Resultats globals: 162 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 50 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 29 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 72 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 50 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d’aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla – i molt – sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l’avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be “the end of the story” but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
3.
8 p, 1.5 MB Scratch as a computational modelling tool for teaching physics / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. [...]
2015 - 10.1088/0031-9120/50/3/310
Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316  
4.
10 p, 397.1 KB How secondary school students conceptualize infrared radiation - matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
This study has been carried out within the REVIR scenario, which is a project promoting that secondary school students have access to a computerized laboratory at the Faculty of Education of our university and work in small groups during four hours with specific instructional material. [...]
2015 - 10.1393/ncc/i2015-15097-x
Il Nuovo Cimento, Vol. 38, núm. 3 (2015) , p. 1-10  
5.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students’ learning progressions throughout the implementation of a teaching–learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  
6.
17 p, 952.9 KB Promoviendo la apropiación del modelo de energía en estudiantes de 4º de ESO a través del diseño didáctico / Soto, Macarena (Universidad de Santiago de Chile) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Presentamos una investigación sobre la apropiación del modelo de energía por parte de estudiantes de 4º de ESO que participan de un taller experimental centrado en la modelización (ideas de transferencia, conservación y degradación de la energía), identificando los grados de sofisticación en el uso del modelo y las fronteras conceptuales que superan, y usando este análisis para orientar el refinamiento iterativo del diseño del taller (perspectiva de diseño basado en la investigación). [...]
We present a research about the appropriation of the model of energy by 4th ESO students that participate in a modeling labwork-based workshop dealing with the ideas of energy transfer, conservation and degradation, identifying different degrees of sophistication in the use of the model of energy by students and some conceptual boundaries necessary to be crossed. [...]

2017 - 10.17979/arec.2017.1.1.2003
Ápice : revista de educación científica, Vol. 1, núm. 1 (2017) , p. 90-106  
7.
12 p, 2.7 MB High-permeability region size on perfusion CT predicts hemorrhagic transformation after intravenous thrombolysis in stroke / Puig, Josep (Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta) ; Blasco, Gerard (Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta) ; Daunis-i-Estadella, Pepus (Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística. Universitat de Girona) ; Eendendburg, Cecile van (Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta) ; Carrillo-García, María (Hospital General Universitario Morales Meseguer) ; Aboud, Carlos (Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València) ; Hernández-Pérez, María (Institut Germans Trias i Pujol) ; Serena, Joaquín (Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta) ; Biarnés, Carles (Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta) ; Nael, Kambiz (ICAHN School of Medicine at Mount Sinai) ; Liebeskind, David S. (Neurovascular Imaging Research Core and UCLA Stroke Center) ; Thomalla, Götz (Department of Neurology, University Medical Centre Hamburg-Eppendorf) ; Menon, Bijoy K. (Calgary Stroke Program, Hotchkiss Brain Institute, University of Calgary) ; Demchuk, Andrew (Calgary Stroke Program, Hotchkiss Brain Institute, University of Calgary) ; Wintermark, Max (Department of Radiology, Neuroradiology Division, Stanford University, Palo Alto, California) ; Pedraza,Salvador (Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta) ; Castellanos, Mar (Instituto de Investigación Biomédica de A Coruña)
Objective. Blood-brain barrier (BBB) permeability has been proposed as a predictor of hemorrhagic transformation (HT) after tissue plasminogen activator (tPA) administration; however, the reliability of perfusion computed tomography (PCT) permeability imaging for predicting HT is uncertain. [...]
2017 - 10.1371/journal.pone.0188238
Plos one, Vol. 12 Núm. 11 (november 2017) , p. 1-12  
8.
15 p, 2.0 MB Monitoring t-cell responses in translational studies: optimization of Dye-Based Proliferation Assay for Evaluation of Antigen-specific responses / Brinke, Anja ten (Sanquin Research (Amsterdam)) ; Marek-Trzonkowska,Natalia (Medical University of Gdansk. Department of Family Medicine) ; Mansilla, Maria J. (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Turksma, Annelies W. (Sanquin Research (Amsterdam)) ; Piekarska, Karolina (Medical University of Gdansk. Department of Family Medicine) ; Iwaszkiewicz-Grzes, Dorota (Medical University of Gdansk. Department of Clinical Immunology and Transplantology) ; Passerini, Laura (IRCCS San Raffaele Scientific Institute) ; Locafaro, Grazia (IRCCS San Raffaele Scientific Institute) ; Puñet Ortiz, Joan (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; van Ham, S. Marieke (Sanquin Research (Amsterdam)) ; Hernandez Fuentes, Maria P. (MRC Centre for Transplantation, King's College London) ; Martínez Cáceres, Eva M. (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Gregori, Silvia (IRCCS San Raffaele Scientific Institute) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia
Adoptive therapy with regulatory T cells or tolerance-inducing antigen (Ag)- presenting cells is innovative and promising therapeutic approach to control undesired and harmful activation of the immune system, as observed in autoimmune diseases, solid organ and bone marrow transplantation. [...]
2017
Frontiers in immunology, Vol. 8 (december 2017) , p. 1-15  
9.
19 p, 231.4 KB La Ley Orgánica de Bienestar Animal (LOBA) en Ecuador : análisis jurídico / Hernández Bustos, María Bélen (Universidad Laica Vicente Rocafuerte de Guayaquil (Equador)) ; Fuentes Terán, Verónica María (Universidad Laica Vicente Rocafuerte de Guayaquil (Equador))
La Naturaleza está actualmente reconocida como sujeto de derecho por la Constitución ecuatoriana de 2008. Sin embargo, a los animales aún no se les ha otorgado el estatuto jurídico que merecen a pesar de que se ha demostrado científicamente que tienen la capacidad de expresar sus sentimientos y sentir empatía, mientras diariamente habitan en un entorno junto con los seres humanos. [...]
Nature is currently recognised as a subject of law by the Ecuadorian Constitution of 2008. However, animals have yet to be given the legal status they deserve despite the fact that it has been scientifically proven that animals have the capacity to express their feelings and empathise, whilst inhabiting an environment alongside human beings on a day-to-day basis. [...]

2018 - 10.5565/rev/da.328
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 9 Núm. 3 (2018) , p. 108-126 (Artículos)  
10.
34 p, 4.9 MB Charge transfer characterization of ALD-Grown TiO₂ protective layers in silicon photocathodes / Ros, Carles (Institut de Recerca en Energia de Catalunya) ; Andreu, Teresa (Institut de Recerca en Energia de Catalunya) ; Hernández-Alonso, María Dolores (Repsol Technology Center) ; Penelas-Pérez, Germán (Repsol Technology Center) ; Arbiol i Cobos, Jordi (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Morante, Joan R. (Universitat de Barcelona)
A critical parameter for the implementation of standard high-efficiency photovoltaic absorber materials for photoelectrochemical (PEC) water splitting is its proper protection from chemical corrosion while remaining transparent and highly conductive. [...]
2017 - 10.1021/acsami.7b02996
ACS Applied Materials and Interfaces, Vol. 9, Issue 21 (May 2017) , p. 17932-17941  

Articles : 50 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
10 p, 116.7 KB La traducción al español del adverbio de tiempo désormais / Hernández Guerrero, María José (Universidad de Málaga)
Este estudio se ocupa del adverbio désormais y sus traducciones al español. Las gramáticas lo presentan habitualmente como un adverbio de tiempo que precisa la duración de la acción del verbo, con una riqueza de valores que no recogen los diccionarios. [...]
2012
Colloque de l'Asociación de Profesores de Francés de la Universidad Española. Barcelona-Bellaterra, 21r : 2012  
2.
6 p, 350.1 KB Validación de kits Elisa. Determinación de alergenos en alimentos / Hernández Andaluz, Ana María
¿Qué es un ALERGENO ALIMENTARIO? Son proteínas o licoproteínas presentes de forma natural en los alimentos tanto de origen animal como vegetal. No hay que confundir ALERGENO ALIMENTARIO con INTOLERANCIA ALIMENTARIA.
2015
Workshop MRAMA. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, XIV (2015)  
3.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l’educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d’aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  
4.
3 p, 181.6 KB Training, information and empowerment for newly arrived citizens. Possibilities of online social networking in a non-profit organization / Hernández Serrano, María José (Universidad de Salamanca) ; Pérez Grande, María Dolores (Universidad de Salamanca) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
2011
Ecer-Berlin European Educational Research Association. Berlin, : 2011  
5.
10 p, 232.8 KB Silenci a les sales: com aconseguir-ho / Solé, Joan Miquel ; Hernández, Maria Jesús ; Pardo, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
2005
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1a : 2005  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  

Documents de recerca 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
212 p, 10.7 MB Estudio de variantes estructurales de ApoA-I y ApoJ recombinantes como aproximación terapéutica en el contexto de la β-amiloidosis cerebral / Fernández de Retana Alda, Sofía, autor. ; Hernández Guillamón, María del Mar, supervisor acadèmic. ; Cano Sarabia, Antonia María, supervisor acadèmic. ; Montaner Villalonga, Joan, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències.
La β-amiloidosis cerebral se caracteriza por la acumulación del péptido β-amiloide (Aβ) en el parénquima y vasos cerebrales siendo la principal característica neuropatológica de la Enfermedad de Alzheimer (EA) y la Angiopatía Amiloide Cerebral (18C). [...]
Cerebral β-amyloidosis is characterized by parenchymal and vascular deposition of Amyloid-β peptide (Aβ), being the main neuropathological hallmark of Alzheimer's Disease and Cerebral Amyloid Angiopathy (CAA). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
2.
27 p, 976.0 KB Inferencia para datos funcionales : estudio sobre la contaminación del aire en Barcelona / Hernández, María ; Cabaña Nigro, Alejandra, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
En este estudio introducimos el problema de comparación de dos muestras para datos funcionales, usando datos de niveles de dióxido de nitrógeno en diferentes puntos de la ciudad de Barcelona durante los años 2014 y 2015. [...]
In this research we introduce the problem about comparing two samples for functional data, using as data example the levels of nitrogen dioxide in diferents points of Barcelona between years 2014 and 2015. [...]
En aquest estudi introduirem el problema de comparació de dues mostres per a dades funcionals, utilitzant dades de nivells de diòxid de nitrogen en diferents punts de la ciutat de Barcelona durant els anys 2014 i 2015. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estadística Aplicada [973]  
3.
172 p, 2.5 MB Desarrollo en planta piloto de una bebida de lacto suero y fruta natural para adultos mayores / Villarreal Arizpe, Beatriz, autor. ; González Martínez, Blanca Edelia, supervisor acadèmic. ; López Pedemonte, Tomas, supervisor acadèmic. ; Hernández Herrero, María Manuela, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments.
México es el 18 país a nivel mundial, de los mayores productores de leche, el 55% se destina a la producción de los quesos frescos, el subproducto principal es el lacto suero. Los adultos mayores, ocupan gran porcentaje de los habitantes del país, grupo con alta prevalencia de enfermedades relacionadas con estilos de vida no saludables. [...]
Mexico is the world's eighteen milk producer, 55% is destined for the production of fresh cheeses, the main by-product is whey, a product that conserves high quality nutrients and can be used to feed vulnerable people such as infants and older adults. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
135 p, 6.8 MB Neuroimagen en el ictus agudo : búsqueda de nuevos biomarcadores subrogados del pronóstico clínico / Hernández Pérez, María, autor. ; Dávalos, Antoni, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina.
Objetivos: 1. Adaptar y validar una nueva secuencia de angiografía dinámica por resonancia magnética (dMRA) para el estudio de la oclusión arterial y la calidad de la colateralidad en el ictus agudo; 2. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
5.
169 p, 1.5 MB Desarrollo de un método analítico para la cuantificación de acrilamida en tostadas de tortillas de maíz procedentes de Monterrey (México) y estimación de la exposición dietética / Santos Lara, Mirna Elizabeth ; Trujillo, Antonio-José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Cantú Martínez, Pedro César, dir. (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Salud Pública y Nutrición) ; Hernández Herrero, María Manuela, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments.
La acrilamida es una molécula muy polar altamente soluble en agua. Es un compuesto neurotóxico, genotóxico y carcinógeno, catalogado como probable carcinógeno para humanos por la Agencia Internacional de Investigación en Cáncer. [...]
Acrylamide is a polar and highly soluble in water molecule. Is a neurotoxic, genotoxic and carcinogen compound, catalogued as a probably carcinogen for human beings by the International Agency for Research on Cancer. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
64 p, 2.7 MB Women of the south in European integration : problems and prospects, Catalonia / Solsona, Montserrat ; Treviño, Rocío ; Hernández, Maria José ; Suárez, Leticia ; Centre d'Estudis Demogràfics
Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 1992 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 69)  
7.
41 p, 1.3 MB Modes emergents de protesta : vies cap a la inclusió política : resum de resultats / Cristancho Mantilla, Camilo, investigador. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Anduiza Perea, Eva, editor literari. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; González, Sheila, editor literari. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Muñoz, Jordi, investigador ; Hierro Hernandez, Maria Jose, investigador ; Barbet, Berta, investigador ; Romero, Xavi, investigador ; Breitenstein, Sofía, investigador ; Guinjoan, Marc, investigador ; Marinova, Dani, investigador ; Rico, Guillem, investigador ; Grup de recerca Democracy, Elections and Citicenship, investigador
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
8.
218 p, 3.4 MB Impacto de la atractividad de un centro comercial en la satisfacción y lealtad de sus consumidores : el rol moderador de las motivaciones y la frecuencia de visita / Orozco Gómez, Ma. Margarita ; González Hernández, Eva María, dir. ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Objetivo: El propósito de esta tesis fue estudiar el concepto de la atractividad de los centros comerciales y su impacto en la satisfacción y lealtad de sus consumidores. Metodología: Para alcanzar los objetivos planteados en este trabajo se utilizaron tanto el enfoque cualitativo, como el enfoque cuantitativo de investigación. [...]
Objective: the purpose of this thesis was to study the concept of shopping centre attractiveness and its impact on customer satisfaction and loyalty. Methodology: in order to reach the objectives proposed in this paper both quantitative and qualitative methods were used. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
200 p, 5.7 MB Identificación de biomarcadores en el ictus hemorrágico y su estudio funcional en modelos experimentales / Merino Zamorano, Cristina ; Rodríguez Álvarez, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Hernández Guillamón, María del Mar, dir. ; Montaner Villalonga, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
La hemorragia intracerebral (HIC) se define como la extravasación de sangre al parénquima encefálico. Aunque la HIC presenta una elevada tasa de mortalidad y discapacidad, muchos de los mecanismos moleculares implicados en esta patología aún se desconocen. [...]
Intracerebral hemorrhage (ICH) is a focal bleeding from a blood vessel in the brain parenchyma. Despite the high ratio of ICH severity and mortality, the molecular mechanisms involved in this disease are still unknown. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
10.
152 p, 4.4 MB Aplicaciones proteómicas para el descubrimiento de biomarcadores diagnósticos en ictus / Llombart Sebastià, Víctor ; Montaner Villalonga, Joan, dir. ; Hernández Guillamón, María del Mar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
El ictus representa uno de los trastornos neurológicos más severos. En nuestro entorno, esta patología cerebrovascular revela una elevada prevalencia y se sitúa como segunda causa de muerte y primera causa de invalidez y discapacidad, lo que se traduce en un extraordinario impacto a nivel económico, sanitario y social. [...]
Stroke is one of the most severe neurological disorders. In our society, this cerebrovascular disease reveals a high prevalence and represents the second cause of dead and the first cause of disability, with a dramatic impact at the economic, social and health systems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
81 p, 2.3 MB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
2 documents
2.
18 p, 1.6 MB Les crem(ad)es solars / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pérez Tudela, Julio ; Cortés Vidal, Javier ; Martínez-Márquez, Rosa ; Mateu Marrugat, Meritxell
Bellaterra , 2017 (DIATIC)  
3.
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documents
4.
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó, R. (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documents

Materials acadèmics 72 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracin Gordo, Lluis ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documents
2.
15 p, 122.8 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt Alvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
GOALS 1 GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
3.
14 p, 117.1 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt Alvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
1 The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
4.
5 p, 80.9 KB Eines de Control i Gestió de la Qualitat per a la Indústria Agroalimentària [43034] / Juan Godoy, Bibiana ; Albanell Trullas, Elena ; Ferragut Pérez, Victoria ; Hernández Herrero, María Manuela ; Mor-Mur Francesch, Montserrat ; Piedrafita Arilla, Jesús ; Roig Sagués, Artur Xavier ; Ramayo Caldas, Yuliaxis ; Gallardo Chacón, Joan Josep ; Casellas Vidal, Joaquín ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
L'objectiu del mòdul és proporcionar als alumnes les eines necessàries per avaluar i gestionar la qualitat dels aliments. En base a això, els continguts d'aquest mòdul desenvoluparan tres aspectes: • Els principis del disseny experimental i anàlisi de dades, amb la finalitat d'obtenir resultats representatius i conclusions correctes sobre els paràmetres de qualitat avaluats, així com dels principis de la comunicació, oral i escrita, dels resultats. [...]
The module aims to provide students with the necessary tools to assess and manage the quality of food. Based on this, the contents of this module will develop three aspects: The principles of experimental design and data analysis, in order to obtain representative results and correct conclusions about the quality parameters as well as the principles of communication, oral and written of the results. [...]
El objetivo del módulo es proporcionar a los alumnos las herramientas necesarias para evaluar y gestionar la calidad de los alimentos. En base a esto, los contenidos de este módulo desarrollarán tres aspectos: Los principios del diseño experimental y análisis de datos, con la finalidad de obtener resultados representativos y conclusiones correctas sobre los parámetros de calidad evaluados, así como de los principios de la comunicación, oral y escrita, de los resultados. [...]

2018-19
Màster Universitari en Qualitat d'Aliments d'Origen Animal [1364]
3 documents
5.
5 p, 81.4 KB Qualitat, Innovació i Tecnologies Emergents de Processament [43035] / Mor-Mur Francesch, Montserrat ; Ferragut Pérez, Victoria ; Hernández Herrero, María Manuela ; Pla Soler, Reyes ; Rodríguez Jerez, José Juan ; Roig Sagués, Artur Xavier ; Trujillo Mesa, Antonio José ; Castillo Zambudio, Manuel ; Saldo Periago, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
En aquest mòdul els estudiants aprendran les diferents etapes clau en el procés d'innovació i disseny d'un nou producte d'origen animal. També coneixeran les tecnologies de processament més innovadores, la seva validació i estudiaran quins són els paràmetres de procés que tenen major impacte en les característiques del producte final. [...]
In this module students will learn the different key stages in the innovation process and design of a new product of animal origin. They will also know the most innovative processing technologies; its validation and they will study the parameters of the process that have the greatest impact on the characteristics of the final product. [...]
En este módulo los estudiantes aprenderán las distintas etapas clave en el proceso de innovación y diseño de un nuevo producto de origen animal. También conocerán las tecnologías de procesado más innovadoras, su validación y estudiarán cuales son los parámetros de proceso que tienen mayor impacto en las características del producto final. [...]

2018-19
Màster Universitari en Qualitat d'Aliments d'Origen Animal [1364]
3 documents
6.
5 p, 90.8 KB Higiene alimentària [101009] / Hernández Herrero, María Manuela ; Roig Sagués, Artur Xavier ; Ripolles Avila, Carolina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura de Higiene Alimentària és una assignatura integradora d'altres assignatures que pretén que l'alumne sigui capaç de desenvolupar un sistema que permeti a la indústria alimentària aplicar i gestionar d'una manera racional les mesures i condicions necessàries per a controlar els perills i garantir l'aptitud d'un producte per al consum humà. [...]
Food hygiene is an asignature that integrates diferents subjects. The aim is students can develop a system that allows the food industry to implement and manage rationally the measures and conditions necessary to control hazards and ensure the suitability of a product for consumption human. [...]
La asignatura de Higiene Alimentaria es una asignatura integradora de otras asignaturas que pretende que el alumno sea capaz de desarrollar un sistema que permita a la industria alimentaria aplicar y gestionar de una manera racional las medidas y condiciones necesarias para controlar los peligros y garantizar la aptitud de un producto para el consumo humano. [...]

2018-19
Grau en Microbiologia [816]
3 documents
7.
8 p, 94.1 KB Idioma C per a traductors i intèrprets 1 (japonès) [101471] / Hernandez Garcia, Maria Elena ; Ruiz Morilla, Sandra ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La funció d'aquesta assignatura és iniciar l'aprenentatge dels coneixements lingüístics bàsics de l'estudiant en Idioma C per preparar-lo per a la traducció directa. En acabar l'assignatura l'estudiant haurà de ser capaç de: Reconèixer el sistema gràfic i lèxic bàsic i comprendre expressions escrites bàsiques relatives a l'entorn concret i immediat. [...]
La función de esta asignatura es iniciar el aprendizaje de los conocimientos lingüísticos básicos del estudiante en Idioma C pa Al finalizar la asignatura el estudiante deberá ser capaz de: Utilizar el sistema gráfico y léxico básico y comprender xpresiones escritas básicas relativas al entorno concreto e inmediato. [...]

2018-19
Grau en Traducció i Interpretació [822]
2 documents
8.
5 p, 77.7 KB Idioma i traducció C1 (japonès) [101407] / Serra Vilella, Alba ; Shimoyoshi, Ayumi ; Hernandez Garcia, Maria Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La funció d'aquesta assignatura és iniciar el desenvolupament de les competències comunicatives bàsiques de l'estudiant en Idioma japonès C per preparar-lo a la traducció directa. Es dedicaran tots els crèdits a idioma. [...]
La función de esta asignatura es iniciar el desarrollo de las competencias comunicativas básicas del estudiante en Idioma japonés C para prepararlo para la traducción directa. Se dedicarán todos los créditos al idioma. [...]

2018-19
Grau en Traducció i Interpretació [822]
2 documents
9.
5 p, 81.1 KB Idioma II: japonès modern [101572] / Mas Lopez, Jordi ; Serra Vilella, Alba ; Ruiz Morilla, Sandra ; Hernandez Garcia, Maria Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La funció d'aquesta assignatura és ampliar el coneixement d'aspectes bàsics de l'estructura fonètica, morfològica, lèxica, sintàctica, semàntica i pragmàtica de la llengua japonesa, i desenvolupar les destreses comunicatives en àmbits de la vida quotidiana. [...]
La función de esta asignatura es ampliar el conocimiento de aspectos básicos de la estructura fonética, morfológica, léxica, sintáctica, semántica y pragmática de la lengua japonesa, y desarrollar las destrezas comunicativas en ámbitos de la vida cotidiana. [...]

2018-19
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]
2 documents
10.
6 p, 84.5 KB Seguretat Alimentària i Zoonosi [102631] / Roig Sagués, Artur Xavier ; Casal Fàbrega, Jordi ; Castellà Espuny, Joaquín ; Hernández Herrero, María Manuela ; López Sabater, Emilio-Ignacio ; Rodríguez Jerez, José Juan ; Darwich Soliva, Laila ; Ortuño Romero, Ana Maria ; Garrido Castañe, Ignasi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
1 L'assignatura pretén que els alumnes del Grau en Veterinària assoleixin les competències relacionades amb el coneixement de les Zoonosis i la Seguretat dels Aliments i el seu paper en la Salut Pública, així com els procediments per realitzar l'anàlisi dels riscs alimentaris, en concret la determinació, la gestió i la comunicació dels riscs, i també dels aspectes relatius a la epidemiologia, el diagnòstic i la investigació dels brots de toxi-infeccions alimentàries i dels seus sistemes de seguiment i vigilància. [...]
2018-19
Grau en Veterinària [955]  

Materials acadèmics : 72 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
1 p, 1.2 MB Tras el discurso de Castro sobre el 'caso Heberto Padilla'. Reacción en Barcelona y Paris / Hernández, Maria-Cruz
14 maig 1971.  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Hernandez, Mª. M.
1 Hernàndez, Mª Manuela
5 Hernández, M.
1 Hernández, Manuela
3 Hernández, Maria Isabel
1 Hernández, Maria Jesús
1 Hernández, Maria José
1 Hernández, Maria Valdés
1 Hernández, Maria-Cruz
1 Hernández, Mariano
3 Hernández, Marta
3 Hernández, Marta
1 Hernández, Martín,
3 Hernández, María Isabel
3 Hernández, María Isabel
6 Hernández, María Isabel, 0000-0002-5689-9698
6 Hernández, María Isabel, 0000-0002-5689-9698
1 Hernández, María V.
1 Hernández, Mauro
1 Hernández, Montserrat
1 Hernández, Mª Manuela
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.