Resultats globals: 53 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Materials acadèmics, 36 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
14 p, 90.4 KB Libertad de pensamiento, libertad de expresión, libertad de prensa : trinomio a debate / Mateo Pérez, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los países occidentales son deudores de las libertades políticas y económicas instauradas en el siglo XVIII, por Francia, Estados Unidos y Gran Bretaña, entre las que se encuentran la libertad de pensamiento, de expresión y de prensa. [...]
Western countries are indebted to the political and economic freedoms put in place in the eighteenth century by France, the United States and Britain, among which are freedom of thought, speech and press. [...]

2015 - 10.5209/rev-ESMP.2015.v21.n2.50904
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 21 Núm. 2 (2015) , p. 1017-1030  
2.
20 p, 422.2 KB Cultural and communication industries : myth and logic of the terms creativity and entrepreneurial innovation / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona)
Introduction: Politicians, economists, diverse institutions, including the university, advertisers, and the media repeat in their discourses, over and over again, the mantra of entrepreneurship and innovation as sacred formulas that can put an end to the economic, political and social crises in which the globalised world is immersed. [...]
2015 - 10.4185/RLCS-2015-1073
Revista latina de comunicación social, Núm. 70 (2015) , p. 813-832  
3.
27 p, 1.1 MB Diarios gratuitos atrapados en la crisis : dos formatos diferentes y un destino incierto / López García, Xosé (Universidade de Santiago de Compostela) ; Bellón Rodríguez, Ana (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)) ; Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Introducción: Los diarios en papel de distribución gratuita, una de las principales innovaciones en el mercado de la comunicación, son paradigma de la crisis y debate en torno a papel y Red como soportes. [...]
Introduction: Free print newspapers, one of the main innovations in the communications market, are a paradigm of the crisis and the debate over the print and digital platforms. Method: The article explores, through content analysis, interviews and panels of experts, seven print and online free newspapers that were launched in Galicia in the last five years. [...]

2014 - 10.4185/RLCS-2014-1019
Revista latina de comunicación social, Núm. 69 (2014) , p. 435-461  
4.
2 p, 54.3 KB Bibliografía (críticas y reseñas) / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Miguel TÚÑEZ, La gestión de la comunicación en las organizaciones. Zamora: Comunicación Social, 2012.
2012
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 18, Núm. 1 (2012) , p. 419-420  
5.
13 p, 207.0 KB ¿Del conocimiento de las tecnologías a las tecnologías del conocimiento? : contexto, medios de comunicación y periodismo / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Becerra, Martín ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de las incertidumbres con que se encuentran las facultades de periodismo y comunicación es cómo afrontar el desarrollo de nuevas tecnologías de la información y la comunicación, cómo incorporar estas tecnologías a la enseñanza y el estudio del periodismo y la comunicación. [...]
2007
Diálogos de la comunicación, Núm. 75 (2007) , p. 13-26  
6.
11 p, 134.3 KB La producció informativa a la televisió / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article presenta els principals resultats d'una recerca que analitza, des de la perspectiva econòmica i financera, la producció d'informatius a la televisió. L'objectiu de la recerca era el d'analitzar quin tipus d'informació s'ofereix, i per a quin públic, a les televisions amb més consum a Catalunya -TVC, TVE, Telecinco i Antena 3 TV- i com es produeixen aquests continguts informatius. [...]
2007
Quaderns del CAC, Núm. 29 (setembre-desembre 2007) , p. 69-79  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
24 p, 1.7 MB Grups de Comunicació / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La diversificació multimèdia i, en menor mesura, els processos de concentració horitzontal o de desinversió han estat els moviments més rellevants dels grups de comunicació que operen a Catalunya els primers anys dos mil. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 119-142  
2.
18 p, 1.3 MB Grups de comunicació / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Puig, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Al final de 2002, els grups de comunicació que actuen a Catalunya continuen el procés d'ampliació del negoci, però s'han centrat en l'àmbit de producció de continguts i en els mercats local i internacional; també han limitat la despesa en Internet. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 117-138  
3.
25 p, 2.6 MB Grups de comunicació / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Puig, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Catalunya compta amb un sistema comunicatiu amb característiques pròpies però que es troba immers en les dinàmiques econòmiques de l'Estat espanyol i del mercat internacional. Això provoca que dins del mercat comunicatiu català hi actuïn grups de comunicació de procedència i àmbits diversos: internacional, estatal, autonòmic i, també, local-comarcal. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 125-143  

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
89 p, 40.0 MB Projecte empresarial i anàlisi de viabilitat : Petits Periodistes / Guirado Rodríguez, Núria ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
"Petits Periodistes" és una empresa que ofereix un servei de reforç escolar de la llengua catalana per infants d'entre 5 i 15 anys matriculats a les escoles de la ciutat de Terrassa. A més, representa un petit tast pels alumnes de la praxis professional del periodista. [...]
"Petits Periodistes" es una empresa que ofrece un servicio de refuerzo escolar de la lengua catalana para niños de entre 5 y 15 años matriculados en las escuelas de la ciudad de Terrassa. Además, representa una pequeña muestra para los alumnos de la praxis profesional del periodista. [...]
"Petits Periodistes" It is an enterprise that offers a service of school support and tutoring of Catalan language for kids between 5 and 15 years old enrolled in the schools of Terrassa. Moreover, it represents a small sample for the students of the professional practice in journalism. [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
2.
90 p, 6.2 MB Creació i anàlisi de viabilitat d'un canal de televisió per Internet a Sant Boi de Llobregat: "Sant Boi Televisió" / Suñé Pardo, Andrea ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball recull l'elaboració d'un pla d'empresa per a la implantació d'un canal de televisió per Internet - Internet Protocol Television (IPTV)- de titularitat privada a la localitat de Sant Boi de Llobregat (Barcelona). [...]
El presente trabajo recoge la elaboración de un plan de empresa para la implantación de un canal de televisión por Internet - Internet Protocol Television (IPTV) - de titularidad privada en la localidad de Sant Boi de Llobregat (Barcelona). [...]
The present work collects the elaboration of a business plan for the establishment of an Internet TV channel - Internet Protocol Television (IPTV) - with a private ownership in the town of Sant Boi de Llobregat (Barcelona). [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
3.
47 p, 2.0 MB Panenka, un gol a la crisis del periodismo en papel / Requena Marcet, Roger ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Pla empresarial de la revista Panenka, una publicació mensual en paper, escrita en llengua castellana i nascuda el 2011, que tracta el futbol des de diferents perspectives socials, històriques, culturals o polítiques, a partir de continguts atemporals, ja siguin entrevistes, reportatges o articles en profunditat, que intenten defugir dels tòpics de l'actualitat. [...]
Plan empresarial de la revista Panenka, una publicación mensual en papel, escrita en lengua castellana y nacida en 2011, que trata el fútbol desde diferentes perspectivas sociales, históricas, culturales o políticas, a partir de contenidos atemporales, ya sean entrevistas, reportajes o artículos en profundidad, que intentan huir de los tópicos de la actualidad. [...]
Business Plan of Panenka, a monthly paper magazine, written in Spanish and born in 2011, that talks about football from different perspectives, social, historical, cultural or political, from timeless content, including interviews, or in-depth articles that attempt to avoid the clichés of today. [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
4.
80 p, 6.5 MB Plan empresarial: creación de una revista de literatura romántica / Acebedo Tobías, Vanessa ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
FABULOSUS és una revista digital gratuïta amb l'objectiu d'informar sobre l'actualitat de la indústria editorial del gènere romàntic a Espanya. Està destinada a dones de tot el territori nacional amb edats compreses entre els 16 i els 54 anys. [...]
FABULOSUS es una revista digital gratuita con el objetivo de informar sobre la actualidad de la industria editorial del género romántico en España. Está destinada a mujeres de todo el territorio nacional con edades comprendidas entre los 16 y los 54 años. [...]
FABULOSUS is a digital free magazine with the aim of increase the knowledge about the current importance of romance genre inside the Spain publishing industry. It is addressed to women on the whole national territory by ages between the 16 and 54 years. [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
5.
44 p, 4.8 MB Plan de empresa. Kakikomi : revista online de literatura japonesa / Díaz Carrillo, Judith ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest Treball de Fi de Grau presenta un pla d'empresa mitjançant el qual es vol crear una revista en línia sobre literatura japonesa, Kakikomi. L'objectiu és anar descrivint tots els aspectes de creació de la empresa per arribar finalment a saber si aquesta resultarà viable.
Este Trabajo de Fin de Grado presenta un plan de empresa mediante el cual se quiere crear una revista online sobre literatura japonesa, Kakikomi. El objetivo es ir describiendo todos los aspectos de creación de la empresa para llegar finalmente a saber si ésta resultará viable.
This Final Work shows a company plan with whom we want to create an online magazine about Japanese literature, Kakikomi. The objective is to describe all the aspects about the creation of the company to reach a conclusion about its viability.

2014
Grau en Periodisme [971]  
6.
55 p, 2.5 MB Pla d'empresa: "Ateos del Deporte" / Calvo Català, Adrià ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Projecte d'empresa de la web de periodisme esportiu "Ateos del Deporte". A partir de l'anàlisi de l'entorn periodístic i econòmic, aquest pla d'empresa defineix el model de negoci d'aquesta cooperativa formada per 5 joves periodistes. [...]
Proyecto de empresa de la web de periodismo deportivo "Ateos del Deporte". A partir del análisis del entorno periodístico y económico, este plan de empresa define el modelo de negocio de esta cooperativa formada por 5 jóvenes periodistas. [...]
Business plan of the sports journalism website "Ateos del Deporte". Paying special attention at actual economic and journalistic moment, business plan defines the strategy of this cooperative formed by five young journalists. [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
7.
140 p, 1.3 MB Análisi econòmica i financera de TVE, Antena 3 TV, Telecinco i Canal Plus i del seu entorn (1990-2000) : la mercantilització de la televisió espanyola / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
La tesi planteja una anàlisi econòmica i financera de qui fa televisió, com i perquè en un període de canvi en el sistema televisiu espanyol, des d'un model de televisió pública monopolitzada per l'estat, a un model televisiu de mercat i propietat privada, un canvi que a Espanya s'ha concretat en la dècada dels noranta. [...]
The thesis approaches an economic and financial analysis of who produces the television, how and why, in a time period of the changes from a public monopolized television state to a market and a private television, that occurred in Spain in the nineties. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
3 documents
8.
440 p, 684.2 KB El Progreso con peajes: la sociedad de la información : acceso y convergencia a partir del proyecto europeo / Becerra, Martín ; Mateo, Rosario de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El trabajo de tesis estudia la conformación de diferentes niveles de accesos sociales y comunicativos en el marco del proyecto de Sociedad d ella Información, haciendo hincapié en las políticas europeas y contrastándolas con indicadores socioeconómicos y con las directrices que, sobre el mismo proyecto, formulan países latinoamericanos. [...]
The thesis object is to study the different levels of social and communicative access with the Information Society as a framework. Thus, the thesis empathises the european policies of the Information Society project, and the thesis work contrasts this policies with socioeconomic indicators, as well as the main directives of Latin American countries in the same field. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001  

Materials acadèmics 36 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 459.4 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de ; Giral, Eugeni 1941- ; Bergés Saura, Laura ; Puig, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1999-00
Llicenciat en Periodisme [72]  
2.
4 p, 1.6 MB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de ; Giral, Eugeni 1941- ; Bergés Saura, Laura ; Puig, Núria ; Sabater, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2002-03
Grau en Periodisme [971]  
3.
4 p, 852.5 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de ; Giral, Eugeni 1941- ; Bergés Saura, Laura ; Sabater, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2003-04
Grau en Periodisme [971]  
4.
4 p, 101.5 KB Economia de la Comunicació [103098] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
- Aprofundir en el coneixement de les ciències econòmiques i empresarials des de la perspectiva de la Comunicació. - Situar l'empresa de la comunicació en l'entorn general o macroeconòmic i l'entorn específic o industrial. [...]
2014-15
Grau en Periodisme [971]  
5.
4 p, 101.5 KB Economia de la Comunicació [103098] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
- Aprofundir en el coneixement de les ciències econòmiques i empresarials des de la perspectiva de la Comunicació. - Situar l'empresa de la comunicació en l'entorn general o macroeconòmic i l'entorn específic o industrial. [...]
2013-14  
6.
5 p, 992.6 KB Economia de la informació [0000] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1978-79
Llicenciat en Ciències de la Informació [0000]  
7.
5 p, 831.6 KB Economia de la informació [0000] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni 1941- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1979-80
Llicenciat en Ciències de la Informació [0000]  
8.
3 p, 721.9 KB Empresa periodística [0000] / Giral, Eugeni 1941- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1980-81
Llicenciat en Periodisme [72]  
9.
5 p, 1.1 MB Economia de la informació [0000] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1989-90
Llicenciat en Ciències de la Informació [0000]  
10.
7 p, 1.2 MB Economia de la informació [0000] / Giral, Eugeni 1941- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1982-83
Llicenciat en Ciències de la Informació [0000]  

Materials acadèmics : 36 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Mateo, R.
4 Mateo, Rafael
8 Mateo, Rosario de,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.