Resultados globales: 50 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 20 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 2 registros
Libros y colecciones, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 12 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 4 registros
Materiales académicos, Encontrados 11 registros
Artículos Encontrados 20 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  
2.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d'aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla – i molt – sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l'avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be "the end of the story" but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
4.
8 p, 1.5 MB Scratch as a computational modelling tool for teaching physics / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. [...]
2015 - 10.1088/0031-9120/50/3/310
Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316  
5.
10 p, 397.1 KB How secondary school students conceptualize infrared radiation - matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
This study has been carried out within the REVIR scenario, which is a project promoting that secondary school students have access to a computerized laboratory at the Faculty of Education of our university and work in small groups during four hours with specific instructional material. [...]
2015 - 10.1393/ncc/i2015-15097-x
Il Nuovo Cimento, Vol. 38, núm. 3 (2015) , p. 1-10  
6.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students' learning progressions throughout the implementation of a teaching–learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  
7.
17 p, 952.9 KB Promoviendo la apropiación del modelo de energía en estudiantes de 4º de ESO a través del diseño didáctico / Soto, Macarena (Universidad de Santiago de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Presentamos una investigación sobre la apropiación del modelo de energía por parte de estudiantes de 4º de ESO que participan de un taller experimental centrado en la modelización (ideas de transferencia, conservación y degradación de la energía), identificando los grados de sofisticación en el uso del modelo y las fronteras conceptuales que superan, y usando este análisis para orientar el refinamiento iterativo del diseño del taller (perspectiva de diseño basado en la investigación). [...]
We present a research about the appropriation of the model of energy by 4th ESO students that participate in a modeling labwork-based workshop dealing with the ideas of energy transfer, conservation and degradation, identifying different degrees of sophistication in the use of the model of energy by students and some conceptual boundaries necessary to be crossed. [...]

2017 - 10.17979/arec.2017.1.1.2003
Ápice : revista de educación científica, Vol. 1, núm. 1 (2017) , p. 90-106  
8.
10 p, 92.4 KB Social Representation of Dementia : An Analysis of 5,792 Consecutive Cases Evaluated in a Memory Clinic / Cañabate, Pilar (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Martínez, Gabriel (University of Antofagasta) ; Rosende-Roca, Maitée (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Moreno, Mariola (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Preckler, Silvia (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Valero Ventura, Sergi (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sotolongo Grau, Oscar (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Hernández, Isabel (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Alegret, Montserrat (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Ortega Linares, Gemma (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Espinosa, Ana (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Mauleón, Ana (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Vargas, Liliana (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Rodríguez, Octavio (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Abdelnour, Carla (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Sánchez, Domingo (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Martín, Elvira (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Ruiz, Agustín (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Tárraga, Lluís (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Boada Rovira, Mercè (Institut Català de Neurociènces Aplicades) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: Different interpretations of cognitive impairment and dementia due to differences in health structures, such as cultural differences could affect the diagnosis and treatment of the condition. [...]
2017 - 10.3233/JAD-161119
Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 58, Núm. 4 (June 2017) , p. 1099-1108  
9.
13 p, 129.1 KB Cognitive Composites Domain Scores Related to Neuroimaging Biomarkers within Probable-Amnestic Mild Cognitive Impairment-Storage Subtype / Espinosa, Ana (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Alegret, Montserrat (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Pesini, Pedro (Araclon Biotech S.L.) ; Valero Ventura, Sergi (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Lafuente, Asunción (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Buendía, Mar (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; San José, Itziar (Araclon Biotech S.L.) ; Ibarria, Marta (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Tejero, Miguel A. (Clínica Corachán) ; Giménez Ruiz, Joan (Clínica Corachán) ; Ruiz, Susana (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Hernández, Isabel (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Pujadas, Francesc (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Martínez Lage, Pablo (Fundación CITA) ; Munuera del Cerro, Josep (Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Arbizu, Javier (Clínica Universitaria de Pamplona) ; Tárraga, Lluís (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Hendrix, Suzanne B. (Pentara Corporation) ; Ruiz, Agustín (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Becker, James T. (University of Pittsburgh) ; Landau, Susan M. (University of California) ; Sotolongo Grau, Oscar (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Sarasa, Manuel (Araclon Biotech S.L.) ; Boada Rovira, Mercè (Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The probable-amnestic (Pr-a) mild cognitive impairment (MCI)-storage subtype is a phenotype with 8. 5 times more risk of conversion to dementia, mainly Alzheimer's disease (AD), than the possible non-amnestic (Pss-na) MCI. [...]
2017 - 10.3233/JAD-161223
Journal of Alzheimer's Disease, Vol. 57, Núm. 2 (March 2017) , p. 447-459  
10.
13 p, 955.5 KB TBK1 Mutation Spectrum in an Extended European Patient Cohort with Frontotemporal Dementia and Amyotrophic Lateral Sclerosis / van der Zee, Julie (University of Antwerp) ; Gijselinck, Ilse (University of Antwerp) ; Van Mossevelde, Sara (Antwerp University Hospital) ; Perrone, Federica (University of Antwerp) ; Dillen, Lubina (University of Antwerp) ; Heeman, Bavo (University of Antwerp) ; Bäumer, Veerle (University of Antwerp) ; Engelborghs, Sebastiaan (Hospital Network Antwerp (ZNA) Middelheim and Hoge Beuken) ; De Bleecker, Jan (University Hospital Ghent and University of Ghent) ; Baets, Jonathan (Antwerp University Hospital) ; Gelpi, Ellen (Neurological Tissue Bank of the Biobanc ‐ Hospital Clinic‐Institut d'Investigacions Biomediques August Pi i Sunyer (IDIBAPS)) ; Rojas García, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Clarimon, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Lleó Bisa, Alberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Diehl‐Schmid, Janine (Technische Universität München) ; Alexopoulos, Panagiotis (Technische Universität München) ; Perneczky, Robert (West London Mental Health Trust) ; Synofzik, Matthis (German Research Center for Neurodegenerative Diseases (DZNE)) ; Just, Jennifer (German Research Center for Neurodegenerative Diseases (DZNE)) ; Schöls, Ludger (German Research Center for Neurodegenerative Diseases (DZNE)) ; Graff, Caroline (Karolinska University Hospital) ; Thonberg, Håkan (Karolinska University Hospital) ; Borroni, Barbara (University of Brescia) ; Padovani, Alessandro (University of Brescia) ; Jordanova, Albena (Medical University‐Sofia) ; Sarafov, Stayko (Medical University‐Sofia) ; Tournev, Ivailo (New Bulgarian University) ; de Mendonça, Alexandre (University of Lisbon) ; Miltenberger‐Miltényi, Gabriel (University of Lisbon) ; Simões do Couto, Frederico (University of Lisbon) ; Ramirez, Alfredo (University of Cologne) ; Jessen, Frank (German Center for Neurodegenerative Diseases (DZNE)) ; Heneka, Michael T. (University of Bonn) ; Gómez‐Tortosa, Estrella (Fundación Jiménez Díaz) ; Danek, Adrian (German Center for Neurodegenerative Diseases (DZNE)) ; Cras, Patrick (Antwerp University Hospital) ; Vandenberghe, Rik (University Hospitals Leuven) ; De Jonghe, Peter (Antwerp University Hospital) ; De Deyn, Peter P. (Hospital Network Antwerp) ; Sleegers, Kristel (University of Antwerp) ; Cruts, Marc (University of Antwerp) ; Van Broeckhoven, Christine (University of Antwerp) ; Goeman, Johan (Hospital Network Antwerp) ; Nuytten, Dirk (Hospital Network Antwerp) ; Smets, Katrien (Antwerp University Hospital) ; Robberecht, Wim (University Hospitals Leuven Gasthuisberg) ; Damme, Philip Van (University Hospitals Leuven Gasthuisberg) ; Bleecker, Jan De (University Hospital Ghent) ; Santens, Patrick (University Hospital Ghent) ; Dermaut, Bart (University Hospital Ghent) ; Versijpt, Jan (University Hospital Brussels) ; Michotte, Alex (University Hospital Brussels) ; Ivanoiu, Adrian (Saint‐Luc University Hospital) ; Deryck, Olivier (General Hospital Sint‐Jan Brugge) ; Bergmans, Bruno (General Hospital Sint‐Jan Brugge) ; Delbeck, Jean (General Hospital Sint‐Maria) ; Bruyland, Marc (General Hospital Glorieux Ronse) ; Willems, Christiana (Jessa Hospital) ; Salmon, Eric (University of Liège and Memory Clinic) ; Pastor, Pau (CIBERNED Instituto de Salud Carlos III) ; Ortega‐Cubero, Sara (Deparment of Neurology, Complejo Asistencial Universitario de Palencia) ; Benussi, Luisa (Molecular Markers Laboratory, IRCCS Istituto Centro San Giovanni di Dio Fatebenefratelli) ; Ghidoni, Roberta (Molecular Markers Laboratory, IRCCS Istituto Centro San Giovanni di Dio Fatebenefratelli) ; Binetti, Giuliano (MAC Memory Center and Molecular Markers Laboratory, IRCCS Istituto Centro San Giovanni di Dio Fatebenefratelli) ; Hernández, Isabel (Fundació ACE, Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Boada Rovira, Mercè (Fundació ACE, Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Ruiz Laza, Agustín (Fundació ACE, Institut Català de Neurociències Aplicades) ; Sorbi, Sandro (Department of Neurosciences, Psychology, Drug Research and Child Health, University of Florence) ; Nacmias, Benedetta (Department of Neurosciences, Psychology, Drug Research and Child Health, University of Florence) ; Bagnoli, Silvia (Department of Neurosciences, Psychology, Drug Research and Child Health, University of Florence) ; Sorbi, Sandro (IRCCS Don Carlo Gnocchi Scandicci) ; Sánchez Valle, Raquel (Hospital Clínic, IDIBAPS) ; Lladó, Albert (Hospital Clínic, IDIBAPS) ; Santana, Isabel (University of Coimbra) ; Rosário Almeida, Maria (University of Coimbra) ; Frisoni, Giovanni B (Hôpitaux Universitaires de Genève et Université de Genève, Genève, Switzerland and IRCCS Fatebenefratelli) ; Maetzler, Walter (Hertie Institute for Clinical Brain Research) ; Matej, Radoslav (Thomayer Hospital, Prague and Charles University) ; Fraidakis, Matthew J. (NeuroRARE Centre for Rare and Genetic Neurological & Neuromuscular Diseases & Neurogenetics) ; Kovacs, Gabor G. (Medical University of Vienna) ; Fabrizi, Gian Maria (University of Verona) ; Testi, Silvia (University of Verona)
We investigated the mutation spectrum of the TANK‐Binding Kinase 1 (TBK1) gene and its associated phenotypic spectrum by exonic resequencing of TBK1 in a cohort of 2,538 patients with frontotemporal dementia (FTD), amyotrophic lateral sclerosis (ALS), or FTD plus ALS, ascertained within the European Early‐Onset Dementia Consortium. [...]
2017 - 10.1002/humu.23161
Human Mutation, Vol. 38, Issue 3 (March 2017) , p. 297-309  

Artículos : Encontrados 20 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 2 registros  
1.
171 p, 2.2 MB Memoria : ¿Cómo estamos "saliendo" de la crisis? / Encuentro del Comité de Sociología del Trabajo de la FES (4t : 2018 : Bellaterra) ; Lope Peña, Andreu, coord. ; Barrientos Sánchez, Daniel ; Godino Pons, Alejandro ; Hernández de la Rosa, Isabel ; Moles Kalt, Benjamí ; Yepes Cayuela, Lidia
2018
Encuentro del Comité de Sociología del Trabajo de la FES. Bellaterra, Catalunya, 4t : 2018  
2.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  

Libros y colecciones Encontrados 1 registros  
1.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  

Documentos de investigación Encontrados 12 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
47 p, 2.0 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
2.
28 p, 996.7 KB Dialectos en Japón : desmontando el monolingüismo / Sáenz Hernández, Isabel ; Mas, Jordi 1972-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Tras la creación e imposición en todo el territorio japonés del lenguaje estándar, los dialectos quedaron relegados a un registro informal en cada región. Sin embargo en las últimas décadas hemos visto un boom de los dialectos en la cultura de masas al convertirse estos en un objeto de consumo. [...]
Després de la creació i imposició arreu del territori japonès del llenguatge estàndard, els dialectes van quedar relegats a un registre informal a cada regió. Tot i això, en les últimes dècades hem vist un boom dels dialectes en la cultura de masses al convertir-se aquests en un objecte de consum. [...]
After the creation and imposition of the standard language in the Japanese territory, dialects got set aside to an informal register in every region. However, in the last decades we have witnessed a dialect boom in mass culture, and they have become consumer items. [...]

2016
Estudis d'Àsia Oriental [842]  
3.
70 p, 1.1 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l'atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó, R. (Roser), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l'atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d'aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  
4.
226 p, 4.2 MB Factores genéticos asociados a la degeneración lobar frontotemporal. Análisis de susceptibilidad genética y correlación fenotipo-genotipo / Hernández Ruiz, Mª Isabel ; Ruiz Laza, Agustín, dir. ; Boada Rovira, Mercé, dir. ; Blesa Gonzalez, Rafael, dir. ; Álvarez Sabin, José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
La Degeneración Lobar Frontotemporal es un grupo heterogéneo de enfermedades, la segunda causa más frecuente de demencia en edad presenil y la que presenta el mayor número de casos hereditarios. Se caracteriza por una gran variabilidad clínica, genética e histopatológica. [...]
Frontotemporal Lobar Degeneration is a heterogeneous group of disorders, the second most frequent cause of early dementia and the one with the highest number of inherited cases. It is characterized by considerable variability in clinical, genetic and histopathologic features. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
246 p, 1.9 MB Desenvolupament iteratiu d'una seqüència d'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Pintó, R., (Roser), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Matematica i les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral explora diversos aspectes del procés de desenvolupament iteratiu d'una seqüència per a l'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials. Les diferents publicacions que formen part del compendi de la tesi posen en relleu les diferents etapes d'aquest procés: disseny, implementació, avaluació, refinament i contribució als principis de disseny. [...]
The present doctoral dissertation explores diverse aspects of the process of iterative development of a teaching – learning sequence on the acoustic properties of materials. The different publications that are part of the compendium of the thesis focus on different stages of this process: design, enactment, evaluation, refinement and contribution to the design principles. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
31 p, 176.5 KB Merging the hypothetical extraction method and the classical multiplier approach : a hybrid possibility for identifying key distributive sectors / Guerra Hernández, Ana Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
The two main alternative methods used to identify key sectors within the input-output approach, the Classical Multiplier method (CMM) and the Hypothetical Extraction method (HEM), are formally and empirically compared in this paper. [...]
2012 (Working papers ; 886.11)  
7.
42 p, 1.3 MB Degeneració Lobular Fronto-Temporal. Fenotips Clínics i Evolució / Hernández i Ruiz, Mª Isabel ; Blesa, Rafael ; Boada Rovira, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Estudi retrospectiu de recollida de dades clíniques i de neuroimatge de pacients diagnosticats, em La clínica diària, de Degeneració Lobular Fronto-Temporal (DLFT) entre gener de 1996 i Marc de 2008. [...]
Estudio retrospectivo de recogida de datos clínicos y de neuroimagen de pacientes diagnosticados, en la clínica diaria, de Degeneración Lobular Fronto-temporal (DLFT) entre enero de 1996 y marzo de 2008. [...]

2012  
8.
7 p, 70.0 KB A non-possibility theorem for joint-stability in interindustry models / Guerra Hernández, Ana Isabel ; Sancho Pifarré, Ferran ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
Joint-stability in interindustry models relates to the mutual simultaneous consistency of the demand-driven and supply-driven models of Leontief and Ghosh, respectively. Previous work has claimed joint-stability to be an acceptable assumption from the empirical viewpoint, provided only small changes in exogenous variables are considered. [...]
2011 (Working papers ; 881.11)  
9.
22 p, 140.6 KB A comparison of input-output models : ghosh reduces to leontief (but "closing" ghosh makes it more plausible) / Guerra Hernández, Ana Isabel ; Sancho Pifarré, Ferran ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica
Ghosh's model is discussed in this paper under two alternative scenarios. In an open version we compare it with Leontief's model and prove that they reduce to each other under some specific productive conditions. [...]
2010 (Working papers ; 823.10)  
10.
37 p, 246.5 KB Rethinking economy-wide rebound measures : an unbiased proposal / Guerra Hernández, Ana Isabel ; Sancho Pifarré, Ferran ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica
In spite of having been first introduced in the last half of the ninetieth century, the debate about the possible rebound effects from energy efficiency improvements is still an open question in the economic literature. [...]
2010 (Working papers ; 814.10)  

Documentos de investigación : Encontrados 12 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 4 registros  
1.
81 p, 2.3 MB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
2 documentos
2.
18 p, 1.6 MB Les crem(ad)es solars / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pérez Tudela, Julio ; Cortés Vidal, Javier ; Martínez-Márquez, Rosa ; Mateu Marrugat, Meritxell
Bellaterra , 2017 (DIATIC)  
3.
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documentos
4.
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documentos

Materiales académicos Encontrados 11 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Sanmartí Puig, Neus ; Sala Sebastià, Gemma ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documentos
2.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent Pubill, Merce ; Valdés Sánchez, Laura ; Domenech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
3.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracin Gordo, Lluis ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documentos
4.
15 p, 122.8 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt Alvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
GOALS 1 GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
5.
14 p, 117.1 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt Alvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
1 The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
6.
7 p, 91.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt Alvaro, Carme ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
7.
5 p, 80.1 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / Llobet Roig, Cecilia ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar els principals conceptes de les ciències socials i els problemes que plantegen en l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales. - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
8.
6 p, 88.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
9.
5 p, 81.1 KB El Context en la Recerca en l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43220] / Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica. Tenint en compte els aprenentatges dels mòduls anteriors, s'aprofundirà en l'estudi de les situacions d'aula a l'hora de dissenyar activitats de treball pràctic, treball interdisciplinari i treball per projectes, de comunicar-se oralment o mitjançant eines digitals i d'avaluar el progrés de l'alumnat i els materials d'aula. [...]
2016-17  
10.
7 p, 28.7 KB Economia del Sector Públic [25168] / Andrés Delgado, Lidia ; Pasqual i Rocabert, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Ayllón, Sara ; Blanco Pérez, Cristina ; Cervini, Maria ; Guerra Hernández, Ana Isabel ; López García, Miguel-Ángel ; Souto, Guadalupe ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
2007-08
Llicenciat en Economia [188]  

Materiales académicos : Encontrados 11 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
1 Hernández, I.
1 Hernández, Ildefonso
7 Hernández, Ismael
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.