Resultados globales: 12 registros encontrados en 0.05 segundos.
Artículos, Encontrados 10 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 10 registros  
1.
8 p, 373.1 KB Espai de ciències : projecte d'un espai d'aprenentatge científic a educació infantil / Hinojosa, Julià (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Ferrer, Gemma (Escola Pia Sarrià-Calassanç (Barcelona))
En aquest escrit s'exposa, per tal de compartir-ho amb la comunitat educativa i científica, la concreció del nostre projecte: un espai d'ensenyament-aprenentatge científic per l'educació infantil. [...]
En este escrito se expone, para compartirlo con la comunidad educativa y científica, la concreción de nuestro proyecto: un espacio de enseñanza-aprendizaje científico para la educación infantil. [...]
This paper sets out, in order to share it with the educational and scientific community, the concretion of our project: a space for scientific teaching-learning for early childhood education. In this space, children come into contact with areas that are thought, designed and created in order to evolve their knowledge, arouse their curiosity and maintain their interest in the scientific world. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.453
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 2-10 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
7 p, 501.4 KB Explicant el que veus : model interpretatiu de la llum per primària / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
En aquest treball s'exposen de forma breu les bases d'un potent model interpretatiu de la llum amb una simplicitat que el fa utilitzable a nivell de primària però suficientment robust per a enfrontar-se amb ell a la quotidianitat d'un infant. [...]
In this work we briefly outline the foundations of a powerful interpretive model of light with a simplicity that makes it usable at the elementary level but robust enough to deal with it in the everyday life of a child. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.420
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 48-54 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
14 p, 440.8 KB Functional rare variants influence the clinical response to anti-TNF therapy in Crohn's disease / Chaparro, María (Instituto de Investigación Hospital Universitario de la Princesa) ; Aterido, Adrià (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Guerra, Iván (Instituto de Investigación Sanitaria del Hospital Universitario La Paz) ; Iborra, Marisa (Gastroenterology Unit) ; Cabriada, José Luis (Hospital Universitario de Galdakano) ; Bujanda, Luis (Biodonostia Osasun Ikerketako Institutura (País Basc)) ; Taxonera, Carlos (Hospital Clínico San Carlos (Madrid)) ; García-Sánchez, Valle (Universidad de Córdoba) ; Marín-Jiménez, Ignacio (Hospital General Universitario Gregorio Marañón. Instituto de Investigación Sanitaria Gregorio Marañón (IiSGM)) ; Barreiro de-Acosta, Manuel (Hospital Universitario Clínico de Santiago) ; Vera, Isabel (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ; Martín-Arranz, María Dolores (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Hernández-Breijo, Borja (Universidad de Alcalá) ; Mesonero, Francisco (Hospital Universitario Ramón y Cajal (Madrid)) ; Sempere, Laura (Hospital General Universitario de Alicante (Alacant, País Valencià)) ; Gomollón, Fernando (Hospital Clínico Universitario "Lozano Blesa" de Zaragoza) ; Hinojosa, Joaquín (Hospital de Manises (València)) ; Bermejo, Fernando (Instituto de Investigación Sanitaria del Hospital Universitario La Paz) ; Beltrán, Belén (Gastroenterology Unit) ; Rodríguez-Pescador, Ainhoa (Hospital Universitario de Galdakano) ; Banales, Jesus (Biodonostia Osasun Ikerketako Institutura (País Basc)) ; Olivares, David (Hospital Clínico San Carlos (Madrid)) ; Aguilar-Melero, Patricia (Universidad de Córdoba) ; Menchén, Luis (Hospital General Universitario Gregorio Marañón. Instituto de Investigación Sanitaria Gregorio Marañón (IiSGM)) ; Ferreiro-Iglesias, Rocío (Hospital Universitario Clínico de Santiago) ; Blázquez Gómez, Isabel (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ; Benitez García, Beatriz (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Guijarro, Luis G. (Universidad de Alcalá) ; Marin, Alicia C. (Instituto de Investigación Hospital Universitario de la Princesa) ; Bernardo, D (Instituto de Investigación Hospital Universitario de la Princesa) ; Marsal, Sara (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Julià Cano, Antonio (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; P. Gisbert, Javier (Instituto de Investigación Hospital Universitario de la Princesa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Background: The effect of low-frequency functional variation on anti-tumor necrosis factor alpha (TNF) response in Crohn's disease (CD) patients remains unexplored. The objective of this study was to investigate the impact of functional rare variants in clinical response to anti-TNF therapy in CD. [...]
2019 - 10.1177/1756284819867848
Therapeutic Advances in Gastroenterology, Vol. 12 (2019)  
4.
6 p, 416.9 KB Del CERN a l'aula de física : La cambra de boira com a projecte / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; Tortosa, Ernest ; Osorio, Kevin ; Calsina, Pablo ; Saiz, Pablo
En aquest article s'exposen, de forma breu, els pilars fonamentals del CERN i els resultats de l'experiència que ha suposat submergir a un grup d'alumnes de segon de batxillerat, establint un cert paral·lelisme entre aquest centre d'investigació i l'escola. [...]
In this paper, the main characteristics of CERN are briefly presented as well as the results of the experience of involving a group of secondary school students, establishing a certain parallelism between this research centre and the school. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.396
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 14-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
5.
6 p, 84.6 KB Dificultades en la transferencia del modelo de mecánica newtoniana / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El modelo de mecánica newtoniana es útil para explicar fenómenos muy diversos y el reto de su enseñanza es que los estudiantes sean capaces de utilizarlo en situaciones y contextos diversos. Se estudia a lo largo de la secundaria, y no siempre los profesores ayudamos a construirlo a partir de las dificultades que conlleva su aprendizaje. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1748-1753 (Innovacions didàctiques)  
6.
5 p, 44.4 KB Aprenent a definir el concepte de força en col·laboració assistida per ordinador / Hinojosa, Julià. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
La discussió és una de les formes que utilitzem per comprovar la consistència dels propis raonaments, i a través d'ella es possibilita la seva evolució estimulant l'autorregulació amb la que l'alumne construeix el seu coneixement a partir de la interacció amb d'altres. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 770-774  
7.
3 p, 58.5 KB III Jornada del Treball de Recerca a l'Escola Pia Sarrià-Calassanç / Hinojosa, Julià (Escola Pia Sarrià-Calassanç)
Hem gosat compartir aquesta experiència en la que els alumnes de batxillerat assaborei-xen, de primera mà i de forma absolutament real, la vivència de participar en un congrés científic, ja que després de portar-la a terme per tercer curs consecutiu la valoració és molt positiva i engrescadora. [...]
2014 - 10.5565/rev/ciencies.65
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 28 (Juny 2014) , p. 30-32  
8.
4 p, 315.1 KB La física al servei de l'esport / Gimeno, Pol ; Peribañez, Xavier (Escola Pia Sarrià-Calassanç) ; Hinojosa, Julià (Escola Pia Sarrià-Calassanç)
En aquest article s'exposa part del nostre treball de recerca de 2n de batxillerat en el que mostrem com la millora de la tècnica és fonamental per reduir el temps d'una cursa de na-tació. Per mostrar-ho ens basem en l'estudi cinemàtic d'un nedador abans i després d'entrenar la tècnica. [...]
This study shows a part of our research for 2nd high school in which we show how to im-prove the technique is essential to reduce the time from a swimming course. To show this we rely on the kinematic of a swimmer before and after training technique. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.79
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 24-27  
9.
2 p, 132.3 KB Els corrents de Foucault a cop d'ull: oscil·lació esmorteïda pels corrents de Foucault / Hinojosa, Julià (Professor Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Giral, Adrián (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Martí, Cèlia (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Orriols, Cristina (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Prat, Nil (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç)
En aquesta pràctica es vol evidenciar l'existència dels corrents de Foucault i com actuen de forma simple i contundent. Per aconseguir-ho s'ha planificat un experiment que consisteix únicament a fer oscil·lar un imant, mitjançant una molla, a l'interior d'un tub de coure i observar en quant de temps s'esmorteeix el moviment. [...]
2011 - 10.5565/rev/ciencies.135
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 7-8
2 documentos
10.
3 p, 71.6 KB Anàlisi del procés de lectura d'un guió de pràctiques per a l'aplicació del mètode científic / Hinojosa, Julià ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar com uns alumnes, seguint un guió de pràc-tiques d'un experiment que comporta l'aplicació del mètode hipotètico-deductiu, compre-nen el guió, porten a terme la pràctica i expressen el resultat de tot plegat en un informe.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.293
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 5 (2006) p. 31-33  

Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
12 p, 294.8 KB Los comunistas extremeños y la huelga general campesina de junio de 1934 / Hinojosa, José (Grupo de Estudios de Historia Contemporánea en Extremadura (GEHCEx)) ; López Rodríguez, Antonio Doroteo (Grupo de Estudios de Historia Contemporánea en Extremadura (GEHCEx))
2016 (Mesa 3: Les esquerres)
La Segona República. Cultures i projectes polítics. Congrés Internacional d'Història. Bellaterra, : 2016  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
8 p, 4.7 MB AdoptaUnGos APP / García Hinojosa, Javier ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Adopta un Gos nace de la necesidad de un sistema especializado y gratuito que facilite la búsqueda y adopción de perros perdidos y/o abandonados. Esta aplicación web, recoge automáticamente los datos e imágenes de perros, a partir de las webs de protectoras de animales, y les suministra una interfaz de usuario amigable, y una base de datos centralizada a todas las protectoras que deseen insertar a sus animales. [...]
Adopta un Gos was born from the needing of a specialized and free system to facilitates search and adoption of stray dogs and / or abandoned. This web application automatically collects data and images of dogs, from the websites of animal protection, and subminister them a user-friendly interface and a centralized database for all protective wishing to insert their animals. [...]
Adopta un Gos neix de la necessitat d'un sistema especialitzat i gratuït que faciliti la recerca i adopció de gossos perduts i / o abandonats. Aquesta aplicació web, recull automàticament les dades i imatges de gossos, a partir de les webs de protectores d'animals, i els subministra una interfície d'usuari amigable, i una base de dades centralitzada a totes les protectores que desitgin inserir als seus animals. [...]

2016-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  

Vea también: autores con nombres similares
2 Hinojosa, Joaquín
1 Hinojosa, José
10 Hinojosa, Julià
1 Hinojosa, Julià.
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.