Resultats globals: 190 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 92 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 24 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 65 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Articles 92 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 3.8 MB Multidisciplinary consensus on the criteria for fertility preservation in cancer patients / Santaballa, Ana (Hospital Universitario y Politécnico de La Fe) ; Márquez-Vega, C. (Hospital Universitario Virgen del Rocío) ; Rodríguez-Lescure, A. (Hospital General Universitario de Elche) ; Rovirosa, A. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Vázquez, L. (Hospital Universitario de Salamanca) ; Zeberio-Etxetxipia, I. (Hospital Universitario Donostia) ; Andrés, M. (Hospital Universitario y Politécnico de La Fe) ; Bassas, Lluís (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ceballos-Garcia, E. (=)) ; Domingo, J. (IVI Las Palmas) ; Manau-Trullas, D. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Infertility is one of the main sequelae of cancer and its treatment in both children and adults of reproductive age. It is, therefore, essential that oncologists and haematologists provide adequate information about the risk of infertility and the possibilities for its preservation before starting treatment. [...]
2022 - 10.1007/s12094-021-02699-2
Clinical & Translational Oncology, Vol. 24 Núm. 2 (february 2022) , p. 227-243  
2.
3 p, 114.2 KB En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències.
In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)  
3.
21 p, 2.3 MB Evaluation of STEAM Project-Based Learning (STEAM PBL) Instructional Designs from the STEM Practices Perspective / Pérez-Torres, Miquel (University of Groningen) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Currently, there is a wide diversity of project-based learning instructional designs presented as "STEAM projects". However, it is essential to evaluate if all these STEAM projects align their learning objectives and activities with the intended STEAM competences. [...]
2024 - 10.3390/educsci14010053
Education sciences, Vol. 14 Núm. 1 (january 2024) , p. 53  
4.
9 p, 1.2 MB X chromosome inactivation does not necessarily determine the severity of the phenotype in Rett syndrome patients / Xiol, Clara (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Vidal, Silvia (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Pascual-Alonso, Ainhoa (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Blasco-Pérez, Laura (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Brandi Tarrau, Núria Mercedes (Universitat de Barcelona) ; Pacheco, Paola (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Gerotina, Edgar (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; O'Callaghan, Maria del Mar (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Pineda, Mercè (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; Armstrong, Judith (Centro de Investigación Biomédica en Red de Enfermedades Raras) ; Aguirre, Francisco Javier (Hospital Torrecárdenas) ; Aleu, Montserrat (Hospital General Universitario de Valencia) ; Alonso, Xènia (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Alsius, Mercè (Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta) ; Amorós, Maria Inmaculada (Hospital Punta Europa) ; Antiñolo Gil, Guillermo (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Aquino, Lourdes (Hospital de Mataró. Consorci Sanitari del Maresme) ; Arellano, Carmen (Consorci Sanitari) ; Arriola, Gema (Hospital Universitario de Guadalajara) ; Arteaga, Rosa (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; Baena Díez, Neus (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Barcos, Montserrat (Hospital Universitario Reina Sofía (Córdoba, Espanya)) ; Belzunces, Nuria (Balagué Center) ; Boronat, Susanna (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Camacho, Tomás (Lema & Bandin Laboratorios) ; Campistol, Jaume (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; del Campo Casanelles, Miguel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Campo, Andrea (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Cancho, Ramon (Hospital Universitario Río Hortega (Valladolid)) ; Candau, Ramon (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Canós, Ignacio (Hospital Universitari Doctor Peset (València)) ; Carrascosa, María del Carmen (Complejo Hospitalario Universitario de Albacete) ; Carratalá-Marco, Francisco (Hospital Universitari San Juan) ; Casano, Jovaní (Consorci Hospitalari Provincial de Castelló) ; Castro, Pedro (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Cobo, Ana (Hospital de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ; Colomer, Jaime (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Conejo, David (Complejo asistencial) ; Corrales, Maria José (Hospital General Mancha Centro) ; Cortés, Rocío (Hospital San Borja Arriaran) ; Cruz, Gabriel (Hospital Universitario Virgen de Valme (Sevilla, Andalusia)) ; Csányi, Gábor (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Santos, María Teresa de (Hospital de Fuenlabrada) ; Toledo, María de (Hospital Universitario Severo Ochoa) ; Del Toro, Mireia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Domingo, Rosario (Hospital Infantil de La Arrixaca) ; Duat, Anna (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; Duque, Rosario (Hospital Universitario Nuestra Señora de Candelaria (Santa Cruz de Tenerife)) ; Esparza, Ana María (Consorci Hospitalari Provincial de Castelló) ; Fernández, Rosa (Hospital Universitario de Getafe (Madrid)) ; Fons, Maria Carme (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Fontalba, Ana (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; Galán, Enrique (Hospital Materno-Infantil de Badajoz) ; Gallano, Pia (Institut d'Investigació Bomèdica Sant Pau) ; Gamundi, María José (Consorci Sanitari) ; García, Pedro Luis (Hospital Virgen de la Salud (Toledo)) ; García, María del Mar (Hospital Cormarcal de Figueres) ; García-Barcina, María (Hospital de Basurto (Bilbao, Biscaia)) ; Garcia-Catalan, María Jesús (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; García-Cazorla, Angels (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; García-Miñaur, Sixto (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Garcia-Peñas, Juan Jose (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; García-Silva, María Teresa (Hospital 12 de Octubre (Madrid)) ; Gassio, Rosa (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Geán, Esther (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Gil, Belén (Hospital Universitario de Getafe (Madrid)) ; Gökben, Sarenur (Ege Ünŭversŭtesŭ Tip Fakültesŭ Pedŭatrŭ AD) ; Gonzalez, Luis (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; Gonzalez, Veronica (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Gonzalez, Julieta (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; González, Gloria (Balagué Center) ; Guillén, Encarna (Hospital Infantil de La Arrixaca) ; Guitart, Miriam (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Guitet, Montserrat (Hospital General de Granollers) ; Gutierrez, Juan Manuel (Hospital Clínico Universitario de Valladolid) ; Gutiérrez, Eva (Hospital de Fuenlabrada) ; Herranz, Jose Luís (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; Iglesias, Gemma (Hospital Virgen de La Luz (Cuenca)) ; Karacic, Iva (Clinical Hospital Center Zagreb) ; Lahoz, Carlos H. (Hospital Central Asturias) ; Lao, José Ignacio (Laboratorio Echevarne) ; Lapunzina, Pablo (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Lautre-Ecenarro, María Jesús (Hospital Clínico San Carlos (Madrid)) ; Lluch, María Dolores (Hospital Universitario Virgen Macarena (Sevilla, Andalusia)) ; López, Laura (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; López-Ariztegui, Asunción (Hospital de Cruces (Barakaldo, Biscaia)) ; Macaya Ruiz, Alfons (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Marín, Rosario (Hospital Universitario Puerta del Mar (Cadis, Andalusia)) ; Marquez, Charles M. Lourenço (University of São Paulo) ; Martín, Elena (Hospital 12 de Octubre (Madrid)) ; Martínez, Beatriz (Hospital Universitario de Getafe (Madrid)) ; Martínez-Salcedo, Eduardo (Hospital General Universitario de Alicante (Alacant, País Valencià)) ; Mas, María José (Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona) ; Mateo, Gonzalo (Hospital Universitario de Guadalajara) ; Mendez, Pilar (Hospital Materno-Infantil de Badajoz) ; Jimenez, Amparo Morant (Centro privado) ; Moreno, Sira (Hospital Virgen del Camino (Pamplona)) ; Mulas, Fernando (Instituto Valenciano de Neurociencias) ; Narbona, Juan (Clínica Universidad de Navarra) ; Nascimento, Andrés (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Nieto, Manuel (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Nunes, Tania Fabiola (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Núñez, Núria (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Obón, María (Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta) ; Onsurbe, Ignacio (Complejo Hospitalario Universitario de Albacete) ; Ortez González, Carlos Ignacio (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Orts, Emilio (Hospital General Mancha Centro) ; Martinez, Francisco (Hospital Universitari Doctor Peset (València)) ; Parrilla, Rafael (Complejo Hospitalario de Jaén) ; Pascual Pascual, Samuel Ignacio (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Patiño, Ana (Complejo Hospitalario de Navarra) ; Pérez-Poyato, Maria (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Pérez-Dueñas, Belén (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Póo, Pilar (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Puche, Eliodoro (Hospital Infantil de La Arrixaca) ; Ramos, Feliciano (Hospital Clínico Universitario "Lozano Blesa" de Zaragoza) ; Raspall-Chaure, Miquel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Roche, Ana (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Roldan, Susana (Hospital Universitario Virgen de las Nieves (Granada)) ; Rosell Andreo, Jordi (Hospital Universitari Son Dureta (Palma de Mallorca, Balears)) ; Ruiz, Cesar (Hospital Costa del Sol (Marbella)) ; Ruiz-Falcó, María Luz (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; Russi Delfraro, María Eugenia (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Samarra, Jordi (Hospital General de Vic) ; Antonio, Victoria San (Hospital Clínico San Carlos (Madrid)) ; Sanchez, Ivan (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Sanmartin, Xavier (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Sans, Ana (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Santacana, Alfredo (Complejo Hospitalario Universitario Insular) ; Scholl-Bürgi, Sabine (Medizinische Universität Innsbruck) ; Serrano, Nuria (Althaia) ; Serrano, Mercedes (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Martin-Tamayo, Pilar (Complejo Hospitalario Universitario de Albacete) ; Tendero, Adrián (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Torrents, Jaime (Reference Laboratory) ; Tortosa, Diego (Hospital Infantil de La Arrixaca) ; Triviño, Emma (Catlab) ; Troncoso, Ledia (Hospital San Borja Arriaran) ; Turon-Viñas, E (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Vázquez, Pilar (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Vázquez, Carlos (Complejo Hospitalario Universitario Insular) ; Velázquez, Ramón (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Ventura, Clara (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Verdú, Alfonso (Hospital Virgen de la Salud (Toledo)) ; Vernet, Anna (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Vila, M. Tomás (Hospital Francesc De Borja) ; Villar, Cristina (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Rett syndrome (RTT) is a severe neurological disorder usually caused by mutations in the MECP2 gene. Since the MECP2 gene is located on the X chromosome, X chromosome inactivation (XCI) could play a role in the wide range of phenotypic variation of RTT patients; however, classical methylation-based protocols to evaluate XCI could not determine whether the preferentially inactivated X chromosome carried the mutant or the wild-type allele. [...]
2019 - 10.1038/s41598-019-48385-w
Scientific reports, Vol. 9 Núm. 1 (january 2019) , p. 11983  
5.
8 p, 800.1 KB Neuroblastoma in Spain : Linking the national clinical database and epidemiological registries - A study by the Joint Action on Rare Cancers / Cañete, Adela (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Peris-Bonet, Rafael (Universitat de València) ; Capocaccia, Riccardo (Direzione scientifica, Epidemiologia & Prevenzione (Milan, Itàlia)) ; Pardo-Romaguera, Elena (Universitat de València) ; Segura, Vanessa (Instituto de Investigación Sanitaria La Fe (València). Grupo de Investigación Clínica y Traslacional en Cáncer. Servicio de Oncología médica y Pediátrica) ; Muñoz-López, Ana (Universitat de València. Registro Nacional de Tumores Infantiles) ; Fernandez-Teijeiro, Ana (Hospital Universitario Virgen Macarena (Sevilla, Andalusia)) ; Galceran, Jaume (Red Española de Registros de Cáncer (REDECAN)) ; Gatta, Gemma (Fondazione IRCCS Istituto Nazionale dei Tumori di Milano) ; Almazán, Francisco (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Benito, A.I. (Hospital Materno-Infantil Carlos Haya) ; Buedo Rubio, María Isabel (Complejo Hospitalario Universitario de Albacete) ; Calvo, Carlota (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Cruz, Ofelia (Hospital Sant Joan de Déu (Manresa)) ; Esquembre, Carlos S. (Hospital General Universitario de Alicante (Alacant, País Valencià)) ; Jorge Fernández, Mónica (Hospital Clínico Universitario de Santiago (Santiago de Compostel·la)) ; Fuster, Jose Luis (Hospital Universitario Virgen de la Arrixaca (Múrcia)) ; García, M. (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Gil López, Celia (Hospital Universitario Clínico San Carlos (Madrid)) ; Gómez, J. (Hospital Universitario Nuestra Señora de Candelaria (Santa Cruz de Tenerife)) ; Gondra, Ainhoa (Hospital Universitario de Basurto (Bilbao, Biscaia)) ; González, M. (Hospital Universitario de Canarias (La Laguna)) ; González, H. (Hospital Clinico Universitario de Valladolid) ; Herrero, Blanca (Hospital Universitario La Moraleja) ; Lassaletta, Álvaro (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; López Almaraz , Ricardo (Hospital Universitario de Cruces (Barakaldo, País Basc)) ; López-Ibor Aliño, Blanca (Hospital Montepríncipe) ; Madero López, Luis (Hospital Universitario Quironsalud) ; Maldonado, Soledad (Hospital Universitario Ramón y Cajal (Madrid)) ; Mares, F.J. (Hospital Clínico Universitario de Valencia) ; Márquez Vega, Catalina (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Mateos, M.E. (Hospital Universitario Reina Sofía (Córdoba, Espanya)) ; Melwani, K. (Hospital Materno Infantil de Las Palmas de Gran Canaria) ; Mendoza, M.C. (Hospital Universitario de Salamanca) ; Moreno, Lucas (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Moreno, Miriam L. (Hospital Materno-Infantil) ; Muñoz, G.M. (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña) ; Ortega, M.J. (Hospital Universitario Virgen de las Nieves (Granada)) ; Panizo Morgado, Elena (Clínica Universitaria Navarra) ; Pisa Gatell, S. (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Portugal, Raquel (Hospital Universitario de Burgos) ; Sagaseta de Ilúrdoz, María (Hospital Virgen del Camino (Pamplona)) ; Salinas, José Antonio (Hospital Universitari Son Espases (Palma de Mallorca, Balears)) ; Sastre, Ana (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Tallón, María (Hospital Álvaro Cunqueiro Vigo) ; Torrent, Montse (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Uriz, José Javier (Hospital de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ; Varo, A. (Hospital San Rafael) ; Vázquez, María Ángeles (Hospital Torrecárdenas) ; Vílchez, J.S. (Hospital Materno-Infantil) ; Villegas, José Antonio (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Vivanco, J.L. (Hospital 12 de Octubre (Madrid)) ; Zamora Auñon, Maria del Pilar (Hospital Virgen de la Salud (Toledo)) ; Álamo Sanz, Rufino (Red Española de Registros de Cáncer. Registro Poblacional de Cáncer de Castilla y León) ; Alemán, Araceli (Red Española de Registros de Cáncer. Registro Poblacional de Cáncer de la Comunidad Autónoma de Canarias) ; Chico Mena, Matilde (Red Española de Registros de Cáncer. Registro de Cáncer de Ciudad Real) ; Chirlaque López , María Dolores (Red Española de Registros de Cáncer. Registro de Cáncer de Murcia) ; Marcos-Gragera, Rafael (Red Española de Registros de Cáncer. Registro de Cáncer de Girona) ; Mateos, A. (Red Española de Registros de Cáncer. Registro de Cáncer de Albacete) ; Quirós García, José Ramón (Red Española de Registros de Cáncer. Registro de tumores del Principado de Asturias) ; Sanchez-Contador, Carmen (Red Española de Registros de Cáncer. Registre de Càncer de Mallorca) ; Sabater, Consol (Registro de Tumores Infantiles de la Comunitat Valenciana)
Purpose: Linkage between clinical databases and population-based cancer registries may serve to evaluate European Reference Networks' (ERNs) activity, by monitoring the proportion of patients benefiting from these and their impact on survival at a population level. [...]
2022 - 10.1016/j.canep.2022.102145
Cancer Epidemiology, Vol. 78 (june 2022) , p. 102145  
6.
15 p, 896.7 KB Una propuesta para el diseño de actividades que desarrollen el pensamiento crítico en el aula de ciencias / Vila Tura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Vivimos en un mundo hiperconectado marcado por la desafiante "era de la posverdad". En este contexto urge ayudar a los jóvenes a desarrollar estrategias de pensamiento crítico y para ello se requiere instrucción, práctica y tiempo. [...]
We live in a hyper-connected world marked by the challenging "post-truth era". In this context, there is an urgent need to help young people develop critical thinking strategies and this requires instruction, practice and time. [...]

APAC-Eureka, 2023 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2023.v20.i1.1302
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20 Núm. 1 (2023) , p. 13021-130214  
7.
26 p, 455.9 KB Acercar la ciencia a los jóvenes a través de las novelas : la experiencia de un club de lectura / Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presenta la experiencia de un club de lectura juvenil que pretende contribuir a la alfabetización científica desde la educación no formal (bibliotecas públicas) partiendo de la siguiente premisa: la lectura y problematización de novelas de ficción realista, en las que la intriga está relacionada con temáticas socio-científicas, puede promover la aproximación de los jóvenes a estas temáticas ayudándoles a interpretar el mundo real. [...]
This article describes the experience of a Young Adult Book Club to promote scientific literacy in a non formal education context (public libraries). The experience is based on the following premise: reading and questioning realistic fiction novels (with a socio scientific issues intrigue related) can contribute young people interest on these issues as well as to help them to interpret the real world. [...]

Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul, Unidade Universitária de Paranaíba, 2020 - 10.26514/inter.v11i32.4016
Interfaces da Educação, Vol. 11 Núm. 32 (2020) , p. 662-687  
8.
11 p, 636.9 KB Baseline Description of the Spanish Academy of Dermatology Infantile Haemangioma Nationwide Prospective Cohort. Comparison of Patients Treated with Propranolol in Routine Clinical Practice with Previous Pivotal Clinical Trial Data Descripción basal de la cohorte nacional prospectiva de hemangiomas infantiles de la Academia Española de Dermatología y Venereología. Comparación de los pacientes tratados con propranolol en la práctica clínica rutinaria y los datos del ensayo clínico pivotal previo / Cuenca-Barrales, Carlos (Instituto de Investigación Sanitaria de Granada) ; Baselga Torres, Eulàlia (Clínica Dermik) ; del Boz-González, Javier (Departamento de Dermatología. Hospital Costa del Sol. Marbella) ; Vicente-Villa, Asunción (Departamento de Dermatología. Hospital Sant Joan de Déu) ; Palencia-Pérez, Sara Isabel (Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid)) ; Campos-Domínguez, Minia (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Valdivieso-Ramos, M. (Hospital Universitario Infanta Leonor) ; Martín-Santiago, Ana (Hospital Universitari Son Espases (Palma de Mallorca, Balears)) ; Monserrat-García, Maria Teresa (Departamento de Dermatología. Hospital Viamed Santa Ángela de la Cruz) ; Azon, Antoni (Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Tarragona)) ; Feito-Rodríguez, Marta (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Domínguez-Cruz, Javier Jesús (Departamento de Dermatología. Hospital Viamed Santa Ángela de la Cruz) ; Roé Crespo, Esther (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Salas-Márquez, Cristina (Hospital Costa del Sol (Marbella)) ; Giacaman, Aniza (Hospital Universitari Son Espases (Palma de Mallorca, Balears)) ; Lorente-Lavirgen, Ana Isabel (Hospital Viamed Santa Ángela de la Cruz. Departamento de Dermatología) ; Quintana-Castanedo, Lucía (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; de Vega-Martínez, Marina (Unidad de investigación. Fundación Piel Sana Academia Española de Dermatología y Venereología) ; García-Doval, Ignacio (Complexo Hospitalario Universitario de Vigo) ; Bernabéu-Wittel, José (Hospital Viamed Santa Ángela de la Cruz. Departamento de Dermatología)
Background: There are several therapeutic options for infantile haemangiomas (IH). Propranolol is used according to a pivotal trial. We aimed to describe the characteristics of IH in clinical practice, including the therapies used, and to compare the characteristics of patients treated with propranolol with those of the trial to assess its external validity. [...]
2021 - 10.1016/j.ad.2021.05.007
Actas Dermo-Sifiliograficas, Vol. 112 Núm. 9 (octubre 2021) , p. 806-816  
9.
13 p, 1.9 MB Autoantibody screening in Guillain-Barré syndrome / Lleixà, Cinta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Martín-Aguilar, Lorena (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pascual-Goñi, Elba (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Franco-Leyva, Teresa (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Caballero-Ávila, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; de Luna Salva, Noemí (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gallardo, Eduard (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Suarez-Calvet, Xavier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Martínez-Martínez, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Diaz-Manera, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rojas-Garcia, Ricard (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Cortés-Vicente, Elena (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Turón, Joana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Casasnovas, Carlos (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Homedes, C. (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Gutiérrez-Gutiérrez, Gerardo (Hospital Universitario Infanta Sofía (San Sebastián de los Reyes)) ; Jimeno-Montero, M. C. (Hospital Universitario Infanta Sofía (San Sebastián de los Reyes)) ; Berciano, José (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; Sedano-Tous, M. J. (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ; García-Sobrino, Tania (Hospital Clínico Universitario (Santiago de Compostela, Galícia)) ; Pardo, Julio (Hospital Clínico Universitario (Santiago de Compostela, Galícia)) ; Márquez-Infante, C. (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ; Rojas-Marcos, I. (Hospital Universitario Reina Sofía (Còrdova, Espanya)) ; Jericó, Ivonne (Complejo Hospitalario de Navarra) ; Martínez-Hernández, E. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Morís, Germán (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Domínguez-González, C. (Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid)) ; Juarez, Candido (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Illa, Isabel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Querol, Luis (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: Guillain-Barré syndrome (GBS) is an acute inflammatory neuropathy with a heterogeneous presentation. Although some evidences support the role of autoantibodies in its pathogenesis, the target antigens remain unknown in a substantial proportion of GBS patients. [...]
2021 - 10.1186/s12974-021-02301-0
Journal of neuroinflammation, Vol. 18 Núm. 1 (december 2021) , p. 251  
10.
2 p, 1.2 MB Aprenentatges STEAM, mirades i vincles / Carbó Cortina, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article mostra la necessitat de conèixer les mirades específiques de cada disciplina i els vincles que s'estableixen entre elles en propostes STEAM. Fa èmfasi en la relació entre art, ciència, enginyeria i aprenentatge, i s'exemplifica en la proposta Nius, desenvolupada l'any 2016 i que també s'ha pogut realitzar amb èxit el 2020, en ple confinament.
2021
Guix, Núm. 479 (Julio 2021) , p. 71-72  

Articles : 92 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
2324 p, 14.3 MB XI Congreso Internacional sobre Investigación en Didácticas de las Ciencias : aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible. Lisboa, Portugal 7-10 sep 2021 / Cañada-Cañada, Florentina, coord. ; Reis, Pedro, coord. ; Baptista Luísa Mendes, M.. col. ; Chagas, Isabel col. ; Esteban Gallego, María Rocío col. ; Faria, Cláudia col. ; Galvão, Cecilia col. ; Márquez, Conxita col. ; Mellado Jiménez, Vicente col. ; Sánchez Martín, Jesús col. ; Tinoca, Luís col. ; Congreso Internacional sobre Investigación en Didácticas de las Ciencias (11è : 2021 : Lisboa, Portugal)
El libro de actas es una publicación electrónica de todos los trabajos enviados y aceptados en el XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias (con sede en Lisboa, Portugal, y celebrado de manera virtual del 7 al 10 de septiembre de 2021). [...]
Lisboa : Enseñanza de las Ciencias, 2021  
2.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa Castro, Carlos Emilio (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  


Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
Arqueología y conservación : análisis complementarios para la interpretación de cinco retratos del Museu d'Arqueologia de Catalunya / Claveria, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Moreno, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Còpies i Reutilitzacions de l'Escultura Clàssica en les Edats Mitjana i Moderna) ; Ojeda, David, ed. ; Márquez, Carlos, ed.
Universidad de Córdoba, 2018
Escultura romana en Hispania VIII, Núm. 1 (2018) , p. 217-243  
2.
14 p, 358.3 KB Las pinturas de San Miguel de Terrassa : imagen, música y liturgia / Sánchez Márquez, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La iglesia de San Miguel de Terrassa es el monumento más singular de la antigua sede episcopal de Égara, uno de los principales conjuntos religiosos de la Hispania visigoda. Su osada arquitectura de reminiscencia oriental ofrecía una singular visión de la belleza introducida tras la creación del obispado de Égara, a mediados del siglo V. [...]
Bellatera Institut d'Estudis Medievals 2020
Respondámosle a concierto : estudios en homenaje a Maricarmen Gómez Muntané, 2020, p. 249-262  
3.
17 p, 434.0 KB Espacios de ciencia de libre elección : posibilidades y límites / Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Coincidiendo con el inicio del siglo XXI, en Cataluña han ido surgiendo escuelas de infantil y primaria que modifican su organización espacio-temporal, de manera que en diversos momentos del día, los niños y niñas dejan su sala para acceder a espacios habilitados con propuestas agrupadas por temáticas (el espacio de ciencias, de comunicación, de arte…) a las que acceden en libre elección y en grupos de distintas edades. [...]
Santiago de Chile : Ed. Mario Quintanilla. Laboratorio GRECIA-UC, 2017
Enseñanza de las Ciencia e Infancia. Problemáticas y avances de teoría y campo desde Iberoamérica, 2017, p. 151-169  
4.
10 p, 71.7 KB Coordinació entre assignatures i implicació de l'alumnat / Ribas Seix, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bigas i Salvador, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Guasch, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Milian, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Màrquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La coordinació entre el professorat de diferents disciplines és normalment una assignatura pendent a les etapes universitàries. En aquest cas, s'ha portat a terme conjuntament entre dues assignatures de la titulació de Mestre. [...]
La coordinación entre el profesorado de diferentes disciplinas es normalmente una asignatura pendiente en las etapas universitarias. En este caso, se ha llevado a cabo conjuntamente entre dos asignaturas de la titulación de Maestro de Educación Primaria una parte de los respectivos programas que tienen una serie de puntos en común. [...]
Coordination between faculty from different disciplines is usually a weak point at universities. In this case, the coordination was conducted jointly between two courses in the Primary School Teaching degree, in part of the respective programmes that have a series of points in common. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 163-172
3 documents

Documents de recerca 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
175 p, 3.1 MB Els projectes a l'aula de ciències de secundària : identificació de tensions i tipologies / Pérez i Torres, Miquel ; Márquez, Conxita, dir. ; Couso, Digna, dir.
La tesi doctoral Els projectes a l'aula de ciències de secundària: identificació de tensions i tipologies neix amb la intenció de comprendre i caracteritzar les noves propostes d'ensenyament aprenentatge de ciències associades a un moviment d'innovació pedagògica propagat pel territori català i espanyol durant la darrera dècada. [...]
La tesis doctoral Los proyectos en el aula de ciencias de secundaria: identificación de tensiones y tipologías nace con la intención de comprender y caracterizar las nuevas propuestas de enseñanza aprendizaje de ciencias asociadas a un movimiento de innovación pedagógica propagado por el territorio catalán y español durante la última década. [...]
The doctoral thesis Projects in secondary school science classroom: identification of tensions and typologies was born with the intention of understanding and characterizing the new science teaching-learning proposals associated with a pedagogical innovation movement spread throughout the Catalan and Spanish territory during the last decade. [...]

2022  
2.
14 p, 1001.7 KB Gestión de información georreferenciada y API para web y apps / Márquez Martín, Carlos ; Alsina, Aitor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Hoy en día, el manejo de datos en las aplicaciones móvil son una parte muy importante en nuestra sociedad actual. El presente documento lleva la intención de proporcionar a los desarrolladores de sotware un sistema de manejo de información con el que estos puedan crear aplicaciones móviles o aplicaciones web sobre las rutas arqueológicas que se conocen hoy en día en todo el mundo. [...]
Today, data management in mobile applications is a very important part of our current society. This document is intended to provide software developers with an information management system with which they can create mobile applications or web applications on the archaeological routes that are known today throughout the world. [...]
Avui dia, el maneig de dades a les aplicacions mòbil són una part molt important en la nostra societat actual. Aquest document porta la intenció de proporcionar als desenvolupadors de programari un sistema de maneig d'informació amb què aquests puguin crear aplicacions mòbils o aplicacions web sobre les rutes arqueològiques que es coneixen avui dia a tot el món. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
363 p, 4.5 MB L'aportació de les activitats dels centres de ciència al desenvolupament de la competència científica en l'alumnat d'educació primària. El cas de la fundació CRAM / Boadas Mir, Elena ; Márquez, Conxita, dir. ; Monereo i Font, Carles, 1957-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta tesi doctoral analitza la repercussió d'una activitat educativa d'un centre de ciència, la Fundació CRAM, en el desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, actitudinal i d'actuació), en alumnes de cicle superior de primària; i, identifica els elements de l'activitat que influeixen en la millora d'aquest desenvolupament, sobretot en relació a la dimensió d'actuació. [...]
This doctoral thesis analyzes the impact of an educational activity of a science center, the CRAM Foundation, on the development of the dimensions of the scientific competence (conceptual understanding, attitude and performance), in students of upper elementary school; and it identifies specific elements of the activity which help improve this development, especially in relation to the perfomance dimension. [...]

2020  
4.
431 p, 4.8 MB La novel·la com a context en l'educació científica / Pau Custodio, Isabel ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi La novel·la com a context en l'educació científica planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals des de la perspectiva de l'alfabetització científica. [...]
The doctoral thesis Novels as a context in science education contributes to research in the field of science education from a scientific literacy perspective. The proposal is based on several didactic approaches, such as context-based education and socioscientific issues, and on the existing research about using narratives to teach and learn science. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
5.
471 p, 13.5 MB Bastir la catedral : organización del taller, estatus y rol del artista en el arte medieval hispano (1000-1230) / Sánchez Márquez, Carles ; Castiñeiras, Manuel, 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Medievals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
A pesar del indudable valor arquitectónico de las catedrales románicas hispanas, a día de hoy sabemos muy poco sobre la identidad de sus autores, el proceso de aprendizaje, estatus o condición social. [...]
Despite the architectonic value of the Hispanic Romanesque cathedrals is unquestionable, up to the date few is known about the identity, the apprenticeship and the status of their authors. Besides, the information concerning the activity and the organization of the Romanesque building workshops, their composition (sculptors, bricklayers, workers) and the professional categories (masters, officers, apprentices) has not been deeply analyzed. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
75 p, 5.1 MB D'un context fictici a un context real. Canvis en el discurs científic dels alumnes sobre els factors que regulen el creixement d'una població / Martí Muñoz, Laura ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Des de les aules de primària sorgeix la necessitat d'establir connexions entre les diferents àrees del currículum. El treball de fi de grau que es presenta té com a objectiu reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d'establir connexions a l'aula de primària, entre les ciències, les matemàtiques i la llengua, per comprendre un fenomen científic, en aquest cas, el creixement de les poblacions. [...]
2017
Grau en Educació Primària [896]  
7.
134 p, 1.5 MB A grid-hypergraph load balancing approach for agent based applications in HPC systems / Márquez Pérez, Claudio Daniel ; César Galobardes, Eduardo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius
Hoy en día, una gran cantidad de problemas científicos y de ingeniería pueden ser estudiados y resueltos gracias a sistemas HPC (High Performance Computing). Los entornos HPC pueden resolver problemas cuando éstos son más complejos y los requerimientos de cómputo aumentan. [...]
Nowadays, there are a large amount of scientific and engineering problems that can be studied and solved thanks to High Performance Computing (HPC) systems. HPC environments can solve computing problems when these become more complex and the amount of required computing power increases. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
253 p, 1.6 MB Estudio de las características textuales y el contenido científico de resúmenes sobre la función de nutrición en estudiantes de educación secumdaria obligatoria / Paz, Vilma ; Márquez, Conxita, dir. ; Adúriz-Bravo, Agustín, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La presente tesis doctoral estudia la incidencia de una Unidad Didáctica diseñada siguiendo las directrices de la Actividad Científica Escolar (ACE) en la competencia cognitivo-lingüística del resumen. [...]
The present doctoral thesis "Study of textual characteristics and scientific content of summaries on the role of nutrition in compulsory secondary education students" studies the impact of a Teaching Unit designed by following the guidelines of the School Scientific Activity (ACE), in the cognitive-linguistic competence of summaries: This study includes the following aspects: 1) A Teaching Unit (UD), entitled "health, food and life" about food and nutrients and nutrition function in living-being model is designed; 1) The UD is implemented in a class group of third year of compulsory secondary school (ESO) students whose age is 14/16 years; 2) The students were asked to write, individually, four summaries where they had to express their knowledge till the writing time. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
9 p, 8.7 MB Sistema de encuestas de satisfacción / Márquez Rodríguez, Christian ; Rubio Barrera, Ruben, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El sistema de encuestas de satisfacción es una aplicación que permitirá a los dueños de empresas de cualquier sector poner a disposición de sus clientes unos formularios en los cuales éstos podrán expresar sus opiniones acerca del tipo de comercio/servicio que han utilizado. [...]
The satisfaction survey system is an application that will allow business owners of any sector to make available to their customers some forms in which they could express their opinions about the type of trade / service they have used. [...]
El sistema d'enquestes de satisfacció és una aplicació que permetrà als amos d'empreses de qualsevol sector posar a la disposició dels seus clients uns formularis en els quals aquests podran expressar les seves opinions sobre el tipus de comerç/servei que han utilitzat. [...]

2017-02-07
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
668 p, 7.2 MB Puc tocar? : anàlisi d'una proposta educativa del Museu de Ciències Naturals de Barcelona per a infants de 2 a 6 anys / Pedreira, Montserrat ; Márquez, Conxita, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta recerca analitza la proposta educativa «Puc tocar?», que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofereix per a grups escolars de 2 a 6 anys, per tal d'identificar- ne el valor i les aportacions com a vivència positiva i afavoridora d'aprenentatge científic i extreure orientacions que puguin ser útils a l'hora de crear noves propostes d'aprenentatge científic per a infants. [...]
Esta investigación analiza la propuesta educativa «Puc tocar?», que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofrece a grupos escolares de 2 a 6 años, a fin de identificar su valor y aportaciones como vivencia positiva y favorecedora de aprendizaje científico y extraer orientaciones útiles para crear nuevas propuestas de aprendizaje científico para niños y niñas. [...]
This research analyses the education proposal "Can I Touch?, which the Natural Sciences Museum of Barcelona offers to school groups for students with ages between 2 to 6 years old. The intention is to identify its value and contribution as a positive and stimulating experience for learning science and also to suggest useful ideas to create new learning proposals for the scientific education of children. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
35 p, 7.3 MB Les riuades del Vallès de 1962 : proposta d'activitats / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Castelltort i Valls, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2016  

Materials acadèmics 65 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 115.0 KB Disseny i Avaluació de l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i les Matemàtiques en Context [45013] / Marquez Bargallo, Concepcio ; Sanmartí Puig, Neus ; Gamboa Rojas, Genaro ; Grimalt Alvaro, Carme ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
2.
4 p, 100.1 KB Pràctiques professionals de gestió del patrimoni artístic [100552] / Rico Camps, Daniel ; Sánchez Marquez, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Conèixer la realitat professional en l'àmbit de la museologia i la gestió del patrimoni cultural: museus, galeries d'art, empreses culturals i grups de recerca. Aplicar els coneixements i procediments apresos en els curricula del grau. [...]
To know the professional reality in the field of museology and cultural heritage management: museums, art galleries, cultural enterprises, research groups. Apply the knowledge and procedures learned in the curricula of the degree. [...]
Conocer la realidad profesional en el ámbito de la museología y la gestión del patrimonio cultural: museos, galerías de arte, em Aplicar los conocimientos y procedimientos aprendidos en los curricula del grado. [...]

2023-24
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
3.
4 p, 101.8 KB Conceptes fonamentals de patrimoni artístic i museografia [100542] / Rico Camps, Daniel ; Sánchez Marquez, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura té l'objectiu principal d'oferir una visió global del marc legal que regeix el patrimoni artístic, tant pel que fa al context català, com espanyol i internacional. Alhora, es pretén presentar a l'historiador de l'art com a figura clau en la tutela del patrimoni històric. [...]
The main objective of the course is to provide an overview of the legal framework governing the artistic heritage, both in terms of the Catalan, Spanish and international context. It also aims to present the art historian as a key figure in the protection of historical heritage. [...]
La asignatura tiene como objetivo principal ofrecer una visión global del marco legal que rige el patrimonio artístico, tanto en lo referente al contexto catalán, como español e internacional. Asimismo, se pretende presentar al historiador del arte como figura clave en la tutela del patrimonio histórico. [...]

2023-24
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
4.
9 p, 118.0 KB Museologia [100055] / Rico Camps, Daniel ; Sánchez Marquez, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Assignatura pensada per donar a conèixer als alumnes el discurs teòric sobre la museologia i reflexionar sobre el paper dels museus avui, especilament el seu paper en el context del benestar de la societat i la salut emocional. [...]
Subject designed to introduce students to the theoretical discourse on museology and reflect on the role of museums today, sp Learning objectives of the subject: 1) Know the theoretical discourse on museology, current challenges and provide instruments that lead to reflection on research 2) Propose ways of solution to possible problems that may arise in the development o 1 2) Propose ways of solution to possible problems that may arise in the development o 3) To know methodologies that allow the creation of exhibitions and activities offline an Learning outcomes Analyze basic concepts of museology and museography Analyze the legal framework of copyrights in cinematography. [...]
Asignatura pensada para dar a conocer a los alumnos el discurso teórico sobre la museología y reflexionar sobre el papel de Objetivos formativos de la asignatura: 1) Conocer el discurso teórico sobre la museología, los retos actuales y facilitar instrumentos que lleven a la reflexión sobre temas de investigación, conservación y difusión, especilament la comunicación de la museología a través de las redes sociales y las posibilidades que ofrecen las nuevas tecnologías . [...]

2023-24
Grau en Humanitats [1139]
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
5.
10 p, 125.4 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Grimalt Alvaro, Carme ; Marquez Bargallo, Concepcio ; Marbà Tallada, Anna ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
7 p, 117.4 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Marquez Bargallo, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; Gamboa Rojas, Genaro ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
7.
9 p, 123.1 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Marquez Bargallo, Conxita ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
5 p, 108.8 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / González-Valencia, Gustavo A ; Espinet, Mariona ; Marquez Bargallo, Conxita ; Canals Cabau, Maria Roser ; Cantero Riveros, Beatriz ; Anguera Cerarols, Carles ; Lopez Simo, Victor ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
4 p, 99.9 KB Pràctiques professionals de gestió del patrimoni artístic [100552] / Sánchez Marquez, Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Conèixer la realitat professional en l'àmbit de la museologia i la gestió del patrimoni cultural: museus, galeries d'art, empreses culturals i grups de recerca. Aplicar els coneixements i procediments apresos en els curricula del grau. [...]
To know the professional reality in the field of museology and cultural heritage management: museums, art galleries, cultural enterprises, research groups. Apply the knowledge and procedures learned in the curricula of the degree. [...]
Conocer la realidad profesional en el ámbito de la museología y la gestión del patrimonio cultural: museos, galerías de arte, em 1 Conocer la realidad profesional en el ámbito de la museología y la gestión del patrimonio cultural: museos, galerías de arte, em Aplicar los conocimientos y procedimientos aprendidos en los curricula del grado. [...]

2022-23
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
10.
4 p, 100.9 KB Conceptes fonamentals de patrimoni artístic i museografia [100542] / Sánchez Marquez, Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura té l'objectiu principal d'oferir una visió global del marc legal que regeix el patrimoni artístic, tant pel que fa al context català, com espanyol i internacional. Alhora, es pretén presentar a l'historiador de l'art com a figura clau en la tutela del patrimoni històric. [...]
The main objective of the course is to provide an overview of the legal framework governing the artistic heritage, both in terms of the Catalan, Spanish and international context. It also aims to present the art historian as a key figure in the protection of historical heritage. [...]
La asignatura tiene como objetivo principal ofrecer una visión global del marco legal que rige el patrimonio artístico, tanto en lo referente al contexto catalán, como español e internacional. Asimismo, se pretende presentar al historiador del arte como figura clave en la tutela del patrimonio histórico. [...]

2022-23
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents

Materials acadèmics : 65 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
Indagar a les aules per construir coneixement científic / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Entenem la indagació com una activitat manipulativa i cognitiva que promou que els nens i nenes busquin evidències que recolzin o no allò que pensen. Es presenten i exemplifiquen les preguntes que guien el procés d'indagació: Què vull investigar? què necessito? què faré? què crec que passarà? i perquè crec que passarà? i finalment què ha passat? i com és que ha passat?.
2020 (Medi-Steam per un futur possible. CESIRE)  
2.
Apunts per una educació confinada. Ciència escolar en temps de pandèmia / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carbó, Victòria (Programa Magnet)
En el vídeo es plantegen 5 idees que sintetitzen el que sabem que funciona en el procés d'Ensenyament i aprenentatge de les ciències entre 3- 12 anys. Aquestes idees poden ajudar a plantejar la ciència escolar en temps de pandèmia.
ICE, 2020 (Apunts per una educació confinada)
2 documents

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Marquez, C.M.L.
1 Marquez, Charles M. Lourenço
106 Marquez, Conxita
4 Màrquez, C.
106 Màrquez, Conxita
4 Márquez, C.
1 Márquez, Carlos,
1 Márquez, Celedonio
1 Márquez, Claudio
1 Márquez, Contxita
106 Márquez, Conxita
18 Márquez, Conxita,
1 Márquez, Cynthia
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.