Resultats globals: 6 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
10 p, 575.2 KB Epistemología y didáctica de las ciencias. Un análisis de segundo orden / López Rupérez, F.
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 1 (1990) p. 65-74  
2.
5 p, 249.4 KB Estudio de la influencia del aprendizaje en física en el desarrollo del pensamiento formal mediante un "path-analysis" / López Rupérez, F. ; Palacios Gómez, C. ; Garrote Flores, R.
1987
Enseñanza de las Ciencias, V. 5 n. 2 (1987) p. 129-133  
3.
9 p, 465.2 KB Pensamiento formal y rendimiento en física. Análisis de la validez del test de Longeot por referencia a tests de rendimiento / López Rupérez, F. ; Palacios Gómez, G. ; Brincones Calvo, Isabel ; Garrote Flores, R. ; Sánchez González, J.
1986
Enseñanza de las Ciencias, V. 4 n. 1 (1986) p. 36-44  
4.
12 p, 578.6 KB Proyecto de enseñanza individualizada de ciencias experimentales (PEICE). Análisis de una experiencia / López Rupérez, F. ; Brincones Calvo, Isabel ; Garrote Flores, R. ; Palacios, C. ; Santin, C. ; Toves, M. D.
1984
Enseñanza de las Ciencias, V. 2 n. 1 (1984) p. 3-14  
5.
10 p, 485.9 KB Análisis de la influencia de la construcción de mapas conceptuales sobre la estructura cognitiva en estudiantes de física / López Rupérez, F.
In this work we investigated the effect of systematic hierarchical concept mapping by students in a COU (High School) Physics class on their cognitive structure. The results show no statistically significant influence of the treatment, but rather of personal study habits on the nurnber of response words. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 135-144  
6.
8 p, 740.4 KB Una nueva fuente de inspiración para la educación científica / López Rupérez, F.
In this paper, physics, epistemology and the teaching and learning of physics are presented as a transdisciplinary system. With such an approach, the fundamental principles of contemporary physics considered in a qualitative form -epistemological principles- are postulated as a source of inspiration for Science Education. [...]
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 249-256  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.