Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 5 registros
Artículos Encontrados 5 registros  
1.
15 p, 333.7 KB When the media omits or includes scientific evidence in its publications : science and battles on X about child sexual abuse / Olabarria Morejón, Ane (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Burgués, Ana (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; López de Aguileta, Ane (Universitat de Barcelona) ; Zubiri, Harkaitz (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Torras-Gómez, Elisabeth (Universitat de Barcelona) ; Joanpere, Mar (Universitat Rovira i Virgili) ; López de Aguileta, Garazi (University of Wisconsin-Madison) ; Álvarez-Guerrero, Garazi (Universidad del País Vasco. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Aiello-Cabrera, Emilia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Sociología) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Redondo-Sama, Gisela (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia)
Scientific evidence of social impact demonstrates how violence against children is successfully prevented. Currently, the scientific research on social impact has a focus on the analysis of actions that succeed in the implementation of such scientific evidence. [...]
2023 - 10.3390/children10121857
Children, Vol. 10 (november 2023) , 1857  
2.
27 p, 376.6 KB Promoviendo Admiración hacia Foucault Ocultando su Defensa de la Violación y la Pederastia / Valls, Rosa (Universitat de Barcelona) ; Racionero-Plaza, Sandra (Universitat de Barcelona) ; Elboj, Carmen (Universidad de Zaragoza) ; Vidu, Ana (University of California, Berkeley (UC)) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca, Esther (University of Valencia) ; Diez-Palomar, Javier (Universitat de Barcelona) ; Joanpere, Mar (Universitat Rovira i Virgili) ; Aiello-Cabrera, Emilia (Harvard Kennedy School) ; De Aguileta, Ane López (Superior Conservatory of Music of Aragon)
Foucault ha sido citado como un gran contribuyente intelectual al feminismo y a la educación, a pesar de defender la despenalización de la violación y la pederastia. Desde el MeToo hay una creciente crítica a la persona y obras de Foucault. [...]
Foucault has been quoted as a great intellectual contributor to feminism and education, despite his defense of decriminalizing rape and pederasty. Since the MeToo movement, there is an increasing criticism of Foucault's persona and works. [...]

2022 - 10.17583/rimcis.9560
RIMCIS : International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, Vol. 11 Núm. 1 (2022) , p. 1-26  
3.
15 p, 258.2 KB Coping of Chinese citizens living in Spain during the COVID-19 pandemic : lessons for personal well-being and social cohesion / Guo, M. (Universitat de Barcelona) ; Joanpere, Mar (Universitat Rovira i Virgili) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cuxart, M. P. (Universitat de Barcelona)
Chinese citizens in China were the first affected by the COVID-19 outbreak. Nevertheless, the disease rapidly spread around the world, leading to the worst pandemic experienced in modern societies. Spain has become one of the countries more severely affected by it, while having a large Chinese community. [...]
2020 - 10.3390/SU12197949
Sustainability, Vol. 12 Núm. 19 (october 2020) , p. 7949  
4.
15 p, 1.0 MB Mathematics learning opportunities when playing a Tower Defense Game / Hernandez-Sabaté, Aura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Joanpere, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
A qualitative research study is presented herein with the purpose of identifying mathematics learning opportunities in a commercial version of a Tower Defense game. These learning opportunities are understood as mathematicisable moments of the game and involve the establishment of relationships between the game and mathematical problem solving. [...]
2015 - 10.17083/ijsg.v2i4.82
International journal of serious games, Vol. 2, núm. 4 (2015) , p. 57-71  
5.
18 p, 409.4 KB Social creation. A new concept for social sciences and humanities / Aiello-Cabrera, Emilia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Joanpere, Mar (Universitat de Barcelona)
Social impact assessment in Social Sciences builds a base of knowledge transparency and direct involvement in social inequality, creating an alternative to the stagnation of scientific results and allowing them to become a real impact through society improvements. [...]
La evaluación del impacto social en las ciencias sociales construye una base de transparencia del conocimiento y de implicación directa en las desigualdades sociales, generando una alternativa al estancamiento de los resultados científicos y posibilitando que estos se conviertan en impacto real en forma de mejora de la sociedad. [...]

2014 - 10.4471/rimcis.2014.41
RIMCIS : International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, Vol. 3 Núm. 3 (2014) , p. 297-313  

Vea también: autores con nombres similares
4 Joanpere, Mar
1 Joanpere, Meritxell
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.