Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 149.0 KB Formación docente en química y ambientación curricular : estudio de caso en una institución de enseñanza superior brasileña / Gomes Zuin, Vânia (Universidade Federal de São Carlos (Brasil). Departamento de Química) ; Lopes de Almeida Pacca, Jesuína (Universidade de São Paulo (Brasil). Instituto de Física)
Actualmente existe consenso en torno a la afirmación de que las Instituciones de Enseñanza Superior (IES) deben promover un proceso de ambientación curricular que posibilite pensar la sostenibilidad del planeta, por medio de un proyecto integrador del conocimiento. [...]
Nowadays it is consensus that institutions of tertiary education should promote the idea of the process of curricular environmentalization, which enables us to think about the sustainability of our planet, by means of an integrating project of knowledge. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.545
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 79-93  
2.
6 p, 316.7 KB Conceptos espontáneos sobre colisiones / Villani, Alberto ; Lopes de Almeida Pacca, Jesuïna
This work shows Physics Graduate students ways of thinking about the phenomenon of collisions and the physical quantities which are conserved in this process. Written questions and interviews about the described problems enabled us to analyse answers with expectations and explanations for the effect of simple and multiple collisions. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 238-243  
3.
5 p, 254.4 KB Causalidad y operaciones en la interpretación de las concepciones espontáneas / Lopes de Almeida Pacca, Jesuïna ; Saraiva, J. A. F.
1989
Enseñanza de las Ciencias, V. 7 n. 3 (1989) p. 266-270  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.