Resultados globales: 14 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 4 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Materiales académicos, Encontrados 9 registros
Artículos Encontrados 4 registros  
1.
11 p, 3.2 MB La construcción de modelos explicativos complejos mediante preguntas mediadoras / Márquez Bargalló, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez, Adrianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Sardà i Jorge, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El aula es un espacio de diálogo entre diversidad de formas de ver, pensar y hablar sobre el mundo en el que los participantes ponen en juego los distintos modelos construidos a lo largo de su vida, tanto escolar como extraescolar. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 71-81  
2.
16 p, 5.6 MB Avanzar en la alfabetización científica : descripción y análisis de una experiencia sobre el estudio del cuerpo humano en educación primaria / Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez Bargalló, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se plantea y reflexiona alrededor de una propuesta para trabajar el cuerpo humano en la etapa de educación primaria. Bajo el marco del paradigma de la complejidad, se desarrolla una propuesta fundamentada en la necesidad de enfocar un proceso de enseñanza que considere la construcción del modelo de organismo vivo y la educación para la participación de la futura ciudadanía.
2006
Investigación en la escuela, Núm. 60 (2006) , p. 37-52  
3.
13 p, 234.6 KB Investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias : ¿Para qué? ¿Cómo? / Márquez Bargalló, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se pretende contribuir a responder a las preguntas de para qué y cómo investigar en el campo de la Didáctica de las Ciencias. Para ello se reflexiona alrededor de la investigación realizada por una de las autoras del escrito que culminó en la lectura de su tesis doctoral. [...]
This article aims to contribute to answering the questions of why and how research in the field of Science Teaching. To do so, the article reflects on the research by an author’s writing that culminated in the reading of her doctoral thesis. [...]
Cet article vise à contribuer à répondre aux questions pourquoi et comment faire une recherche dans le domaine de l’enseignement des sciences. Cela reflète une recherche par écrit d’une des auteurs qui a terminé avec la lecture de sa thèse de doctorat. [...]

2009
Investigación en la escuela, Núm. 69 (2009) , p. 31-43  
4.
11 p, 148.7 KB Plantear preguntas : un punto de partida para aprender ciencias / Márquez Bargalló, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La capacidad de plantearse preguntas ha sido y es uno de los principales desencadenantes de las aportaciones científicas relevantes. De la misma manera que las preguntas son fundamentales en el desarrollo científico, también lo son en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las ciencias. [...]
La capacité à poser des questions a été et reste encore un des principaux déclencheurs des contributions scientifiques significatives. De la même manière que les questions sont fondamentales pour le développement scientifique, elles jouent aussi un rôle important dans le processus d'enseignement - apprentissage des sciences. [...]
The capability of asking questions has been and is one of the main triggers of relevant scientific contribution. The same way in which questions are fundamental to scientific development, they are in the teaching-learning process of sciences. [...]

2006
Revista educación y pedagogía, Vol. 18 Núm. 45 (Mayo-Agosto 2006) , p. 61-71  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
75 p, 5.2 MB D'un context fictici a un context real. Canvis en el discurs científic dels alumnes sobre els factors que regulen el creixement d'una població / Martí Muñoz, Laura ; Márquez Bargalló, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Des de les aules de primària sorgeix la necessitat d’establir connexions entre les diferents àrees del currículum. El treball de fi de grau que es presenta té com a objectiu reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d’establir connexions a l’aula de primària, entre les ciències, les matemàtiques i la llengua, per comprendre un fenomen científic, en aquest cas, el creixement de les poblacions. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  

Materiales académicos Encontrados 9 registros  
1.
15 p, 122.8 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt Alvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
GOALS 1 GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
2.
6 p, 84.5 KB Treball de Fi de Màster [43665] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Márquez Bargalló, Conxita ; Oller Valls, Montserrat ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula, d'aprofundiment i reflexió teòrica o de projecte d'innovació concebut com una activitat d'autoformació. [...]
The structure of this module is common to all specializations. Yet, each specialization sets specific research topics and procedures, closely related to students' performance during the internships that are part of the practicum module. [...]
La estructura del módulo es común a todas las especialidades, aunque su contenido y desarrollo se relaciona con el módulo de prácticas de cada especialidad. El Trabajo Final de Máster (TFM) constituye un trabajo de indagación en el aula o de profundización y reflexión teórica, y se concibe como una actividad autoformativa. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
3.
6 p, 83.6 KB Pràcticum [43664] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Márquez Bargalló, Conxita ; Oller Freixa, Montserrat ; Masats Viladoms, Maria Dolors ; Pallarés Monge, Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat tant amb el mòdul comú (formació psicopedagògica i social) com amb el mòdul específic corresponent a la seva especialitat. [...]
This module is compulsory for the various specializations offered in this masters programme. The module structure and the contents linked to the areas of psychology, pedagogy and social education are common to all specialization. [...]
La estructura del módulo es la misma en todas las especialidades. Los contenidos se desarrollan en relación con el módulo común (formación psicopedagógica y social) y con el módulo específico correspondiente a cada especialidad. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
4.
7 p, 88.8 KB Habilitats Lingüístiques i Aprenentatges Curriculars: Les Aportacions de la Recerca [43222] / Chico Gutierrez, Judit ; Márquez Bargalló, Conxita ; Canals Cabau, Maria Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Mòdul és optatiu per a totes les Especialitats. Aquest mòdul s'aproxima a les competències comunicatiu-lingüístiques com a eix transversal per a l'elaboració dels coneixements curriculars de les àrees de continguts no denominades 'de llengua'. [...]
a) become familiar with differnt research lines, epistemological traditions and examples of language (fisr, second or foreign) across the curriculum approaches. b) Carry out a studyof limited scope on oral or written language across the curriculum. [...]
Este Módulo es optativo para todas las Especialidades. Este módulo se aproxima a las competencias comunicativo-lingüísticas como eje transversal para la elaboración de los conocimientos curriculares de las áreas de contenidos no denominadas 'de lengua'. [...]

2018-19
3 documentos
5.
14 p, 117.1 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt Alvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
1 The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
6.
14 p, 122.3 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero, J. F. (Joan Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Tabernero Holgado, Carlos ; Espunya Prat, Maria Carme ; García Viloca, Mireia ; Àlvarez Calafell, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
7.
14 p, 120.3 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero, J. F. (Joan Francesc) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Tabernero Holgado, Carlos ; Espunya Prat, Maria Carme ; García Viloca, Mireia ; Àlvarez Calafell, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
8.
6 p, 82.9 KB Pràcticum [43664] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Márquez Bargalló, Conxita ; Oller Freixa, Montserrat ; Pallarés Monge, Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat tant amb el mòdul comú (formació psicopedagògica i social) com amb el mòdul específic corresponent a la seva especialitat. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
9.
4 p, 74.2 KB Treball de Fi de Màster [43665] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Márquez Bargalló, Conxita ; Oller Valls, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estructura del mòdul és comuna a totes les especialitats, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat amb el mòdul de pràctiques de cada especialitat. El Treball de Fi de Màster (TFM) és un treball d'indagació a l'aula o d'aprofundiment i reflexió teòrica, concebut com una activitat d'autoformació. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.