Resultats globals: 2 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
32 p, 1.4 MB Contenidos, metodología y alumnado : una valoración crítica de la enseñanza en BUP y COU / Afonso López, R. (Instituto de Bachillerato Tomás de Iriarte (Santa Cruz de Tenerife)) ; Bazo González, C. (Centro de Enseñanzas Integradas La Laguna (Santa Cruz de Tenerife)) ; Henríquez Santana, J. A. (Instituto de Bachillerato Teobaldo Power (Santa Cruz de Tenerife)) ; López Hernández, M. (Instituto de Bachillerato Mencey Acaymo (Güimar, Santa Cruz de Tenerife)) ; Macau Fábrega, Mª D. (Inspección de Enseñanza Media (Santa Cruz de Tenerife)) ; Marrero Acosta, J. (Universidad de La Laguna. Departamento de Didáctica e Investigación Educativa y del Comportamiento) ; Rodríguez Palmero, Mª L. (Instituto de Bachillerato Dr. A. González y González (Santa Cruz de Tenerife))
The aim of this study was to compare the interest of the students in Natural Science in front of three other subjects such as Mathematics, Literature and Geography & History. The selected items of the contents of every subject, and the importance of teaching as an influential factor on students were also studied. [...]
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4147
Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 99-130  
2.
10 p, 387.0 KB Una aproximación a las representaciones del alumnado sobre el Universo / Afonso López, R. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro) ; Bazo González, C. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro) ; López, M. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro) ; Macau Fábrega, Mª D. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro) ; Rodríguez Palmero, Mª L. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro)
This study explains how the children from secondary school (age 14-18) represent the structure of the universe and the way it may be useful in daily teaching. The results obtained describe the same conceptualization difficulties that the younger students already have, as well as the need for studying deeply the process for learning of those students as far as, having dealt with those contents before, they have not reached the expected scientific knowledge concerning the topic.
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4253
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 327-335  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.