Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
24 p, 335.7 KB Factores que obstaculizan el cambio en profesores y directivos de liceos vulnerables en la región de la Araucanía (Chile) / Miranda Ossandón, Jorge (Universidad Católica de Temuco (Chile))
Las dinámicas de cambio e innovación tensionan al sistema educativo en general. Las variables contextuales agudizan dichas tensiones y demandan de los profesores competencias profesionales que les permitan avanzar en la mejora de los resultados de todos sus estudiantes. [...]
Les dinàmiques de canvi i d'innovació tesen el sistema educatiu en general. Les variables contextuals aguditzen les tensions i demanen dels professors competències professionals que els permetin avançar cap a la millora dels resultats de tots els seus estudiants. [...]
The dynamics of change and innovation irritate the educational system in general. Contextual variables exacerbate these tensions and demand that teachers for professional skills that enable them to make progress in their students' incomes. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.416
Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 183-206  

Research literature 1 records found  
1.
287 p, 4.0 MB Actuación docente de educación superior frente a estudiantes pertenecientes a contextos vulnerables : Estudio de caso en el contexto de la macro región sur de Chile / Miranda Ossandón, Jorge, autor ; Jurado de los Santos, Pedro, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La investigación se propone abordar el análisis de las prácticas docentes de Educación Superior (ES) con estudiantes en situación de vulnerabilidad socioeducativa de primer año de la Universidad Católica de Temuco (UCT). [...]
This research intends to approach the analysis of the teaching practices of HigherEducation towards students of socio-educational vulnerability in their first year of studyat Universidad Catolica of Temuco (UCT). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.