Resultados globales: 14 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 7 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 7 registros  
1.
16 p, 580.1 KB Un salt de puenting o bungee jumping segur / Herreras Blanco, Luisa ; Olivella Busoms, Josep
2013
Recursos de física, Núm. 11 (Primavera 2013)  
2.
5 p, 44.0 KB ¿Con qué criterios valora el profesorado la aplicación de un proyecto de innovación de física en contexto? / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este trabajo presentamos algunos de los criterios con los que el profesorado valora la aplicación de un proyecto de física en contexto, analizando su contribución al desarrollo de las capacidades recogidas en las finalidades y los objetivos del bachillerato y buscando identificar los puntos fuertes y los aspectos que habría que revisar para orientar los posibles cambios a introducir para su mejora. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 638-642  
3.
8 p, 710.7 KB Anàlisi de l'aplicació d'una activitat contextualitzada sobre una força no constant: un salt de bungee segur / Herreras Blanco, Luisa (INS Guillem de Berguedà (Berga)) ; Olivella Busoms, Josep (INS Llobregat (Sallent))
Aquest article descriu una activitat basada en un cicle d’ensenyament-aprenentatge per estudiar la força elàstica d’una corda utilitzant eines TIC. També analitza les dificultats trobades per l’alumnat i el professorat durant la seva aplicació. [...]
This paper describes an activity based on a teaching-learning cycle to study the elastic force of a rope using ICT tools. Students and teachers difficulties identified during its appli-cation are also presented. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 2-9  
4.
14 p, 178.3 KB Aplicación de un proyecto curricular de física en contexto (16-18 años) : valoración de los profesionales implicados / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Física en contexto es un curso de física para estudiantes de bachillerato de 16 a 18 años, aplicado en Cataluña desde septiembre del 2004. En él están involucrados más de cuarenta centros de enseñanza que lo han trabajado con alrededor de mil alumnos. [...]
Physics in context is a course for students at secondary school (16-18) performed in Catalonia since September 2004, with more than forty schools and about one thousand students involved. This article identifies some of the factors that have influenced on its implementation, analyzing and reflecting on the difficulties and resistances it finds in the incorporation of the curriculum associated to an innovation project of physics in context, as well as the formation they had received teachers who experienced it.

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n1.463
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 1 (març 2012) , p. 89-102  
5.
5 p, 49.3 KB Amb quins criteris el professorat valora un projecte d’innovació de física en context? / Herreras Blanco, Luisa
L’objectiu principal d’aquest treball ha estat investigar amb quins criteris el professorat valora l’aplicació d’un projecte de física en context, analitzant la seva contribució al desenvolupament de les capacitats recollides en les finalitats i els objectius del batxillerat.
2009
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 18-22  
6.
5 p, 552.5 KB Organització i anàlisi d’una visita escolar a Cosmocaixa com a treball de recerca / Herreras Blanco, Luisa ; Figueras León, Ingrid ; Romera Hernández, Mònica
En el marc d’un treball de recerca de batxillerat es reflexiona sobre com es pot optimitzar una visita amb un grup nombrós d’alumnes de secundària obligatòria a un museu de Ciències com el Cosmocaixa i s’experimenta una proposta de qüestionari.
2008
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 2-6  
7.
5 p, 204.4 KB Com prendre consciència de la contaminació sonora. Realització de treballs de recerca sobre el tema / Herreras Blanco, Luisa
A partir de les activitats proposades amb motiu de l’Any Internacional de la Física, durant dos cursos consecutius hem realitzat treballs de recerca relacionats amb la contaminació acústica. El primer amb l’objectiu de determinar el nivell acústic de Berga i el segon per estudiar els sorolls als que està sotmès un jove de secundària d’aquesta ciutat en les se-ves activitats quotidianes.
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 6 (2007) p. 8-12  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l’educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d’aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  

Materiales didàcticos Encontrados 6 registros  
1.
14 p, 985.4 KB Moviment, forces i energia en un salt de puenting, seqüència didàctica per a l’estudi del moviment / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 1r de Batxillerat assoleixi una millor comprensió del concepte elasticitat d’una corda, identifiqui la força elàstica com a exemple de força no constant i sigui capaç d’analitzar i interpretar les magnituds cinemàtiques i les transferències d’energia d’un moviment. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
2.
19 p, 1.3 MB Radioactivitat : el cas Fukushima. Seqüència didàctica per a l’estudi de la radioactivitat / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Olivella, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). En aquesta seqüència es busca que l’alumnat de 2n de Batxillerat entengui com és un procés radioactiu i com quantificar-lo.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
3.
17 p, 1.6 MB Estructura de la matèria : de Rutherford a l’ALBA. Seqüència didàctica per a l’estudi de l’estructura atòmica / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Olivella Busoms, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l’alumnat de 2n de Batxillerat entengui com es pot estudiar l’estructura interna de la matèria; com podem conèixer la forma i l’estructura d’una cosa que no podem veure. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
4.
19 p, 1.4 MB Regulació de la temperatura dels animals. Seqüència didàctica per l’estudi de la termoregulació animal i les adaptacions / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Recull de materials de les pràctiques dutes a terme durant els tallers REVIR, impartits pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). En aquesta sessió es pretén que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO entengui que els éssers vius tenen moltes maneres d’adaptar-se a la climatologia. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
5.
20 p, 869.7 KB Com podem allargar la durada de la càrrega d'una bateria de mòbil? / Herreras Blanco, Luisa ; Ribera Simon, Gemma ; Olivella Bussoms, Josep ; López Simó, Víctor
2017 (DIATIC)  
6.
36 p, 9.4 MB Els sons que sentim / Herreras Blanco, Luisa ; Olivella Busoms, Josep
Unitat didàctica sobre el so elaborada en el grup de treball DIATIC.
2015 (DIATIC)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.