Results overview: Found 14 records in 0.03 seconds.
Articles, 4 records found
Books and collections, 5 records found
Research literature, 5 records found
Articles 4 records found  
1.
30 p, 309.3 KB Racismo ambiental, necropolítica e inequidades sanitarias en comunidades quilombolas en Brasil / Rodríguez Mir, Javier (Universidad Autónoma de Madrid) ; Martínez Gandolfi, M. Alejandra (Sanidad Castilla y León)
Este trabajo tiene por objetivo analizar los modos en que el racismo ambiental y la necropolítica afectan a la salud comunitaria de las poblaciones quilombolas en Brasil. La metodología empleada es una revisión bibliográfica sistemática y estructurada de la literatura especializada. [...]
Aquest treball té per objectiu analitzar les maneres en què el racisme ambiental i la necropolítica afecten la salut comunitària de les poblacions quilomboles al Brasil. La metodologia emprada és una revisió bibliogràfica sistemàtica i estructurada de la literatura especialitzada. [...]
This paper aims to analyze the ways in which environmental racism and necropolitics affect the community health of quilombola populations in Brazil. The methodology used is a systematic and structured bibliographic review of the specialized literature. [...]
Este artigo tem como objetivo analisar as formas como o racismo ambiental e a necropolítica afetam a saúde comunitária de populações quilombolas no Brasil. A metodologia utilizada é a revisão bibliográfica sistemática e estruturada da literatura especializada. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.905
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 54-83 (Artículos)  
2.
15 p, 1.3 MB Genetic and phenotypic characterisation of HIV-associated aggressive B-cell non-Hodgkin lymphomas, which do not occur specifically in this population : diagnostic and prognostic implications / Baptista, Maria Joao (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Tapia, Gustavo (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Muñoz-Marmol, Ana Maria (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Muncunill Farreny, Josep (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; García, Olga (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Montoto, Silvia (Centre for Haemato-Oncology. Barts Cancer Institute. Queen Mary University of London) ; Gribben, John G. (Centre for Haemato-Oncology. Barts Cancer Institute. Queen Mary University of London) ; Calaminici, Maria (Centre for Haemato-Oncology. Barts Cancer Institute. Queen Mary University of London) ; Martinez, Antonio (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Veloza, Luis (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Martínez-Trillos, Alejandra (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Aldámiz-Echevarría, T (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Menarguez, Javier (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Terol, Maria José (Hospital Clínic Universitari (València)) ; Ferrandez, Antonio (Hospital Clínic Universitari (València)) ; Alcoceba, Miguel (Hospital Universitario de Salamanca) ; Briones Meijide, Javier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gonzalez-Barca, Eva (Hospital Duran i Reynals (Hospitalet del Llobregat)) ; Climent, Fina (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Muntañola, Ana (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ; Moraleda, José Maria (Hospital Clínico Universitario Virgen de la Arrixaca (El Palmar, Múrcia)) ; Provencio, Mariano (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ; Abrisqueta, Pau (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Abella Monreal, Eugenia (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Colomo, Luis (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; García-Ballesteros, Carlos (Hospital Arnau de Vilanova (València)) ; Garcia-Caro, Montserrat (Hospital de Mataró. Consorci Sanitari del Maresme) ; Sancho, Juan-Manuel (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Ribera, José Maria (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Mate Sanz, Jose Luís (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Navarro, José-Tomás (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras)
The frequency of aggressive subtypes of B-cell non-Hodgkin lymphoma (B-NHL), such as high-grade B-cell lymphomas (HGBL) with MYC and BCL2 and/or BCL6 rearrangement (HGBL-DH/TH) or Burkitt-like lymphoma (BL) with 11q aberration, is not well known in the HIV setting. [...]
2022 - 10.1111/his.14798
Histopathology, 2022  
3.
Multi-objective forest restoration planning in Costa Rica : balancing landscape connectivity and ecosystem service provisioning with sustainable development / Morán Ordóñez, Alejandra (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Hermoso, Virgilio (Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya) ; Martínez-Salinas, Alejandra (Centro Agronómico Tropical de Investigación y Enseñanza (Turrialba, Costa Rica))
Degradation, fragmentation, and loss of tropical forests has exponentially increased in the last decades leading to unprecedented rates of species extinctions and loss of ecosystems functions and services. [...]
2022 - 10.1016/j.jenvman.2022.114717
Journal of environmental management, Vol. 310 (May 2022) , art. 114717  
4.
28 p, 1.8 MB Actitudes hacia la validación de aprendizajes previos y su inclusión en el Sistema Universitario Boliviano / Martínez Barrientos, María Alejandra (Universidad Católica Boliviana (Bolívia)) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este estudio analiza las actitudes de instituciones universitarias de La Paz, Bolivia hacia procesos de validación de aprendizajes previos (VAP) y las experiencias que ya se han desarrollado. La teoría de Fishbein y Azjen sobre actitudes, permite analizar los factores para incluir poblaciones no tradicionales en itinerarios profesionalizantes. [...]
This study analyzes university institutions' attitudes in La Paz, Bolivia towards VAP processes, and the experiences that have already been developed. Fishbein and Azjen's theory on attitudes allows us to analyze the factors for including non-traditional populations in professionalizing itineraries. [...]

2020 - 10.46498/reduipb.v24i3.1293
Revista Educare, Vol. 24 Núm. 3 (Septiembre-Diciembre 2020) , p. 111-137  

Books and collections 5 records found  
1.
270 p, 2.4 MB La gestión de la responsabilidad social en las universidades Iberoamericanas / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; López-Crespo, Saida, coord. ; Acuña, Rosa Emilia (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Aguilar Chávez, Nohemy Scarleth (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Aires, Carmenísia Jacobina (Universidade de Brasília) ; Altafaja Vela, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aquino Arias, José Concepción (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco (Mèxic)) ; Arce González, Consuelo (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Barrales Villegas, Adoración (Universidad Veracruzana) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bizelli, José Luís (Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho") ; Bosco Bernal, Juan ; Contreras Chacón, Azael Eduardo (Universidad de Los Andes) ; Corea Tórrez, Norma Cándida (Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua) ; Cunha, Joana (Instituto Politécnico de Leiria) ; Dajer Torres, Regina (Universidad Veracruzana) ; Díaz Romero Ardiles, Armando (Universidad Católica Boliviana "San Pablo") ; Donoso Díaz, Sebastián (Universidad de Talca (Xile)) ; Eneida Méndez, Abril (Universidad de Panamá) ; Fernandes Costa, Ana Sheila (Universidade de Brasília) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garzón Castrillón, Ana (Universidad Estatal de Milagro (Equador)) ; González Caballero, Víctor Ramón (Universidad Católica "Nuestra Señora de la Asunción" (Paraguai)) ; González Rubio, Janeth (Universidad del Tolima (Colòmbia)) ; Jerónimo, Miguel (Instituto Politécnico de Leiria) ; Marenco, Paola (Universidad Católica del Uruguay) ; Martínez Barrientos, María Alejandra (Universidad Católica Boliviana "San Pablo") ; Medrano Rodríguez, Hernán (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León - IIIEP) ; Mendoza Lámbiz, Lamed ; Molina Contreras, Nuby Lisbeth (Universidad de Los Andes) ; Moreira, Ana Maria de Albuquerque (Universidade de Brasília) ; Musselli, Sharon ; Nossar, Karina ; Palmeros y Ávila, Guadalupe (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco (Mèxic)) ; Pinheiro, Fernanda Paula (Instituto Politécnico de Leiria) ; Ramos González, Renato Emmanuel (Instituto de Investigación, Innovación y Estudios de Posgrado para la Educación del Estado de Nuevo León - IIIEP) ; Reis, Márcia Lopes (Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho") ; Rivera Contreras, Sofía (Universidad Estatal de Milagro (Equador)) ; Román Medina, Luciano (Universidad Católica "Nuestra Señora de la Asunción" (Paraguai)) ; Sajevicius, Dora (Instituto de Formación Docente Elbio Fernández (Montevideo, Uruguai)) ; Sánchez Díaz, Sebastián (Universidad de Talca (Xile)) ; Sánchez Huarcaya, Alex Oswaldo (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Sandoval Manríquez, Mario (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Scaffo, Sonia (Instituto de Formación Docente Elbio Fernández (Montevideo, Uruguai)) ; Soligo, Marina da Camino Ancona Lopez (Universidade Paulista) ; Tafur Puente, Rosa María (Pontificia Universidad Católica del Perú) ; Tejera, Andrea (Universidad ORT Uruguay) ; Terreros Barrios, Nicolasa (Universidad Especializada de las Américas-UDELAS (Panamà)) ; Vázquez, María Inés (Instituto Universitario Asociación Cristina de Jóvenes (Montevideo, Uruguai)) ; Villarroel Montaner, Daniel (Universidad San Sebastián (Xile))
La presente aportación recoge el trabajo de 47 especialistas de 14 países iberoamericanos que aportan sus estudios y valoraciones sobre la temática. Se proporciona así una visión amplia del desarrollo de esta en los distintos países, proporcionando para cada uno de ellos referencias normativas, la realidad en sus universidades, algún ejemplo relevante y algunas reflexiones y propuestas para la mejora. [...]
Barcelona : EDO-SERVEIS, 2019 (Informes)  
2.
295 p, 3.4 MB Competencias para el ejercicio de la dirección de instituciones educativas : reflexiones y experiencias en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Castro Ceacero, Diego, coord. ; Aguerrondo, Inés ; Donoso, Sebastián ; Parra, Oscar ; Del Arco Bravo, Isabel ; Escobar, Vielka ; Plasencia, Alicia ; Baraibar, Alicia ; Gairín Sallán, Joaquín ; Richards, Eladio ; Barrales Villegas, Adoración ; García Olaya, Ana ; Rodríguez-Gómez, David ; Martínez Barrientos, María Alejandra ; García, Rodolfo ; Rugilo, Ana María ; Benavides, Nibaldo ; González, Nurys del Carmen ; Sánchez, Sebastián ; Bengoa, Mario ; Herrera, Esmelda ; Sánchez, Dagmar de ; Bosco Bernal, Juan ; Jované, Jaime ; Silva, José Manuel ; Calvo, Marcela ; Medrano, Hernán ; Schurmann, Sebastián ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; López, Leopoldo ; Serrano, Walter ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; López, Noemí ; Smith, Guillermo ; Brito Delgado, Juana María ; Lugo, María Teresa ; Tafur Puente, Rosa María ; Cancino, Víctor ; Martínez, Daniel ; Tejera, Andrea ; Castro Ceacero, Diego ; Molina, Nuby ; Terreros, Nicolasa ; Díaz, Carmen ; Oviedo, Rosa Divina ; Vaillant, Denise
El presente texto es el resultado de las aportaciones al encuentro realizado por los miembros de la Red de Apoyo a la Gestion Educativa (http://www. redage. org) en junio de 2011 en la ciudad de Lima. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE , 2012 (Informes ; 3)  
3.
266 p, 5.5 MB La dirección de centros educativos en Iberoamérica : reflexiones y experiencias / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Aguerrondo, Inés ; Antelo, Ana ; Barrera-Corominas, Aleix ; Barroso, João ; Bengoa, Mario ; Bernasconi, Gabriela ; M. Brito, Juana ; Castro Ceacero, Diego ; Castro, Jacqueline de ; Chow, Arturo ; García Olaya, Ana ; González, Zózima ; Guedes, Carolina ; Lugo, María Teresa ; Martínez, Alejandra ; Molina, Nuby ; Navarro, Marita ; Plasencia, Alicia ; Rabajoli, Graciela ; Rodríguez-Gómez, David ; Selmar Rocha, Fernando ; Tafur Puente, Rosa María ; Tejera, Andrea ; Vázquez, María Inés
La presente aportación recoge la visión de más de veinticinco especialistas de doce países iberoamericanos sobre aspectos de la dirección de centros educativos. Su presentación exige unas reflexiones tanto sobre la temática como sobre el contenido. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE , 2011 (Informes ; 2)  
4.
222 p, 9.2 MB La organización y atención a la diversidad en centros de educación secundaria de Iberoamérica. Reflexiones y experiencias / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Aguilar Chávez, Nohemy Scarleth ; Fidalgo, Fernando ; Paraíso, Isabel ; Alarcón, Jorge ; Fonseca Jarquín, Mª del Carmen ; Parra Trepowski, Óscar ; Baraibar, Alicia ; Rocha Fidalgo, Nara Luciene ; Barrales Villegas, Adoración ; García Veja, Rodolfo ; Román Medina, Luciano ; Benavides, Nibaldo ; Hernández Valerio, Wilfrido ; Ruiz, Vielka ; Bengoa, Mario ; Jerónimo, Miguel ; Salles Viana Neves, Inajara de ; Bolaños Prado, Elena ; Lopes Reis, Márcia ; Smith, Guillermo ; Bosco Bernal, Juan ; Martínez, Daniel ; Villanueva Núñez, Gloria Janeth ; Castillo Vado, Francisco ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Sánchez, Sebastián ; Castro Paredes, Moyra ; Molina, Nuby L. ; Silva, José Manuel ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Tafur Puente, Rosa María ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; Navarro, Elida ; Terreros Barrios, Nicolasa ; Donado, Vielka de ; Nicolau, Ana ; Vázquez, María Inés ; Donoso, Sebastián ; Palmeros y Ávila, Guadalupe ; Martínez, Alejandra
La organización y atención a la diversidad en centros de educación secundaria de Iberoamérica. Reflexiones y experiencias" es el nuevo título de la Serie Informes de RedAGE. La misma recoge la visión de 41 especialistas de 13 países iberoamericanos sobre la realidad y perspectivas de la atencion a la diversidad en centros de educación secundaria. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE , 2013 (Informes ; 4)  
5.
226 p, 6.4 MB Relación de los centros educativos de enseñanza secundaria con el entorno en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín, coord. ; Aguilar, Maritza ; Hernández Valerio, Wilfrido ; Parra, Oscar Ignacio ; Aguirre, Mabel ; Jerónimo, Miguel ; Pérez Castro, Judith ; Barrales Villegas, Adoración ; Laginha, Ana Pula ; Rodríguez, Jacqueline ; Benavides, Nibaldo ; Landín Miranda, María del Rosario ; Román Medina, Luciano ; Biscaia, pedro ; Lopes Reis, Márcia ; Ruiz, Vielka ; Bosco Bernal, Juan ; Lorenzo Delgado, Manuel ; Sánchez Díaz, Sebastián ; Cancino, Víctor ; Martínez, Alejandra ; Sarasola, Marcos ; Contreras Chacón, Azael Eduardo ; Martínez, Daniel ; Silva, José Manuel ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Suarez Díaz, Guadalupe ; Dávila, Daniela ; Molina Granados, Sergio A. ; Tafur Puente, Rosa María ; Donoso Díaz, Sebastian ; Molina Yuncosa, Nuby L. ; Terreros Barrios, Nicolasa ; Fidalgo, Fernando ; Monteiro, Ricardo ; Vázquez, María Inés ; Fonseca Jarquín, Mª del Carmen ; Musselli, Sharon ; de Salles Viana Neves, Inajara ; Nicolau, Ana ; Villanueva Núñez, Gloria Janeth ; García, Rodolfo ; Nossar, Karina ; Gonçalves, Paula ; Palmeros y Ávila, Guadalupe
La presente aportación recoge la visión de 46 especialistas de trece países iberoamericanos sobre las formas de entender y promover la relación de los centros educativos con el entorno. Situados en la enseñanza secundaria (y en la franja de edad de 15 a 18 años), se trata de delimitar la manera cómo se conecta la vida interna y la vida externa del centro educativo, presentando los modelos que se utilizan, las estrategias de intervención y las experiencias más significativas en cada uno de los países. [...]
Santillana del Pacífico - RedAGE, 2013  

Research literature 5 records found  
1.
262 p, 12.7 MB La participación de los diferentes actores en la gestión educativa en Iberoamérica / Gairín Sallán, Joaquín coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional) ; Galdames Calderón, Marisol coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional) ; Achoy Sánchez, José Mario ; Albuquerque Moreira, Ana Maria ; Alcántara Zapata, Elsa ; Arce González, Consuelo ; Bizelli, José Luís ; Boragno Balletto, Patricia ; Brañez Mendoza, Carlos Ramón ; Cadima, Rita ; Carrillo García, Luz Stella ; Contreras Chacón, Azael ; Corea Tórrez, Norma Cándida ; De Gracia, Franklin ; de Miranda, Nonato Assis ; Diez de Sollano Núñez, Norma Ileana ; Díaz Bruschi, Eliana ; García López, Empar ; González Rubio, Janeth ; Guerrero Rodríguez, Lilia Esther ; Jerónimo, Miguel ; Jiménez Segura, Flor ; Leiva-Guerrero, María Verónica ; Lopes Reis, Márcia ; Martínez Barrientos, María Alejandra ; Martínez Martínez, José Antonio ; Medrano Rodríguez, Hernán ; Méndez, Abril ; Milhano, Sandrinha ; Molina Yuncosa, Nuby ; Montañez, Jacilyn ; Mosquera Pizarro, Jonathan ; Núñez Castro, Santiago ; Palmeros y Ávila, Guadalupa ; Pinto, Hélia ; Questa-Torterolo, Mariela ; Román Medina, Luciano ; Soligo, Marina ; Soria-Valencia, Edith ; Tafur Puente, Rosa ; Tejera Techera, Andrea ; Vázquez Clavera, María Inés ; Villarroel Montaner, Daniel ; Yolanda Becerra, Gladys
En el presente informe, consideramos tanto los procesos de participación formalizados como los no formalizados y espontáneos, siempre que faciliten la implicación de las personas en el funcionamiento y mejora de las organizaciones. [...]
Los aspectos generales sobre la participación se han presentado en esta introducción (posibilidad, necesidad y aportaciones que favorece), centrándose los diferentes capítulos en los aspectos específicos de su desarrollo en los distintos países iberoamericanos. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023  
2.
433 p, 40.8 MB Actitudes hacia la Inclusión de procesos de Validación de Aprendizajes Previos para la obtención de grado en el Sistema de la Universidad Boliviana / Martínez Barrientos, Maria Alejandra ; Gairín Sallán, Joaquín, dir.
Els processos de Validació d'Aprenentatge Previs a Bolívia encara es troben limitats a la certificació de competències laborals des dels aprenentatges no formals i informals, però no s'ha plantejat la vinculació d'aquest reconeixement amb la seva inclusió a itineraris formatius que estableixin una relació funcional i de llarg abast entre el món laboral i l'acadèmic. [...]
En Bolivia los procesos de Validación de Aprendizaje Previos están aún limitados a la certificación de competencias laborales desde los aprendizajes no formales e informales, pero no se ha planteado la vinculación de este reconocimiento con su inclusión en itinerarios formativos que establezcan una relación funcional y de largo alcance entre el mundo del trabajo y el mundo académico. [...]
In Bolivia, the Prior Learning Validation processes are still limited to the certification of labor competencies from non-formal and informal apprenticeships. However, linking this recognition with its inclusion in training itineraries that establish a functional and long-term relationship has not been proposed between the world of work and the academic world. [...]

2021  
3.
47 p, 1.1 MB Regímenes políticos y golpes de estado como determinantes del acceso a la electricidad / Almagro Martínez, Alejandra ; Sanz Fernández, Àlex, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En el mundo, alrededor de 760 millones de personas siguen sin tener acceso a la electricidad, especialmente en las zonas rurales de los países en desarrollo. Aunque a lo largo de los años este hecho ha ido ganando importancia en los Objetivos de Desarrollo Sostenible y la cifra de personas sin acceso se ha ido reduciendo, se espera que para 2030 aun haya 674 millones sin acceso a la electricidad. [...]
Around 760 million people in the world still lack access to electricity, especially in rural areas of developing countries. Although over the years this fact has been gaining importance in the Sustainable Development Goals and the number of people without access has been decreasing, it is expected that by 2030 there will still be 674 million people without access to electricity. [...]

2022
Pla d'Estudis en Economia [1408]
3 documents
4.
46 p, 511.0 KB Speaking the Unspeakable : Subversive Eroticism in Kate Chopin's The Awakening and Edith Wharton's Summer / Martínez Boada, Alejandra ; Gimeno Pahissa, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This research analyzes and compares the use of eroticism as a means of subversion in Kate Chopin's The Awakening and Edith Wharton's Summer. Being published in a notably repressive period, especially concerning female sexuality, these two novels, by putting their focus in their heroines' sexual awakening, transgressed the social norms of their time. [...]
Aquesta recerca analitza i compara l'ús de l'erotisme com a eina subversiva en The Awakening, de Kate Chopin, i Summer, d'Edith Wharton. Publicades en un període notablement repressiu, sobretot quant a la sexualitat femenina, aquestes novel·les, focalitzades en el despertar sexual de les seves protagonistes, van transgredir les normes socials de l'època. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
5.
342 p, 1.7 MB Migración y emprendizaje : el caso de los emigrantes españoles emprendedores en México / Arroyo Martínez Sotomayor, Alejandra ; Bacaria i Colom, Jordi, 1952- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Correa Vázquez, Eugenia, dir. (Universidad Nacional Autónoma de México) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Europeus
Durante más de 120 años el flujo de migrantes de España a México ha sido continuo, lo cual ha representado una estrecha vinculación entre las dos naciones que ha conformado círculos virtuosos de intercambio de saberes y cultura, pero también de intercambios comerciales y de conocimientos. [...]
For more than 120 years migration from Spain to Mexico has been continuous representing a strong linkage between the two nations that has conformed virtuous circles exchanging wisdom and culture, but also trade and knowledge. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Institut Universitari d'Estudis Europeus, 2012  

See also: similar author names
23 Martinez, A.
1 Martinez, A.F.
5 Martinez, Alba
5 Martinez, Albert
4 Martinez, Alejandra
18 Martinez, Amparo
23 Martinez, Ana
5 Martinez, Andrea
6 Martinez, Antonio
1 Martinez, Ariadna
1 Martinez, Ariel F.
1 Martinez, Aurora
23 Martínez, A.
1 Martínez, A. A.
1 Martínez, A. S.
1 Martínez, A.E.
1 Martínez, A.L.
1 Martínez, A.M.S.
1 Martínez, A.P.
1 Martínez, Adela Sánchez-Escribano
1 Martínez, Adriana
1 Martínez, Agnès
1 Martínez, Aingeru
1 Martínez, Aingeru
5 Martínez, Alba
5 Martínez, Albert
2 Martínez, Alberto
14 Martínez, Alejandro
1 Martínez, Alfredo
18 Martínez, Amparo
18 Martínez, Amparo
23 Martínez, Ana
1 Martínez, Ana B.
1 Martínez, Ana B.
1 Martínez, Ana Belén
1 Martínez, Ana Paola
5 Martínez, Andrea
1 Martínez, Andrés
3 Martínez, Angelita
1 Martínez, Anna
6 Martínez, Antonio
1 Martínez, Antón L.
1 Martínez, Ariel
1 Martínez, Arnaia
1 Martínez, Arnau
1 Martínez, Aurelio López
23 Martínez, À.
1 Martínez, Àngela
23 Martínez, Á.
1 Martínez, Ángel
1 Martínez, Ángela Blanco
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.