Results overview: Found 6 records in 0.01 seconds.
Articles, 4 records found
Research literature, 2 records found
Articles 4 records found  
1.
6 p, 82.8 KB Processo e heranças de inovação educacional : legados de um projeto internacional / Siqueira Harres, João Batista (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul) ; Do Rosário Lima, Valderez Marina (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul) ; Gessinger, Rossana Maria (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul) ; Cattani Delord, Gabriela Carolina (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul) ; Balzano, Emilio (Università di Napoli) ; Serpico, Marco (Università di Napoli) ; Cuomo, Francesco (Università di Napoli) ; Michinini, Ciro (Università di Napoli) ; Breda, Adriana (Universidad de los Lagos (Xile))
A pesquisa avalia as heranças e repercussões do desenvolvimento de atividades inovadoras de diferentes contextos no ensino de ciências e matemática. Os participantes são docentes no Brasil, Espanha e Itália envolvidos em experiências inovadoras coordenadas por um projeto especificamente orientado para este fim. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 333-338  
2.
6 p, 184.1 KB Práticas interdisciplinares no âmbito da iniciação à docência : possibilidades de inovação educativa / Marchi Gonzatti, Sônia Elisa ; Corte Vitória, Maria Inês ; Siqueira Harres, João Batista
Este trabalho visa a refletir sobre o caráter inovador e interdisciplinar de práticas de iniciação à docência, no âmbito de um subprojeto interdisciplinar desenvolvido em três escolas. A pesquisa é de natureza qualitativa e utilizou pesquisa de campo e entrevistas para geração de dados. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4987-4992  
3.
18 p, 390.2 KB El cambio del profesorado de ciencias II : itinerarios de progresión y obstáculos en estudiantes de magisterio / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla) ; Harres, Joao (Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul, Brazil) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz) ; Pizzato, Michelle (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (Brasil))
En este trabajo, segundo de una serie de dos, se presenta el progreso y los obstáculos que experimentan cinco equipos de estudiantes de Magisterio al participar en asignaturas basadas en el modelo Formación de Profesores para Investigar la Práctica (FOPIP), de orientación constructivista, y en el curso CAIC (Concepciones de los Alumnos e Innovación Curricular). [...]
This paper, the second in a series of two, presents the progress and obstacles experienced by five teams of prospective primary education teachers who participated in courses based on the constructivist-oriented model «Teacher Education for Inquiry into Practice (FOPIP)», and in the «Students' Conceptions and Curricular Innovation (CAIC)» course. [...]

2011 - 10.5565/rev/enscien/v29n3.1113
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 ( 2011) , p. 353-370  
4.
16 p, 508.8 KB El cambio del profesorado de ciencias I : marco teórico y formativo / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Harres, Joao (Pontificia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Brasil. Faculdade de Física) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ; Pizzato, Michelle (Pontificia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Brasil. Faculdade de Física)
En este trabajo, primero de una serie de dos, se reflexiona sobre la necesidad de cambiar el modelo dominante de enseñanza de las ciencias y sobre la conveniencia de que los docentes construyan un conocimiento práctico profesional que supere disyunciones del tipo teoría-práctica, conocimiento científico y didáctico, etc. [...]
This communication, the first of a series of two, reflets on the need to change the predominant model of science teaching, and on the desirability for teachers to construct their own professional knowledge to go beyond disjunctions of the theory-practice, scientific-pedagogical knowledge, etc, type. [...]

2010
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 1 (2010) , p. 31-46  

Research literature 2 records found  
1.
52 p, 835.1 KB Findings and recommendations for research-based practice in science education / Balzano, Emilio (Università degli Studi di Napoli Federico II) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galili, Igal (Universitah ha-Ivrit bi-Yerushalayim) ; Gramajo, Maria Cecilia (Universidad Nacional de Salta) ; Orozco Cruz, Juan Carlos (Universidad Pedagógica Nacional (Colòmbia)) ; Harres, João Batista Siqueira (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul)
Aquest informe presenta les conclusions de la investigació desenvolupada en el marc del projecte TRACES. Les conclusions es presenten en forma de recomanacions per a possibles iniciatives i polítiques futures centrades en l'educació científica. [...]
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  
2.
88 p, 1.7 MB Research and practice in science education : a cross comparison of national surveys / Balzano, Emilio (Università degli Studi di Napoli Federico II) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galili, Igal (Universitah ha-Ivrit bi-Yerushalayim) ; Gramajo, Maria Cecilia (Universidad Nacional de Salta) ; Orozco Cruz, Juan Carlos (Universidad Pedagógica Nacional (Colòmbia)) ; Harres, João Batista Siqueira (Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul)
Aquest informe és una fita important en el desenvolupament de Traces. Es tanca la primera fase del projecte - un estudi sobre la bretxa d'investigació-pràctica centrat en els mestres - i estableix les bases per al segon - un estudi de camp per mirar a la mateixa qüestió en viu.
2012 (Deliverables Projecte TRACES)  

See also: similar author names
1 Harres, J. B. S.
2 Harres, João Batista Siqueira
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.