Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
15 p, 395.2 KB Relación del funcionamiento ejecutivo y procesos metacognitivos con el rendimiento académico en niños y niñas de primaria / Mejía Rodríguez, Gloria Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Clariana, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cladellas i Pros, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El propósito del estudio fue analizar la relación entre el funcionamiento ejecutivo con el rendimiento académico en artes, ciencias, matemáticas y lenguaje. La muestra estuvo compuesta por 77 estudiantes de 6 a 9 años, sin diagnóstico clínico. [...]
The purpose of the study was to analyze the relationship between the executive functioning and the academic performance in arts, science, mathematics and language. The sample consisted of 77 students aged from 6 to 9 years, without clinical diagnostics. [...]

2018 - 10.5209/RCED.54640
Revista Complutense de Educación, Vol. 29 Núm. 4 (2018) , p. 1059-1073  

Research literature 1 records found  
1.
248 p, 1.5 MB Funciones ejecutivas en niños y niñas de primaria : la importancia de las inteligencias múltiples como metodología de enseñanza-aprendizaje / Mejía Rodríguez, Gloria Lucía, autor. ; Cladellas i Pros, Ramon, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
El propósito de este trabajo ha sido investigar el funcionamiento ejecutivo (FE) en el contexto escolar. Durante el desarrollo de la investigación se realizaron dos estudios. El primero con el objetivo de contribuir al conocimiento sobre la relación entre la dimensión conductual del FE, en niños y niñas sin diagnóstico clínico; y el rendimiento académico en áreas que han sido menos observadas, como artes plásticas y ciencias naturales; además de matemáticas y lenguaje, que han sido tradicionalmente observadas. [...]
The aim of this research has been to study the executive functioning (EF) in the scholar context. During the development of the research two studies were carried out. The first one aims to contribute to the knowledge about the relationship between the behavioral dimension of EF, in children without clinical diagnosis; and the academic achievement in areas that have been less observed, such as visual arts and natural sciences; in addition to mathematics and language, which have traditionally been observed. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.