Results overview: Found 31 records in 0.01 seconds.
Articles, 1 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 5 records found
Course materials, 24 records found
Articles 1 records found  
1.
4 p, 161.7 KB L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat / Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...]
The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system.
En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)  

Books and collections 1 records found  
1.
198 p, 2.2 MB Simposi Internacional "La Literatura en pantalla : textos, lectors i pràctiques docents" (1er : Barcelona, 3 i 4 d'octubre 2014) / Colomer, Teresa ; Manresa Potrony, Mireia ; Ramada Prieto, Lucas ; Turrión Penelas, Celia ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Real Mercadal, Neus ; Fernández de Gamboa Vázquez, Karla ; Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia ; Margalló González, Ana María ; Aliagas, Cristina ; Arenas, Christian ; Doménech, Oreto ; González Ramírez, Carolina ; Lima de Moraes, Giselly ; Llorens-García, Ramón F. ; Rovira-Collado, José ; Martín-Martín, Arantxa ; Martínez Ortega, Francisco Javier ; Mayumi Murakami Medrano, Sandra ; Kirchof, Edgar Roberto ; Palomares Marín, Mari Cruz ; Montaner Bueno, Andrés ; Pena Presas, Montse ; Cantero, Almudena ; Rubio Faus, Berta ; Sánchez, María Victoria ; Hessel Silveira, Rosa Maria ; Becker Karnopp, Lodenir ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. GRETEL
Resulta evidente que en las escuelas de nuestro entorno se ha extendido la utilización de las nuevas tecnologías en distintos niveles y aspectos de la enseñanza. Es habitual que profesores y alumnos recurran al ordenador para buscar información o realizar actividades en las distintas áreas de conocimiento y cabe señalar que la educación lectora digital se ha incorporado ya a los objetivos escolares hasta el punto de formar parte de las evaluaciones internacionales. [...]
Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona 2014  

Research literature 5 records found  
1.
88 p, 1.6 MB El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d'alta complexitat / Roca Ferràndiz, Adriana ; Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica "Fomentem la lectura a partir d'àlbums il·lustrats", implementada aquest curs a l'institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d'alta complexitat. [...]
2019  
2.
546 p, 23.0 MB Esto no va de libros : literatura infantil y juvenil digital y educación literaria / Ramada Prieto, Lucas ; Manresa Potrony, Mireia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El presente estudio se sitúa en el campo científico de la didáctica literaria centrando su atención principalmente en el análisis de la literatura infantil y juvenil, aquí digital, y su relación formativa con el lector en desarrollo a quien se dirige. [...]
This study belongs to the field of literary education that focuses primarily on the analysis of children's and YA literature, in this case digital, and its formative effects on the developing reader it is intended for. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
3.
374 p, 4.8 MB Influència de l'entorn familiar i escolar en l'adquisició de l'hàbit lector / Portell, Joan, 1965- ; Manresa Potrony, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El Treball de Final de Màster elaborat per l'autor el 2006 amb el títol de Les lectures de la generació nascuda a la dècada dels seixanta a Catalunya, dirigit per la doctora Colomer, va permetre acotar dos entorns sobre els quals aquesta tesi centra la seva investigació: la família i l'escola. [...]
The Final Masters prepared by the author in 2006 with the title of Readings of the generation born in the sixties in Catalonia, led by Dr. Colomer, allowed delimit environments on which this thesis focuses its research: the family and the school. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
582 p, 2.6 MB La formació literària a primària Impacte d'una intervenció educativa en l'evolució de respostes lectores / Reyes López, Lara ; Manresa Potrony, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi se situa en el camp de la didàctica de la literatura, interessant-se especialment per l'impacte d'una planificació lectora escolar en la formació del lector literari. Concretament, s'analitza el tipus i l'evolució de les respostes lectores de 18 alumnes que conformen un grup-classe natural en el marc d'una activitat de conversa setmanal sobre textos literaris durant quatre anys. [...]
This study belongs to the area of teaching and learning of literature and is specifically interested in the impact of a school reading planning in the training of literary readers. In particular, the type and evolution of 18 students reader responses are analysed. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
588 p, 2.7 MB Els Hàbits lectors dels adolescents : efectes de les actuacions escolars en les pràctiques de lectura / Manresa Potrony, Mireia ; Colomer, Teresa, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La tesi se centra en l'estudi dels hàbits literaris dels adolescents (sociologia de la lectura) des d'una perspectiva educativa. Es tracta d'un estudi longitudinal que recull i analitza els llibres literaris llegits per 80 adolescents durant els seus primers cursos en l'Educació Secundària Obligatòria (l'estudi es va dur a terme a l'IES Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú durant els cursos 2004/05, 2005/06 i 2006/07). [...]
This dissertation focuses on adolescent reading habits (sociology of reading) of fiction from an educational perspective. The study collects and analyzes the fiction books read by 80 adolescents during their first three courses in the compulsory secondary education (the study was conducted at the IES Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú courses during 2004/05, 2005/06 and 2006/07). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents

Course materials 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
8 p, 116.0 KB Treball de Fi de Màster [42960] / Aliagas, Cristina ; Portell Rifà, Joan ; Fittipaldi, Martina ; Parés Parral, Jordi ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball final de màster té com a objectiu principal aplicar en un context real els coneixements i habilitats desenvolupats durant el curs pel que fa al disseny, execució i defensa d'un projecte d'intervenció relacionat amb la biblioteca escolar i/o la promoció de la lectura. [...]
A master thesis aims at getting participants in the master programme to apply in a real/specific context the knowledge and abilities acquired during the course so as to design, implement and present a project related to pedagogical interventions that can be carried out through the use of school libraries or through the organisation of activities to promote reading. [...]
El trabajo final de máster tiene como objetivo principal aplicar en un contexto real/específico los conocimientos y habilidades desarrollados durante el curso en el diseño, ejecución y defensa de un proyecto de intervención relacionado con la biblioteca escolars y / o la promoción de la lectura. [...]

2023-24
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
2.
7 p, 117.0 KB Hàbits Socials i Promoció de la Lectura [42958] / Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el mòdul s'ofereixen les bases per comprendre i analitzar els factors que incideixen en la configuració dels hàbits lectors de la població així com estratègies per poder-hi intervenir en els contextos de mediació lectora. [...]
The module provides the bases for understanding and analyzing the factors that affect the configuration of the reading habits of the population as well as strategies to be able to intervene in the contexts of reading mediation. [...]
En el módulo se ofrecen las bases para comprender y analizar los factores que inciden en la configuración de los hábitos lecto.

2023-24
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
3.
7 p, 114.3 KB Treball de Fi de Màster [42960] / Aliagas, Cristina ; Portell Rifà, Joan ; Fittipaldi, Martina ; Parés Parral, Jordi ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball final de màster té com a objectiu principal aplicar en un context real els coneixements i habilitats desenvolupats durant el curs pel que fa al disseny, execució i defensa d'un projecte d'intervenció relacionat amb la biblioteca escolar i/o la promoció de la lectura. [...]
A master thesis aims at getting participants in the master programme to apply in a real/specific context the knowledge and abilities acquired during the course so as to design, implement and present a project related to pedagogical interventions that can be carried out through the use of school libraries or through the organisation of activities to promote reading. [...]
El trabajo final de máster tiene como objetivo principal aplicar en un contexto real/específico los conocimientos y habilidades desarrollados durante el curso en el diseño, ejecución y defensa de un proyecto de intervención relacionado con la biblioteca escolars y / o la promoción de la lectura. [...]

2022-23
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
4.
6 p, 116.1 KB Hàbits Socials i Promoció de la Lectura [42958] / Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el mòdul s'ofereixen les bases per comprendre i analitzar els factors que incideixen en la configuració dels hàbits lectors de la població així com estratègies per poder-hi intervenir en els contextos de mediació lectora. [...]
The module provides the bases for understanding and analyzing the factors that affect the configuration of the reading habits of the population as well as strategies to be able to intervene in the contexts of reading mediation. [...]
En el módulo se ofrecen las bases para comprender y analizar los factores que inciden en la configuración de los hábitos lecto.

2022-23
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
5.
7 p, 114.1 KB Treball de Fi de Màster [42960] / Portell Rifa, Joan ; Fittipaldi, Martina ; Parés Parral, Jordi ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball final de màster té com a objectiu principal aplicar els coneixements i habilitats desenvolupats durant el curs en el disseny, execució i defensa d'un projecte d'intervenció relacionat amb les biblioteques escolars i/o la promoció de la lectura. [...]
A master thesis aims at getting participants in the master programme to apply the knowledge and abilities acquired during the course so as to design, implement and present a project related to pedagogical interventions that can be carried out through the use of school libraries or through the organisation of activities to promote reading. [...]
El trabajo final de máster tiene como objetivo principal aplicar los conocimientos y habilidades desarrollados durante el curso en el diseño, ejecución y defensa de un proyecto de intervención relacionado con las bibliotecas escolares y / o la promoción de la lectura. [...]

2021-22
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
6.
6 p, 113.8 KB Hàbits Socials i Promoció de la Lectura [42958] / Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul se centra en l'anàlisi dels hàbits lectors en els contextos socials i els factors que incideixen en la seva realitat, en base als fonaments teòrics i l'estudi de casos. S'identifica el rol de l'escola i de la biblioteca en el foment de la lectura i la incidència de les polítiques de promoció lectora.
This module revolves around the analysis of reading habits in various contexts. It examines the factors that contribute to the formation of reading habits from a theoretical (through readings) and a practical (through case studies) perspective. [...]
El módulo se centra en el análisis de los hábitos lectores en los contextos sociales y los factores que inciden en su realidad, en base a los fundamentos teóricos i el estudio de casos. Se identifica el rol de la escuela y de la biblioteca en el fomento de la lectura y la incidencia de las políticas de promoción lectora.

2021-22
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
7.
8 p, 118.6 KB Didàctica de la Llengua i de la Literatura Catalana i Espanyola [44319] / Margalló González, Ana María ; Durán, Carmen ; Delgado Giron, Rosalia ; Pallarés Monge, Oriol ; Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul de didàctica específica és capacitar al futur professor de secundària perquè pugui ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la llengua i la literatura integrant els coneixements disciplinaris i els de didàctica. [...]
El objetivo de este módulo es capacitar al futuro profesorado de secudnaria para que pueda enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento disciplinar integrádolos con la didáctica. Incluye los bloques de Enseñanza y aprendizaje de la lengua y la literatura y de Innovación docente e iniciación a la investigación.

2020-21
3 documents
8.
7 p, 113.9 KB Treball de Fi de Màster [42960] / Real Mercadal, Maria Neus ; Portell Rifa, Joan ; Fittipaldi, Martina ; Parés Parral, Jordi ; Correro Iglesias, Cristina 1974- ; Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball final de màster té com a objectiu principal aplicar els coneixements i habilitats desenvolupats durant el curs en el disseny, execució i defensa d'un projecte d'intervenció relacionat amb les biblioteques escolars i/o la promoció de la lectura. [...]
El trabajo final de máster tiene como objetivo principal aplicar los conocimientos y habilidades desarrollados durante el curso en el diseño, ejecución y defensa de un proyecto de intervención relacionado con las bibliotecas escolares y / o la promoción de la lectura. [...]

2020-21
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
9.
6 p, 113.7 KB Hàbits Socials i Promoció de la Lectura [42958] / Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul se centra en l'anàlisi dels hàbits lectors en els contextos socials i els factors que incideixen en la seva realitat, en base als fonaments teòrics i l'estudi de casos. S'identifica el rol de l'escola i de la biblioteca en el foment de la lectura i la incidència de les polítiques de promoció lectora.
El módulo se centra en el análisis de los hábitos lectores en los contextos sociales y los factores que inciden en su realidad, en base a los fundamentos teóricos i el estudio de casos. Se identifica el rol de la escuela y de la biblioteca en el fomento de la lectura y la incidencia de las políticas de promoción lectora.

2020-21
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
10.
6 p, 113.1 KB Hàbits Socials i Promoció de la Lectura [42958] / Manresa Potrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El mòdul se centra en l'anàlisi dels hàbits lectors en els contextos socials i els factors que incideixen en la seva realitat, en base als fonaments teòrics i l'estudi de casos. S'identifica el rol de l'escola i de la biblioteca en el foment de la lectura i la incidència de les polítiques de promoció lectora.
El módulo se centra en el análisis de los hábitos lectores en los contextos sociales y los factores que inciden en su realidad, en base a los fundamentos teóricos i el estudio de casos. Se identifica el rol de la escuela y de la biblioteca en el fomento de la lectura y la incidencia de las políticas de promoción lectora.

2019-20
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents

Course materials : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.