Results overview: Found 6 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Research literature, 1 records found
Articles 5 records found  
1.
14 p, 183.4 KB Pocas pero no solas : las mujeres creativas en la publicidad peruana / Mensa Torras, Marta (Universidad de Piura (Perú))
La mujer representa un 20. 3% y el hombre un 79. 7% en los departamentos creativos a nivel mundial (Grow y Deng, 2014). Este artículo pretende averiguar si este fenómeno también se da en Perú y, si es así, cuáles son las razones de ello. [...]
Creativity does not depend on gender (Csikszentmihalyi, 1998), however women represent 20. 3% and men 79. 7% in the creative departments worldwide (Grow and Deng, 2014). This article want to know whether this phenomenon also happen in Peru and if so what the causes are. [...]

2015 - 10.5565/rev/qp.4
Questiones publicitarias, Núm. 20 (2015) , p. 17-30 (Artículos de investigación)  
2.
24 p, 782.9 KB ¿Cómo estudia la publicidad los temas multiculturales? : un análisis de contenido de las metodologías utilizadas en las investigaciones de cruces culturales entre países (1965-2009) / Mensa Torras, Marta ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de publicitat, relacions públiques i comunicació audiovisual)
El diseno de anuncios publicitarios estandarizados viene marcando una tendencia importante como parte de las estrategias creativas y de mercado para proyectar las marcas y productos en diferentes paises y plataformas. [...]
The design of standardized advertising is marking an important trend as part of the creative and marketing strategies to project the brands and products in different countries and platforms. Thus, advertisers seek to improve the effectiveness of the messages in their potential audiences, often without considering other factors such as social and cultural structure modeling approach to perception and media consumption. [...]

2011 - 10.5209/rev_PEPU.2011.v5.n1.36920
Pensar la publicidad : revista internacional de investigaciones publicitarias, Vol. 5, Núm. 1 (2011) , p. 15-38  
3.
28 p, 134.1 KB Las metodologías utilizadas en las investigaciones de creatividad publicitaria (1965-2007) / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Mensa Torras, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques)
Esta investigación estudia los artículos sobre creatividad publicados en los journals anglosajones sobre publicidad durante el período 1965-2007. Se examinan 36 artículos utilizando el análisis de contenido para diagnosticar la contribución de la creatividad al campo de la publicidad. [...]
This research studies the creativity articles published in the advertising Anglo-Saxon journals during the period 1965-2007. In fact, we examine 36 articles with content analysis method because we would like to determinate how creativity is important for academic advertising. [...]

2009
Comunicación y sociedad, Vol. 22, N. 2 (2009) , p. 7-34  
4.
2 p, 113.2 KB Magritte i la seva empremta en la publicitat actual / Mensa Torras, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
El pintor surrealista belga René Magritte ha influït molt en el món de la publicitat, fins al punt que es parla de l'existència d'una "publicitat magrittiana". Una tesi de la UAB ha profunditzat en aquest concepte mitjançant l'estudi de més de 6000 anuncis publicats al setmanari dominical del diari "El País". [...]
2007
UAB divulga, juny 2007, p. 1-2  
5.
15 p, 97.4 KB René Magritte : simbiosi entre art i publicitat / Mensa Torras, Marta
L’article pretén estudiar la influència i la interacció que viu l’art de René Magritte i la publicitat actual. En altres paraules, es vol descobrir si, durant un període de temps, es pot concretar, detectar i quantificar anuncis amb variables d’art magrittià i poder així determinar l’ús de l’art magrittià en la creativitat publicitària. [...]
This article aims to study the influence and interaction between René Magritte’s art and present day advertising. The main aim is to discover whether, during a certain period of time, some Magrittian art influences can be detected in advertisements and, therefore, the use of «Magrittian» art can be determined. [...]

2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 39 (2009) , p. 35-49  

Research literature 1 records found  
1.
420 p, 8.1 MB L'Altra cara de René Magritte, el publicista : una anàlisi del contingut dels anuncis del dominical d'El País (1995-2005) / Mensa Torras, Marta ; Roca, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
La tesi investiga la relació entre l'art de René Magritte i la publicitat actual. Es vol esbrinar si durant un determinat període de temps es detecta una permanència de l'art magrittià en peces gràfiques actuals i per tant es pot determinar l'existència de «publicitat magrittiana». [...]
This thesis makes a research on the relationship between René Magritte's art and the nowadays advertising. The main aim is to discover whether, during a certain period of time, some magrittian art influences can be detected in ads and, therefore, it can be said that the existence of the «magrittian advertising» as specific technique. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.