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
13 p, 1.2 MB El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas" / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The educational innovation experience of implementation of the course.
"Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. [...]

2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)  
2.
8 p, 375.8 KB Aprender a diseñar proyectos en respuesta a necesidades reales y en colaboración con entidades sociales / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bailes, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de las Ciències de la Salut)
Presentamos una experiencia de ApS en la que, siguiendo la metodología ABP, los estudiantes diseñan proyectos para responder a necesidades reales presentadas por entidades que trabajan en ámbitos de la salud, la educación y la intervención social. [...]
We are presenting a learning-. service experience in which, following the PBL methodology, students design projects to face real needs presented by organizations working in areas of health, education and social intervention. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
3.
42 p, 704.7 KB Caloric restriction modulates the monoaminergic and glutamatergic systems in the hippocampus, and attenuates age-dependent spatial memory decline / Rojic-Becker, Divka (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The beneficial effects of caloric restriction (CR) on health and life expectancy are well documented, although its ability to slow down age-dependent cognitive decline and the underlying biochemical changes remains unclear. [...]
2019 - 10.1016/j.nlm.2019.107107
Neurobiology of learning and memory. Article Number 107107, Vol. 166 (December 2019)  
4.
17 p, 683.7 KB Learning deficits in an odor reward-task induced by parafascicular thalamic lesions are ameliorated by pretraining d-cycloserine in the prelimbic cortex / Villarejo-Rodríguez, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Boadas Vaello, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
We investigated whether the N-methyl- d-aspartate (NMDA) receptor partial agonist d-cycloserine (DCS) infused into the prelimbic cortex (PLC) would reverse the learning deficits caused by bilateral excitotoxic lesions of the parafascicular nucleus (PFn) in an odor discrimination task (ODT). [...]
2013 - 10.1016/j.bbr.2012.10.041
Behavioural Brain Research, Vol. 238 (2013) , p. 289-292  
5.
16 p, 4.5 MB Effects of Caloric Restriction on Spatial Object Recognition Memory, Hippocampal Neuron Loss and Neuroinflammation in Aged Rats / Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Galofré-López, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Pallares, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Gimenez-Montes, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Barcia, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Rojic-Becker, Divka (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
Age-related neurobiological changes significantly affect hippocampal structure and function, such that the main cognitive impairments associated with aging are related to the integrity of this brain structure, including the deterioration in spatial object recognition (SOR) memory. [...]
2023 - 10.3390/nu15071572
Nutrients, Vol. 15 Núm. 7 (2023) , art. 1572  
6.
14 p, 387.2 KB Una experiència de dos anys de treball cooperatiu i col·laboratiu pel suport i la gestió docent / Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Des del curs 2010-11, la Facultat de Psicologia de la UAB compta amb un grup d'estudiants que es formen com a "assistents de titulació" dels estudis de Grau realitant tasques de suport a la docència. [...]
Since the academic year 2010-11, the Faculty of Psychology of the UAB has a group of students that work as "assistants of the Degree studies" realizing tasjs of teaching support. In order to facilitate students' acquisition of useful skills and to support teaching in a helpful way, trasnversal tasks were priopritized and the organizational structure of the group was based in a collaborative methodoogy. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
7.
28 p, 645.6 KB Prácticas Integradas en la Facultad de Psicología : una experiencia de innovación docente fundamentada en la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
En esta comunicación presentamos la experiencia de innovación docente derivada del desarrollo e implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
In this paper we present the educational innovation experience derivated from the development and implementation of the course "integrated practices" in the bachelor in psychology of the faculty of psychology at the autonomous university of Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
8.
24 p, 905.3 KB Intra-hippocampal d-cycloserine rescues decreased social memory, spatial learning reversal, and synaptophysin levels in aged rats / Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Tarrés-Gatius, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Candalija Iserte, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Potenciació i Recuperació de la Memòria en Rates normals i amb Dany Cerebral
Aging is characterized by a decrease in N-methyl-D-aspartate receptors (NMDARs) in the hippocampus, which might be one of the factors involved in the age-dependent cognitive decline. D-Cycloserine (DCS), a partial agonist of the NMDAR glycine recognition site, could improve memory deficits associated to neurodegenerative disorders and cognitive deficits observed in normal aging. [...]
2018 - 10.1007/s00213-018-4858-z
Psychopharmacology, Vol. 235 Núm. 5 (2018) , p. 1463-1477  
9.
44 p, 1.4 MB Effects of caloric restriction on monoaminergic neurotransmission, peripheral hormones, and olfactory memory in aged rats / Rojic-Becker, Divka (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Aging is associated with a reduced ability to identify and discriminate scents, and olfactory dysfunction has been linked to preclinical stages of neurodegenerative diseases in humans. Moreover, emerging evidence suggests that smell-driven behaviors are regulated by hormones like insulin or leptin, and by metabolic parameters like glucose, which in turn may influence monoaminergic neurotransmission in brain areas related to cognition. [...]
2021 - 10.1016/j.bbr.2021.113328
Behavioural Brain Research, Vol. 409 (2021) , p. 113328  
10.
9 p, 895.5 KB Caloric restriction modulates the monoaminergic system and metabolic hormones in aged rats / Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Rojic Becker, Divka Inge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vega-Carbajal, C. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Martí Nicolovius, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Caloric restriction (CR) can attenuate the general loss of health observed during aging, being one of the mechanisms involved the reduction of hormonal alteration, such as insulin and leptin. This change could also prevent age-specific fluctuations in brain monoamines, although few studies have addressed the effects of CR on peripheral hormones and central neurotransmitters exhaustively. [...]
2020 - 10.1038/s41598-020-76219-7
Scientific reports, Vol. 10 (november 2020)  

Artículos : Encontrados 16 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 5 registros  
1.
43 p, 2.3 MB Development of a first proposal on the Integrative Neurobiological Model of Consciousness through a philogenetical perspective on the nervous system / Castán Sogas, Marçal ; Guillazo i Blanch, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
What is consciousness? Although some philosophical approaches propose that could be some kind of emergent property of matter, the integration of different neurobiological and psychological evidence allow us to suggest that there is a simpler explanation: consciousness is an inescapable loop of stimuliresponse, a process that brains with very specific characteristics do. [...]
Què és la consciència? Tot i que algunes aproximacions filosòfiques proposen que podria ser algun tipus de propietat emergent de la matèria, la integració de diferents evidències neurobiològiques i psicològiques ens permeten suggerir que hi ha una explicació més simple: la consciència és un loop ineludible d'estímuls-resposta, un procés que cervells amb unes característiques molt específiques duen a terme. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Psicologia [954]  
2.
206 p, 3.2 MB Potenciació de l'aprenentatge i la memòria amb agonistes del glutamat en models animals de dèficits cognitius / Visa Bombardo, Joan ; Guillazo i Blanch, Gemma, dir. ; Vale Martínez, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
L'envelliment progressiu de la població pot implicar una major incidència de malalties neurodegeneratives, el que suposa un problema social important que requereix d'investigació. Les regions cerebrals especialment sensibles als efectes de l'envelliment són l'escorça prefrontal (CPF) i l'hipocamp (HPC), amb especial implicació dels seus receptors d'àcid N-metil-D-aspartat (NMDAr) i α-amino-3-hidroxi-5-metil-4-isoxazolpropionic (AMPAr). [...]
The progressive aging of the population may involve a high incidence of neurodegenerative diseases, which is an important social problem that requires research. The cerebral regions especially sensitive to the effects of aging are the prefrontal cortex (PFC) and the hippocampus (HPC), with special involvement of its receptors N-methyl-D-aspartate (NMDAr) and α-amino-3-hydroxy-5-methyl-4-isoxazolpropionic (AMPARr). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
184 p, 1.8 MB Potenciació de l'atenció i de la memòria en models animals de dèficit cognitiu per inactivació dels nuclis intralaminars del tàlem / Barrós Millàs, Pol ; Guillazo i Blanch, Gemma, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
El present estudi s'emmarca dins d'una línia de recerca que pretén investigar diferents tractaments cerebrals que podrien potenciar fonamentalment processos d'atenció i memòria en models animals de dèficit cognitiu derivat de l'envelliment i de lesions o inactivacions cerebrals que imiten algunes alteracions observades en determinades malalties neurodegeneratives, com l'Alzheimer o Parkinson, o síndromes clínics, com l'amnèsia diencefàlica. [...]
This study is part of a line of research aims to investigate different brain treatments could promote fundamental processes of attention and memory in animal models of cognitive deficit resulting from aging and injury or brain inactivation that mimic some disorders observed in certain degenerative diseases such as Alzheimer's or Parkinson's, or clinical syndromes such as diencephalic amnesia. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
24 p, 810.9 KB Validesa de la resposta electrodermal com a mesura fisiològica d'avaluació de la sinestèsia : evidència d'un estudi d'entrenament intensiu d'associació sinestèsica amb no sinestèsics / Mas Casadesús, Anna ; Guillazo i Blanch, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Amb l'objectiu de corroborar la validesa del test de condicionament sinestèsic de la resposta electrodermal (RED) com a mesura d'avaluació de la sinestèsia, s'ha realitzat un entrenament intensiu d'associació sinestèsica (lletres->colors) d'entre 60-70 minuts amb 10 persones no sinestèsiques i posteriorment s'han avaluat les seves respostes comportamentals (test d'Stroop sinestèsic) i fisiològiques (test de condicionament sinestèsic RED) (i comparat amb grup control anàleg). [...]
Synaesthesia is a sensory neurological condition characterised by the fact that the attribute of a stimulus triggers inevitably the conscious experience of an additional attribute (e. g. , the letter A is seen as red). [...]

2014
Grau en Psicologia [954]  
5.
70 p, 7.8 MB Efectes de l'estimulació i de la lesió del nucli parafascicular del tàlem sobre el condicionament d'evitació activa de dos sentits, en rates / Guillazo i Blanch, Gemma ; Martí Nicolovius, Margarita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Morgado-Bernal, Ignacio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
El nucli parafascicular (PF) en rates, o complex centremitjà-parafascicular (CM-PF) en primats, forma part dels nuclis intralaminars posteriors del tàlem i participa en diferents funcions estat-dependents com, per exemple, l'arousal o l'atenció. [...]
El núcleo parafascicular (PF) en ratas, o complejo centromediano-parafascicular (CM-PF) en primates, forma parte de los núcleos intralaminares posteriores del tálamo y participa en diferentes funciones estado-dependientes como, por ejemplo, el arousal o la atención. [...]
The rodent parafascicular (PF) nucleus, or centromedian-PF (CM-PF) complex in primates, is a caudal intralaminar component of the thalamus involved in various state-dependent functions, such as arousal and attention. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
4 documentos

Materiales académicos Encontrados 49 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
6 p, 119.7 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Gimenez Llort, Lidia ; Aldavert Vera, Laura ; Armario Garcia, Antonio ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo Blanch, Gemma ; Marti Nicolovius, Margarita ; Morgado Bernal, Ignacio ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarés i Añó, Marcos ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, Maria del Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela Agullo, Rosa Maria ; Vale Martinez, Ana Maria ; Torras Garcia, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
The subject explores the brain, the central nervous system and its interaction with neuroendocrine and immune systems, always in relation to complex psychological processes, such as emotions, stress and the multiple aspects of cognitive functions. [...]
La asignatura explora el cerebro, el sistema nervioso central y su interacción con sistemas neuroendocrinos e inmunitario, siempre en relación con los procesos psicológicos complejos, como las emociones, el estrés y los múltiples aspectos de las funciones cognitivas. [...]

2023-24
Màster Universitari en Neurociències [1158]
Màster Universitari en Neurociències [1510]
3 documentos
2.
8 p, 120.5 KB Pràctiques Integrades [106401] / Barajas Vélez, Ana ; Balada, Ferran ; Edo Izquierdo, Silvia ; Fornieles Deu, Albert ; Guillazo Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal i Alemany, Roser ; Martinez Martinez, Luz Maria ; Cantera Espinosa, Leonor M ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Faucha Hernández, Mireia ; Pretus Gomez, Clara-Helena ; Crespo-Puig, Neus ; Bonillo Martín, Albert ; Muro Rodriguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar a l'estudiantat d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar al estudiantado de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
3 documentos
3.
7 p, 115.4 KB Psicologia Fisiològica I [102547] / Guillazo Blanch, Gemma ; Aldavert Vera, Laura ; Marti Nicolovius, Margarita ; Segura Torres, Maria del Pilar ; Vale Martinez, Ana Maria ; Portero Tresserra, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura es considera de formació bàsica i obligatòria dins del Grau en Psicologia de la UAB. Està ubicada al primer semestre de segon curs, després d'haver cursat a primer curs les assignatures "Fonaments de Psicobiologia I" i "Fonaments de Psicobiologia II". [...]
This subject, which is compulsory in the UAB's Degree in Psychology, is taught in the first semester of the second academic year, after having completed the subjects Foundations of Psychobiology I and II. [...]
Esta asignatura se considera de formación básica y obligatoria dentro del Grado en Psicología de la UAB. Está ubicada en el primer semestre de segundo curso, después de haber cursado en primer curso las asignaturas "Fundamentos de Psicobiología I" y "Fundamentos de Psicobiología II". [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
4.
6 p, 119.4 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Gimenez-Llort, Lydia ; Aldavert Vera, Laura ; Armario Garcia, Antonio ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Marti Nicolovius, Margarita ; Morgado-Bernal, Ignacio ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarès, Marc ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela, Rosa M ; Vale Martinez, Anna ; Torras García, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
The subject explores the brain, the central nervous system and its interaction with neuroendocrine and immune systems, always in relation to complex psychological processes, such as emotions, stress and the multiple aspects of cognitive functions. [...]
La asignatura explora el cerebro, el sistema nervioso central y su interacción con sistemas neuroendocrinos e inmunitario, siempre en relación con los procesos psicológicos complejos, como las emociones, el estrés y los múltiples aspectos de las funciones cognitivas. [...]

2022-23
Màster Universitari en Neurociències [1158]
Màster Universitari en Neurociències [1510]
3 documentos
5.
7 p, 118.6 KB Pràctiques Integrades [106401] / Bonillo Martín, Albert ; Edo Izquierdo, Sílvia ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal i Alemany, Roser ; Cladellas, Ramon ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Barajas Vélez, Ana ; Faucha Hernández, Mireia ; Barat-Auleda, Oriol ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar els estudiants d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar a los estudiantes de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
3 documentos
6.
6 p, 112.2 KB Psicologia Fisiològica I [102547] / Aldavert Vera, Laura ; Ferré i Suana, Núria ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Segura Torres, Pilar ; Vale Martinez, Anna ; Portero Tresserra, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura es considera de formació bàsica i obligatòria dins del Grau en Psicologia de la UAB. Està ubicada al primer semestre de segon curs, després d'haver cursat a primer curs les assignatures "Fonaments de Psicobiologia I" i "Fonaments de Psicobiologia II". [...]
This subject, which is compulsory in the UAB's Degree in Psychology, is taught in the second semester of the second year, after having completed the subjects Foundations of Psychobiology I and II. The basic knowledge of genetics, neurophysiology, neurochemistry and functional neuroanatomy, studied in the previous subjects, will be considered completed. [...]
Esta asignatura se considera de formación básica y obligatoria dentro del Grado en Psicología de la UAB. Está ubicada en el primer semestre de segundo curso, después de haber cursado en primer curso las asignaturas "Fundamentos de Psicobiología I" y "Fundamentos de Psicobiología II". [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
7.
7 p, 117.1 KB Psicologia Fisiològica II [102546] / Segura Torres, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Marti Nicolovius, Margarita ; Silvestre Soto, Jordi ; Portero Tresserra, Marta ; Ivanova Serokhvostova, Anastasya ; Tapias Espinosa, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement de les bases biològiques dels estadis de son i vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d'aprenentatge i memòria. En acabar el curs, l'alumnat haurà de ser capaç de: 1. [...]
The general objective of the subject is learn about the biological bases of sleep and waking, motivated behaviours, emotions, and learning and memory processes. At the end of the course, students will be able to do the following. [...]
El objetivo general de la asignatura es el conocimiento de las bases biológicas de los estadios de sueño y vigilia, las conductas motivadas, las emociones y los procesos de aprendizaje y memoria. Al finalizar el curso, el alumnado deberá ser capaz de: Conocer y explicar las bases neurobiológicas de los ritmos de sueño y vigilia, las funciones del sueño y algunas de sus alteraciones. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
8.
3 p, 1.8 MB Psicologia Fisiologica I [21128] / Morgado-Bernal, Ignacio ; Martí, Margarita ; Segura, Pilar ; Aldavert Vera, Laura ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
9.
4 p, 2.2 MB Bases Genetiques i Evolutives de la Conducta [21119] / Martí, Sunsi ; Darbra Marges, Sònia ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
6 p, 119.9 KB Neurobiologia de la Cognició i del Comportament [42911] / Gimenez-Llort, Lydia ; Aldavert Vera, Laura ; Armario Garcia, Antonio ; Coll-Andreu, Margalida ; Costa Miserachs, David ; Guillazo i Blanch, Gemma ; Martí Nicolovius, Margarita ; Morgado-Bernal, Ignacio ; Nadal i Alemany, Roser ; Pallarès, Marc ; Portell Cortés, Isabel ; Segura Torres, Pilar ; Torrubia Beltri, Rafael ; Escorihuela, Rosa M ; Vale Martínez, Anna ; Torras García, Meritxell ; Ortiz de Pablo, Jordi ; Andero Galí, Raül ; Molinuevo Alonso, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
1 L'assignatura explora el cervell, el sistema nerviós central i la seva interacció amb sistemes neuroendocrins i inmunitàri, sempre en relació amb els processos psicològics complexos, com ara les emocions, l'estrès i els múltiples aspectes de les funcions cognitives. [...]
1 The subject explores the brain, the central nervous system and its interaction with neuroendocrine and immune systems, always in relation to complex psychological processes, such as emotions, stress and the multiple aspects of cognitive functions. [...]
1 La asignatura explora el cerebro, el sistema nervioso central y su interacción con sistemas neuroendocrinos e inmunitario, siempre en relación con los procesos psicológicos complejos, como las emociones, el estrés y los múltiples aspectos de las funciones cognitivas. [...]

2021-22
Màster Universitari en Neurociències [1158]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 49 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.