Results overview: Found 27 records in 0.01 seconds.
Articles, 17 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Research literature, 3 records found
Course materials, 5 records found
Articles 17 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
10 p, 298.0 KB Predictive factors of the psychological impact of the COVID-19 pandemic on university students : a study in six Ibero-American countries / Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Reche-Camba, Elvira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lopez-Fernandez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mendez-Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Selva, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sanz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background/Objective: During Covid-19, high prevalences of anxiety and depression were reported among university students, suggesting that they may be at higher risk than the general population of developing psychological disorders in lockdown situations. [...]
Antecedentes/Objetivo: Durante el Covid-19, se informaron altas prevalencias de ansiedad y depresión entre estudiantes universitarios, lo que sugiere que pueden tener un mayor riesgo que la población general de desarrollar trastornos psicológicos en situaciones de encierro. [...]

2023 - 10.5093/ANYES2023A19
Ansiedad y Estres, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 153-162  
2.
12 p, 1.1 MB The Kids aren't Alright : A Brief Positive Psychological Intervention During the COVID-19 Pandemic in a Spanish Sample of Adolescents / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Tejada-Gallardo, Claudia (Universitat de Lleida. Departament de Psicologia) ; Illa, Júlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gomà-i-Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Chellew, Karin (Mount Holyoke College) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Previous studies have reported that adolescents were at higher risk for mental health disorders during and after the COVID-19 pandemic due to the characteristics of their developmental period and to the impact of social and mobility restrictions on their daily routines. [...]
2023 - 10.1007/s12310-023-09613-x
School mental health, Vol. 15 Núm. 4 (december 2023) , p. 1173-1184  
3.
8 p, 451.7 KB Predictive factors of hesitancy to vaccination against SARS-CoV-2 virus in young adults in Spain : Results from the PSY-COVID study / Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanabria-Mazo, Juan Pablo (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Comendador Vázquez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rojas, Juan Sebastián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Anyosa, Fiorella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Selva Olid, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cardoner, N. (Narcís) (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Deus Yela, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Méndez-Ülrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Widespread population vaccination against the SARS-CoV-2 virus is a matter of great interest to public health as it is the main pharmacological measure to contain the COVID-19 pandemic. Hesitancy/reluctance to vaccination has become a main barrier to containing the pandemic. [...]
2023 - 10.1016/j.jvacx.2023.100301
Vaccine: X, Vol. 14 (april 2023) , p. 100301  
4.
41 p, 791.6 KB Intraocular Pressure Reactivity to Social Stressors : The Role of Self-Efficacy, Perceived Threat, and Aversiveness of Non-Contact Tonometry / Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic)
A field study was carried out in an optometry clinic, aimed at assessing the role of perceived control and aversiveness of non-contact tonometry in intraocular pressure (IOP) reactivity to psychosocial stressors, and analyzing the covariation with cardiovascular and affective reactivity. [...]
2021 - 10.1027/0269-8803/a000264
Journal of Psychophysiology, Vol. 35 Núm. 2 (2021) , p. 89-101  
5.
3 p, 482.7 KB MOTEMO-OUTDOOR : una experiència docent als espais exteriors del campus de la UAB a prova de pandèmies / Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
Arran de la pandèmia de COVID-19, professors del Grau en Psicologia de la UAB van implementar una nova experiència docent en una assignatura de primer. MOTEMO-OUTDOOR és un programa d'aprenentatge actiu aplicat a tres entorns, l'aula, l'aire lliure i en línia. [...]
A raíz de la pandemia de COVID-19, profesores del Grado en Psicología de la UAB implementaron una nueva experiencia docente en una asignatura de primero. MOTEMO-OUTDOOR es un programa de aprendizaje activo aplicado a tres entornos: en el aula, al aire libre y en línea. [...]
As a result of the COVID-19 pandemic, professors of the Psychology Degree at UAB implemented a new teaching experience in a first year subject. MOTEMO-OUTDOOR is an active learning program applied to three environments: indoors, outdoors and online. [...]

2023
UAB divulga, Maig 2023, p. 1-2
3 documents
6.
19 p, 1.3 MB MOTEMO-OUTDOOR: ensuring learning and health security during the COVID-19 pandemic through outdoor and online environments in higher education / Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The restriction measures put in place during the COVID-19 pandemic posed notable challenges for formal teaching-learning processes because they had to be adapted to ensure health security. An active learning programme applied to three environments (indoors, outdoors, and online) was tested with 273 undergraduate university students in a within-subjects experimental study. [...]
2023 - 10.1007/s10984-023-09456-y
Learning Environments Research, 2023
2 documents
7.
17 p, 723.2 KB Discapacitat intel·lectual i quarantena : els efectes del confinament en el benestar subjectiu d'infants i joves / Argemí i Baldich, Rafel (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Cano Hila, Ana Belén (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)
La COVID-19 ha generat una crisi sanitària sense precedents que ha tingut un impacte en el benestar i la salut mental, especialment per a infants i joves, que han experimentat les condici-ons més estrictes de confinament a la llar. [...]
Barcelona: Edicions UB, 2022
Temps d'educació, Vol. 63 (2022) , p. 129-145  
8.
34 p, 442.7 KB Proof of concept of a treatment for fibromyalgia based on physical activity, psychological support, and exposure to nature (NAT-FM) / Sanabria-Mazoa, Juan P. (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Serrata, Mayte (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Luciano, Juan V (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health)
Aim: To provide a preliminary assessment of the efficacy of the NAT-FM protocol as a complimentary treatment in patients with fibromyalgia (FM). Methods: A trial was conducted, with two arms: TAU (n = 6) and TAU+NAT-FM (n = 6). [...]
2020 - 10.31234/osf.io/hyc86
, 2020  
9.
42 p, 480.4 KB Effectiveness of a Multicomponent Treatment based on Pain Neuroscience Education, Therapeutic Exercise, Cognitive Behavioural Therapy, and Mindfulness in Patients with Fibromyalgia (FIBROWALK study) : A Randomized Controlled Trial / Serrat, Mayte (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sanabria-Mazo, Juan P.. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Musté, Marta (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Feliu-Soler, Albert (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Luciano, Juan V. (Institut de Recerca Sant Joan de Déu)
Methods. A randomised controlled trial (RCT) was carried out to evaluate the effectiveness of a 12-week multicomponent treatment based on pain neuroscience education, therapeutic exercise, cognitive behavioural therapy and mindfulness, in addition to treatment as usual (TAU), compared to TAU only in patients with fibromyalgia (FM). [...]
2021 - 10.1093/ptj/pzab200
, 2021  
10.
13 p, 510.2 KB Social inequities in the impact of COVID-19 lockdown measures on the mental health of a large sample of the Colombian population (PSY-COVID study) / Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Useche-Aldana, Bernardo (Colombian College of Psychologists) ; Ochoa, Pedro Pablo (Colombian College of Psychologists) ; Rojas-Gualdrón, Diego Fernando (CES University. School of Medicine) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Selva Olid, Clara (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Unitat de Docència, Recerca i Innovació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The identification of general population groups particularly vulnerable to the impact of COVID-19 lockdown measures on mental health and the development of healthcare policies are priority challenges in the current and future pandemics. [...]
2021 - 10.31219/osf.io/bt9p2
Journal of clinical medicine, Vol. 10 Núm. 22 (11-2 2021) , p. 5297  

Articles : 17 records found   1 - 10next  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
17 p, 766.6 KB Testing the filmic experience : audio subtitling and psychophysiology / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
UMAQ Conference Understanding Media Accessibility Quality. Barcelona, : 2018  
2.
1 p, 967.6 KB Un diseño experimental para evaluar la inducción emocional mediante películas : posibilidades y limitaciones / Serrano, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
VI Jornadas Emociones y Benestar & XXIV Reunión Anual de la Sociedad Española para el Estudio de la Ansiedad y el Estrés (SEAS). Madrid, : 2017  

Research literature 3 records found  
1.
260 p, 4.7 MB Efectivitat d'un Protocol Terapèutic d'Activitats a la Natura en Pacients amb Fibromiàlgia (Estudi NAT-FM) / Serrat López, Mayte ; Sanz Ruiz, Antoni, dir. ; Luciano, Juan V, dir. ; Méndez Ulrich, Jorge Luis, dir. ; Rovira Faixa, Tatiana, dir.
La complexitat de l'abordatge de la fibromiàlgia (FM), la seva alta prevalença i els alts costos personals i sanitaris que comporten són els que motiven i justifiquen la investigació que es descriu en aquesta tesi doctoral, requerint un abordatge tant multicomponent com interdisciplinar. [...]
La complejidad del abordaje de la fibromialgia (FM), su alta prevalencia y los altos costes personales y sanitarios que conllevan son los que motivan y justifican la investigación que se describe en esta tesis doctoral, requiriendo un abordaje tanto multicomponente como interdisciplinar. [...]
The complexity of the approaches to fibromyalgia (FM), its high prevalence, and the high personal and health costs involved are what inspired and justified the research described in this doctoral thesis, and which motivated research integrating a multicomponent and interdisciplinary approach. [...]

2020  
2.
5 p, 198.1 KB Audio subtitling : voicing strategies and their effect on film enjoyment / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
Media Accessibility, understood as a branch of Audiovisual Translation studies devoted to the study of access services to media, has experienced a growth in research in recent years. Even if some of the techniques in this field have produced a great number of works, others are still underresearched. [...]
York, Regne Unit , 2017  
3.
175 p, 954.1 KB Control percibido y reactividad de la presión intraocular / Méndez Ulrich, Jorge Luis ; Sanz Ruiz, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En la presente tesis se realiza una aproximación desde la perspectiva de la Psicofisiología y de la Psicología de la Salud al estudio de la reactividad de la presión intraocular (PIO) al estrés agudo de tipo cognitivo y al estrés psicosocial. [...]
This thesis is an approach from the perspective of Psychophysiology and Health Psychology to the study of the reactivity of intraocular pressure (IOP) to acute cognitive and psychosocial stress, The inclusion of a psychosocial stressor in the field of the IOP reactivity is one of the novelties of this work, given the lack of previous literature employing these type of tasks. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Course materials 5 records found  
1.
4 p, 75.7 KB Psicologia de la Comunicació Publicitària [102561] / Mendez Ulrich, Jorge-Luis ; Conill Purgimon, Berta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Familiaritzar l'estudiant amb el món de la comunicació publicitària. Saber situar la publicitat en el context de les ciències socials. Conèixer com es programa una campanya publicitària i en quina fase pot intervenir el psicòleg. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
2.
6 p, 91.9 KB Processos Psicològics: Motivació i Emoció [102576] / Sanz Ruíz, Antoni ; Font Guiteras, Antoni ; Limonero García, Joaquim T ; Álvarez Moleiro, María ; Gómez-Romero, María José ; Mendez Ulrich, Jorge-Luis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la matèria de formació bàsica "Psicologia" que està ubicada al primer curs del Grau. Alhora, forma part d'un conjunt d'assignatures orientades a l'adquisició de competències relatives als processos psicològics bàsics que constitueixen la base del comportament humà: - Processos Psicològics: atenció i percepció (primer curs, primer semestre) 1 - Processos Psicològics: atenció i percepció (primer curs, primer semestre) - Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament (segon curs, primer semestre) - Processos Psicològics: memòria (segon curs, segon semestre) - Processos Psicològics: pensament i llenguatge (tercer curs, segon semestre) Aquesta assignatura es planteja com a objectiu general que l'estudiant sigui capaç d'identificar i delimitar els processos motivacionals i afectius, adquirint eines d'anàlisi conceptual que l'ajudaran a interpretar el comportament humà. [...]
2018-19
Grau en Psicologia [954]  
3.
5 p, 87.4 KB Processos Psicològics: Motivació i Emoció [102576] / Sanz Ruíz, Antoni ; Font Guiteras, Antoni ; Limonero García, Joaquim T ; Villamarín Cid, Francisco ; Álvarez Moleiro, María ; Mendez Ulrich, Jorge-Luis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la matèria de formació bàsica "Psicologia" que està ubicada al primer curs del Grau. Alhora, forma part d'un conjunt d'assignatures orientades a l'adquisició de competències relatives als processos psicològics bàsics que constitueixen la base del comportament humà: - Processos Psicològics: atenció i percepció (primer curs, primer semestre) - Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament (segon curs, primer semestre) - Processos Psicològics: memòria (segon curs, segon semestre) 1 - Processos Psicològics: pensament i llenguatge (tercer curs, segon semestre) Aquesta assignatura es planteja com a objectiu general que l'estudiant sigui capaç d'identificar i delimitar els processos motivacionals i afectius, adquirint eines d'anàlisi conceptual que l'ajudaran a interpretar el comportament humà. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]  
4.
4 p, 75.0 KB Psicologia de la Comunicació Publicitària [102561] / Mendez Ulrich, Jorge-Luis ; Conill Purgimon, Berta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Familiaritzar l'estudiant amb el món de la comunicació publicitària. Saber situar la publicitat en el context de les ciències socials. Conèixer com es programa una campanya publicitària i en quina fase pot intervenir el psicòleg. [...]
2017-18
Grau en Psicologia [954]  
5.
4 p, 27.3 KB Psicologia de la Comunicació Publicitària [102561] / Mendez Ulrich, Jorge-Luis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2016-17
Grau en Psicologia [954]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.