Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
22 p, 257.8 KB Brand clarity of local and global brands in fast-moving consumer goods : an empirical study in a Middle East country / López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Vaziri, Maryam (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Grup de Recerca sobre Avaluació de les Organitzacions ; Grup de Recerca d'Eficiència i Competitivitat Empresarial
Purpose - This paper aims to analyze different brand clarity levels (BCLs) of local, global and glocal types of brands in fast-moving consumer goods from the consumer's perspective. The study also intends to identify whether the consumer's previous experience with such brands may impact BCL. [...]
2021 - 10.1108/JIMA-01-2020-0018
Journal of Islamic Marketing, 9 August 2021  
2.
20 p, 1.6 MB Waste Management : the Disconnection between Normative and SMEs Reality / Villegas Pinuer, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Valenzuela-Fernández, Leslier (Universidad de Chile. Departamento de Administración)
Waste generation is a critical factor in global environmental degradation, where SMEs have been historically relevant yet underestimated. This study covers the issue of the disconnection between the normative and SMEs reality. [...]
2021 - 10.3390/su13041787
Sustainability, Vol. 13 Núm. 4 (2021) , p. 1787  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
SMEs, environmental sustainability and waste management. A comparative empirical study of Spain and Chile / Villegas Pinuer, Francisco ; López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
Environmental sustainability (ES) has become an increasingly critical issue due to the unprecedented levels of overexploitation of natural resources in the interest of economic growth. In lieu, this study analyzes ES from the supply chain perspectives in small and medium enterprises (SMEs). [...]
Edward Elgar Publishing, 2021 (Business 2021) - 10.4337/9781789908350.00025
Handbook of Sustainability-Driven Business Strategies in Practice, p. 191-225 (2021)  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
188 p, 2.4 MB Sustainable business strategies in SMEs : Their antecedents and organizational consequences / Villegas Pinuer, Francisco ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; López Belbeze, Ma. Pilar, dir.
Aquesta recerca doctoral aborda la Sostenibilitat Mediambiental (SM) en les petites i mitjanes empreses (PIMES), les principals entitats de negocis que generen la major part de l'ocupació en l'economia d'una nació. [...]
Esta investigación doctoral aborda la Sostenibilidad Medioambiental (SM) en las Pequeñas y Medianas Empresas (PYMES), las principales entidades de negocios que generan la mayor parte del empleo en la economía de una nación. [...]
This doctoral investigation addresses Environmental Sustainability (ES) in the Small and Medium Enterprises (SMEs), the principal business entities that generate most of the employment in a nation's economy. [...]

2021  
2.
162 p, 3.3 MB Consumer-based brand categorization through perceived brand globalness and localness in signalling theory : a mixed-method approach in an emerging market for FMCGs / Vaziri, Maryam ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; López Belbeze, Ma. Pilar, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un enfocament metodològic mixt que té com a objectiu contribuir quantitativament i qualitativament a la literatura actual sobre la percepció de marca global (PBG) i marca local (PBL) i sobre la teoria de la senyalització. [...]
Esta Tesis Doctoral presenta un enfoque metodológico mixto que tiene como objetivo contribuir cuantitativa y cualitativamente a la literatura actual sobre la percepción de marca global (PBG) y marca local (PBL) y sobre la teoría de la señalización. [...]
This Doctoral Dissertation by using a mixed-method approach quantitatively and qualitatively intends to contribute to the current literature of perceived brand globalness (PBG) and localness (PBL) and signaling theory. [...]

2021  
3.
1.8 MB The relationships between strategic orientations, innovation and firm performance : a meta-analytical path analysis and text mining application / Reyes-Gómez, Juan David ; López Belbeze, Ma. Pilar, dir. ; Rialp Criado, Josep, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Les organitzacions exitoses aconsegueixen una presència sostenible als mercats en els quals competeixen en donar-li un fort impuls a les adreces estratègiques que condueixen al lliurament sistemàtica d'innovacions d'alt impacte. [...]
Las organizaciones exitosas logran una presencia sostenible en los mercados en los que compiten al darle un fuerte impulso a las direcciones estratégicas que conducen a la entrega sistemática de innovaciones de alto impacto. [...]
Successful organizations attain sustainable presence in the markets in which they compete by providing strategic directions that lead to the systematic delivery of high-impact innovations. Strategic orientation represents intangible resources and capabilities embedded into organizational culture. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
4.
39 p, 1.6 MB Sources and Implications of Asymmetric Competition : An Empirical Study / López Belbeze, Ma. Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
There has been a growing interest in the analysis of the asymmetries in competition in literature. Empirical evidence of its existence in the Spanish diaper market suggests us to study the source of these asymmetries and implications for the brand price decisions and more specifically, in the analysis of the brand's competitive position. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 1999 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 99/4)  
5.
55 p, 2.7 MB L'eficàcia de l'autoregulació publicitària / Gili Selga, Marta ; López Belbeze, Ma. Pilar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
A Espanya, com en la majoria de països europeus, existeix un sistema d'autoregulació en l'àmbit publicitari, el qual és gestionat per una associació que porta per nom "Autocontrol: Asociación para la Autorregulación de la Comunicación Comercial". [...]
2017
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.