1.
|
10 p, 1.1 MB |
Predicció de convulsions en pacients amb epilèpsia a partir dels seus senyals d'EEG
/
Bajja Sánchez, Omar ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En aquest estudi s'utilitza una xarxa neuronal U-Net 2D juntament amb un classificador K-means per predir les convulsions en pacients amb epilèpsia a partir dels seus senyals d'electroencefalograma. [...] En este estudio, se utiliza una red neuronal U-Net 2D junto con un clasificador K-means para predecir convulsiones en pacientes con epilepsia a partir de sus señales de electroencefalograma (EEG). La arquitectura U-Net se utiliza habitualmente para tareas de segmentación biomédica, pero en este estudio se adapta al dominio temporal de las señales de EEG para capturar patrones espaciales y temporales asociados a la actividad eléctrica convulsiva. In this study, a 2D U-Net neural network, along with a K-means classifier, is used to predict seizures in patients with epilepsy using their electroencephalogram signals. The U-Net architecture is commonly used for biomedical segmentation tasks, but in this study, it is adapted to the temporal domain of electroencephalogram signals to capture spatial and temporal patterns associated with seizure activity.
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
2.
|
11 p, 722.1 KB |
Generació procedural de contingut via Reinforcement Learning
/
Graupera Serra, Oriol ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és la creació de nivells per al joc de puzles Sokoban mitjançant Reinforcement Learning com a mètode de generació procedural de contingut. Per usar Reinforcement Learning, s'ha representat la generació de nivells com una tasca iterativa on, a cada iteració i mitjançant un sistema de recompenses, es modifica el tauler del joc per obtenir un nivell que tingui una solució. [...] The aim of this project is to create levels for the puzzle game Sokoban with Reinforcement learning as a Procedural Content Generation method. In order to use Reinforcement Learning, the level generation has been represented as an iterative task where in each step and with a reward system, the Sokoban board is modified to reach a solvable level. [...] El objetivo de este proyecto es crear niveles para el juego de puzzles Sokoban mediante Reinforcement Learning como método de generación procedimental de contenido . Para utilizar Reinforcement Learning, la generación de niveles se ha representado como una tarea iterativa donde en cada iteración y con un sistema de recompensas, se modifica el tablero del juego para alcanzar un nivel solucionable. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
3.
|
|
4.
|
8 p, 730.9 KB |
Vector TD Plus
/
Sanz Martinez, Joel ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte sorgeix de la idea d'aprofitar l'atractiu que tenen els videojocs en els joves per fomentar certs aspectes del pensament, com pot ser el raonament matemàtic. Per aconseguir aquest objectiu aquest treball proposa un joc dinàmic i entretingut que presenti un repte sense arribar a ser frustrant per el jugador. [...] This project stems from the idea of using videogames' appeal to young people to encourage strategic and mathematic thinking. To achieve this goal, the game must be both dynamic and entertaining while presenting a real challenge without it being frustating to the Player. [...] Este proyecto surge de la idea de aprovechar el atractivo que tienen los videojuegos en los jóvenes para fomentar ciertos aspectos del pensamiento, como puede ser el razonamiento matemático. Para conseguir este objetivo, este trabajo propone un juego dinámico y entretenido que presente un reto sin llegar a ser frustrante para el jugador. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
5.
|
11 p, 2.4 MB |
Recognition of epileptic seizures from EEG data
/
Espinosa Reboredo, Christian ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
An electroencephalogram (EEG) is a test that detects electrical activity of the brain. This paper tries to go a step further to interpret seizures from electroencephalograms using deep learning algorithms. [...] Un electroencefalograma (EEG) es una prueba que detecta la actividad eléctrica del cerebro. Este artículo intenta dar un paso más para interpretar los ataques epilépticos a partir de electroencefalogramas utilizando algoritmos de aprendizaje computacional. [...] Un electroencefalograma (EEG) és una prova que detecta l'activitat elèctrica del cervell. Aquest article intenta fer un pas més per interpretar els atacs epilèptics a partir d'electroencefalogrames utilitzant algoritmes d'aprenentatge computacional. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
6.
|
9 p, 878.9 KB |
Plataforma educativa amb nano jetbots
/
Navarro Ballesteros, Raquel ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'objectiu d' aquest TFG és fer la classificació de senyals de trànsit, un objecte i forats, afegint un nou mòdul a la plataforma educativa ja existent pels alumnes de l a ESO, amb nano jetbots i JupyterNotebook Un cop fet aquest mòdul i juntament amb el mòdul 5 realitzat per un altre company, s'ha fet un sisè mòdul que és la unió dels dos mòduls anteriors, la qual cosa permet fer la classificació i al mateix moment la detecció de moviment per un laberint, al mateix temps que detecta els senyals i forats i l'objecte pot prendre decisions segons el que es troba al davant. The aim of this TFG is to classify traffic signals, an object and holes, adding a new module to the existing educational platform for ESO students, with nano jetbots and JupyterNotebook. Once this module has been done and together with module 5 carried out by another classmate, a sixth module has been made which is the union of the two previous modules, which allows the classification and at the same time the detection of movement by a maze, while detecting signals and holes and the object can make decisions depending on what is in front of it. El objetivo de este TFG es hacer la clasificación de señales de tráfico, un objeto y agujeros, añadiendo un nuevo módulo a la plataforma educativa ya existente por los alumnos de la ESO, con nano Jetbot y JupyterNotebook Una vez hecho este módulo y junto con el módulo 5 realizado por otro compañero, se ha hecho un sexto módulo que es la unión de los dos módulos anteriores, lo que permite hacer la clasificación y al mismo momento la detección de movimiento por un laberinto, al tiempo que detecta las señales y agujeros y el objeto puede tomar decisiones según el que se encuentra delante.
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
7.
|
1013.0 KB |
Plataforma educativa amb nano Jetbots. Planificació
/
Noguera López, Víctor ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
A una plataforma ja creada l'any passat, destinada a que la facin servir alumnes de 4t de la ESO i els seus docents, s'han afegit mòduls. S'han afegit un mòdul que recorre un laberint mitjançant una xarxa neuronal AlexNET que reconeix els diferents camins, i un algorisme de backtracking que recorre tot el laberint, per tant, els i les alumnes aprendran com funcionen tant la xarxa com l'algorisme de bactracking, així com a organitzar les dades. [...] On a platform already created last year, intended to be used by ESO 4th students and their teachers, some modules have been added. A module has been added that runs a labyrinth through an AlexNET neural network that recognizes the diferent path classes, and a backtracking algorithm that follows the labyrinth path, so learners will learn how both the network and the backtracking algorithm work, as well as organizing the data. [...] En una plataforma ya creada el año pasado, destinada a que la usen alumnos de 4º de la ESO y sus docentes, se han añadido tres módulos. Se han añadido un módulo que recorre un laberinto mediante una red neuronal AlexNET que reconocere los diferentes caminos, y un algoritmo de backtracking que recorre todo el laberinto, por lo tanto, los alumnos y las alumnas aprenderán cómo funcionan tanto la red como el algoritmo de bactracking, así como a organizar los datos. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
10 p, 723.3 KB |
Anatomy fish
/
Jané Besora, Jordi ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En aquest projecte presentem una aplicació mòbil per aprendre les definicions i les alteracions de les parts externes i internes d'alguns peixos. L'aplicació permet al professorat oferir una eina d'aprenentatge pels seus alumnes. [...] Mobile application to learn the definitions and anomalies of the external and internal parts of some fishes. The application allows teachers to provide a learning tool for their students. The application has three options: learn the definitions of the internal and external parts of some fish, learn the anomalies of the internal and external parts of some fish and finally an evaluation where students can see what they have learned (test-type questions), after taking the test you can see how many questions are correct. [...] Este Proyecto presenta una aplicación mòbil para aprender las definciones i las alteraciones de las partes externas i internas de los peces. La aplicación permite al profesorado ofrecer una herramienta de aprendizaje para sus alumnos. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
9 p, 3.0 MB |
Semi automatic highlights identification in a RTS videogame
/
Porteros Villar, Albert ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En aquest projecte proposem una eina d'ajuda a investigadors de didàctica de les matemàtiques, que consisteix en l'anàlisi semi automàtic d'accions fetes per un jugador mentre fa una partida a un videojoc d'estratègia en temps real. [...] In this project we propose a tool for helping researchers in mathematics education, which consists in semi-automatic analysis of actions taken by a player while playing a game of strategy in real time. [...] En este proyecto proponemos una herramienta de ayuda a investigadores de didáctica de las matemáticas, que consiste en el análisis semi automático de acciones hechas por un jugador mientras hace una partida a un videojuego de estrategia en tiempo real. [...]
2019-07-01 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
10.
|
10 p, 532.9 KB |
Automatic classification of actions in a RTS videogame
/
El Hajouji el Hayadi, Mohamed Yassin ;
Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Video games are an entertaining pastime but they can also provide us with good learning opportunities, as players must perform clever actions in order to surpass them. In this paper a conversion from qualitative data, obtained by an eye-tracker, to quantitative data is done in order to classify the actions performed by the players in a commercial RTS videogame. [...] Els videojocs són una manera entretinguda de passar el temps però també poden oferir-nos bones oportunitats d'aprenentatge on els jugadors hauran d'utilitzar accions planificades per poder guanyar. [...] Los videojuegos son una manera entretenida de pasar el tiempo pero también pueden ofrecernos con buenas oportunidades de aprendizaje donde los jugadores deberán de utilizar acciones planificadas para poder ganar. [...]
2019-07-01 Enginyeria Informàtica [958]
|
|