Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
6 p, 416.9 KB Del CERN a l’aula de física : La cambra de boira com a projecte / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LiEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)) ; Tortosa, Ernest ; Osorio, Kevin ; Calsina, Pablo ; Saiz, Pablo
En aquest article s’exposen, de forma breu, els pilars fonamentals del CERN i els resultats de l’experiència que ha suposat submergir a un grup d’alumnes de segon de batxillerat, establint un cert paral·lelisme entre aquest centre d’investigació i l’escola. [...]
In this paper, the main characteristics of CERN are briefly presented as well as the results of the experience of involving a group of secondary school students, establishing a certain parallelism between this research centre and the school. [...]

2018
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 14-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
6 p, 84.6 KB Dificultades en la transferencia del modelo de mecánica newtoniana / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LiEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències)) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LiEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències))
El modelo de mecánica newtoniana es útil para explicar fenómenos muy diversos y el reto de su enseñanza es que los estudiantes sean capaces de utilizarlo en situaciones y contextos diversos. Se estudia a lo largo de la secundaria, y no siempre los profesores ayudamos a construirlo a partir de las dificultades que conlleva su aprendizaje. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1748-1753 (Innovacions didàctiques)  
3.
3 p, 58.5 KB III Jornada del Treball de Recerca a l’Escola Pia Sarrià-Calassanç / Hinojosa, Julià (Escola Pia Sarrià-Calassanç)
Hem gosat compartir aquesta experiència en la que els alumnes de batxillerat assaborei-xen, de primera mà i de forma absolutament real, la vivència de participar en un congrés científic, ja que després de portar-la a terme per tercer curs consecutiu la valoració és molt positiva i engrescadora. [...]
2014
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 28 (Juny 2014) , p. 30-32  
4.
4 p, 315.1 KB La física al servei de l’esport / Gimeno, Pol ; Peribañez, Xavier (Escola Pia Sarrià-Calassanç) ; Hinojosa, Julià (Escola Pia Sarrià-Calassanç)
En aquest article s’exposa part del nostre treball de recerca de 2n de batxillerat en el que mostrem com la millora de la tècnica és fonamental per reduir el temps d’una cursa de na-tació. Per mostrar-ho ens basem en l’estudi cinemàtic d’un nedador abans i després d’entrenar la tècnica. [...]
This study shows a part of our research for 2nd high school in which we show how to im-prove the technique is essential to reduce the time from a swimming course. To show this we rely on the kinematic of a swimmer before and after training technique. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 24-27  
5.
5.0 KB Els corrents de Foucault a cop d'ull : Oscil·lació esmorteïda per corrents de Foucault / Giral, Adrián ; Martí, Cèlia ; Orriols, Cristina ; Prat, Nil ; Hinojosa, Julià
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (2011) , p. 00-00  
6.
2 p, 132.3 KB Els corrents de Foucault a cop d’ull: oscil·lació esmorteïda pels corrents de Foucault / Hinojosa, Julià (Professor Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Giral, Adrián (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Martí, Cèlia (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Orriols, Cristina (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Prat, Nil (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç)
En aquesta pràctica es vol evidenciar l’existència dels corrents de Foucault i com actuen de forma simple i contundent. Per aconseguir-ho s’ha planificat un experiment que consisteix únicament a fer oscil·lar un imant, mitjançant una molla, a l'interior d'un tub de coure i observar en quant de temps s'esmorteeix el moviment. [...]
2011
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 7-8  
7.
3 p, 71.6 KB Anàlisi del procés de lectura d’un guió de pràctiques per a l’aplicació del mètode científic / Hinojosa, Julià ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
L’objectiu principal d’aquest treball és analitzar com uns alumnes, seguint un guió de pràc-tiques d’un experiment que comporta l’aplicació del mètode hipotètico-deductiu, compre-nen el guió, porten a terme la pràctica i expressen el resultat de tot plegat en un informe.
2006
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 5 (2006) p. 31-33  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Hinojosa, José
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.