Resultats globals: 1,138 registres trobats en 0.05 segons.
Materials de curs, 673 registres trobats
Llibres i col·leccions, 20 registres trobats
Documents de recerca, 191 registres trobats
Articles, 221 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 21 registres trobats
Multimèdia, 3 registres trobats
Fons personals i institucionals, 9 registres trobats
Materials de curs 673 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
58 p, 14.4 MB Pràcticum I del Grau d'Educació Social : programa per a l'estudiant i orientacions pel tutor/a de Facultat / Arnau, Laura , coord. ; Jariot, Mercè ; Agud, Ingrid ; Martín, Laura ; Minguella, Lourdes ; Ion, Georgeta ; Navío Gámez, Antonio ; Ortega, Daniel ; Rodríguez, Sara ; Urrea, Aida ; Sánchez, Angelina ; Iglesias, Edgar
UAB , 2017  
2.
60 p, 14.4 MB Pràcticum II del Grau d'Educació Social : programa per a l'estudiant i orientacions pel tutor/a de Facultat / Arnau, Laura , coord. ; Jariot, Mercè ; Minguella, Lourdes ; Agud, Ingrid ; Martín, Laura ; Ion, Georgeta ; Navío Gámez, Antonio ; Ortega, Daniel ; Rodríguez, Sara ; Urrea, Aida ; Sánchez, Angelina ; Iglesias, Edgar
UAB , 2017  
3.
5 p, 80.3 KB Biomoleculary Chemistry [42427] / Pividori Gurgo, Maria Isabel ; Alibés Arqués, Ramón ; Capdevila Vidal, Maria Mercè ; Suades Ortuño, Joan ; del Valle Zafra, Manel ; Vallribera Massó, Adelina ; Marechal, Jean Didier Pie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
The role of bioanalytical, bioorganic and bioinorganic chemistry in genomics, proteomics, metabolomics and medicine. - Applying basic concepts of chemistry in biological systems in the field of human health, environmental control, food safety and biotechnology industry. [...]
2017-18
Màster Universitari en Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research [1115]  
4.
6 p, 83.0 KB Recerca sobre Educació Ambiental i del Consum en un Món Globalitzat i Complex [43223] / Calafell Subirá, Genina ; Santisteban Fernández, Antoni ; Junyent Pubill, Merce ; Anguera Cerarols, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials. El mòdul pren com a punt de partida la investigació en educació ambiental, educació del consum i educació econòmica, com diverses maneres d'abordar, des de l'educació, les relacions entre les persones i el medi i entre les pròpies persones. [...]
2017-18  
5.
10 p, 100.1 KB Geografia i Història i la seva Didàctica [42085] / Oller Freixa, Montserrat ; Llobet Roig, Cecilia ; Puigsech Farràs, Josep ; González Monfort, Neus ; Andreu Roses, Mercè ; Enjuanes Puyol, Soledad ; Blanco Romero, María Asunción ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Comprendre el conjunt de coneixement adquirits en el Mòdul específic de didàctica de les ciències socials per poder iniciar-se en l'exercici de la docència a l'educació secundària. 2. Complementar la formació dels graduats en Geografia, Història, Història de l'Art i altres ciències socials perquè puguin disposar dels coneixements bàsics i imprescindibles que estimulin la capacitat crítica i els facin comprendre el món que els envolta. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
6.
5 p, 81.7 KB Biomolecular Chemistry [43435] / Pividori Gurgo, Maria Isabel ; Alibés Arqués, Ramón ; Capdevila Vidal, Maria Mercè ; Suades Ortuño, Joan ; del Valle Zafra, Manel ; Marechal, Jean Didier Pie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
The role of bioanalytical, bioorganic and bioinorganic chemistry in genomics, proteomics, metabolomics and medicine. - Applying basic concepts of chemistry in biological systems in the field of human health, environmental control, food safety and biotechnology industry. [...]
2017-18
Màster Universitari en Nanociència i Nanotecnologia Avançades/ Advanced Nanoscience and Nanotechnology [1360]  
7.
4 p, 76.8 KB Problem-Based Learning in Plant Biology [43872] / Caparros Ruíz, David ; García Mas, Jordi ; Galbany Casals, Merce ; Coca, Maria ; Sánchez Coll, Núria ; Rubio Somoza, Ignacio ; Gómez Ariza, Jorge ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
With the help of a course tutor, each student will design a methodological approach to a problem on plant biology raised by the teacher. At the end of the semester, the students will present their work as a written report and orally in a seminar.
2017-18
Màster Universitari en Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology [1370]  
8.
5 p, 83.0 KB Plant Development and Environmental Responses [43868] / Llugany Ollé, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
To transmit the knowledge necessary to understand the main processes of plant development, how these processes are organized, coordinated and adapted to different environmental conditions, including responses to stress. [...]
2017-18
Màster Universitari en Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology [1370]  
9.
3 p, 69.7 KB Plant Genomics [43865] / Caparros Ruíz, David ; Casacuberta Suñer, Josep Maria ; Galbany Casals, Merce ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Provide a global and updated view of the theoretical and technological bases related to the study of the organization, function and evolution of plant genomes and their potential applications to the genetic improvement of crop plants.
2017-18
Màster Universitari en Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology [1370]  
10.
4 p, 73.5 KB Plant Physiology and Metabolism [43863] / Poschenrieder Wiens, Carlota ; Allué Creus, Josep ; Barceló Coll, Joan ; Gunsé Forcadell, Benet ; Llugany Ollé, Mercè ; Tolra Perez, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Acquisition of an integrative view of how different study levels (molecular, metabolic, and physiologic) cooperate in the functioning of the whole plant, with special emphasis on the metabolic diversity of plants and its regulation by internal and external factors.
2017-18
Màster Universitari en Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology [1370]  

Materials de curs : 673 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 1.2 MB New tools for translators: INTCA, an electronic dictionary of interjections / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Traducció i Interpretació) ; Lorente, Mercè (Universitat Pompeu Fabra)
This paper presents INTCA (Interjeccions Català-Anglès, i. e. Interjections Catalan-English), a prototype for an electronic dictionary of interjections in English and Catalan, aimed at the needs of language professionals in general and audiovisual translators in particular. [...]
Amsterdam Benjamins 2008
Between text and image. Updating research in screen translation, 2008, p. 63-75  
2.
16 p, 152.8 KB Eugeni d’Ors : el pecat en el món físic / Rius, Mercè
Barcelona : Societat Catalana de Filosofia, 2003
Pensament i filosofia a Catalunya, Vol. I (2003) , p. 139-154  
3.
14 p, 77.5 KB La formacion continua en españa ante los retos del siglo XXI : la tensión entre centro y periferia / Casal, Joaquim (Casal Bataller) ; Colomé, Francesc ; Comas, Mercè
Madrid Fundación Tripartita para la Formación de el Empleo 2003
La Formación Continua en Europa, 2003, p. 190-203  
4.
256 p, 1.6 MB La Interrelación de los tres subsistemas de formación profesional en España / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Colomé, Francesc ; Comas, Mercè ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Fons Social Europeu
Madrid : Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo, 2003 (Estudios (Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo) ; 1)  
5.
224 p, 2.4 MB L'Agrupació Dramàtica de Barcelona : entre el mite i la realitat? / Jornades de Debat sobre el Repertori Teatral Català (3es : 2010 : Barcelona, Catalunya) ; Foguet i Boreu, Francesc ed. ; Santamaria, Núria ed. ; Saumell i Vergés, Mercè ed.
Lleida : Punctum ; GRAE, 2011  
6.
155 p, 1.5 MB Ha, ha, ha!... Teatre infantil i humor : IV Simposi sobre el Teatre Infantil i Juvenil / Simposi sobre el Teatre Infantil i Juvenil (4t : 2013 : Bellaterra, Catalunya) ; Auseller, Jordi ed. ; Ballespí i Villagrasa, Mercè ed.
Barcelona : Punctum, 2013  
7.
36.5 KB PD-sets for (nonlinear) Hadamard Z₄-linear codes / Barrolleta, Roland David ; Villanueva, M. (Mercè) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
2016
Springer Proceedings in Mathematics & Statistics, 2016  
8.
7 p, 1002.4 KB On the automorphism groups of the Z₂Z₄-linear Hadamard codes and their classification / Krotov, Denis S. (Sobolev Institute of Mathematics) ; Villanueva, M. (Mercè) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
It is known that there are exactly ⌊(t−1)/2⌋ and ⌊t/2⌋ nonequivalent Z₂Z₄-linear Hadamard codes of length 2ᵗ , with α = 0 and α≠0, respectively, for all t ≥ 3. In this paper, it is shown that each Z₂Z₄-linear Hadamard code with α = 0 is equivalent to a Z₂Z₄-linear Hadamard code with α ≠ 0, so there are only ⌊t/2⌋ nonequivalent Z₂Z₄-linear Hadamard codes of length 2ᵗ. [...]
Springer 2015 (CIM Series in Mathematical Sciences) - 10.1007/978-3-319-17296-5_25
Coding Theory and Applications, Vol. 3, 2015, p. 237-243  
9.
4 p, 558.1 KB Nonlinear q-ary codes : constructions and minimum distance computation / Villanueva, M. (Mercè) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Zeng, Fanxuan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Pujol Capdevila, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
A nonlinear code can be represented as the union of cosets of a linear subcode. Properties and constructions of new codes from given ones in terms of this representation can be described. Algorithms to compute the minimum distance of nonlinear codes, based on known algorithms for linear codes, are also established. [...]
Barcelona 2014
Encuentros de Álgebra Computacional y Aplicaciones. Barcelona, 14º : 2014 : p. 171-174  
10.
14 p, 1.1 MB Relationships between CCZ and EA equivalence classes and corresponding code invariants / Horadam, Kathy J. (Royal Melbourne Institute of Technology (Australia)) ; Villanueva, M. (Mercè) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
The purpose of this paper is to provide a brief survey of CCZ and EA equivalence for functions f : G → N where G and N are finite and N is m abelian, and, for the case f : Z_p^m→ Z_p^m, to investigate two codes derived from f, inspired by these equivalences. [...]
Springer 2014 (Lecture Notes in Computer Science ; 8865) - 10.1007/978-3-319-12325-7_1
Sequences and Their Applications SETA, 2014, p. 3-17  

Llibres i col·leccions : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 191 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
72 p, 1.4 MB Hipogonadisme hipogonadotrop en pacients amb diabetis mellitus tipus 1 : prevalença i efectes sobre la resistència a la insulina, el control metabòlic i els factors de risc cardiovascular / Fernández Miró, Mercè, autor ; Chillarón Jordán, Juan José, supervisor acadèmic ; Botet Montoya, Juan Pedro, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Introducció: La prevalença d'hipogonadisme hipogonadotrop (HH) en pacients amb diabetis mellitus tipus 2 oscil. la entorn un 17-30%. En aquests, el tractament amb testosterona ha demostrat millorar la sensibilitat a la insulina, el control metabòlic i els factors de risc cardiovascular. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
2.
149 p, 12.7 MB Caracterización y origen de los depósitos de Zn-(Fe-Pb) en la zona de Riópar (Prebético, SE de España) / Navarro Ciurana, Dídac, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Corbella i Cordomí, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia
La present Tesi té com objectiu l'estudi dels dipòsits de Zn a la zona de Riópar i les seves roques encaixants, que es localitzen just en el límit entre les zones del Prebètic Intern i l'Extern (Conca Bètica Mesozoica, SE d'Espanya). [...]
La presente Tesis tiene como objetivo el estudio de los depósitos de Zn de la zona de Riópar y sus rocas encajantes, que se localizan justo en el límite entre las zonas del Prebético Interno y el Externo (Cuenca Bética Mesozoica, SE de España). [...]
The aim of the present PhD Thesis is the study of the Zn ore deposits and their carbonate host rocks in the Riópar area, which is located in the limit between the Internal and External Prebetic Zones (Mesozoic Betic Basin, SE Spain). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
3 documents
3.
491 p, 9.8 MB Indagación y modelización con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de Educación Secundaria / Herrera San Martín, Edith, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El profesor de ciencias juega un rol gravitante en la estructuración de las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes para el desarrollo de las competencias científicas. Sin embargo los resultados de las pruebas PISA 2013 sobre la adquisición de competencias científicas de los estudiantes de Chile están por debajo de la media internacional. [...]
Science teachers play a fundamental role as providers of opportunities for the development of secondary students' scientific competences. The results of international assessment programs such as PISA 2013 indicate that secondary students from Chile perform below average. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
253 p, 2.2 MB Diseño de una plataforma de estimulación neurocognitiva precoz para el paciente crítico y su efecto sobre el sistema nervioso autónomo / Turon Viñas, Marc, autor ; Jódar Vicente, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Los importantes avances en el tratamiento de los pacientes críticos durante la última década han supuesto un incremento significativo en los índices de supervivencia. Sin embargo, datos recientes indican que un importante número de pacientes que sobreviven a un episodio de enfermedad crítica presenta secuelas neurocognitivas que persisten durante meses y años después del ingreso en la Unidad de Cuidados Intensivos (UCI). [...]
Important advances in the treatment of critically ill patients over the last decade have result in an increase in the proportion of patients surviving an episode of critical illness. There is growing evidence that critical illness often results in significant long-term morbidities. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
5.
112 p, 1.1 MB Estrategias de resistencia a aluminio en dos variedades de Oryza Sativa : exclusión vs detoxificación / Roselló Serra, Maite, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Poschenrieder, Charlotte, supervisor acadèmic ; Llugany i Ollé, Mercè, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia
El arroz (Oryza sativa) es un cultivo altamente tolerante a Al. Entre otros mecanismos, una mayor expresión de los genes STAR1 / STAR2 como también de Nrat1 y ALS1 puede al menos en parte ser responsable de la tolerancia inducible por Al en esta especie. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
32 p, 872.2 KB Optimal stop-loss reinsurance : a dependence analysis / Castañer, Anna ; Claramunt Bielsa, M. Mercè, 1964- ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The stop-loss reinsurance is one of the most important reinsurance contracts in the insurance market. From the insurer point of view, it presents an interesting property: it is optimal if the criterion of minimizing the variance of the cost of the insurer is used. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP2014 ; 04)  
7.
74 p, 1.4 MB Efecto de la administración de ácido docosahexanóico sobre las alteraciones metabólicas y sobre la distribución de grasa corporal en pacientes con infección por VIH-1 sometidos a tratamiento antiretroviral / Fernández Castaño, Irene ; Domingo, Pere, (Domingo Pedrol), dir. ; Gurgui Ferrer, Merçè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Introducción. La hipertrigliceridemia es común en los pacientes con infección por VIH. Los ácidos grasos omega 3 reducen los niveles de triglicéridos (TG) en pacientes con infección por VIH. Se desconoce si la suplementación con ácido docosahexanóico (DHA) puede reducir los niveles de TG y/o modificar la distribución corporal de grasa en pacientes con infección por VIH- Métodos. [...]
Background. Hypertriglyceridemia is common in HIV-infected patients. Omega-3 fatty acids reduce fasting serum triglyceride (TG) levels in HIV-infected patients. It is not known whether docosahexanoic acid (DHA) supplementation can reduce hypertriglyceridemia and modify fat distribution in HIV-infected patients. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
144 p, 1.8 MB Partial permutation decoding for Z4-linear hadamard and kerdock codes / Barrolleta, Roland D. ; Villanueva, M., (Mercè), dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions
El problema més difícil en el procés de transmetre informació és la descodificació. Una de les àrees més importants d'investigació dins de la teoria de la codificació es la recerca d'algoritmes eficients de descodificació. [...]
The hardest problem in the process of transmitting information is decoding. One of the major areas of research in coding theory is to find efficient decoding algorithms. Permutation decoding is a technique that strongly depends on the existence of a special subset, called a PD-set, of the permutation automorphism group of a code to assist in decoding received vectors. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
13 p, 1.8 MB Ampliació d'una llibreria en MAGMA : propietats i distància mínima de codis q-aris / Vicent Ferrer, Erik ; Villanueva, M. (Mercè), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té com a objectiu principal contribuir en el desenvolupament d'una llibreria en el sistema Magma per treballar amb codis q-aris no lineals de forma eficient. El que es pretén és analitzar i millorar l'eficiència de funcions ja implementades dins el propi paquet, i implementar-ne de noves eficientment. [...]
This project aims to contribute to the main development of the Magma system, specifically the library for nonlinear q-ary codes efficiently. The aim is to analyze and improve the efficiency of functions already implemented within the packet and deploy new features optimally. [...]
Este proyecto tiene como objetivo principal contribuir en el desarrollo de una librería en el sistema Magma para trabajar con códigos q-arios no lineales de forma eficiente. Se pretende analizar y mejorar la eficiencia de funciones ya implementadas dentro del propio paquete e implementar nuevas funciones de forma eficiente. [...]

2017-02-08
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
45 p, 739.7 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent des de la persepectiva de l'educador/a social / Garcia Bringué, Laia ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria és el resultat d'un treball d'investigació dut a terme envers els i les joves tutelats i la seva transició cap a la vida independent, des de la perspectiva de l'educador/a social. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  

Documents de recerca : 191 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Articles 221 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 2.3 MB Analysis of Metal-Binding Features of the Wild Type and Two Domain-Truncated Mutant Variants of Littorina littorea Metallothionein Reveals Its Cd-Specific Character / Palacios Bonilla, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Jiménez Martí, Elena (Universitat de Barcelona. Departament de Genètica) ; Niederwanger, Michael (University of Innsbruck. Institute of Zoology and Center of Molecular Biosciences) ; Gil Moreno, Selene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Zerbe, Oliver (University of Zurich. Institute of Organic Chemistry) ; Atrian i Ventura, Sílvia (Universitat de Barcelona. Departament de Genètica) ; Dallinger, Reinhard (University of Innsbruck. Institute of Zoology and Center of Molecular Biosciences) ; Capdevila Vidal, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
After the resolution of the 3D structure of the Cd9-aggregate of the Littorina littorea metallothionein (MT), we report here a detailed analysis of the metal binding capabilities of the wild type MT, LlwtMT, and of two truncated mutants lacking either the N-terminal domain, Lltr2MT, or both the N-terminal domain, plus four extra flanking residues (SSVF), Lltr1MT. [...]
- 10.3390/ijms18071452
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 18 Núm. 7 (july 2017) , p. 1452  
2.
12 p, 117.2 KB Aristòtil al segle XXI : nota sobre l'edició catalana d'"Ètica nicomaquea" / Rius, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Aquest article consta de dues seccions. La primera és un comentari filosòfic de la nova edició catalana d'Ètica nicomaquea a cura de Josep Batalla. La segona reprodueix una ponència breu sobre l'actualitat d'Aristòtil que tingué lloc en l'acte de presentació del llibre.
This paper consists of two sections. The first is a philosophical commentary on the new Catalan edition by Josep Batalla of Nicomachean Ethics. The latter contains a brief speech on the topicality of Aristotle which took place during the presentation of the book.
Este artículo consta de dos secciones. La primera es un comentario filosófico de la nueva edición catalana de Ética nicomaquea a cargo de Josep Batalla. La segunda recoge, con enmiendas, una breve intervención de la misma autora, sobre la actualidad de Aristóteles, que tuvo lugar en el acto de presentación del libro.

2017 - 10.5565/rev/enrahonar.1179
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 59 (2017) , p. 137-148 (Notes bibliogràfiques)  
3.
7 p, 719.6 KB Integrative meta-analysis of protein interaction data identified multiple GID/MRCTLH protein complexes in plants / Miquel, Mercè (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Vicient Sánchez, Carlos M. (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
GID/MRCTLH is a protein complex involved in the regulation of several cellular processes through the polyubiquitination and proteosome degradation. It has been described in yeast and mammals. Genes coding for homologous proteins are also present in plant genomes but have been little studied. [...]
2017 - 10.21475/poj.10.04.17.pne212
Plant Omics, Vol. 10, issue 4 (Jul. 2017) , p. 169-175  
4.
A non-DNA-binding activity for the ATHB4 transcription factor in the control of vegetation proximity / Gallemí Rovira, Marçal (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Molina-Contreras, Maria Jose (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Paulišić, Sandi (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Salla-Martret, Mercè (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Sorin, Céline (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Godoy, Marta (Centro Nacional de Biotecnología (Espanya)) ; Franco-Zorrilla, Jose Manuel (Centro Nacional de Biotecnología (Espanya)) ; Solano, Roberto (Centro Nacional de Biotecnología (Espanya)) ; Martínez-García, Jaime F. (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
In plants, perception of vegetation proximity by phytochrome photoreceptors activates a transcriptional network that implements a set of responses to adapt to plant competition, including elongation of stems or hypocotyls. [...]
2017 - 10.1111/nph.14727
New phytologist, Vol. 216, issue 3 (Nov. 2017) , p. 798–813
2 documents
5.
28 p, 414.2 KB Las libertades de expresión y de reunión en la Constitución Española : breve apunte sobre los “escraches” como punto de confluencia entre ambas libertades / Barceló i Serramalera, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona)
El derecho de reunión es una manifestación colectiva de la libertad de expresión y, por tanto, garantía de una opinión pública libre; y garantía, a su vez, del principio democrático participativo, como la libertad de expresión. [...]
The right to peaceful assembly is a collective manifestation of the freedom of expression, and therefore is a free public opinion guaranty, and also enforces democratic principle of participation such as the freedom of speech. [...]

2013
Espaço jurídico journal of law, Vol. 14 Núm. 3 (2013) , p. 29-56  
6.
2 p, 219.5 KB Presentación / Barceló i Serramalera, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona)
2013
Espaço jurídico journal of law, Vol. 14 Núm. 3 (2013) , p. 5-6  
7.
31 p, 112.1 KB Los efectos de la Sentencia 31/2010 en el catálogo de derechos, deberes y principios del Estatuto de autonomía de Cataluña : una desactivación más aparente que real / Barceló i Serramalera, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona)
La STC 31/2010 no declara la nul·litat de cap precepte del títol I, encara que no pot afirmar-se que el seu contingut hagi resultat totalment indemne. Primer, perquè ha estat assolit per una interpretació conforme i, segon, perquè participa de la degradació que aquesta STC du a terme de la categoria normativa “estatut d’autonomia”: aquí mitjançant l’intent de transformar els drets en mers mandats. [...]
La STC 31/2010 no declara la nulidad de ningún precepto del Título I, aunque no puede afirmarse que su contenido haya resultado totalmente indemne. Primero, porque ha sido alcanzado por una interpretación conforme y, segundo, porque participa de la degradación que esta STC lleva a cabo de la categoría normativa “estatuto de autonomía”: aquí mediante el intento de transformar los derechos en meros mandatos. [...]
Constitutional Court Ruling 31/2010 does not declare the nullity of any of the precepts of Section 1, although it cannot be stated that its content is totally unscathed; firstly, because it has been reached by agreed interpretation and secondly, because it partakes in the downgrading that the Constitutional Court Ruling is undertaking of the normative category “state of autonomy”: here, through an attempt to transform laws into mere mandates. [...]

2011
Revista d’Estudis Autonòmics i Federals, Núm. 12 (març 2011) , p. 61-91  
8.
22 p, 1.0 MB Introducción a un método para la conducción y análisis de diálogos didácticos basado en la evaluación de modelos mentales / Aliberas i Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya)) ; Gutiérrez, Rufina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Hemos desarrollado un método de análisis y conducción de diálogos didácticos en las clases de ciencias utilizando como marco teórico el modelo ONEPSI (ONtológico, EPistemológico, PSIcológico). [...]
Hem desenvolupat un mètode d'anàlisi i conducció de diàlegs didàctics a les classes de ciències utilitzant com a marc teòric el model ONEPSI (Ontològic, Epistemològic, Psicològic). També hem usat el mateix mètode tant en la regulació d'un diàleg entre professor i alumne, com en la seva posterior anàlisi. [...]
Using ONEPSY model (ONtological, EPistemological, PSYchological) as theoretical framework we have developed a method for analyzing and conducting didactical dialogs in science lessons. We have also used this method in the regulation of a dialog between teacher and student, and further analysis. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2028
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 7-28 (Investigaciones Didácticas)  
9.
7 p, 255.3 KB El coteaching como herramienta de avance de un proyecto de AICLE en primaria : un estudio realizado a través de las preguntas de las maestras / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aguas, Mercè (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya)) ; Dallari, Lucia (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya))
La comunicación relata los beneficios que aporta el coteaching, entendido como una técnica de enseñanza y aprendizaje en la que dos docentes comparten la responsabilidad y el espacio del aula, a un proyecto de Aprendizaje Integrado de Ciencias e Inglés de una escuela pública catalana de Primaria. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3588-3594 (Innovacions didàctiques)  
10.
5 p, 78.1 KB Evolución del conocimiento didáctico del maestro de ciencias a lo largo de una formación inicial reflexiva basada en el análisis de diálogos / Sánchez Oussedik, Nora (Universitat de Barcelona) ; Castells Llavanera, Marina (Universitat de Barcelona. Departamento Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Desde una perspectiva actual de la didáctica de las ciencias, los maestros en formación inicial deben desarrollar competencias de gestión de la comunicación y la argumentación en el aula partiendo de la reflexión sobre sus conocimientos didácticos. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3174-3178 (Innovacions didàctiques)  

Articles : 221 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 123.9 KB Què recorden del què han aprés de matemàtiques els estudiants que accedeixen als graus de mestre? / Villarreal, Aitor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Pañellas, Mercè (Universitat Ramon Llull) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sellas, Isabel (Universitat de Vic) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta comunicació, presentem l'examen de competència logicomatemàtica de la Prova d'Aptitud Personal per a l'accés als graus de mestre a partir del curs 2017-18, establim el significat de Coneixement Matemàtic Fonamental, i presentem el procés de validació d'una prova per a avaluar-lo. [...]
2016
Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM). Barcelona, Catalunya, 1 : 2016  
2.
9 p, 430.5 KB Eppur si muove. La superación de los bloques de información electoral : el ejemplo de los medios públicos locales en Cataluña / Díez Jiménez, Mercè
2016
Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento. Sevilla, : 2016  
3.
49 p, 278.9 KB Survey on Z₂Z₄-additive codes / Borges, J. (Joaquim) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Fernández-Córdoba, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Pujol Capdevila, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Rifà i Coma, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Villanueva, M. (Mercè) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
A code C is Z₂Z₄-additive if the set of coordinates can be partitioned into two subsets X and Y such that the punctured code of C by deleting the coordinates outside X (respectively, Y ) is a binary linear code (respectively, a quaternary linear code). [...]
2014
Proceedings of the contact forum Galois geometries and applications, 2014  
4.
6 p, 596.7 KB Análisis del contraste en un contexto multicultural y de formación de maestros en educación para la sostenibilidad / Guilera Pagan, Mercè ; Espinet Blanch, Mariona ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria)
La creación del Espacio Europeo de Educación Superior implica cambios en la formación inicial y permanente del profesorado, sobre todo relacionados en el trabajo en contextos multiculturales y en red. [...]
The reform of European High Education implies changes in teacher education, above all in topics related in multicultural contexts and network. In this frame, a thematic workshop was carried out in Barcelona in which one have participated European and Catalan teachers. [...]

2008
Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Almeria, Espanya, 23è : 2008  
5.
1 p, 306.2 KB Reflective function and secure attachment as resilient strategies in impaired adolescents / Ballespí Sola, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pérez Domingo, A. (Sant Pere Claver- Fundació Sanitària) ; Doval Diéguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López, J. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Core Salut Mental
2014
CORE: Vulnerabilitat, Resiliència i Biomarcadors en Psicopatologia. Barcelona, 1er : 2014
2 documents
6.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC)
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l’ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of “epistemological context” as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d’aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre ‘contexto del alumno’ y ‘contexto de modelización científica escolar’ y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

7.
16 p, 261.7 KB Combinatòria d'interjeccions i llengua oral / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Lorente, Mercè
2003
Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Girona, Catalunya, 13è : 2003  
8.
13 p, 378.0 KB Pre-calculus : planificació d'un MOOC en l'àrea de ciències / Pujol Capdevila, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Villanueva, M. (Mercè) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Presentació dins la tercera edició de la jornada Pick Up Idees, que té com a objectiu donar a conèixer a la comunitat universitària l'experiència de la UAB en relació als cursos MOOC (Massive Online Open Courses).
2013
Pick up idees. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 3a : 2013  
9.
19 p, 677.7 KB Arxiu documental de la Societat del Gran Teatre del Liceu : projecte de digitalització / Bausili, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Escañuela Barradas, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Presentació del projecte de digitalització de l'arxiu de la Societat del Gran Teatre del Liceu.
2013
Presentació del fons digital de la Societat del Gran Teatre del Liceu. Barcelona, Catalunya, 2013
2 documents
10.
5 p, 40.1 KB Learning english in content-rich classrooms / Pallares, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Ciprés, Helga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parellada, Ernest (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bernaus, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evnitskaya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lobo, María José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 248-252  

Contribucions a jornades i congressos : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Multimèdia 3 registres trobats  
1.
Del haikai a l'haiku : què en diuen els protagonistes? / Altimir, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Ponència presentada a la Jornada L'Haiku en llengua catalana, que es va celebrar el 22 de març de 2013 a la seu de Casa Àsia de Barcelona.
2013
Jornada L'Haiku en llengua catalana. Barcelona, Catalunya, 1a : 2013
   
2.
53:40, 49.1 MB Lluís Companys a l'exili / Balcells, Albert ; Morales, Mercè (Morales Montoya) ; Forn, Josep Maria ; Catalunya Ràdio
Veus de l'exili (Programa radiofònic)
2006 (Veus de l'exili ; 13)  
3.
77 13' / Palau Gibert, Marta ; Boher, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de producció de ficció cinematogràfica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1999 (Taller de producció de ficció cinematogràfica)
   

Fons personals i institucionals 9 registres trobats  
1.
1 p, 2.0 MB Carta de Mercè a Ramón Ortiz Fornaguera y esposa / Mercè
Carta manuscrita en catalán de Mercè sin fecha a Ortiz Fornaguera y su mujer. Probablemente sea a finales del 52 ó 53 porque trata asuntos de vacaciones de Navidad.
1953  
2.
1 p, 601.2 KB Carta manuscrita de Maria Mercè Marçal a José Agustín Goytisolo / Marçal, Maria Mercè
1996  
 Accés restringit a la UAB
3.
1 p, 1.6 MB EL barri xinès, el cementiri de Montjuïc i una aula del Clínic / Ibarz, Mercè
2 novembre 1985.  
4.
2 p, 462.3 KB Carta de Mercè Colom i Colom (Parc Científic de Barcelona) a Pere Pascual adjuntant certificat del nomenament d'aquest com a president en funcions del Comitè Científic del dit Parc, signat per Antoni Caparrós i Benedicto. / Parc Científic de BarcelonaColom i Colom, Mercè
17 setembre 1998.  
5.
1 p, 82.5 KB Dedicatòria de Maria Mercè Marçal a José Agustín Goytisolo / Marçal, Maria Mercè
Per a José Agustín Goytisolo,poeta amic; amb tot l'afecte i la simpatia, per molts anys¡ 13 d'abril 1997. Barcelona.
Barcelona , 13 abril 1997.  
6.
192 p, 87.2 MB Camelia street / Rodoreda, Mercè ; Rosenthal, David.
Carrer de les Camèlies.
Geneva october 1963-december 1965.  
7.
1 p, 484.6 KB [Felicitació manuscrita de Mercè Casals a Pere Calders, Pere d'Alcàntara] / Casals, Mercé
[S.l.], 1932, [29 juny?] (1. Documentació personal i familiar. 1.1. Documents de preguerra)  
8.
1 p, 140.8 KB Nota de Mercè a José Agustín Goytisolo / Mercè
1989 , 1989  
 Accés restringit a la UAB
9.
2 p, 115.4 KB Targeta de Maria Mercè Marçal a José Agustín Goytisolo / Marçal, Maria Mercè
1998 , 1998  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.