Results overview: Found 12 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Books and collections, 4 records found
Research literature, 2 records found
Articles 6 records found  
1.
14 p, 373.5 KB Understanding the Role, Expectations, and Challenges that Policy-Makers Face in Using Educational Research / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest. Department of Educational Sciences) ; Proteasa, Carmen (University of Bucharest. Department of Educational Sciences) ; Marin, Elena (University of Bucharest. Department of Educational Sciences)
This study provides an insight into the challenges faced in establishing a closer collaboration between educational research and its use in the policy-making process. It aims to identify the factors influencing transfer from research to policy-making and the policy-makers' needs, expectations, and perception on the use of educational research. [...]
2019 - 10.3390/educsci9020081
Education Sciences, Vol. 9 Núm. 2 (2019) , p. 1-13  
2.
17 p, 131.5 KB Strategies being pursued by Romanian HEIs to support knowledge transfer / Marin, Elena (University of Bucharest) ; Proteasa, Carmen (University of Bucharest) ; Iucu, Romiță (University of Bucharest)
Even though the higher education model of universities in Romania corresponds to a Humboldtian model based on harmonizing teaching and research activities, in recent years, under pressure from the knowledge-based economy, research activity has tended towards an increased role. [...]
A pesar de que el modelo de educación superior de las universidades en Rumanía corresponde a un modelo humboldtiano, basado en la armonización de las actividades de enseñanza e investigación, en los últimos años, bajo la presión de la economía basada en el conocimiento, la actividad de investigación ha aumentado su protagonismo. [...]
Tot i que el model d'educació superior de les universitats a Romania correspon a un model humboldtià, basat en l'harmonització de les activitats de formació i recerca, en els últims anys, sota la pressió de l'economia basada en el coneixement, l'activitat de recerca ha augmentat el seu protagonisme. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1056
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 165-181 (Temas de investigación)  
3.
12 p, 492.9 KB Herramientas periodísticas en red para la información, seguimiento y evaluación de la acción de los gobiernos locales : aplicación a actuaciones para la equidad de género en proyectos de mejora de barrios en Cataluña / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Una democracia participativa requiere un periodismo político que facilite a la ciudadanía información continuada sobre la acción de los gobiernos, para poder hacer seguimiento y evaluar desde la proximidad y en red. [...]
A participatory democracy requires a political journalism that provides the public with information continuously, in order to monitoring and evaluating through proximity and on line. This is why we designed Infoparticip@, a prototype addressed to politicians, technicians and journalists of public administrations to make visible the actions of governments. [...]

2011
F@ro, Núm. 14 (2011)  
4.
13 p, 222.6 KB Estudiantes universitarios ante los retos formativos de las redes sociales : el caso de Colombia / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Este artículo analiza los retos formativos de estudiantes universitarios colombianos de Ciencias de la Comunicación con el objetivo de diagnosticar su uso de las redes sociales. Se han realizado encuestas a 71 estudiantes y 12 grupos focales. [...]
This article analyses the formative challenges of Colombian University Students from the Faculty of Communication Studies. The principal aim of this research is to identify their use of the social networks. [...]

2015 - 10.5209/rev-ESMP.2015.v21.n1.49108
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 21 Núm. 1 (2015) , p. 509-521  
5.
22 p, 1.0 MB Aproximación a una taxonomía de la visualización de datos / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Català Domínguez, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Introducción: Con los nuevos documentos visuales existe una cierta tendencia a utilizar los conjuntos ingentes de datos con los que construir documentos útiles en diversos sentidos. Para ello se elaboran de forma gráfica presentaciones basadas en sus fuentes y así se pretende resaltar contenidos lo más cercanos, significativos y didácticos para que los intérpretes los puedan comprender. [...]
Introduction: Inthe new visual media there is a tendency to use enormous data sets to build documents that are useful in various ways. To this end, graphic representations of data sets are created to highlight the most immediate, meaningful and educational contents and make the information more easy to understand for readers. [...]

2014 - 10.4185/RLCS-2014-1021
Revista latina de comunicación social, Núm. 69 (2014) , p. 486-507  
6.
2 p, 178.6 KB La infografia digital, una nova forma de comunicació / Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
A la societat actual és indiscutible la importància de la imatge en la transmissió d'informació. El periodisme s'ha contagiat també d'aquesta inèrcia global i aposta per una comunicació mixta, pròpia de la infografia. [...]
En la sociedad actual es indiscutible la importancia de la imagen en la transmisión de información. El periodismo se ha contagiado también de esta inercia global y apuesta por una comunicación mixta, propia de la infografía. [...]
To find out how the reader receives the transmission of knowledge through digital infography is the aim of this PhD thesis. Infographics were characterized on typologies and the researcher conducted interviews with passive and active players of the communication process. [...]

2010
UAB divulga, Maig 2010, p. 1-2
3 documents

Books and collections 4 records found  
1.
9 p, 166.8 KB Propuesta de innovación social para el empoderamiento en salud de madres colombianas desde una clínica de alta complejidad / Muñoz Zapata, Doris Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Barrientos Gómez, Juan Guillermo (Universidad Pontificia Bolivariana)
A partir de un estudio de caracterización de las mujeres en gestación frente a la construcción de hábitos de vida saludable, en relación con medios de comunicación y personal de salud como fuentes de información, se formula una propuesta de innovación social que vincula a diversos actores hacia el empoderamiento en salud de esta población a través de un proyecto educativo para la promoción de la salud que surge en el entorno hospitalario, apoyado en la Web Social. [...]
Bellatera Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona 2020
Comunicación y Salud en América Latina : contribuciones al campo, 2020, p. 114-122  
2.
427 p, 5.0 MB Comunicación y Salud en América Latina : contribuciones al campo / Petracci, Mónica, coord. ; García González, Janet, coord. ; Farías Ochoa, Alberto (Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo) ; LLulluy, Miguel Ramón (Universidad Nacional del Centro del Perú) ; Cuberli, Milca (Universidad de Buenos Aires) ; Arrossi, Silvina (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas) ; Petracci, Mónica (Universidad de Buenos Aires) ; Rodríguez Zoya, Paula (Universidad de Buenos Aires) ; Bastos, Aline (Universidade Federal de Minas Gerais) ; Ponce de León Villafuerte, Sonia (Centro de Inmunología Molecular) ; Ferrán Fernández, Yamilé (Universidad de La Habana) ; Souza Araújo, Nadja Maria ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz) ; Bezerra Santos, Silvia (Fundação Oswaldo Cruz) ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz) ; Muñoz Zapata, Doris Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Barrientos Gómez, Juan Guillermo (Universidad Pontificia Bolivariana) ; García González, Janet (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ; Mendoza Longoria, Lilia Maricela (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ; de la Cruz-Cuebas, Iván (Universidad de Puerto Rico) ; Albardonedo, Valeria (Universidad Nacional del Comahue) ; Passerino, Leila (Instituto de Investigaciones Gino Germani) ; Albardonedo, Valeria (Universidad Nacional del Comahue) ; Montero-Liberona, Claudia Alicia (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Montero Lagos, Patricio Benjamín (Universidad de Santiago de Chile) ; Guadarrama Rico, Luis Alfonso (Universidad Autónoma del Estado de México) ; Zermeño Espinosa, M. Elena (Universidad Autónoma de Baja California) ; Villegas Morán, Elsa del Carmen (Universidad Autónoma de Baja California) ; Martínez Partida, Jorge Alejandro (Universidad Autónoma de Baja California) ; Pampolha Arruda, Andréa Maria ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz) ; Terrón Blanco, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cruz, Elina María (Fundación Global Democracia y Desarrollo) ; Cardoso, Janine (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Gibaldi Vaz, Paulo Roberto (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Ribeiro da Silva, Hugo Fanton (Universidade de São Paulo) ; França Junior, Ivan (Universidade de São Paulo) ; de Azevedo Silva Júnior, Aluízio (Universidade Estadual de Mato Grosso) ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz) ; de Oliveira Costa, Mariella Silva (Fundação Oswaldo Cruz) ; Lerner, Kátia (Fundação Oswaldo Cruz) ; Soares de Araujo, Inesita (Fundação Oswaldo Cruz) ; Aguiar, Raquel (Fundação Oswaldo Cruz) ; Protasio, João Verani (Fundação Oswaldo Cruz) ; Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación. Equipo coordinador GT 5 Comunicación y Salud / Comunicação e Saúde
Los objetivos de esta compilación son académicos e institucionales. Apuntan al fortalecimiento y visibilidad del campo Comunicación y Salud, del Grupo de Trabajo (GT) en Comunicación y Salud de la Asociación Latinoamericana de Investigadores en Comunicación (ALAIC) y de las relaciones entre los y las investigadores de la región. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2020 (eBooks de l'InCom-UAB ; 21)  
3.
156 p, 2.7 MB Good Practices for equity and inclusion in Higher Education / Dovigo, Fabio coord. (University of Bergamo) ; Casanova, Laura coord. (University of Bergamo) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Pupponen, Hannu (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Bergamo) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romitâ (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Maurariu, Câtâlina (University of Bucharest) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol, United Kingdom)
Inclusion in education: a) is understood to concern a far wider range of learners vulnerable to exclusion than those identified as having disabilities or special educational needs; b) involves a curriculum for all that considers academic and social learning; curriculum goals and implementation should reflect this dual focus; c) is a process and not a state; educators will always need to move their work forward to enable the learning and participation of all learners.
Bergamo Università di Bergamo 2017 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 6)  
4.
61 p, 7.4 MB Higher Education in Finland, Italy, Portugal, Romania, Spain, and UK. A brief overview / Dovigo, Fabio, ed. (University of Bergamo) ; Kinnunen, Hanna (University of Jyväskylä) ; Mäkelä, Tiina (University of Jyväskylä) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Duarte, Ana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Mangas, Catarina (Instituto Politécnico de Leiria) ; Sousa, Sofia (Instituto Politécnico de Leiria) ; Iucu, Romiţă (University of Bucharest) ; Stîngu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Murariu, Cătălina (University of Bucharest) ; Castro, Diego (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Rodríguez Gómez, David (Universitat Autonoma de Barcelona) ; Lucas, Lisa (University of Bristol)
Bergamo Department of Human and Social Sciences, University of Bergamo 2016 (Collana Educazione Inclusiva - Inclusive Education Series 4)  

Research literature 2 records found  
1.
76 p, 1.9 MB Periodisme per a fer visible la participació de les dones en els projectes de millora de barris subvencionats per la Generalitat de Catalunya / Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aguilar Pérez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín-Ochoa, Beatriz-Elena ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Laboratori de Comunicació Pública de la UAB; Feminari Dones i Cultura de Masses de la UAB, 2009  
2.
510 p, 4.1 MB La infografía digital, una nueva forma de comunicación / Marín Ochoa, Beatriz Elena ; Valero Sancho, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Moreno, Amparo, 1947- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La societat del segle XXI és, sense cap discussió, una de les que més influència rep de les imatges. Aquestes, en canvi, són una part natural de la quotidianitat dels ésser humans des dels inicis de l'espècie. [...]
La sociedad del siglo XXI es, sin discusión, una de las que más influencia recibe de las imágenes. Sin embargo ellas, de forma natural, son parte de la cotidianidad de los seres humanos desde que surgieron los primeros habitantes de la tierra, A pesar de ello, los relatos de tipo textual siempre han dominado en el periodismo -prensa, radio y televisión-, pero cada vez es más claro que existe una mayor prominencia de la imagen, lo que también sucede en Internet desde su aparición. [...]
21st century society is, by all means, distinctively affected by images. Imagery, however, has been intrinsically linked to humans since the onset of mankind. On the other hand, text-formatted stories have always prevailed in journalism, i. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

See also: similar author names
1 Marin, E.G.
1 Marin, Elba
1 Marin, Emile-Alexandre
2 Marin, Emilio
1 Marin, Enrique G.
2 Marín, Emilio
3 Marín, Enric
1 Marín, Enric (Dir)
45 Marín, Enric,
1 Marín, Estel
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.