Resultats globals: 102 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 41 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Materials didàctics, 9 registres trobats
Materials acadèmics, 34 registres trobats
Articles 41 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
2.
10 p, 393.2 KB Profile of osteopathic practice in Spain : Results from a standardized data collection study / Alvarez Bustins, Gerard (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; López Plaza, Pedro Víctor (Fundació d'Osteopatia de Barcelona) ; Roura Carvajal, Sonia (Fundació d'Osteopatia de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
There is limited research regarding patients' profiles and consumer attitudes and habits of osteopathy in Spain. The purpose of this study was to profile patients who regularly receive osteopathic care in Spain using an internationally developed standardized data collection tool. [...]
2018 - 10.1186/s12906-018-2190-0
BMC complementary and alternative medicine, Vol. 18 Núm. 1 (november 2018) , p. 129  
3.
11 p, 1.1 MB Machine Learning-Based Analysis in the Management of Iatrogenic Bile Duct Injury During Cholecystectomy : a Nationwide Multicenter Study / Lopez-Lopez, Victor (Hospital Clínico Universitario Virgen de la Arrixaca (El Palmar, Múrcia)) ; Maupoey, Javier (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; López-Andujar, Rafael (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Ramos, Emilio (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Mils, Kristel (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Martinez, Pedro Antonio (Universidad de Murcia) ; Valdivieso, Andres (Hospital Universitari de Cruces) ; Garcés-Albir, Marina (Universitat de València) ; Sabater, Luis (Universitat de València) ; Valladares, Luis Díez (Hospital Clínico San Carlos (Madrid)) ; Pérez, Sergio Annese (Hospital Universitario de Morales) ; Flores, Benito (Hospital Universitario de Morales) ; Brusadin, Roberto (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Conesa, Asunción López (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Cayuela, Valentin (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Cortijo, Sagrario Martinez (Hospital Universitario de Alcorcon) ; Paterna, Sandra (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Serrablo, Alejando (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Sánchez-Cabús, Santiago (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Gil, Antonio González (Hospital Universitario Los Arcos del Mar Menor) ; Masía, Jose Antonio González (Hospital Universitario General) ; Loinaz, Carmelo (Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid)) ; Lucena, Jose Luis (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ; Pastor, Patricia (Hospital Universitario Reina Sofía (Còrdova, Espanya)) ; Garcia-Zamora, Cristina (Hospital Rafael Mendez) ; Calero, Alicia (Hospital Universitario Elche) ; Valiente, Juan (Hospital Hellin) ; Minguillon, Antonio (Hospital Obispo Polanco) ; Rotellar, Fernando ; Ramia, Jose Manuel (Hospital Universitario Dr. Balmis General) ; Alcazar, Cándido (Hospital Universitario Dr. Balmis General) ; Aguilo, Javier (Hospital Lluís Alcanyís) ; Cutillas, Jose (Hospital Francesc de Borja) ; Kuemmerli, Christoph ; Ruiperez-Valiente, Jose A. (Universidad de Murcia) ; Robles-Campos, Ricardo (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Iatrogenic bile duct injury (IBDI) is a challenging surgical complication. IBDI management can be guided by artificial intelligence models. Our study identified the factors associated with successful initial repair of IBDI and predicted the success of definitive repair based on patient risk levels. [...]
2022 - 10.1007/s11605-022-05398-7
Journal of Gastrointestinal Surgery, Vol. 26 (july 2022) , p. 1713-1723  
4.
14 p, 625.5 KB Automated Systems for Calculating Arteriovenous Ratio in Retinographies : A Scoping Review / García-Sierra, Rosa (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; López-Lifante, Victor M. (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Isusquiza Garcia, Erik (ULMA Medical Technologies, S. Coop) ; Heras, Antonio (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Besada, Idoia (ULMA Medical Technologies, S. Coop) ; Verde Lopez, David (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Alzamora, M. Teresa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Forés Raurell, Rosa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Montero-Alía, Pilar (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Ugarte Anduaga, Jurgi (ULMA Medical Technologies, S. Coop) ; Torán Montserrat, Pere (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
There is evidence of an association between hypertension and retinal arteriolar narrowing. Manual measurement of retinal vessels comes with additional variability, which can be eliminated using automated software. [...]
2022 - 10.3390/diagnostics12112865
Diagnostics, Vol. 12 (november 2022)  
5.
17 p, 1.5 MB Pathophysiology of bone disease in chronic kidney disease : from basics to renal osteodystrophy and osteoporosis / Aguilar, Armando (IMSS General Hospital of Zone No 2. Mexican Social Security) ; Gifre, Laia (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Ureña-Torres, Pablo (University of Paris Descartes) ; Carrillo-López, Natalia (Instituto de Investigación Sanitaria del Principado de Asturias) ; Rodriguez-García, Minerva (Hospital Universitario Central Asturias) ; Massó, Elisabeth (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; da Silva, Iara (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; López-Báez, Víctor Alfonso (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Sánchez-Baya, Maya (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Prior-Español, Águeda (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Urrutia, Marina (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Paul, Javier (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Bustos, Misael C. (Pontificia Catholic University of Chile) ; Vila Santandreu, Anna (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Garnica-León, Isa (IMSS General Hospital of Zone No 2. Mexican Social Security) ; Navarro-González, Juan F. (Universidad de La Laguna) ; Mateo, Lourdes (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Bover, Jordi (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Chronic kidney disease (CKD) is a highly prevalent disease that has become a public health problem. Progression of CKD is associated with serious complications, including the systemic CKD-mineral and bone disorder (CKD-MBD). [...]
2023 - 10.3389/fphys.2023.1177829
Frontiers in physiology, Vol. 14 (june 2023)  
6.
11 p, 840.8 KB Juegos y gamificación en las clases de ciencia : ¿una oportunidad para hacer mejor clase o para hacer mejor ciencia? / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.)
Si bien el juego siempre ha sido una herramienta de enseñanza y aprendizaje muy común, en los últimos años la eclosión de los videojuegos digitales y las estrategias de gamificación ha puesto de nuevo en escena esta aproximación educativa. [...]
Enquanto o jogo tem sido uma ferramenta de ensino e aprendizagem muito comum, nos últimos anos, o surgimento de videogames digitais e das estratégias de gamificação colocou, de volta à cena, essa aproximação educacional. [...]
Despite gaming has always been a very common instructional approach, in recent years the emergence of digital videogames and gamification strategies have staged it again. In this article we propose a perspective on science educational games, differentiating whether they are used to involve students in traditional classroom practices (what we call "doing lessons") or in scientific practices (what we call "doing science"). [...]

Universidade Federal da Integração Latino-Americana (UNILA), 2018 - 10.30691/relus.v2i1.1059
Revista Eletrônica Ludus Scientiae, Vol. 2 Núm. 1 (2018) , p. 34-44  
7.
19 p, 1.4 MB Substàncies complexes, canvis d'estat i llindar de comprensió del model matèria a 2n d'ESO / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Aquesta recerca pretén estudiar la influència de dues unitats didàctiques orientades a la construcció del model matèria, implementades a l'assignatura de Física i Química de 2n d'ESO en un institut públic de Catalunya. [...]
This research aims to study the influence of two instructional sequences oriented to the understanding of the model of matter. These sequences have been implemented in an 8th grade science course in a public secondary school in Catalonia. [...]
Esta investigación pretende estudiar la influencia de dos unidades didácticas orientadas a la construcción del modelo materia, implementadas en la asignatura de Física y Química de 2º de ESO en un instituto público de Cataluña. [...]

2021 - 10.1344/did.2021.9.120-138
Didacticae, Núm. 9 (2021) , p. 120-138  
8.
7 p, 162.6 KB En memòria de Laurence Viennot : Què vam aprendre d'ella en didàctica de la física? / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Laurence Viennot ha estat una investigora francesa pionera en la didàctica de la física, que ha tingut una gran influència al camp de la recerca en ensenyament de la física al nostre país. Arrel de la trista noticia de la seva mort el passat estiu, hem volgut fer un petit resum de les seves principals contribucions al camp de l'ensenyament i l'aprenentatge de la fisica. [...]
Laurence Viennot was a pioneering french researcher in physics education, who had a great influence in the reserach on teaching and learning physics in our country. Since the sad news of her passing away last summer, we wanted to make a short summary of her main contributions to the field of physics' education. [...]
Laurence Viennot ha sido una investigadora francesa pionera en didáctica de la física, que ha tenido una gran influencia en el campo de la investigación de la enseñanza de la física en nuestro país. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.479
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 86-92 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
20 p, 5.5 MB Il-15 enhances the persistence and function of bcma-targeting car-t cells compared to il-2 or il-15/il-7 by limiting car-t cell dysfunction and differentiation / Battram, Anthony M. (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Bachiller, Mireia (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Lopez, Victor (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Fernandez de Larrea Rodriguez, Carlos (Universitat de Barcelona. Departament de Medicina) ; Urbano-Ispizua, Álvaro (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Martín-Antonio, B (Instituto de Investigación Sanitaria de la Fundación Jiménez Díaz)
Chimeric antigen receptor (CAR)-T cell immunotherapy has revolutionized the treatment of B-lymphoid malignancies. For multiple myeloma (MM), B-cell maturation antigen (BCMA)-targeted CAR-T cells have achieved outstanding complete response rates, but unfortunately, patients often relapse within a year of receiving the therapy. [...]
2021 - 10.3390/cancers13143534
Cancers, Vol. 13 Núm. 14 (february 2021) , art. 3534  
10.
7 p, 230.0 KB Modelitzem la transferència, degradació i conservació de l'energia amb gots d'aigua i una safata / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López, Òscar (INS Arraona, Sabadell)
Es presenta una activitat de modelització de l'energia implementada en diferents centres de secundària durant els darrers anys. L'alumnat disposa de gots d'aigua (un dels quals ple) i una safata, i ha de representar les transferències d'energia que consideri tot abocant aigua d'un got a un altre. [...]
We present a modeling-based activity implemented in different secondary schools over the last years. In this activity, students have some glasses of water (one of which is full) and a flat tray, and they must represent the energy transfers they consider by pouring water from one glass to another. [...]
Se presenta una actividad de modelización de la energía implementada en diferentes centros de secundaria durante los últimos años. El alumnado dispone de vasos de agua (uno de los cuales lleno) y una bandeja, que usará como anolgía para representar las transferencias de energía que considere mediante el trasvase de agua de un vaso a otro. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.464
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 21-27 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  

Articles : 41 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
325 p, 8.5 MB Computer based learning in ScienceCBLIS 2012 Conference Proceedings. Learning Science in the Society of Computers / Pintó Casulleras, Roser, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Learning Science in the Society of Computers International Conference : (10a : 2012 : Barcelona)
Since the first conference held in Vienna in 1993, the CBLIS has become an international forum to share and exchange ideas about teaching and learning Science with computers, to deepen the construction and development of new educational models and to elaborate contributions to both theoretical and practical in the field of computer-based Science teaching and learning. [...]
Barcelona : CRECIM , 2012  
2.
8 p, 236.7 KB The uses of Interactive Whiteboard in a science laboratory / Bozzo, Giacomo (Universitá della Calabria) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
In the last ten years several studies were conducted about the educational use of interactive whiteboard (IWB) in teaching and learning activities, showing different advantages introduced by this technology and analysing different implications for teachers (both from technical and pedagogical point of view). [...]
2015
GIREP-MPTL International Conference on Teaching/Learning Physics Proceedings, p. 549-558  

Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Impacte dels mecanismes epigenètics en la migranya. Identificació i validació de patrons d'expressió diferencials de microARNs en pacients amb migranya / Gallardo López, Víctor José ; Pozo Rosich, Patricia, dir. ; Álvarez-Sabin, José, dir.
Diversos estudis pilot han estudiat el rol dels microARNs (miARNs) en la migranya. No obstant això, els estudis són poc comparables i reproduïbles degut a l'alt grau d'heterogeneïtat que existeix entre els grups. [...]
Varios estudios piloto han estudiado el rol de los microARNs (miARNs) en la migraña. Sin embargo, los estudios son poco comparables y reproducibles debido al alto grado de heterogeneidad que existe entre los grupos. [...]
Several studies have described the potential role of microRNA (miRNAs) in migraine but studies are scarcely reproducible primarily due to the heterogeneous variability of participants. Hence, the main objective of this project is to identify and validate differentially expressed miRNAs (DE miRNAs) in peripheral blood mononuclear cells (PBMCs) of patients with migraine compared to healthy controls (HC) in a well-controlled homogeneous cohort of participants using a three-step methodology: (a) exploratory study, (b) main study and (c) validation study. [...]

2023  
2.
432 p, 6.8 MB Análisis del discurso docente en actividades de modelización sobre fuerzas y movimiento / Vergara Sandoval, Camilo ; Couso, Digna, dir. ; López, Víctor (López Simó), dir.
Aquesta tesi s'emmarca en els tallers experimentals de física centrats en la modelització (tallers REVIR) dirigits a alumnat de batxillerat, analitzant el discurs docent que es dona, les pràctiques de modelització en les quals participa l'alumnat, i el progrés de les seves idees sobre forces i moviment. [...]
Esta tesis se enmarca en los talleres experimentales de física centrados en la modelización (talleres REVIR) dirigidos a alumnado de bachillerato, analizando el discurso docente que se da, las prácticas de modelización en las que participa el alumnado, y el progreso de sus ideas sobre fuerzas y movimiento. [...]
This thesis is framed in the experimental physics workshops focused on modelling (REVIR workshops) aimed at high school students, where we analyse the teaching discourse present in these workshops, the modelling practices in which students participate, and the progress of their ideas about forces and movement. [...]

2022  
3.
245 p, 8.7 MB Análisis del aprendizaje de conceptos de Electrostática en la formación del profesorado de Física Doctorat en Educació : Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències (Àmbit I) / Garrido Sánchez, Nicolás ; López, Víctor (López Simó), dir. ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Couso, Digna, dir.
L'objectiu d'aquest treball és analitzar les explicacions de professors de física en formació quan experimenten amb diferents fenòmens electrostàtics inclosos en una seqüència d'ensenyament i aprenentatge (SEA). [...]
El objetivo de este trabajo es analizar las explicaciones de profesores de física en formación cuando experimentan con distintos fenómenos electrostáticos incluidos en una secuencia de enseñanza y aprendizaje (SEA). [...]
The objective of this work is to analyze the explanations of preservice physics teachers when experimenting with different electrostatic phenomena included in a teaching and learning sequence (TLS). The participants were 67 students of Pedagogy in Physics and Mathematics at Universidad de Santiago de Chile. [...]

2022  
4.
1013.0 KB Plataforma educativa amb nano Jetbots. Planificació / Noguera López, Víctor ; Hernandez-Sabaté, Aura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
A una plataforma ja creada l'any passat, destinada a que la facin servir alumnes de 4t de la ESO i els seus docents, s'han afegit mòduls. S'han afegit un mòdul que recorre un laberint mitjançant una xarxa neuronal AlexNET que reconeix els diferents camins, i un algorisme de backtracking que recorre tot el laberint, per tant, els i les alumnes aprendran com funcionen tant la xarxa com l'algorisme de bactracking, així com a organitzar les dades. [...]
On a platform already created last year, intended to be used by ESO 4th students and their teachers, some modules have been added. A module has been added that runs a labyrinth through an AlexNET neural network that recognizes the diferent path classes, and a backtracking algorithm that follows the labyrinth path, so learners will learn how both the network and the backtracking algorithm work, as well as organizing the data. [...]
En una plataforma ya creada el año pasado, destinada a que la usen alumnos de 4º de la ESO y sus docentes, se han añadido tres módulos. Se han añadido un módulo que recorre un laberinto mediante una red neuronal AlexNET que reconocere los diferentes caminos, y un algoritmo de backtracking que recorre todo el laberinto, por lo tanto, los alumnos y las alumnas aprenderán cómo funcionan tanto la red como el algoritmo de bactracking, así como a organizar los datos. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
164 p, 10.0 MB Resistive Switching in Strontium Iridates / Fuentes López-Doriga, Víctor ; Balcells Argemí, Lluís, dir. ; Pomar Barbeito, Alberto, dir. ; Sort Viñas, Jordi, dir.
Aquesta Tesi estudia les propietats de Commutació Resistiva en capes primes de la sèrie de Ruddlensen-Popper de Iridats d'Estronci (Srn+1IrnO3n+1), posant el focus en els efectes de les transicions metall-aïllant d'aquestes fases en les característiques de la commutació resistiva. [...]
Esta Tesis estudia las propiedades de conmutación resistiva en capas delgadas de la serie de Ruddlensen-Popper de Iridatos de Estroncio (Srn+1IrnO3n+1), poniendo el foco en los efectos de las transiciones metal-aislante de estas fases en las características de la conmutación resistiva. [...]
The present thesis studies the Resistive Switching properties in Ruddlensen-Popper strontium iridates (Srn+1IrnO3n+1) thin films, focusing on the effect of Metal-Insulator Transitions of these phases in the Resistive Switching features. [...]

2021  
6.
56 p, 1.5 MB L'ensenyament sobre energia a Catalunya. Estat actual, necessitats detectades i reptes de futur / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Estudi sobre com s'ensenya l'energia a Catalunya als diferents nivells educatius, detecció de necessitats i buits que existeixen en allò relatiu a la producció i a l'ús de l'energia en l'actual temari curricular.
Barcelona : Institut Català d'Energia, 2019  
7.
50 p, 999.3 KB La martingala-realitat o engany? : estratègies en jocs d'atzar / López Balcells, Víctor ; Bardina i Simorra, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2016
Grau en Estadística Aplicada [973]  
8.
251 p, 5.3 MB Activity-dependent treatments for neuropathic pain / López Álvarez, Víctor Manuel ; Navarro, X. (Xavier), (Xavier) dir. ; Cobianchi, Stefano, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
El inicio y el mantenimiento del dolor neuropático después de una lesión de nervio periférico implica muchos mecanismos tales como cambios en la transducción, sensibilización central o periférica y numerosos cambios plásticos a nivel central. [...]
The onset and maintenance of neuropathic pain following a peripheral nerve injury involves many mechanisms such as changes in transduction, central or peripheral sensitization, and numerous plastic changes at the central level. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
9.
55 p, 751.6 KB El Servicio Europeo de Acción Exterior, deficiencias y oportunidades / López Payà, Víctor
El objetivo de este trabajo es analizar las principales deficiencias estructurales que presenta el Servicio Europeo de Acción Exterior, las reformas realizadas para paliarlas y las oportunidades que presenta para erigirse como un verdadero servicio diplomático común en el seno de la UE. [...]
L'objectiu d'aquest treball és analitzar les principals deficiències estructurals que presenta el Servei Europeu d'Acció Exterior, les reformes realitzades per pal·liar-les i les oportunitats que presenta per erigir-se com un vertader servei diplomàtic comú en el si de la UE. [...]
The objective of this work is to analyze the main structural deficiencies presented by the European External Action Service, the reforms carried out to alleviate them and the opportunities it presents to be erected as a true common diplomatic service within the Of the EU. [...]

Centre de Documentació Europea - Universitat Autònoma de Barcelona 2017 (Quaderns de recerca (Bellaterra) ; 44)  
10.
825 p, 3.8 MB La Conflictividad laboral en el área metropolitana de Barcelona (1961-1975) / López Díaz, Víctor Manuel ; Casas, Just, 1954-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània
Esta investigación se origina con el interés de demostrar el papel relevante que tuvo la conflictividad laboral en la vida sociopolítica y económica en el marco catalán y estatal convirtiendo al movimiento obrero en el movimiento social más fuerte de la época, a través de las huelgas y otras modalidades de protesta, que aunque de carácter ilegal, fueron una realidad habitual en las relaciones laborales, y a su vez un elemento de tensión política continuada dada las actitudes represivas de empresarios y de las autoridades gubernamentales. [...]
This research emerge on the interest of demonstrating the important role played by labor unrest in the socio-political and economic life in the Catalan and Spanish state framework making the labor movement one of the strongest social movement of the time, through strikes and other forms of protest, which although illegal, were a common reality in labor relations, and it turns to be an element of continued political tension that came from the repressive attitudes of businessmen and government authorities. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 9 registres trobats  
1.
50 p, 2.3 MB 10 petits experiments científics amb simulacions per posar a prova les idees de l'alumnat / García, Jaime ; Janer, Núria ; López, Adrià ; López Simó, Víctor (López Simó) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document conté un recull de 10 petites activitats científiques on es proposa a l'alumnat fer servir diferents simulacions virtuals per posar a prova les seves idees prèvies sobre diverses temàtiques de física, química i biologia. [...]
gratuïta i segura.

2023 (Diatic)  
2.
100 p, 3.1 MB Repositori d'activitats i recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques de l'alumnat / Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alguacil, Laia ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grosseck, Gabriela (West University of Timisoara) ; Iancu, Daniel ; López, Víctor ; Malița, Laura ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rotaru, Ileana ; Sava, Simona ; Scortescu, Mirela ; Trzeciak, Asia ; Vlachopoulos, Dimitrios
El D-Eva Bank és un repositori de recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques dels estudiants d'educació superior. En les següents pàgines trobaràs 14 activitats que inclouen exemples d'estudis de cas de situacions de la vida real a les escoles o universitats, que inclouen rúbriques d'avaluació, analítiques d'aprenentatge, retroalimentació, gamificació i propostes d'avaluació amb eines digitals per a habilitats pràctiques. [...]
2022 (ARPA - Aula de Recursos Per a l'Avaluació)
4 documents
3.
1 p, 314.8 KB Eines digitals per a les didàctiques específiques / López Simó, Víctor, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Mont Algamasilla, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moore de Luca, Emilee ; Rios, Bernat ; Viladot, Laia
En aquesta infografia destaquem les eines digitals segons àrees de coneixement escolar que involucren a l'alumnat en les formes de fer i pensar de cada disciplina.  
4.
17 p, 1.2 MB Generació d'electricitat per inducció electromagnètica : seqüència didàctica per a l'estudi de la inducció electromagnètica / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Coromines, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 3r i 4t d'ESO assoleixi una major comprensió del fenomen de la inducció electromagnètica i del funcionament d'un generador elèctric.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
5.
14 p, 985.4 KB Moviment, forces i energia en un salt de puenting, seqüència didàctica per a l'estudi del moviment / Herreras Blanco, Luisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de 1r de Batxillerat assoleixi una millor comprensió del concepte elasticitat d'una corda, identifiqui la força elàstica com a exemple de força no constant i sigui capaç d'analitzar i interpretar les magnituds cinemàtiques i les transferències d'energia d'un moviment. [...]
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
6.
15 p, 1.3 MB Generació d'electricitat en plaques fotovoltaiques : seqüència didàctica per a l'estudi de les plaques fotovoltaiques / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Corominas Viñas, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén que l'alumnat de segon a quart d'ESO assoleixi una major comprensió del fenomen de la generació d'electricitat a partir de plaques fotovoltaiques.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
7.
17 p, 1.3 MB Dissipació de l'energia per fregament : seqüència didàctica per a l'estudi de l'energia / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Ferrer Sánchez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Soto Alvarado, Macarena (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Treball que correspon a les pràctiques que es fan als tallers REVIR organitzats pel CRECIM de la UAB. La seqüència pretén ajudar a l'estudiant de 4t ESO i 1r Batxillerat a construir el model escolar d'energia, i utilitzar-lo per interpretar fenòmens quotidians, com ara l'escalfament d'un fre per fregament i el seu posterior refredament per equilibri tèrmic amb l'entorn.
Bellaterra : CRECIM, 2016 (REVIR)  
8.
20 p, 869.7 KB Com podem allargar la durada de la càrrega d'una bateria de mòbil? / Herreras Blanco, Luisa ; Ribera Simon, Gemma ; Olivella Busoms, Josep ; López Simó, Víctor
2017 (DIATIC)  
9.
110 p, 4.4 MB Introducció a les energies renovables. Materials de l'alumnat / López Simó, Víctor ; Pintó Casulleras, Roser (Roser)
Recull de materials de l'alumnat del curs online 'Introducció a les Energies Renovables', impartit pel CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica). Curs reconegut per la Universitat Autònoma de Barcelona de 2008 a 2011 com a crèdits de lliure elecció.
Bellaterra : CRECIM , 2016  

Materials acadèmics 34 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
9 p, 120.9 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
2.
9 p, 119.6 KB Didàctica de la Biologia i la Geologia [44311] / Marbà Tallada, Anna ; Roldan Muñoz, Jorge ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la biologia i la geologia, integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la biología y la geología y la física y la química, integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1514]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
3.
9 p, 124.0 KB Pràctica Clínica Assistencial II [106720] / Molinuevo Alonso, Beatriz ; Azagra Ledesma, Rafael ; Escorihuela Agullo, Rosa Maria ; Mundet Tuduri, Javier ; Flor Escriche, Javier ; Gimenez Llort, Lidia ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Daigre, Constanza ; Alavedra Celada, Clara ; Guell Parnau, Silvia ; Mengual Martinez, Lucas ; Bosch Fontcuberta, Jose Maria ; Llussà, Judith ; Ivanova Serokhvostova, Anastasya ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Gayarre Aguado, Raquel ; Roig Cabo, Pascual ; Limon Ramirez, Esther ; Cirera Perich, Miquel ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Rebollar Gil, Monica ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Pardo Cladellas, Yolanda ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Piquer Farres, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura Pràctica Clínica Assistencial II s'imparteix a segon curs del Grau de Medicina i forma part de la Matèria Pràctica Clínica amb l'objectiu d'apropar a l'alumnat a la pràctica clínica des del primer any de carrera. [...]
The subject Clinical Care Practice II is taught in the second year of the Degree in Medicine and is part of the Clinical Practice Subject with the aim of bringing students closer to clinical practice from the first year of the degree. [...]
La asignatura Práctica Clínica Asistencial II se imparte en segundo curso del Grado de Medicina y forma parte de la Materia Práctica Clínica con el objetivo de acercar al alumnado a la práctica clínica desde el primer año de carrera. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
4.
8 p, 118.6 KB Pràctica Clínica en Atenció Primària [106711] / Mundet Tuduri, Javier ; Azagra Ledesma, Rafael ; Flor Escriche, Javier ; Grau Majo, Inmaculada ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Cendros Camara, Victoria ; Llussà, Judith ; Gaspa Carrera, Miriam ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; Sarlat Ribas, Miguel Angel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Barragan Brun, Maria de las Nieves ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Cabistañ Arbiol, Cristina ; Gayarre Aguado, Raquel ; Moreno Hernandez, Maria Isabel ; Roura Olivan, Mercedes ; Martinez Escude, Alba ; Martínez Sánchez, Nuria ; Roig Cabo, Pascual ; Serra Morera, Immaculada ; Limon Ramirez, Esther ; Escudero Ibañez, Jose Manuel ; Ros Barnadas, Roser ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Cirera Perich, Miquel ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Cruz Domenech, Jose Manuel ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Jimenez Gonzalez, Maria Mercedes ; Gimenez Renom, Merce ; Rebollar Gil, Monica ; González Osuna, Arancha ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Besa Beringes, Anna ; Lleal Barriga, Cristina ; Domenech Borras, Ana ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Ingla Mas, Jordi ; Cuixart Costa, Lluis ; Piquer Farres, Nuria ; Xicola Botifoll, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura correspon al darrer any del Grau de Medicina (6è curs), un cop l'estudiant ja coneix els fonaments científics de la medicina i les diferents patologies mèdiques i quirúrgiques. L' objectiu general és que l'estudiant consolidi els anteriors coneixements i assoleixi les habilitats clíniques, comunicatives i de cerca i maneig de la informació científica pertinents per poder reconèixer els problemes de salut bàsics de la medicina de família i fer propostes raonades per la solució dels mateixos, utilitzant les fonts d'informació clínica i biomèdica adients, interpretant de manera científica els resultats obtinguts. [...]
The subject corresponds to the last year of the Degree in Medicine (6th year), once the student already knows the scientific foundations of medicine and the different medical and surgical pathologies. [...]
La asignatura corresponde al último año del Grado de Medicina (6º curso), una vez que el estudiante ya conoce los fundamentos científicos de la medicina y las diferentes patologías médicas y quirúrgicas. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
5.
9 p, 122.7 KB Medicina de Família i Comunitària [106706] / Mundet Tuduri, Javier ; Azagra Ledesma, Rafael ; Flor Escriche, Javier ; Grau Majo, Inmaculada ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Llussà, Judith ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; Sarlat Ribas, Miguel Angel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Barragan Brun, Maria de las Nieves ; Gili Riu, Maria del Mar ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Gayarre Aguado, Raquel ; Roura Olivan, Mercedes ; Martinez Escude, Alba ; Martínez Sánchez, Nuria ; Roig Cabo, Pascual ; Serra Morera, Immaculada ; Limon Ramirez, Esther ; Escudero Ibañez, Jose Manuel ; Ros Barnadas, Roser ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Cirera Perich, Miquel ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Pallas Ellacuria, Marta ; Cruz Domenech, Jose Manuel ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Díaz-Gete, Laura ; Rebollar Gil, Monica ; González Osuna, Arancha ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Besa Beringes, Anna ; Lleal Barriga, Cristina ; Domenech Borras, Ana ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Ingla Mas, Jordi ; Cuixart Costa, Lluis ; Piquer Farres, Nuria ; Xicola Botifoll, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
El context en el que es desenvolupa l'assignatura de Medicina de Família i Comunitària suposa el primer contacte de l'alumne durant la fase formativa clínica amb el sistema assistencial de l'atenció primària de salut. [...]
The context in which the Family Medicine course takes place involves the first contact of the student during the clinical training phase with the primary health care system. It is considered that aspects of clinical care practice are determined by the area of primary care, such as: home care, preventive and community approach to behaviors, lifestyles and health problems, continuity of care throughout the whole the life of the patients (including the end of life), the integral management of the multipathological and frail patient and the familiar approach of determinats problems. [...]
El contexto en el que se desarrolla la asignatura de Medicina de Familia y Comunitaria supone el primer contacto del alumno durante la fase de formación clínica con el sistema de atención primaria de salud. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
6.
6 p, 111.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Lopez Simo, Victor ; Espinet Blanch, Maria ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Canals i Cabau, Roser ; Cantero Riveros, Beatriz ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
8 p, 119.1 KB Pràctica Clínica Assistencial I [106719] / Molero Mesa, Jorge ; Azagra Ledesma, Rafael ; Mundet Tuduri, Javier ; Flor Escriche, Javier ; Grau Majo, Inmaculada ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Valentines Álvarez, Jaume ; Cendros Camara, Victoria ; Llussà, Judith ; Gaspa Carrera, Miriam ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; De Cardona Recasens, Eva ; Sarlat Ribas, Miguel Angel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Albaladejo Blanco, Carles ; Barragan Brun, Maria de las Nieves ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Cabistañ Arbiol, Cristina ; Gayarre Aguado, Raquel ; Moreno Hernandez, Maria Isabel ; Roura Olivan, Mercedes ; Martinez Escude, Alba ; Cárcamo Gebhardt, Nicolás ; Martínez Sánchez, Nuria ; Roig Cabo, Pascual ; Serra Morera, Immaculada ; Giraldo Gallego, Erika Yohana ; Limon Ramirez, Esther ; Escudero Ibañez, Jose Manuel ; Ros Barnadas, Roser ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Cirera Perich, Miquel ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Pallas Ellacuria, Marta ; Cruz Domenech, Jose Manuel ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Jimenez Gonzalez, Maria Mercedes ; Gimenez Renom, Merce ; Rebollar Gil, Monica ; González Osuna, Arancha ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Besa Beringes, Anna ; Lleal Barriga, Cristina ; Domenech Borras, Ana ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Ingla Mas, Jordi ; Cuixart Costa, Lluis ; Macaya Andres, Anna ; Piquer Farres, Nuria ; Xicola Botifoll, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura es cursa el primer semestre del primer curs del Grau de Medicina i forma part del grup de les assignatures de caràcter obligatori. En la perspectiva educativa, la realització de la "Pràctica Clínica Assistencial I" pretén ser una oportunitat perquè l'alumnat que inicia el Grau de Medicina pugui endinsar-se en el sistema sociosanitari des de la seva base: l'atenció primària. [...]
The subject is taught in the first semester of the first year of the Degree of Medicine and is part of the obligatory group of subjects. In the educational perspective, the realization of the "Clinical Care Practice I" aims to be an opportunity so that the student who initiates the Degree of Medicine can enter in the social health system from its base: the primary health care. [...]
La asignatura se imparte en el primer semestre del primer curso del grado de Medicina y forma parte del grupo de las asignaturas de carácter obligatorio. En la perspectiva educativa, la realización de la Práctica Clínica Asistencial I pretende ser una oportunidad para que los y las estudiantes que inician el grado de Medicina puedan adentrarse en el sistema sociosanitario desde su base: la atención primaria. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1509]
3 documents
8.
7 p, 113.6 KB Pràctiques en Departaments i Serveis Assistencials d'Atenció Primària [104057] / Lopez Exposito, Francisco ; Flor Escriche, Javier ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Juncosa Font, Sebastián ; Alavedra Celada, Clara ; Aguyé Batista, Amada ; Guell Parnau, Silvia ; Mengual Martinez, Lucas ; Bosch Fontcuberta, Jose Maria ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Gayarre Aguado, Raquel ; Perez Lucena, Maria Josefa ; Exposito Martinez, Carmen ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Estafanell Celma, Anna ; Garaicoechea Iturriria, Ana Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Es tracta d'una assignatura optativa que es pot cursar a partir del segon curs i que té com a objectiu general que l'estudiant es familiaritzi amb la pràctica professional al primer nivell assistencial (L'ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT) en context real amb Metges de Família, Pediatres i d'altres especialistes, incorporats a les activitats d'un Centre d'Atenció Primària (CAP) o un centre Sòcio-Sanitari o equip de recerca acreditat orientat a l'Atenció Primària, realitzant tasques pròpies de forma supervisada. [...]
This is an optional subject that can be studied from the second year and that has as a general objective that the student is familiarized, in real context, with the professional practice in the first level of care (PRIMARY HEALTH CARE), with family doctors , pediatricians and other specialists, incorporated in the activities of a primary care center (CAP) or a social health center or accredited research team oriented to primary care, performing their own tasks in a supervised manner. [...]
Se trata de una asignatura optativa que se puede estudiar a partir del segundo curso y que tiene como objetivo general que el estudiante se familiarice, en contexto real, con la práctica profesional en el primer nivel asistencial (LA ATENCIÓN PRIMARIA DE SALUD), con médicos de familia, pediatras y otros especialistas, incorporados en las actividades de un centro de atención primaria (CAP) o un centro sociosanitario o equipo de investigación acreditado orientado a la atención primaria, realizando tareas propias de forma supervisada. [...]

2023-24
Grau en Medicina [1192]
Grau en Medicina [1509]
3 documents
9.
10 p, 125.4 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Grimalt Alvaro, Carme ; Marquez Bargallo, Concepcio ; Marbà Tallada, Anna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
8 p, 122.5 KB Pràctica Clínica Assistencial II [106720] / Molinuevo Alonso, Beatriz ; Azagra Ledesma, Rafael ; Mundet Tuduri, Javier ; Flor Escriche, Xavier ; Gimenez-Llort, Lydia ; Altaba Barceló, Ana María ; Juvanteny Gorgals, Joan ; Lopez Exposito, Francisco ; Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ; Oromendia Rodriguez, Pablo ; Juncosa Font, Sebastián ; Alavedra Celada, Clara ; Güell Parnau, Sílvia ; Mengual Martinez, Lucas ; Bosch i Fontcuberta, Josep M ; Llussà, Judith ; Wilke Trinxant, Maria Asuncion ; Tienda Carretero, Raquel ; Llauger Rossello, Maria Antonia ; Lopez Lifante, Victor Miguel ; Fluxa Terrasa, Guillem ; Llovet Lombarte, Jose Miguel ; Bare Mañas, Montserrat ; Mulero Collantes, Miriam ; Pretus Gomez, Clara ; Bravo Vicien, Maria Luz ; Gayarre Aguado, Raquel ; Roig Cabo, Pascual ; Limon Ramirez, Esther ; Cirera Amores, Maria Carme ; Hidalgo Valls, Pablo Andres ; Navarro Fontanellas, Elisabeth ; Rebollar Gil, Mónica ; Estafanell Celma, Anna ; Lacasta Tintorer, David ; Pardo Cladellas, Yolanda ; Taberner Viera, Joan ; Canovas Zaldua, Yoseba ; Cos Claramunt, Francesc Xavier ; Piquer Farres, Nuria ; Contreras Rodríguez, Oren ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'assignatura Pràctica Clínica Assistencial II s'imparteix a segon curs del Grau de Medicina i forma part de la Matèria Pràctica Clínica amb l'objectiu d'apropar a l'alumnat a la pràctica clínica des del primer any de carrera. [...]
The subject Clinical Care Practice II is taught in the second year of the Degree in Medicine and is part of the Clinical Practice Subject with the aim of bringing students closer to clinical practice from the first year of the degree. [...]
La asignatura Práctica Clínica Asistencial II se imparte en segundo curso del Grado de Medicina y forma parte de la Materia Práctica Clínica con el objetivo de acercar al alumnado a la práctica clínica desde el primer año de carrera. [...]

2022-23
Grau en Medicina [1509]
3 documents

Materials acadèmics : 34 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
6 Lopez, V.
8 Lopez, Veronica
3 Lopez, Victor
6 López, V.
1 López, Valeria Alejandra
1 López, Vanesa
2 López, Vero
8 López, Verónica
1 López, Verónica.
2 López, Victoria
1 López, Victoria de la Parra
1 López, Virginia
3 López, Víctor
2 López, Víctor (López Simó),
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.