Results overview: Found 96 records in 0.03 seconds.
Articles, 24 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 12 records found
Course materials, 59 records found
Articles 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
12 p, 2.3 MB Sustaining students' cultures and identities. A qualitative study based on the funds of knowledge and identity approaches / Esteban Guitart, Moisès (Universitat de Girona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Zhang-Yu, Cristina (Universitat de Girona) ; Llopart, Mariona (Universitat de Girona)
Recently, the notion of culturally sustaining pedagogy has been suggested to refer to different educational practices that share the will to recognize, maintain and develop cultural diversity in the classroom. [...]
2019 - 10.3390/su11123400
Sustainability, Vol. 11, núm. 12 (2019) , p. 3400  
2.
24 p, 122.8 KB Procesos de aprendizaje en aprendizaje-servicio universitario : una revisión teórica / García Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Aprendizaje-Servicio (ApS) ha extendido su alcance en la educación superior en las últimas décadas, incrementando el número de programas implementados y de centros que los sustentan. Este proceso ha sido acompañado por un despegue de la investigación, con la aparición de sociedades académicas y revistas dedicadas al ámbito. [...]
Service-Learning (S-L) has expanded its scope in higher education in recent decades, increasing the number of programs implemented and centres that sustain them. This process has been accompanied by a development of research and the creation of new academic societies in the area. [...]

2019 - 10.5944/educxx1.22716
Educación XXI, Vol. 22, núm. 2 (2019) , p. 45-68  
3.
14 p, 470.8 KB Aprendizajes, inclusión y justicia social en entornos educativos multiculturales / Jiménez Vargas, Felipe (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fardella Cisternas, Carla (Universidad Andrés Bello)
En el escenario educativo actual, marcado por el incremento sistemático de grupos minoritarios en las aulas, así como por las desigualdades que se reproducen y actualizan en los contextos educativos, el desarrollo de propuestas inspiradas en principios de inclusión, multiculturalidad y justicia social cobran cada vez más relevancia. [...]
In the current educational setting, marked by a systematic increase in minority groups in classrooms and inequalities that are reproduced and modernized in educational contexts, the development of educational proposals modeled on the principles of inclusion, multiculturalism and social justice garners ever greater prominence and academic interest. [...]

2017 - 10.24320/redie.2017.19.3.830
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 19, Núm. 3 (2017)  
4.
15 p, 1023.9 KB Narrativas identitarias en entornos de diversidad cultural : una autoetnografía gráfica / Zhang-Yu, Cristina (Universidad de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo surge de una propuesta de tesis doctoral que se focaliza en la creciente hibridación cultural y el surgimiento de nuevas formas de vivir, aprender y transitar por nuestros entornos socioculturales a raíz de los fenómenos migratorios. [...]
This article arises from a doctoral thesis proposal that focuses on the growing cultural hybridization and the emergence of new ways of living, learning and transit through our sociocultural environments as a result of migratory phenomena. [...]

2018
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Vol. 39 (2018)  
5.
10 p, 100.6 KB Proyectos de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación educativa sostenible en contextos de exclusión social / Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide)
'Clase Mágica-Sevilla' y 'Proyecto Shere Rom' son proyectos de aprendizaje-servicio universitarios que trabajan con minorías culturales en contextos de exclusión social. Desarrollan innovaciones educativas en las cuales estudiantes universitarios colaboran con miembros de minorías culturales. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' and 'Shere Rom Project' are university-based Learning-Service projects that work with cultural minorities in contexts of social exclusion. They develop educational innovations in which university students collaborate with members of cultural minorities. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' et 'Projet Shere Rom' sont des projets universitaires d'apprentissage, qui s'adressent aux minorités culturelles en situation d'exclusion social. L'objectif est de développer des innovations éducatives, réussir à atteindre son but grâce aux étudiants universitaires qui collaborent avec des membres des minorités culturelles. [...]

2018
Revista española de desarrollo y cooperación, Núm. 42 (2018) , p. 64-96  
6.
22 p, 553.0 KB Exploring the value of service learning : students' assessments of personal, procedural and content learning / García Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research into Service Learning (S-L) has investigated the value of this pedagogy to construct student learning and foster commitment to social issues. Most research focuses on the positives outcomes of S-L, without considering comparison with other practices. [...]
La investigación en Aprendizaje Servicio (ApS) ha estudiado el valor de esta pedagogía para construir el aprendizaje de los estudiantes y fomentar el compromiso con los problemas sociales. La mayoría de las investigaciones se centran en los resultados positivos del ApS, sin comparar con otras prácticas. [...]

2018 - 10.15581/004.35.557-577
Estudios sobre educación, Vol. 35 (2018)  
7.
16 p, 98.5 KB Innovar en el aula. Contradicciones entre nuevas herramientas y viejos roles como medio para trasformar la práctica / Lamas Aicón, Macarena (Universidad de San Sebastián) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo expone una investigación cualitativa, longitudinal que utiliza la metodología de investigación-acción acerca del desarrollo de una actividad innovadora en una escuela ubicada en un contexto vulnerable y de riesgo de exclusión social. [...]
The paper reports on a longitudinal action research project in which a team of university-based researchers work with low-income, minority, and immigrant children to improve academic skills through technology-based activities. [...]

2017 - 10.4067/S0718-07052016000400013
Estudios pedagógicos, Vol. 43, Num. 1 (2017)  
8.
15 p, 331.4 KB La respuesta institucional escolar, una de las claves de las dinámicas de inclusión/exclusión de familias inmigradas. / Henao Agudelo, Claudia ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; de la Aurora Arrona Altamirano, Alhelí
Este estudio reúne los resultados de dos investigaciones en torno a las relaciones entre familias de origen latinoamericano emigradas a Barcelona (España) y las escuelas a las que asisten sus hijos. [...]
This study brings together the results of two researches on the relationships between families of Latin American origin emigrated to Barcelona (Spain) and the schools their children attend. Both investigations were carried out by members of the same team at the Autonomous University of Barcelona, on two times, 2005-2007 and 2011-2013, in which the economic and social situation in the host country was different. [...]

2017
Sinéctica, Vol. 48 (2017)  
9.
3 p, 105.2 KB Aprendizaje e identidad : el papel de la educación formal en la construcción de las identidades. Presentación / Martínez-Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este monográfico sobre educación, aprendizaje e identidad surge como resultado de los debates generados alrededor del simposium que se presentó en el Congreso Cultural-Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of the Contemporary Crisis: Implications for Education and Human Development , celebrado en Creta en Julio de 2016. [...]
This special issue about education, learning and identity arise as result of the debates generated in a Simposium presented to the Congress Cultural-Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of the Contemporary Crisis: Implications for Education and Human Development, celebrated in July of 2016 in Crete (Greece). [...]

2016
Papeles de trabajo sobre cultura, educación y desarrollo humano, Vol. 12, Núm. 3 (2016) , p. 1-3  
10.
37 p, 412.2 KB Creando vínculos entre Universidad y Comunidad : el proyecto Shere Rom, una experiencia de aprendizaje servicio en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este trabajo se describe el proyecto Shere Rom, un entramado de vínculos entre la Universitat Autònoma de Barcelona, comunidades gitanas y escuelas públicas del área metropolitana de Barcelona. [...]
In this article we describe the project Shere Rom, a network of links between the Autonomous University of Barcelona, gypsie communities and public schools in the metropolitan area of Barcelona. The analysis of the experience highlights two key elements of service learning: a) the project promotes the social return of the university to society, responding to real needs through educational intervention that is developed under the frame of research projects; b) promotes, in college students, the acquisition of knowledge and the development of its own training curriculum skills through participation in a real project and community involvement. [...]

2016
RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, Núm. 2 (2016) , p. 33-69  

Articles : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Books and collections 1 records found  
1.
6 p, 10.0 MB Autovaloración de estudiantes universitarios de su participación en programas de aprendizaje-servicio orientados a la inclusión educativa de menores en riesgo de exclusión social. / Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Regla, María (Universidad Pablo de Olavide) ; Rodríguez, Rosa María (Universidad Pablo de Olavide) ; Blázquez, Alfonso (Universidad Pablo de Olavide) ; Mateos, Cristina (Universidad Pablo de Olavide) ; Melero, Noelia (Universidad Pablo de Olavide) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabo, Laura de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zang, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Murcia : Ediciones de la Universidad de Murcia , 2016
Aprendizaje-servicio, desarrollo y comunidades profesionales de aprendizaje en educación superior, 2016, p. 288-293  

Research literature 12 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
403 p, 6.2 MB Una Mirada dialógica al aprendizaje-servicio : relatos sobre sentido, agencia y mutualidad en la quinta dimensión = A dialogic look at service-learning : tales about sense, agency and mutuality in the fifth dimension / García Romero, David, autor. ; Lalueza Sazatornil, José Luis, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat.
Esta investigación constituye el análisis desde la perspectiva Histórico-Cultural de un programa de Aprendizaje-Servicio que recibe el nombre de Proyecto Shere Rom a través del estudio de la experiencia concreta de estudiantes participantes en el mismo. [...]
This research develops an analysis of a Service-Learning program name Shere Rom Project from the Cultural-Historical perspective and through the study of the concrete experience of five participant students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
41 p, 815.3 KB D'on sóc jo? / Amsih Keskessou, Caoutar ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Definir la condició social d'un grup de persones a partir de l'acció d'emigrar per tal de diferenciar-los clarament dels "autòctons", qüestiona la situació en la qual es troben milers de persones al nostre país. [...]
Defining the social status of a group of people focusing on their emigrating action in order to clearly differentiate them from the 'local' people, questions the situation of thousands of people in our country. [...]

2017
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
3.
747 p, 12.4 MB 9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me : un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana / Padrós Castells, Marta, autor ; Lalueza Sazatornil, José Luis, supervisor acadèmic ; Sànchez Busqués, Sònia, supervisor acadèmic ; Crespo Garcia, Isabel, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. [...]
9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
527 p, 6.9 MB ¿Kiape yamokañy Yande Reko? ¿Dónde perdimos nuestro modo de ser? Estudio de los modos de pensar y ser del pueblo guaramí-iroseño / Laguna Quiroga, José Luis ; Lalueza, José Luis, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Este estudio es una disertación sobre la construcción de formas de pensar y de ser como una expresión mediada por cuestiones socioculturales. Se ha basado en la psicología histórico-cultural y las perspectivas hermenéuticas, postmoderno, el constructivismo estructural de las ciencias sociales. [...]
This study is a dissertation about the construction of ways of thinking and being as an expression mediated by socio-cultural issues. It is been based on historical and cultural psychology and hermeneutic perspectives, postmodern, structural constructivism of social science. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
344 p, 3.7 MB Análisis de las continuidades y discontinuidades entre escuela y familia gitana / Rubio Garcia, Remedios ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. ; Crespo García, Isabel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde que en la década de los ochenta se iniciara la escolarización generalizada de niños y niñas gitanas en nuestro país, se han registrado una serie de dificultades en torno al proceso de Enseñanza-Aprendizaje con este grupo cultural, que siguen perpetuando la ausencia masiva de éxito escolar. [...]
In the early 80's in Spain a law was approved to ensure the schooling for all Roma children. But since that moment, some serious difficulties have been registered in these educational contexts with Roma students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
751 p, 3.7 MB Conversión de representaciones semióticas de un registro numérico a otro y construcción de significados / Castaño García, Jorge ; Vasco, Carlos Eduardo, dir. ; Lalueza, José Luís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta investigación da por supuesto algún tipo de vínculo entre dos hechos: el uno tiene que ver, en términos de Duval, con la operación de conversión entre representaciones semióticas y, el otro, con la construcción de significado. [...]
This research takes for granted the existence of some sort of link between two facts: the first has to do, in terms of Duval, with the conversion operation between semiotic representations, and the other, with the construction of meaning. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7.
674 p, 3.8 MB El uso de las preguntas por parte del docente en la clase de matemáticas y sus efectos en las respuestas y conversaciones de los niños / Forero Sáenz, Amparo ; Lalueza, José Luís, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Con el reconocimiento de las diversas perspectivas en psicología sobre la importancia del lenguaje en la construcción de conocimiento, se viene consolidando un nuevo campo de investigación sobre el discurso en educación. [...]
With the recognition of the several psychology perspectives about the importance of language in the construction of knowledge, a new area of research on discourse in education has been consolidating. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
8.
289 p, 2.2 MB Innovación escolar un análisis histórico-cultural y sistémico de cambio / Lamas Aicón, Macarena ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente Tesis doctoral es una investigación de carácter cualitativo, longitudinal, que abarca cuatro años de estudio de la implementación y desarrollo de una actividad innovadora en una escuela de primaria ubicada en un entorno calificado como vulnerable y en riesgo de exclusión social. [...]
This research is a longitudinal and a qualitative study about of appropriation of an innovation in a school. The purpose of this study is to contribute to the reflection of what happens in school settings when they adopt an external initiative for change. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
9.
299 p, 1.1 MB Discursos y prácticas educativas en la escuela multicultural : una aproximación etnográfica a la escolarización de alumnado inmigrante y de culturas minoritarias / Jiménez Vargas, Felipe ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
En el marco de las transformaciones sociales que atraviesan las sociedades europeas en los últimos treinta años, los fenómenos migratorios han acaparado la atención del ámbito académico en la medida que la multiculturalización de la población ha supuesto un conjunto importante de desafíos, tensiones y problemáticas para cada uno de los espacios sociales y de sus instituciones. [...]
In the context of social transformations in European societies spanning the last thirty years, migratory phenomena have attracted the attention of academia to the extent that the multiculturalism of the population has been a major set of challenges, tensions and problems for each one of the social spaces and its institutions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
10.
306 p, 1.2 MB Cultura, identitat i narrativa : l'aprenentatge col·laboratiu en l'escola intercultural / Pizzinato, Adolfo ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
Aquesta tesi està basada en una investigació de perspectiva etnogràfica, que tenia com a objectiu principal identificar elements de la construcció de la identitat en les narratives digitals de nens i nenes de col·lectius ètnics minoritaris en la cultura catalana. [...]
This work is based on an investigation from an ethnographic perspective, that aimed to identify the main elements on the construction of the identity in the digital narratives of children from minority ethnic groups in the Catalan culture. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  

Research literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 59 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
2 p, 1.1 MB Comunicació Humana [21159] / Lalueza, José Luis ; Crespo, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1999-00
Llicenciat en Psicologia [444]  
2.
3 p, 98.7 KB Anàlisi de la Pràctica Psicosocial [42778] / Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Sánchez Busques, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Comprendre i analitzar casos concrets d'intervenció psicosocial Relacionar les dimensions teòriques i pràctiques de la intervenció psicosocial Desenvolupar habilitats comunicatives per exposar temes i casos Participar en la construcció d'un coneixement col·laboratiu.
Comprender y analizar casos concretos de intervención psicosocial Relacionar las dimensiones teóricas y prácticas de la intervención psicosocial Desarrollar habilidades comunicativas para exponer temas y casos Participar en la construcción de un conocimiento colaborativo.

2019-20
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
3.
5 p, 125.3 KB Treball de Fi de Màster [42600] / Rojas Arredondo, Jesus ; Elejabarrieta Olabarri, Francisco Javier ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujal Llombart, Margot ; Pujol Tarrés, Joan ; Vázquez Sixto, Félix ; Feliu Samuel Lajeunesse, Joel ; Cubells Serra, Jenny ; Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Tirado Serrano, Francisco Javier ; Linares Alegret, Clara ; Sánchez Busques, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Sintetitzar el conjunt d'aprenentatges obtinguts a la comprensió de la recerca i la intervenció psicosocial. Integrar l'experiència d'acostament al camp dels fenòmens psicosocials a través d'una anàlisi orientada teòricament. [...]
Sintetizar el conjunto de aprendizajes obtenidos en la comprensión de la investigación y la intervención psicosocial. Integrar la experiencia de acercamiento al campo de los fenómenos psicosociales a través de un análisis orientado teóricamente. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
4.
3 p, 118.1 KB Pràctiques Externes d'Intervenció Psicosocial [42599] / Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Elejabarrieta Olabarri, Francisco Javier ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujal Llombart, Margot ; Pujol Tarrés, Joan ; Feliu Samuel Lajeunesse, Joel ; Martínez Martínez, Luz María ; Cubells Serra, Jenny ; Rojas Arredondo, Jesus ; Padros Castells, Marta ; Pellicer Cardona, Isabel ; Albizu Soriano, Maria Belen ; Tirado Serrano, Francisco Javier ; Arenas i Guarch, Sergi ; Pascual Cerdán, Sara ; Sánchez Busques, Sonia ; Mora Martínez, Martín ; Moreno Gabriel, Eduard ; Rubio Garcia, Remedios ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Utilitzar les eines adquirides per a la detecció de necessitats i avaluació de les demandes presents en l'àmbit d'intervenció específic. Aplicar tècniques d'intervenció i avaluació adequades per a les problemàtiques i situacions identificades 1 Aplicar tècniques d'intervenció i avaluació adequades per a les problemàtiques i situacions identificades i els plans d'acció desenvolupats. [...]
Utilizar las herramientas adquiridas para la detección de necesidades y evaluación de las demandas presentes en el ámbito de intervención específico. 1 Aplicar técnicas de intervención y evaluación idóneas para las problemáticas y situaciones identificadas y los planes de acción desarrollados. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
5.
4 p, 102.0 KB Eines i Habilitats per la Intervenció Psicosocial i Comunitària [42590] / Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujol Tarrés, Joan ; Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Sánchez Busques, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Indentificar i analitzar diferents marcs de comprensió que guien la intervenció psicosocial i comunitària. Conèixer les principals eines per la planificació i l'avaluació de processos d'intervenció. [...]
Identificar y analizar diferentes marcos de comprensión que guían la intervención psicosocial y comunitaria. Conocer las principales herramientas para la planificación y la evaluación de procesos de intervención. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
6.
6 p, 112.1 KB Àmbits de la Intervenció Psicosocial. Inclusió i Diversitat: Cultura, Minories i Gènere [42586] / San Román Sobrino, Beatriz ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Borrás Català, Vicent ; Cubells Serra, Jenny ; Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Platero Méndez, R. Lucas ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Conèixer els conceptes fonamentals que caracteritzen els àmbits d'estudi: "Estudis culturals i minories" i "Estudis de gènere en el camp psicosocial" 2. Analitzar els marcs jurídics actuals que regeixen aquests àmbits 3. [...]
1. Conocer los conceptos fundamentales que caracterizan los ámbitos de estudio: "Estudios culturales y minorías" y "Estudios de género en el campo psicosocial". 2. Analizar los marcos jurídicos actuales que rigen estos ámbitos. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
7.
7 p, 115.6 KB Pràctiques Integrades [102550] / Bonillo Martín, Albert ; Balada Nicolau, Ferran ; Coll Andreu, Margalida ; Domènech Argemí, Miquel ; Edo Izquierdo, Silvia ; Fornieles Deu, Albert ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujal Llombart, Margot ; Cladellas Pros, Ramón ; Barajas Velez, Ana ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar els estudiants d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar a los estudiantes de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documents
8.
6 p, 110.1 KB Psicologia Cultural i de la Comunicació [102564] / Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujol Tarrés, Joan ; Feliu Samuel Lajeunesse, Joel ; Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Pascual Cerdán, Sara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part tant de la Menció Anàlisi i Intervenció Psicosocial, com de la Menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa. La comunicació és un procés central en la construcció social i personal; un procés en el que es produeixen i negocien significats dins d'un context cultural constitutiu i constituït pels mateixos processos comunicatius. [...]
Esta asignatura forma parte tanto de la Mención Análisis e Intervención Psicosocial, como de la Mención Análisis e Intervención Psicoeducativa. La comunicación es un proceso central en la construcción social y personal; un proceso en el que se producen y negocian significados dentro de un contexto cultural constitutivo y constituido por los mismos procesos comunicativos. [...]

2019-20
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
4 p, 77.8 KB Eines i Habilitats per la Intervenció Psicosocial i Comunitària [42590] / Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujol Tarrés, Joan ; Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Padros Castells, Marta ; García Romero, David ; Sánchez Busques, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Indentificar i analitzar diferents marcs de comprensió que guien la intervenció psicosocial i comunitària. Conèixer les principals eines per la planificació i l'avaluació de processos d'intervenció. [...]
Identificar y analizar diferentes marcos de comprensión que guían la intervención psicosocial y comunitaria. Conocer las principales herramientas para la planificación y la evaluación de procesos de intervención. [...]

2018-19
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
2 documents
10.
6 p, 86.4 KB Àmbits de la Intervenció Psicosocial. Inclusió i Diversitat: Cultura, Minories i Gènere [42586] / San Román Sobrino, Beatriz ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Borrás Català, Vicent ; Cubells Serra, Jenny ; Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1- Conèixer els conceptes fonamentals que caracteritzen els àmbits d'estudi: Estudis culturals i minories i Estudis de gènere en el camp psicosocial 2- Analitzar els marcs jurídics actuals que regeixen aquests àmbits 3- Identificar les polítiques i programes d'intervenció més adequats en aquests àmbits 4- Conèixer les eines de diagnòstic, implantació i avaluació en projectes d'intervenció en aquests àmbits.
1- Conocer los conceptos fundamentales que caracterizan los ámbitos de estudio: Estudios culturales y minorías y Estudios de género en el campo psicosocial 2- Analizar los marcos jurídicos actuales que rigen estos ámbitos 3- Identificar las políticas y programas de intervención más adecuados en estos ámbitos 4- Conocer las herramientas de diagnóstico, implantación y evaluación en proyectos de intervención en estos ámbitos.

2018-19
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
2 documents

Course materials : 59 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Lalueza, J. L, Sanchez-Busques, S.
5 Lalueza, J. L.
1 Lalueza, J. L. & Perinat, A.
25 Lalueza, Jose Luis
25 Lalueza, José Luis
2 Lalueza, José Luis,
1 Lalueza, José Luisa
25 Lalueza, José Luís
2 Lalueza, José Luís,
25 lalueza, José Luis
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.