Resultats globals: 25 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 16 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
23 p, 1.6 MB The use of social media as a two-way mirror for narcissistic adolescents from Austria, Belgium, South-Korea, and Spain / Mas Manchón, Lluís (Universitat Pompeu Fabra) ; Badajoz Dávila, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
The use of social networking sites (SNS or social media) often comes with strong self-centered behaviors to promote self-appearance. The relationship between narcissism and social media use has intensively occupied scholars in the last decade, yet not much research has focused on, first, how the intensity of social media use (SNS use) is associated with narcissism through a self-centered appearance focused use of these SNS; and second, whether these associations are moderated or not by cultural differences of the country of origin in such a critical age of personality formation and (global) culturalization as the transition from pre-adolescence to adolescence. [...]
2022 - 10.1371/journal.pone.0272868
PloS one, Vol. 17 (august 2022)  
2.
10 p, 505.9 KB Modelo en red de los contenidos mediáticos en la era de los dispositivos inteligentes / Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Pompeu Fabra) ; Tous, Ruben (Universitat Politècnica de Catalunya)
Los cambios en las tecnologías de la información en las últimas décadas, representados por la democratización de Internet y la disponibilidad de las computadoras portátiles y dispositivos inteligentes están asociados con nuevos negocios y modelos comunicativos. [...]
The changes in the information technologies of the last two decades, represented by the democratization of the Internet and the availability of portable and intelligent handhelds, is associated with new business, communication and communicative models. [...]

2016 - 10.54886/ibersid.v10i2.4362
Ibersid: revista de sistemas de información y documentación, Vol. 10 Núm. 2 (2016) , p. 69-78  
3.
23 p, 4.7 MB European comission's identity during brexit : a communication strategy change on twitter / Mas Manchón, Lluís (Universitat Pompeu Fabra) ; Biermann, Nora Inka (Johannes Gutenberg-Universität Mainz) ; Guerrero Solé, Frederic (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació) ; Badajoz Dávila, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
The European Union (EU) was founded to promote peace, prosperity and other values between an increasing number of member states (European Commission, 2001). However, Brexit has activated a reputation crisis that reinforces Euroscepticism (Börzel; Risse, 2018). [...]
2021 - 10.24193/OJMNE.2021.35.06
Online Journal Modelling the New Europe, Núm. 35 (June 2021) , p. 116-138  
4.
31 p, 697.4 KB Values perception in food commercials with dietary strategies / Mas Manchón, Lluís (Universitat Pompeu Fabra) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lopes da Silva, Elaine A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salgado, Andre Wilson A. P. (IFAM (Manaos, Brasil))
En la actualidad, existe consenso son la influencia de la publicidad en los trastornos alimentarios. En particular, la publicidad utiliza imágenes corporales estereotipadas para extender y promocionar ideales físicos y hábitos alimentarios no saludables asociados con productos de comida y ropa dirigidos a jóvenes. [...]
There is clear evidence today that advertising influences eating disorders. Particularly, advertising uses stereotyped body images to spread and promote physical ideals and non-healthy food habits associated with food and clothes products targeted at youth. [...]

2016
Prisma social, Núm.1 Esp. (2016) , p.29-59  
5.
19 p, 593.6 KB Rational vs emotional content in mobile advertising / Mas Manchón, Lluis (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació) ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona)
Advertising tries to find its place in the new consumer-centered paradigm for media communication. Consumers no longer are a uniform group, passive and powerless. Mobile technology has set some specific conditions that determine this particular sender-receiver relationship. [...]
La publicidad intenta encontrar su lugar en el nuevo paradigma comunicativo centrado en el consumidor. Este consumidor ha dejado de ser masivo, pasivo y sin poder. La tecnología móvil ha establecido unos condicionantes específicos que determinan una relación muy particular entre emisor y receptor. [...]

2014 - 10.5209/rev_PEPU.2014.v8.n2.50736
Pensar la publicidad, Vol. 8, Num. 2 (2014) , p. 257-275  
6.
22 p, 1.3 MB Valores percibidos en la publicidad de alimentos por jóvenes con y sin trastornos de la conducta alimentaria / Mas Manchón, Lluís (Universitat Pompeu Fabra) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lopes da Silva, Elaine A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peres, Rafaella Lopes Pereira (Universidade Federal de Pernambuco (Brasil)) ; Martínez, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grau Touriño, Antoni (Institut de Trastorns Alimentaris)
La publicidad utiliza imágenes corporales fuertemente estereotipadas para promocionar cánones físicos y conductas alimentarias no saludables asociadas a productos de alimentación dirigidos sobre todo a jóvenes. [...]
Advertising uses stereotyped body images to promote physical ideals and unhealthy eating habits related to food products which are targeted especially at young people. The purpose of this study, carried out in Barcelona (Spain) in May 2013, was to test the perception of 139 young people of university age - with and without eating disorders - regarding 25 values in seven food commercials that did and did not use body image strategies. [...]

2015 - 10.18294/sc.2015.729
Salud colectiva, Vol. 11 Núm. 3 (Julio-Septiembre 2015) , p. 423-444  
7.
13 p, 163.4 KB Tatuaje, deporte y el futuro de las marcas / Mas Manchón, Lluís (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El tatuaje en el deporte es un código que bebe de los símbolos e iconos de la moda imperante. Su función es rendir homenaje al cuerpo propio como forma de autoafirmación individual, sea proclamando amor o inmortalizando momentos vitales, positivos o negativos. [...]
The tattoo in sport is a code that comes from the symbols and icons of the ruling fashion. Its function is to pay tribute to the own body as a form of self-esteem, be it claiming love or immortalizing vital moments, positive or negative. [...]

2015
Ruta : revista universitària de treballs acadèmics, Núm. 6 (2015) , p. 1-12 (Articles)  
8.
47 p, 998.3 KB Medición y evaluación de valores en contenidos audiovisuales desde un abordaje interdisciplinar / Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluis (Universitat Pompeu Fabra) ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lopes da Silva, Elaine A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martins, Gerson (Universidade Federal do Mato Grosso do Sul) ; Peixoto, Mike (Universidade de Brasilia) ; Müller, Karina (Universidad Argentina de la Empresa)
El siguiente estudio interdisciplinar realizado por LAICOM (Laboratorio de Análisis Instrumental de la Comunicación, UAB), parte de la revisión del concepto de calidad comunicativa y formula un inventario de 26 valores para el ámbito iberoamericano, seleccionados aplicando el análisis de contenido a tres documentos de gran consenso social: "Carta de Derechos Humanos" (1948), "Constitución Federal de Brasil" (1988) y "Constitución Española" (1978). [...]
This interdisciplinary research, carried out by LAICOM reviews the concept quality communication and designs a 26 values glossary within the ibero-American context. Values are selected by applying a content analysis to 3 documents of feat social consensus: the "Human Rights Act" (1948), the "Federal Brazilian Constitution" (1988), and the "Spanish Constitution (1978); and are defined in three dimensions: human, social and education. [...]

2013
Prisma social, Núm. 11 (2013) , p. 158-204  
9.
20 p, 228.0 KB Estrutura rítmica na locuçao de notícias / Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
O ritmo é muito importante na locução de notícias de rádio e televisão. Este artigo propõe uma estrutura rítmica em três níveis para esse tipo de discurso. Além disso, apresenta uma definição integral sobre ritmo geral e sobre os tipos de ritmo. [...]
El ritmo es muy importante en la locución de noticias en radio y televisión. Este artículo propone una estructura rítmica en tres niveles para este tipo de discurso. Da una definición integral de ritmo y de los tipos de ritmo. [...]
Rhythm is central to news reading in radio and television programs. This paper proposes a three level structure for rhythm in news discourse. It gives a comprehensive definition of rhythm and types of rhythm. [...]

2012
Brazilian Journalism Research : journalism theory, research and criticism, Vol. 8, Núm. 2 (2012) , p. 8-27  
10.
14 p, 295.0 KB Estructura del Discurso Televisivo : hacia una Teoría de los Géneros / Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
En la actualidad, la televisión produce programas híbridos que combinan el discurso informativo, persuasivo y de entretenimiento. El peso específico de cada discurso varía en los tres niveles estructurales del mensaje de masas: nivel intencional (objetivos), estructural (contenido) y superestructural (expresivo). [...]
Today, television programs produce hybrids that combine the informative, persuasive and entertainment discourse. The specific weight of each discourse varies in the three structural levels of the mass message: intentional level(objectives), structural (content) and super-structural (expressive). [...]

2011
Cuadernos de información, Núm. 29 (7-12 2011) , p. 77-90  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
15 p, 251.1 KB Calidad y evaluación de valores en la comunicación : construcción de un inventario de valores para España y Brasil / Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
Presentamos una investigación sobre los valores universales que rigen nuestra convivencia social. Este trabajo se apoya metodológicamente en el análisis de contenido de tres documentos de gran consenso social y distinto origen cultural: la Carta de Derechos Humanos, la Constitución Federal de Brasil y la Constitución Española. [...]
2012
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 35è : 2012  
2.
15 p, 215.2 KB Formas Entonativas en las Fases del Discurso Noticia / Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
Presentamos un estudio semi-cualitativo sobre la entonación de las noticias en televisión. Se trata de analizar fonéticamente 90 casos correspondientes a 4 unidades entonativas de diferentes fases de las noticias. [...]
2009
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 32è : 2009  
3.
17 p, 224.8 KB El rol de la Inclusión Comunicativa en el potencial de desarrollo : análisis comparativo del litoral Mediterráneo y la cuenca del río Paraguay / Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Laboratori d'Anàlisi Instrumental de la Comunicació - LAICOM
En esta comunicación el LAICOM (Laboratorio de Análisis Instrumental de la Comunicación de la UAB) analiza la situación de inclusión-exclusión comunicativa a la que están sometidas dos comunidades de pescadores bien distantes una de otra, pero con problemas similares: una situada en Corumbá, MS, en la Cuenca del Río Paraguay y otra situada en Vilanova i la Geltrú, en el Litoral Mediterráneo, Catalunya, España. [...]
2009
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 32è : 2009  
4.
13 p, 102.1 KB Qualidade de Conteúdos no Audiovisual Televisivo / Gomes M., Márcia (Universidade Federal de Mato Grosso do Sul) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romero, Milton (Universidade Federal de Mato Grosso do Sul) ; Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
Neste artigo são apresentados alguns dos aspectos norteadores do projeto de pesquisa "Control de Calidad de los Contenidos Audiovisuales", que tem como objetivo propor um protocolo de medição de qualidade a partir dos conteúdos de produtos audiovisuais televisivos. [...]
2011
Congresso Brasileiro de Estudos Interdisciplinares da Comunicaçao, 34è : 2011  
5.
21 p, 74.5 KB La evaluación de la calidad televisiva y su trascendencia social (El caso Español) / Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gallego Gordo, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castellblanque, Mariano (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fórum Nacional de Professores Jornalismo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Laboratori d'Anàlisi Instrumental de la Comunicació - LAICOM
"Quality Communication" es un proyecto pionero que pretende crear un protocolo de control de la calidad de los programas de TV. Esto es, tratamos de encontrar el modo de medir los valores sociales educativos y morales de los productos audiovisuales, con el objetivo de otorgar una puntuación y un sello de calidad (QC) con reconocimiento internacional.
2009
Encontro Nacional de Professores de Jornalismo, 12è : 2009  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
69 p, 3.5 MB ProtocoloEva : desarrollo y validación de una herramienta científica para la medición y evaluación de valores en contenidos audiovisuales / Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Pompeu Fabra) ; Lopes da Silva, Elaine A. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra (Barcelona): Laicom, 2017  
2.
601 p, 7.7 MB Credibilidade e valores : análise de estratégias persuasivas através da imagem fixa. Na imagem política / Pinto Salgado, Andre Wilson Archer ; Mas Manchón, Lluís, dir. ; Montoya Vilar, Norminanda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
Con la creciente tendencia de la mediatización y personificación de la imagen del político, la imagen fija ha conquistado importancia en el proceso de la comunicación político, esto por el facto del poder de eternizar un momento y poseer carga de verdad por reproducir lo real con calidad. [...]
Com a crescente tendência de midiatização e personificação da imagem do político, a imagem fixa tem conquistado importância no processo de comunicação política, isto pelo fato de poder eternizar um momento e possuir carga de verdade por reproduzir o real com qualidade. [...]
With the constant mediafication and personification of the politician's image, the fixed image has conquered importance in the political communication process, due to the fact of a possible power to make a moment eternal and having real load by reproducing the reality with quality. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
332 p, 22.3 MB Modelos entonativos para la segmentación automática de programas informativos en unidades-noticias / Mas Manchón, Lluís ; Rodríguez Bravo, Ángel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat ; Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Esta tesis pretende descubrir las formas sonoras prosódicas típicas de la noticia en sus límites de principio y de final. En el marco de una investigación aplicada, consistente en el desarrollo de una aplicación automática para la segmentación de noticias, se ha trabajado con las variables tono, ritmo e intensidad de la locución de noticias en informativos televisivos de tres idiomas, como indicadores de los cambios de noticia. [...]
This thesis tries to find out the typical prosodic forms of every piece of news at its beginning and end. In the framework of an applied research that aims at developing voice recognition software for news segmentation one has reviewed the variables pitch, rhythm and intensity, and how they are articulated in the announcing of TV news programs in three languages, as indicators of the change of piece of news. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
3 p, 79.2 KB Teories de la Comunicació Audio-visual [20769] / Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1r Semestre 2011-12
Llicenciat en Comunicació Audiovisual [54]  

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