Results overview: Found 4 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Books and collections, 1 records found
Articles 3 records found  
1.
17 p, 309.3 KB Community Resilience Processes in Schools with Roma Students during COVID-19 : Two Case Studies in Spain / Martínez-Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide. Faculty of Social Sciences) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide. Faculty of Social Sciences) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
The aim of this paper is to describe coping strategies for difficulties generated by the COVID-19 pandemic in schools categorized as "highly vulnerable" in Spain, mainly focusing on children from immigrant and Roma families. [...]
2023 - 10.3390/su151310502
Sustainability, Vol. 15 Núm. 13 (july 2023) , article number 10502  
2.
10 p, 100.6 KB Proyectos de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación educativa sostenible en contextos de exclusión social / Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide)
'Clase Mágica-Sevilla' y 'Proyecto Shere Rom' son proyectos de aprendizaje-servicio universitarios que trabajan con minorías culturales en contextos de exclusión social. Desarrollan innovaciones educativas en las cuales estudiantes universitarios colaboran con miembros de minorías culturales. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' and 'Shere Rom Project' are university-based Learning-Service projects that work with cultural minorities in contexts of social exclusion. They develop educational innovations in which university students collaborate with members of cultural minorities. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' et 'Projet Shere Rom' sont des projets universitaires d'apprentissage, qui s'adressent aux minorités culturelles en situation d'exclusion social. L'objectif est de développer des innovations éducatives, réussir à atteindre son but grâce aux étudiants universitaires qui collaborent avec des membres des minorités culturelles. [...]

2018
Revista española de desarrollo y cooperación, Núm. 42 (2018) , p. 64-96  
3.
3 p, 105.2 KB Aprendizaje e identidad : el papel de la educación formal en la construcción de las identidades. Presentación / Martínez-Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este monográfico sobre educación, aprendizaje e identidad surge como resultado de los debates generados alrededor del simposium que se presentó en el Congreso Cultural-Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of the Contemporary Crisis: Implications for Education and Human Development , celebrado en Creta en Julio de 2016. [...]
This special issue about education, learning and identity arise as result of the debates generated in a Simposium presented to the Congress Cultural-Historical, Activity and Sociocultural Research at Times of the Contemporary Crisis: Implications for Education and Human Development, celebrated in July of 2016 in Crete (Greece). [...]

2016
Papeles de trabajo sobre cultura, educación y desarrollo humano, Vol. 12, Núm. 3 (2016) , p. 1-3  

Books and collections 1 records found  
1.
6 p, 10.0 MB Autovaloración de estudiantes universitarios de su participación en programas de aprendizaje-servicio orientados a la inclusión educativa de menores en riesgo de exclusión social / Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Regla, María (Universidad Pablo de Olavide) ; Rodriguez Jimenez, Rosa María (Universidad Pablo de Olavide) ; Blázquez, Alfonso (Universidad Pablo de Olavide) ; Mateos, Cristina (Universidad Pablo de Olavide) ; Melero, Noelia (Universidad Pablo de Olavide) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabo, Laura de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zang, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Murcia : Ediciones de la Universidad de Murcia , 2016
Aprendizaje-servicio, desarrollo y comunidades profesionales de aprendizaje en educación superior, 2016, p. 288-293  

See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.