Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
26 p, 329.6 KB Student teachers' positioning with regard to their key learning experiences in the first practicum / Giralt Romeu, Mireia (Universitat Ramon Llull) ; Liesa Hernández, Eva (Universitat Ramon Llull) ; Mayoral Serrat, Paula (Universitat Ramon Llull) ; Becerril Balín, Lorena (Universitat Oberta de Catalunya)
This exploratory study consists of a description of which kind of key learning experiences student teachers' have to face during their first practicum in schools and how they positioned their selves in these situations. [...]
Este estudio exploratorio describe el tipo de experiencias clave de aprendizaje a las que se en-frentan los estudiantes docentes durante su primera práctica en las escuelas y cómo se posiciona-ron en estas situaciones. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1570
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1570 (Sección temática)  
2.
24 p, 720.8 KB Five ways of being a schoolteacher / Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya) ; Liesa Hernández, Eva (Universitat Ramon Llull) ; Becerril Balín, Lorena (Universitat Oberta de Catalunya) ; Mayoral Serrat, Paula (Universitat Ramon Llull)
This exploratory study consists of a description of the five schoolteachers' identities that showed five different configurations of teacher's I-positions. Thirty-one participants were interviewed via a writ-ten survey, and data were analysed using qualitative and quantitative procedures. [...]
Este estudio exploratorio describe cinco identidades de maestros de escuela con cinco configura-ciones diferentes de I-posiciones. Treinta y un participantes fueron entrevistados a través de una entrevista escrita, y los datos se analizaron mediante procedimientos cualitativos y cuantitativos. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1563
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1563 (Sección temática)  
3.
18 p, 479.3 KB El conocimiento estratégico durante el estudio de textos en la enseñanza secundaria / Castelló, Montserrat (Universitat Ramon Llull) ; Liesa Hernández, Eva (Universitat Ramon Llull) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de las actividades habituales de los alumnos de educación secundaria obligatoria es la que genéricamente denominamos "estudio" que, casi siempre, es un requisito indispensable para superar la evaluación de una materia o un curso. [...]
Studying is one of the most usual tasks in Secondary Education and almost always it is a requirement for students to be assessed. Research has shown that the strategic and efficient ways to study are characterised by a flexible use of the students' learning procedures, not only on the basis on previous knowledge, but also on the basis of the activities demands and learning objectives in situated contexts. [...]

2012
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2 (2012) , p. 125-141  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.