Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
14 p, 102.7 KB La utilización de la información como espectáculo : el ejemplo del caso Windsor / Melgosa Rodríguez, Fernando J. (Universidad de Burgos)
En la información que nos ofrecen hoy las cadenas de televisión se ha impuesto la cultura del espectáculo. Esto lo podemos ver desde la selección de las noticias hasta su tratamiento audiovisual. [...]
In the information that the television channels offer us today the culture of the show has been imposed. We can see this from the selection of the news to its audio-visual treatment. If the information of an event or catastrophe loses informative relief, we observe that the show is the resource used habitually to achieve interest, and therefore, the audience, not only diminish, but increase. [...]

2008 - 10.5565/rev/qp.125
Questiones publicitarias, Núm. 13 (2008) , p. 38-51 (Artículos de investigación)  
2.
14 p, 300.6 KB La espectacularización de la naturaleza : estudio de la serie documental Seaway / Gil Gascón, Fátima (Universidad de Burgos) ; Melgosa Rodríguez, Fernando J. (Universidad de Burgos)
Este artículo tiene como objetivo examinar la forma en la que los documentales de naturaleza participan de la progresiva espectacularización de los formatos televisivos a través del estudio de Seaway (González y Rodríguez, 2014), una serie documental española de 13 capítulos sobre el mundo submarino. [...]
This article aims to examine how documentaries on nature participate in the progressive "showization" of television formats through the study of "Seaway" (Gonzalez y Rodriguez, 2014), – a Spanish 13-chapters documentary series about the underwater world. [...]

2015 - 10.5565/rev/qp.14
Questiones publicitarias, Núm. 20 (2015) , p. 128-141 (Artículos de investigación)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.