Resultados globales: 9 registros encontrados en 0.01 segundos.
Artículos, Encontrados 9 registros
Artículos Encontrados 9 registros  
1.
8 p, 373.1 KB Espai de ciències : projecte d'un espai d'aprenentatge científic a educació infantil / Hinojosa, Julià (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Ferrer, Gemma (Escola Pia Sarrià-Calassanç (Barcelona))
En aquest escrit s'exposa, per tal de compartir-ho amb la comunitat educativa i científica, la concreció del nostre projecte: un espai d'ensenyament-aprenentatge científic per l'educació infantil. [...]
En este escrito se expone, para compartirlo con la comunidad educativa y científica, la concreción de nuestro proyecto: un espacio de enseñanza-aprendizaje científico para la educación infantil. [...]
This paper sets out, in order to share it with the educational and scientific community, the concretion of our project: a space for scientific teaching-learning for early childhood education. In this space, children come into contact with areas that are thought, designed and created in order to evolve their knowledge, arouse their curiosity and maintain their interest in the scientific world. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.453
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 2-10 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
7 p, 501.4 KB Explicant el que veus : model interpretatiu de la llum per primària / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
En aquest treball s'exposen de forma breu les bases d'un potent model interpretatiu de la llum amb una simplicitat que el fa utilitzable a nivell de primària però suficientment robust per a enfrontar-se amb ell a la quotidianitat d'un infant. [...]
In this work we briefly outline the foundations of a powerful interpretive model of light with a simplicity that makes it usable at the elementary level but robust enough to deal with it in the everyday life of a child. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.420
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 48-54 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
6 p, 416.9 KB Del CERN a l'aula de física : La cambra de boira com a projecte / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; Tortosa, Ernest ; Osorio, Kevin ; Calsina, Pablo ; Saiz, Pablo
En aquest article s'exposen, de forma breu, els pilars fonamentals del CERN i els resultats de l'experiència que ha suposat submergir a un grup d'alumnes de segon de batxillerat, establint un cert paral·lelisme entre aquest centre d'investigació i l'escola. [...]
In this paper, the main characteristics of CERN are briefly presented as well as the results of the experience of involving a group of secondary school students, establishing a certain parallelism between this research centre and the school. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.396
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 14-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
6 p, 84.6 KB Dificultades en la transferencia del modelo de mecánica newtoniana / Hinojosa, Julià (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El modelo de mecánica newtoniana es útil para explicar fenómenos muy diversos y el reto de su enseñanza es que los estudiantes sean capaces de utilizarlo en situaciones y contextos diversos. Se estudia a lo largo de la secundaria, y no siempre los profesores ayudamos a construirlo a partir de las dificultades que conlleva su aprendizaje. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1748-1753 (Innovacions didàctiques)  
5.
5 p, 44.4 KB Aprenent a definir el concepte de força en col·laboració assistida per ordinador / Hinojosa, Julià. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
La discussió és una de les formes que utilitzem per comprovar la consistència dels propis raonaments, i a través d'ella es possibilita la seva evolució estimulant l'autorregulació amb la que l'alumne construeix el seu coneixement a partir de la interacció amb d'altres. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 770-774  
6.
3 p, 58.5 KB III Jornada del Treball de Recerca a l'Escola Pia Sarrià-Calassanç / Hinojosa, Julià (Escola Pia Sarrià-Calassanç)
Hem gosat compartir aquesta experiència en la que els alumnes de batxillerat assaborei-xen, de primera mà i de forma absolutament real, la vivència de participar en un congrés científic, ja que després de portar-la a terme per tercer curs consecutiu la valoració és molt positiva i engrescadora. [...]
2014 - 10.5565/rev/ciencies.65
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 28 (Juny 2014) , p. 30-32  
7.
4 p, 315.1 KB La física al servei de l'esport / Gimeno, Pol ; Peribañez, Xavier (Escola Pia Sarrià-Calassanç) ; Hinojosa, Julià (Escola Pia Sarrià-Calassanç)
En aquest article s'exposa part del nostre treball de recerca de 2n de batxillerat en el que mostrem com la millora de la tècnica és fonamental per reduir el temps d'una cursa de na-tació. Per mostrar-ho ens basem en l'estudi cinemàtic d'un nedador abans i després d'entrenar la tècnica. [...]
This study shows a part of our research for 2nd high school in which we show how to im-prove the technique is essential to reduce the time from a swimming course. To show this we rely on the kinematic of a swimmer before and after training technique. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.79
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 24-27  
8.
2 p, 132.3 KB Els corrents de Foucault a cop d'ull: oscil·lació esmorteïda pels corrents de Foucault / Hinojosa, Julià (Professor Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Giral, Adrián (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Martí, Cèlia (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Orriols, Cristina (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç) ; Prat, Nil (Alumne Escola Pia de Sarrià-Calassanç)
En aquesta pràctica es vol evidenciar l'existència dels corrents de Foucault i com actuen de forma simple i contundent. Per aconseguir-ho s'ha planificat un experiment que consisteix únicament a fer oscil·lar un imant, mitjançant una molla, a l'interior d'un tub de coure i observar en quant de temps s'esmorteeix el moviment. [...]
2011 - 10.5565/rev/ciencies.135
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 7-8
2 documentos
9.
3 p, 71.6 KB Anàlisi del procés de lectura d'un guió de pràctiques per a l'aplicació del mètode científic / Hinojosa, Julià ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar com uns alumnes, seguint un guió de pràc-tiques d'un experiment que comporta l'aplicació del mètode hipotètico-deductiu, compre-nen el guió, porten a terme la pràctica i expressen el resultat de tot plegat en un informe.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.293
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 5 (2006) p. 31-33  

Vea también: autores con nombres similares
2 Hinojosa, J.
2 Hinojosa, Joaquín
1 Hinojosa, José
1 Hinojosa, Julià.
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.