1.
|
18 p, 1.1 MB |
Motor Fluctuations Development Is Associated with Non-Mostor Symptoms Burden Progression in Parkinson's Disease Patients : A 2-Year Follow-Up Study
/
Santos-García, D. (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña (CHUAC)) ;
Deus Fonticoba, T.D. (Complejo Hospitalario Universitario de Ferrol) ;
Bartolomé, C.C. (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña (CHUAC)) ;
Feal Painceiras, M.J. (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña (CHUAC)) ;
Castro, E.S. (Complejo Hospitalario Universitario de Ferrol) ;
Canfield, H. (Complejo Hospitalario Universitario de Ferrol) ;
Miró, C.M. (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña (CHUAC)) ;
Jesús, S. (Centro de Investigación Biomédica en Red sobre Enfermedades Neurodegenerativas) ;
Aguilar, M. (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ;
Pastor, P. (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ;
Planellas, Lluis (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ;
Cosgaya, Marina (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ;
Caldentey, J.G. ;
Caballol, Nuria (Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi) ;
Legarda, I. (Hospital Universitari Son Espases (Palma de Mallorca, Balears)) ;
Hernández-Vara, Jorge (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Cabo, I. (Complejo Hospitalario Universitario de Pontevedra) ;
Manzanares, L.L. (Hospital Universitario de la Princesa (Madrid)) ;
Aramburu, I.G. (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ;
Ávila Rivera, M.A. (Consorci Sanitari Integral. Hospital General de L'Hospitalet) ;
Mayordomo, V.G. (Hospital Universitario Clínico San Carlos (Madrid)) ;
Nogueira, V. (Hospital Da Costa) ;
Puente, Víctor (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ;
García-Soto, J.D. (Hospital Universitario Virgen Macarena (Sevilla, Andalusia)) ;
Borrué, C. (Hospital Universitario Infanta Sofía (San Sebastián de los Reyes)) ;
Vila, B.S. (Institut Català de la Salut) ;
Sauco, M.Á. (Hospital General Universitario de Elche) ;
Vela, L. (Hospital Universitario Fundación Alcorcón) ;
Escalante, S. (Hospital de Tortosa Verge de la Cinta) ;
Cubo, E. (Complejo Asistencial Universitario de Burgos) ;
Padilla, F.C. (Hospital Universitario de Canarias (La Laguna)) ;
Martínez Castrillo, J.C. (Hospital Universitario Ramón y Cajal (Madrid)) ;
Alonso, P.S. (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ;
Alonso Losada, M.G. (Hospital Álvaro Cunqueiro (Vigo)) ;
Ariztegui, N.L. (Complejo Hospitalario de Toledo) ;
Gastón, I. (Complejo Hospitalario de Navarra) ;
Kulisevsky, Jaime (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ;
Blázquez Estrada, M. (Hospital Universitario Central de Asturias) ;
Seijo, M. (Complejo Hospitalario Universitario de Pontevedra) ;
Martínez, J.R. (Hospital de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ;
Valero, C. (Hospital Arnau de Vilanova (València)) ;
Kurtis, M. (Hospital Ruber Internacional) ;
Fàbregues-Boixar i Nebot, Oriol de (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Ardura, J.G. (Hospital Universitario de Cabueñes (Gijón)) ;
Redondo, R.A. (Hospital Universitario Lucus Augusti (Lugo)) ;
Ordás, C. (Hospital Universitario Rey Juan Carlos (Madrid)) ;
López Díaz, L.M. (Complejo Hospitalario Universitario de Ourense) ;
McAfee, D. (University of Maryland School of Medicine) ;
Martinez-Martin, P. (Centro de Investigación Biomédica en Red sobre Enfermedades Neurodegenerativas) ;
Mir, P. (Centro de Investigación Biomédica en Red sobre Enfermedades Neurodegenerativas) ;
Santacruz, Pilar (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ;
Pascual-Sedano, Berta María (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Pagonabarraga Mora, Javier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Martí, Maria José (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ;
Martí-Andres, Gloria (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Lucas-del-Pozo, Sara (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Horta, Andrea (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Crespo Cuevas, Ane Miren (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ;
Cámara Lorenzo, Ana (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ;
Bejr-kasem, Helena (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
The aim of the present study was to analyze the progression of non-motor symptoms (NMS) burden in Parkinson's disease (PD) patients regarding the development of motor fluctuations (MF). PD patients without MF at baseline, who were recruited from January 2016 to November 2017 (V0) and evaluated again at a 2-year follow-up (V2) from 35 centers of Spain from the COPPADIS cohort, were included in this analysis. [...]
2022 - 10.3390/diagnostics12051147
Diagnostics, Vol. 12 Núm. 5 (may 2022) , p. 1147
|
|
2.
|
14 p, 528.0 KB |
Estudio exploratorio sobre los perfiles de regulación y la satisfacción con el aula invertida en estudiantes universitarios
/
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vega-Martínez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este estudio, sobre la base del modelo de patrones de aprendizaje, se analiza la relación existente entre diferentes perfiles de regulación y la satisfacción con una experiencia didáctica de aula invertida en la universidad. [...] This study, based on the learning patterns model, analyses the relationship between different regulation profiles and satisfaction with a flipped-classroom didactic experience at university. A profile of genuine self-regulation is identified, as well as learning profiles based on external regulation and passive regulation. [...]
Universidad Internacional de La Rioja, 2024 - 10.22550/2174-0909.3931
Revista española de pedagogía, Vol. 82, Num 287 (enero-abril 2024) , article 25
2 documents
|
|
3.
|
8 p, 609.9 KB |
Patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública : relaciones con la identidad, la formación y el trabajo de profesores en Brasil
/
Delgado Orrillo, Yansy Aurora (Universidad Federal de Río de Janeiro. Instituto NUTES de Educación en Ciencias y Salud) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Matos Nunes, Tania Celeste (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
de Oliveira Figueiredo, Gustavo (Universidad Federal de Río de Janeiro) ;
García-Orriols, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
Rodrigues Guilam, Maria Cristina (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Introducción: se analizan las relaciones entre los patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública y las representaciones sociales sobre identidad profesional, trabajo docente y formación de profesores, en una institución brasileña. [...] Introduction: The relationships between the learning patterns of postgraduate students and their social representations of professional identity, teaching work and pedagogical training at the postgraduate level in health at a Brazilian institution are analyzed. [...]
2023 - 10.1016/j.edumed.2023.100829
Educacion Medica, Vol. 24 Núm. 4 (2023) , article 100829-8
|
|
4.
|
|
5.
|
16 p, 158.9 KB |
Patrones de aprendizaje, estrés académico y rendimiento en universitarios de primer curso : un estudio exploratorio
/
Vega-Martínez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís (Universitat de Lleida)
Con el interés de revisar el abandono temprano de la universidad, este estudio se propuso como objetivo analizar la relación entre patrones de aprendizaje, estrés académico, esfuerzo y rendimiento en el primer año de estudios superiores. [...] Amb l'interès de revisar l'abandonament primerenc de la universitat, aquest estudi es va proposar com a objectiu analitzar la relació entre patrons d'aprenentatge, estrès acadèmic, esforç i rendiment en el primer any d'estudis superiors. [...] In order to analyse early university dropout, this study aimed to analyse the relationship between learning styles, academic stress, effort and performance in the first year of university. A total of 146 students from the field of educational sciences participated in the study. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1527
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 163-178 (Temas de investigación)
|
|
6.
|
28 p, 379.0 KB |
Latin American undergraduates and learning patterns in the transition to higher education : An exploratory study in Colombia
/
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
García Ravidá, Laura B.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Mumbardó Adam, Cristina (Universitat Ramon Llull)
El objetivo de este estudio fue analizar la relación entre los patrones deaprendizaje, ciertos factores asociados y el rendimiento académico en una muestra de 115 estudiantes universitarios colombianos de 1er año de carrera. [...] The aim of this study was to analyse the relationship between learning pat-terns, associated factors, and academic performance in 115 Colombian first-year university students. We posed the need to discuss the Vermunt model in other contexts, with an aim to supply evidence toward a more robust, inclusive model in analyzing learning processes. [...]
2019 - 10.25115/ejrep.v17i49.2421
Revista electrónica de investigación psicoeducativa y psicopedagógica, Vol. 17 Núm. 49 (2019) , p. 561-588
|
|
7.
|
|
8.
|
44 p, 312.8 KB |
Prediction of success in teamwork of secondary students
/
Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Castelló, Montserrat
This study aimed to identify the factors that predict success in a teamwork task with secondary students. The following factors, which have been established by research as key elements in the resolution of teamwork task in a cooperative way, were treated as the independent variables: (1) gender composition, (2) group objectives, (3) distribution of roles, (4) interaction patterns, (5) goal orientation, (6) social atmosphere, (7) reciprocal support, (8) effective time focused on work and (9) group self-assessment. [...] Este estudio pretendió identificar los factores que predicen el éxito en una tarea en grupo con estudiantes de secundaria. Los siguientes factores, considerados por la investigación como elementos clave en la resolución de tareas en equipo en modalidad cooperativa, fueron tratados como variables independientes: composición de género, objetivos del grupo, distribución de roles, patrones de interacción, orientación a metas, clima social, apoyo recíproco, tiempo efectivo centrado en la tarea, y autoevaluación del grupo. [...]
2013 - 10.1387/RevPsicodidact.6776
Revista de psicodidáctica, Vol. 18, núm. 2 (2013) , p. 235-255
|
|
9.
|
8 p, 208.3 KB |
Athletes' motivational needs regarding burnout and engagement
/
Martínez-Alvarado, Julio R. (Universidad de Baja California (Mèxic)) ;
Guillén García, Félix (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria) ;
Feltz, Deborah (Michigan State University. Department of Kinesiology)
This study analyzed the relationships between the basic motivational needs, burnout and engagement in soccer players with the aim of finding an explanation for why these athletes stay engaged or burnout. [...] Este estudio analizó la relación entre las necesidades motivacionales básicas, burnout y compromiso en futbolistas con el propósito de encontrar una explicación de por qué los deportistas permanecen comprometidos o se queman. [...] Este estudo analisou a relação entre as necessidades motivacionais básicas, burnout e compromisso em futebolistas, com o propósito de identificar uma explicação sobre o porquê dos atletas permanecerem comprometidos ou padecerem de burnout. [...]
2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25 Núm. 1 (2016) , p. 65-71
|
|
10.
|
|