Resultats globals: 39 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 19 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 9 registres trobats
Articles 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
2.
13 p, 1.9 MB Blood Rheological Characterization of β-Thalassemia Trait and Iron Deficiency Anemia Using Front Microrheometry / Méndez-Mora, Lourdes (Universitat de Barcelona. Departament de Física de la Matèria Condensada) ; Cabello-Fusarés, Maria (Centre de Recerca Matemàtica) ; Ferré-Torres, Josep (Universitat de Barcelona. Departament de Física de la Matèria Condensada) ; Riera-Llobet, Carla (Universitat de Barcelona. Departament de Física de la Matèria Condensada) ; Krishnevskaya, Elena (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Trejo-Soto, Claudia (Instituto de Física. Pontificia Universidad Católica de Valparaiso) ; Payán-Pernía, Salvador (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Hernandez-Rodriguez, Inés (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Morales-Indiano, Cristian (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Alarcón Cor, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Vives-Corrons, Joan-Lluís (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Hernández-Machado, Aurora (Universitat de Barcelona. Institut de Nanociència i Nanotecnologia)
The purpose of this work is to develop a hematocrit-independent method for the detection of beta-thalassemia trait (β-TT) and iron deficiency anemia (IDA), through the rheological characterization of whole blood samples from different donors. [...]
2021 - 10.3389/fphys.2021.761411
Frontiers in physiology, Vol. 12 (21 2021) , p. 761411  
3.
15 p, 1.8 MB L-ferritin : One gene, five diseases; from hereditary hyperferritinemia to hypoferritinemia-report of new cases / Cadenas, Beatriz (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Fita-Torró, Josep (BloodGenetics SL. Esplugues de Llobregat) ; Bermúdez-Cortés, Mar (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Hernandez-Rodriguez, Inés (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Fuster, José Luis (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Llinares, María Esther (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Galera, Ana (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Romero, Julia Lee (Biomedical Engineering Department. University of Texas at Austin) ; Pérez-Montero, Santiago (BloodGenetics SL. Esplugues de Llobregat) ; Tornador, Cristian (BloodGenetics SL. Esplugues de Llobregat) ; Sánchez-Fernández, Mayka (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Ferritin is a multimeric protein composed of light (L-ferritin) and heavy (H-ferritin) subunits that binds and stores iron inside the cell. A variety of mutations have been reported in the L-ferritin subunit gene (FTL gene) that cause the following five diseases: (1) hereditary hyperferritinemia with cataract syndrome (HHCS), (2) neuroferritinopathy, a subtype of neurodegeneration with brain iron accumulation (NBIA), (3) benign hyperferritinemia, (4) L-ferritin deficiency with autosomal dominant inheritance, and (5) L-ferritin deficiency with autosomal recessive inheritance. [...]
2019 - 10.3390/ph12010017
Pharmaceuticals, Vol. 12 Núm. 1 (2019) , p. 17  
4.
283 p, 53.3 MB Production and processing of graphene and related materials / Backes, C. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Abdelkader, A. M. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Alonso, Concepción (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Andrieux-Ledier, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Arenal, Raúl (Instituto de Ciencia de Materiales de Aragon. CSIC-Univ. Zaragoza) ; Azpeitia, Jon (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Balakrishnan, N. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Banszerus, Luca (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Barjon, Julien (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Bartali, R. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Bellani, S. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Berger, C. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Berger, R. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Bernal Ortega, M. M. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Bernard, C. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Beton, P. H. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Beyer, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Bianco, Alberto (University of Strasbourg) ; Bøggild, Peter (Center for Nanostructured Graphene (CNG). Technical University of Denmark) ; Bonaccorso, Francesco (BeDimensional Spa) ; Barin, G. B. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Botas, Cristina (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Bueno, Rebeca A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Carriazo, D. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Castellanos Gómez, Andrés (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Christian, M. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Ciesielski, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Ciuk, T. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Cole, M. T. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Coleman, J. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Coletti, C. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Crema, L. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Cun, H. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Dasler, D. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; De Fazio, D. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Díez, Noel (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Drieschner, S. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Duesberg, G. S. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Fasel, R. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Feng, Xinliang (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Fina, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Forti, Stiven (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Galiotis, Costas (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Garberoglio, G. (Trento Institute for Fundamental Physics and Applications (TIFPA-INFN)) ; García, Jorge M. (Instituto de Micro y Nanotecnología) ; Garrido, Jose (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Gibertini, M. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Gölzhäuser, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Gómez, Julio (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Greber, T. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Hauke, F. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Hemmi, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Hernandez-Rodriguez, Irene (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Hirsch, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Hodge, S. A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Huttel, Y. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Jepsen, P. U. (Center for Nanostructured Graphene (CNG). Technical University of Denmark) ; Jimenez, Ignacio (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Kaiser, Ute (Materialwissenschaftliche Elektronenmikroskopie. Universität Ulm) ; Kaplas, T. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Kim, H. K. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Kis, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Papagelis, K. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Kostarelos, K. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Krajewska, A. (International Research Centre CENTERA. Institute of High Pressure Physics. Polish Academy of Sciences) ; Lee, K. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Li, C. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Lipsanen, H. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Liscio, A. (Institute for Microelectronic and Microsystems (IMM). Section of Roma-CNR) ; Lohe, M. R. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Loiseau, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Lombardi, L. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; López, María Francisca (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Martin, Oliver (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Martín, Cristina (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Martínez, Lidia (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Martin-Gago, José Ángel (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Martínez, José Ignacio (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Marzari, Nicola (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Mayoral, Álvaro (Center for High-resolution Electron Microscopy (ChEM). School of Physical Science and Technology. ShanghaiTech University) ; McManus, J. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Melucci, Manuela (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Méndez, Javier (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Merino, César (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Merino, Pablo (Instituto de Fisica Fundamental. CSIC) ; Meyer, A. P. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Miniussi, E. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Miseikis, V. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Mishra, N. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Morandi, Vittorio (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Munuera, Carmen (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Muñoz, Roberto (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Nolan, Hugo (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Ortolani, Luca (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Ott, A. K. (College of Engineering. Mathematics and Physical Sciences. University of Exeter) ; Palacio, Irene (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Palermo, Vincenzo (Department of Industrial and Materials Science. Chalmers University of Technology) ; Parthenios, J. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Pasternak, I. (Faculty of Physics. Warsaw University of Technology) ; Patane, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Prato, M. (Dipartimento di Scienze Chimiche e Farmaceutiche. INSTM UdR Trieste. Universita degli Studi di Trieste) ; Prevost, H. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Prudkovskiy, V. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Pugno, N. (Queen Mary University of London. School of Engineering and Materials Science) ; Rojo, Teófilo (Universidad del País Vasco) ; Rossi, A. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Ruffieux, P. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Samorì, P. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Schué, L. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Setijadi, E. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Seyller, Thomas (Technische Universität Chemnitz. Institut fur Physik) ; Speranza, G. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Stampfer, C. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Stenger, I. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Strupinski, W. (Faculty of Physics. Warsaw University of Technology) ; Svirko, Y. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Taioli, Simone (Trento Institute for Fundamental Physics and Applications (TIFPA-INFN)) ; Teo, K. B. K. (Buckingway Business Park) ; Testi, M. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Tomarchio, F. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Tortello, M. (Politecnico di Torino) ; Treossi, E. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Turchanin, A. (Institute of Physical Chemistry. Friedrich Schiller University Jena) ; Vázquez, Ester (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Villaro, Elvira (Interquimica) ; Whelan, P. R. (Center for Nanostructured Graphene (CNG). Technical University of Denmark) ; Xia, Zhiguo (Department of Industrial and Materials Science. Chalmers University of Technology) ; Yakimova, R. (University of Linkoping. IFM) ; Yang, S. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Yazdi, G. R. (University of Linkoping. IFM) ; Yim, C. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Yoon, D. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Zhang, X. (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Zhuang, Xiaodong (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Colombo, Luciano (Department of Materials Science and Engineering. University of Texas at Dallas) ; Ferrari, Andrea C (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni) ; Garcia-Hernandez, Mar (Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Telecomunicazioni)
We present an overview of the main techniques for production and processing of graphene and related materials (GRMs), as well as the key characterization procedures. We adopt a 'hands-on' approach, providing practical details and procedures as derived from literature as well as from the authors' experience, in order to enable the reader to reproduce the results. [...]
2020 - 10.1088/2053-1583/ab1e0a
2D Materials, Vol. 7, issue 2 (April 2020) , art. 22001  
5.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  
6.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d'aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla - i molt - sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l'avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.397
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
7.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be "the end of the story" but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
8.
8 p, 1.5 MB Scratch as a computational modelling tool for teaching physics / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The Scratch online authoring tool, which features a simple programming language that has been adapted to primary and secondary students, is being used more and more in schools as it offers students and teachers the opportunity to use a tool to build scientific models and evaluate their behaviour, just as can be done with computational modelling programs. [...]
2015 - 10.1088/0031-9120/50/3/310
Physics education, Vol. 50, núm. 3 (2015) , p. 310-316  
9.
10 p, 397.1 KB How secondary school students conceptualize infrared radiation - matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Rios Font, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
This study has been carried out within the REVIR scenario, which is a project promoting that secondary school students have access to a computerized laboratory at the Faculty of Education of our university and work in small groups during four hours with specific instructional material. [...]
2015 - 10.1393/ncc/i2015-15097-x
Il Nuovo Cimento, Vol. 38, núm. 3 (2015) , p. 1-10  
10.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students' learning progressions throughout the implementation of a teaching-learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  

Articles : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
286 p, 16.9 MB Trajectòries d'aprenentatge dels alumnes de 4t d'ESO (15-16 anys) sobre el model cineticocorpuscular avançat de matèria / Moltó Palomares, María Ángeles ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Hernández Rodríguez, María Isabel, dir.
En aquesta recerca s'han estudiat les trajectòries d'aprenentatge d'un grup d'estudiants de 4t de l'ESO (15-16 anys) sobre un model cineticocorpuscular (CC) avançat de matèria. En aquest estudi s'ha definit el model escolar objectiu més adient pels alumnes d'aquest nivell a partir de la literatura existent del model cinetico corpuscular, el model CC avançat de matèria. [...]
En esta investigación se han estudiado las trayectorias de aprendizaje de un grupo de estudiantes de 4º de la ESO (15-16 años) sobre el modelo cineticocorpuscular (CC) avanzado de materia. En este estudio se ha definido un modelo escolar objetivo adecuado para los alumnos de este nivel a partir de la literatura del modelo cinetico corpuscular, el modelo CC avanzado de materia. [...]
In this research, it has been studied the learning trajectories on an advanced corpuscular kinetic model of matter in a group of 15-16 year old students. The study defined the most appropriate teaching approach targeted to students at this level, based on the existing literature in the field. [...]

2022  
2.
47 p, 2.2 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
3.
90 p, 1.6 MB Estudi de les característiques clínic-biològiques de la limfocitosi B monoclonal, la freqüència i significat pronòstic de les alteracions citogenètiques associades i la seva relació amb la infecció pel virus de la hepatitis C / Hernández Rodríguez, Ines ; Navarro Ferrando, José Tomás, dir. ; Juncà i Piera, Jordi, dir. ; Ribera, Jose-Maria, (José María) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Introducció. La LBM es va plantejar al 2005 com a una entitat pre-leucèmica amb criteris definits. A nivell hospitalari es solen diagnosticar LBM clíniques o d'alt recompte. S'ha descrit un 26% d'incidència de LBM entre els malalts diagnosticats d'infecció per VHC. [...]
Introduction. MBL was proposed in 2005 as a pre-leukemic entity with defined criteria. In the hospital, it is frequent to diagnose the high-count type. A 26% of MBL incidence among HCV infected has been described. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
4.
70 p, 1.2 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l'atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l'atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d'aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  
5.
246 p, 1.9 MB Desenvolupament iteratiu d'una seqüència d'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser, (Roser), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral explora diversos aspectes del procés de desenvolupament iteratiu d'una seqüència per a l'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials. Les diferents publicacions que formen part del compendi de la tesi posen en relleu les diferents etapes d'aquest procés: disseny, implementació, avaluació, refinament i contribució als principis de disseny. [...]
The present doctoral dissertation explores diverse aspects of the process of iterative development of a teaching - learning sequence on the acoustic properties of materials. The different publications that are part of the compendium of the thesis focus on different stages of this process: design, enactment, evaluation, refinement and contribution to the design principles. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
28 p, 954.0 KB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
4 documents
2.
18 p, 1.6 MB Les crem(ad)es solars / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pérez Tudela, Julio D. ; Cortés Vidal, Javier ; Martínez-Márquez, Rosa ; Mateu Marrugat, Meritxell
Bellaterra , 2017 (DIATIC)  
3.
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó Casulleras, Roser (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documents
4.
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó Casulleras, Roser (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documents

Materials acadèmics 9 registres trobats  
1.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Sanmartí Puig, Neus ; Sala Sebastià, Gemma ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
2.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent i Pubill, Mercè ; Valdés Sánchez, Laura ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso, Digna ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracín Gordo, Lluís ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documents
4.
15 p, 122.8 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach i Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso, Digna ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
GOALS 1 GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
5.
14 p, 117.1 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach i Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso, Digna ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
1 The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
6.
7 p, 91.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
5 p, 80.1 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / Llobet Roig, Cecilia ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar els principals conceptes de les ciències socials i els problemes que plantegen en l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales. - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
6 p, 88.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 81.1 KB El Context en la Recerca en l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43220] / Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica. Tenint en compte els aprenentatges dels mòduls anteriors, s'aprofundirà en l'estudi de les situacions d'aula a l'hora de dissenyar activitats de treball pràctic, treball interdisciplinari i treball per projectes, de comunicar-se oralment o mitjançant eines digitals i d'avaluar el progrés de l'alumnat i els materials d'aula. [...]
2016-17  

Vegeu també: autors amb noms similars
2 Hernandez-Rodriguez, Inés
1 Hernandez-Rodriguez, Irene
3 Hernández-Rodríguez, I.
2 Hernández-Rodríguez, Inés
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.