Results overview: Found 86 records in 0.01 seconds.
Articles, 24 records found
Research literature, 6 records found
Course materials, 56 records found
Articles 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
13 p, 1.3 MB Effectiveness of two video-based multicomponent treatments for fibromyalgia : The added value of cognitive restructuring and mindfulness in a three-arm randomised controlled trial / Serrat, Mayte (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Albajes, Klara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Navarrete Hidalgo, Jaime (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Lluch, Girbés E. (Universitat de València. Departament de Fisioteràpia) ; Neblett, Randy (PRIDE Research Foundation) ; Luciano, Juan V (Department of Clinical and Health Psychology) ; Moix Queraltó, Jenny (Department of Basics, Developmental and Educational Psychology) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background/objectives: The aim of this study was to examine the effectiveness of two video-based multicomponent programs (FIBROWALK) and the Multicomponent Physiotherapy Program (MPP) for patients with fibromyalgia (FM) compared to treatment-as-usual (TAU) only. [...]
2022 - 10.1016/j.brat.2022.104188
Behaviour research and therapy, Vol. 158 (2022) , p. 104188  
2.
9 p, 826.6 KB Effectiveness of a multidisciplinary BIOPSYCHOSOCIAL intervention for non-specific SUBACUTE low back pain in a working population : a cluster randomized clinical trial / Raczy Mas, Romina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública) ; López-Jimenez, Tomàs (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública) ; Fernández San-Martin, Isabel (Institut Català de la Salut) ; Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Montiel Morillo, Elena (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rodríguez Blanco, Teresa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Casajuana Closas, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública) ; González Moneo, María Jesús (Institut Català de la Salut) ; Núñez Juárez, Esther (Institut Català de la Salut) ; Núñez Juárez, Montse (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Roura Olivan, Mercè (Institut Català de la Salut) ; Martín Peñacoba, Raquel (Institut Català de la Salut) ; Pie Oncins, Magda (Institut Català de la Salut) ; Balagué Corbella, Montserrat (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Muñoz, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública) ; Violán, Concepció (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Berenguera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública)
BACKGROUND: Low back pain (LBP) is a multifactorial condition with individual and societal impact that affects populations globally. Current guidelines for the treatment of LBP recommend pharmacological and non-pharmacological strategies. [...]
2019 - 10.1186/s12913-019-4810-x
BMC health services research, Vol. 19 (december 2019) , p. e962  
3.
2 p, 362.1 KB La hipocresia en el tractament del dolor / Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
2005
Annals de medicina, Vol. 88 Núm. 1 (2005) , p. 2-3 (Vidre i mirall: per qué encara es controla tan malament el dolor?)  
4.
11 p, 274.6 KB Beneficis d'un programa de Mindfulness en estudiants universitaris : un estudi pilot / Trujillo Portillo, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Heredia Maye, Irina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona)
Objectiu: Comprovar l'efectivitat d'un breu programa de Mindfulness dirigit a estudiants de primer curs de psicologia per reduir l'ansietat, augmentar la felicitat i la consciència plena. Mètode: Disseny experimental de comparació grup control (n= 9) i experimental (n= 10), amb mesures pretest-posttest. [...]
Objectives: To determine the effects of a brief Mindfulness program aimed at students of the first year of psychology in reducing anxiety, increasing happiness and full awareness. Method: Randomized controlled trial with pre and post intervention measurements of 19 students (10 in the intervention and 9 in the control group). [...]

2019 - 10.5565/rev/qpsicologia.1485
Quaderns de psicologia, Vol. 21 Núm. 2 (2019) , e. 1485 (Investigación junior)  
5.
14 p, 116.5 KB Guía de práctica clínica para la lumbalgia inespecifica basada en la evidencia científica / Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cano Vindel, Antonio (Universidad Complutense de Madrid) ; Grupo Español de Trabajo del Programa COST B13 de la Comisión Europea
2006
Ansiedad y estrés, Vol. 12, núm. 1 (2006) , p. 117-129  
6.
12 p, 532.8 KB Understanding knee ostheoarthritis from the patients' perspective : a qualitative study / Carmona-Terés, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Lumillo Gutiérrez, Iris (Institut Català de la Salut) ; Mas, Xavier (Servei Català de la Salut) ; Batlle Gualda, Enrique (Hospital Universitari de Sant Joan) ; Gobbo Montoya, Milena ; Jodar Fernández, Lina (Institut Català de la Salut. Centre d'Assistència Primària Sant Ildefons (Cornellà de Llobregat, Catalunya)) ; Berenguera, Anna (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
Background: No studies of Health Coach Interventions for knee OA sufferers that include patients' perspectives have been published. The study assesses current clinical practice and primary care professionals' advice from the patients' perspective, in order to obtain a participative design for a complex intervention based on coaching psychology. [...]
2017 - 10.1186/s12891-017-1584-3
BMC musculoskeletal disorders, Vol. 18 (2017) , p. 225  
7.
12 p, 1.1 MB Effectiveness and cost-effectiveness of a health coaching intervention to improve the lifestyle of patients with knee osteoarthritis : cluster randomized clinical trial / Carmona-Terés, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lumillo-Gutiérrez, Iris (Institut Català de la Salut) ; Jodar Fernández, Lina (Institut Català de la Salut. Centre d'Assistència Primària Sant Ildefons (Cornellà de Llobregat, Catalunya)) ; Rodriguez Blanco, Teresa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pujol Ribera, Enriqueta (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Mas, Xavier (Servei Català de la Salut) ; Batlle Gualda, Enrique (Hospital Universitario San Juan de Alicante) ; Gobbo Montoya, Milena ; Berenguera, Anna (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
Background: The prevalence of osteoarthritis and knee osteoarthritis in the Spanish population is estimated at 17% and 10. 2%, respectively. The clinical guidelines concur that the first line treatment for knee osteoarthritis should be non-pharmacological and include weight loss, physical activity and self-management of pain. [...]
2015 - 10.1186/s12891-015-0501-x
BMC musculoskeletal disorders, Vol. 16, Num. 38 (February 2015) , p. 1-12  
8.
5 p, 32.8 KB El papel del psicólogo de la salud en el voluntariado hospitalario / Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La incorporación de la figura del voluntario dentro del hospital, supone un aumento de las funciones que el psicólogo debe desempeñar en el ámbito hospitalario. En un estudio realizado por 12 universidades de diferentes ciudades de España, en el que se han recogido datos de 76 asociaciones de voluntariado hospitalario, hemos podido comprobar como los profesionales que en mayor proporción llevan a cabo la formación del voluntariado son los psicólogos. [...]
The incorporation of voluntary workers into hospitals presupposes an increase in the functions that psychologists are required to carry out within the general ambit of the hospital. In a study undertaken by 12 universities in various Spanish cities, which brought together data from 76 hospital voluntary-service associations, we have been able to determine that the professional group most responsible for voluntary-worker training is that of the psychologists. [...]

2003
Cuadernos de medicina psicosomática y psiquiatría de enlace, Núm. 65 (2003) , p. 73-77  
9.
7 p, 39.6 KB Las metáforas en la psicología cognitivo-conductual / Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las metáforas, asociadas más a la literatura que a la ciencia, todavía son poco utilizadas en la psicología más científica (la corriente cognitivo-conductual). Aunque infrautilizadas en esta psicología, sí que nos las podemos encontrar cómodamente instaladas en otras perspectivas psicológicas (psicoanalítica, humanista y constructivista). [...]
Metaphors, associated more with literature than science, have not been totally introduced within the more scientific form of psychology (the cognitive-behavioural school of thought). Although they are not totally introduced in this type of psychology, we find them comfortably installed in other psychological perspectives (psychoanalytic, humanist and constructivist). [...]

2006
Papeles del psicólogo, Vol. 27, núm. 2 (2006) , p. 116-122
2 documents
10.
10 p, 185.4 KB Emoción y cirugía / Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Uno de los pilares básicos en el que se sustenta la Psicología de la Salud consiste en el reconocimiento científico de la influencia de la emoción sobre la salud. Cada día son más numerosos los trastornos de salud que se comprueba están afectados por procesos emocionales. [...]
Scientific admission of the emotion influence on health is one of the main supports on which Health Psychology is based. The empirical evidence which indicates health trastorns afected by emotional processes is increasing day by day. [...]

1994
Anales de psicología, Vol. 10, núm. 2 (1994) , p. 167-175  

Articles : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 6 records found  
1.
128 p, 3.2 MB Terapia de Aceptación y compromiso para prevenir el Burnout en sanitarios que cuidan a personas con demencia / Montaner Casino, Xavier ; Moix Queraltó, Jenny, dir. ; Tárrega Larrea, Salomé, dir.
INTRODUCCIÓ. El maneig dels símptomes psicològics i conductuals de la demència suposa un repte per als treballadors sanitaris. L'exposició diària a les manifestacions d'agressivitat verbal, física o sexual posa als sanitaris que treballen amb persones afectades de demència en una situació d'alt risc de patir burnout i escassa satisfacció laboral, que en última instància es podria traduir en una menor qualitat assistencial. [...]
INTRODUCCIÓN. El manejo de los síntomas psicológicos y conductuales de la demencia supone un reto para los trabajadores sanitarios. La exposición diaria a las manifestaciones de agresividad verbal, física o sexual pone a los sanitarios que trabajan con personas afectadas de demencia en una situación de alto riesgo de sufrir burnout y escasa satisfacción laboral, que en última instancia podría traducirse en una menor calidad asistencial. [...]
INTRODUCTION. Managing the psychological and behavioral symptoms of dementia is challenging for healthcare workers. Daily exposure to manifestations of verbal, physical or sexual aggressiveness puts professional caregivers in a situation of high risk of suffering burnout and low job satisfaction, which could ultimately translate into a lower quality of care. [...]

2021  
2.
62 p, 2.3 MB Efectivitat d'un breu programa de Mindfulness en estudiants universitaris / Heredia Maye, Irina ; Trujillo Portillo, Adrià ; Moix Queraltó, Jenny, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'ansietat és un fenomen recurrent en estudiants universitaris, la qual interfereix en el benestar i rendiment acadèmic. L'objectiu d'aquest estudi era conèixer si l'aplicació d'un breu programa de Mindfulness redueix l'ansietat, augmenta la consciència plena i la felicitat en estudiants del primer curs de Psicologia. [...]
2017
Grau en Psicologia [954]  
3.
169 p, 1.7 MB Efectividad y coste-efectividad de un programa de coaching para capacitar a personas con artrosis de rodilla y mejorar su calidad de vida / Carmona-Terés, Victoria ; Moix Queraltó, Jenny, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente tesis doctoral tuvo como objetivo estudiar la efectividad y coste-efectividad de una intervención de Coaching Salud en el estilo de vida de personas con artrosis de rodilla con un ensayo clínico aleatorizado comunitario en atención primaria. [...]
The aim of this thesis is the study of the effectiveness and cost-effectiveness of a Health Coaching intervention in people with knee osteoarthritis' lifestyle with a community-based randomized clinical trial in primary care. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
210 p, 2.3 MB Diseño y eficacia de un programa de entrenamiento en mindfulness y compasión basado en prácticas breves integradas (M-PBI) / Arredondo Rosas, Marcial ; Botella, Lluís, dir. ; Moix Queraltó, Jenny, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente tesis pretende demostrar que un programa de entrenamiento basado en prácticas breves de mindfulness, respiración coherente y compasión (como prácticas principales) y así como también, acceder a un estado "mindful" de consciencia a través de "prácticas informales" en la vida cotidiana, produce cambios significativos en la disminución de síntomas de ansiedad, depresión estrés y burnout y en el aumento de las capacidades de mindfulness, descentramiento y autocompasión, así como también produce un incremento de la HRV en los participantes. [...]
The present thesis aims to demonstrate that a training program based on brief practices of mindfulness, coherent breathing and compassion (as main practices) and also, access to a "mindful" state of consciousness through "informal practices" in life produces significant changes in the reduction of symptoms of anxiety, depression, stress and burnout and in the increase of the abilities of mindfulness, decentralization and self-compassion, as well as also an increase of the HRV in the participants. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
5.
270 p, 4.3 MB La eficacia de la terapia musical Vs. Diacepam para disminuir la ansiedad preoperatoria / Berbel Sánchez, Pere ; Moix Queraltó, Jenny, dir. ; Belda, José (Belda Sanchis), dir. ; Rubiés Prat, Joan, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
La terapia musical puede y debe constituir una herramienta más del arsenal terapéutico actual del que se dispone para el tratamiento de distintas enfermedades. Es una terapia individual y coadyuvante de otras aceptadas como estándar a las que complementa pero no substituye. [...]
Music therapy could and should constitute another tool of the current therapeutic arsenal available for the treatment of different diseases. It is one individual and adjuvant therapy of others, accepted as standard, which complements but does not replace them. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
139 p, 2.6 MB Efectividad de un programa educativo en conciencia plena (Mindfulness) para reducir el burnout y mejorar la empatía, en profesionales de atención primaria / Martín Asuero, Andrés ; Moix Queraltó, Jenny, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
Objetivos: Conocer la efectividad de un programa educativo en Conciencia plena para profesionales de Atención Primaria, orientado a la reducción de burnout y de la alteración emocional y al aumento de la empatía y de la conciencia plena. [...]
Objectives: To determine the effectiveness of an educational program in Mindfulness for Primary Care professionals, aimed at reducing Burnout and Mood states, developing Empathy and Mindfulness. The program consists of two parts, an intensive and maintenance one. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Course materials 56 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 105.0 KB Estrès, Afrontament i Salut [43875] / Fernández-Castro, Jordi ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants un coneixement expert dels models actuals d'investigació en estrès i afrontament que els permeti analitzar i avaluar aplicacions en el camp de la salut, així com dissenyar protocols d'investigació en aquest camp.
The objective of this module is to provide students with an expert knowledge of current models of stress and coping research that allow them to analyze and evaluate applications in the health field, as well as design research protocols in this field.
El objetivo general de este módulo es proporcionar a los estudiantes un conocimiento experto de los modelos actuales de investigación en estrés y afrontamiento que les permita analizar y evaluar aplicaciones en el campo de la salud, así como diseñar protocolos de investigación en este campo.

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
2.
7 p, 114.5 KB Avaluació i Intervenció en Malalties Cròniques, Discapacitat i Envelliment [43421] / Limonero García, Joaquim T ; Borràs, Xavier ; Cuxart, Francesc ; Font Guiteras, Antoni ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Jódar Vicente, Mercè ; Deus Yela, Juan ; Devi Bastida, Josep ; Gómez-Romero, María José ; Arenas i Guarch, Sergi ; Mora Martínez, Martín ; Castellano-Tejedor, Carmina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Un cop finalitzat el mòdul l'estudiant hauria de ser capaç de: Fer una anàlisi biopsicosocial de la cronicitat, l'envelliment, i la discapacitat Conèixer els diferents instruments i mètodes d'avaluació psicològics específics de la cronicitat, la discapacitat i l'envelliment . [...]
The student should be able to do the following: Do a biopsychosocial analysis of chronicity, ageing and disability. Know the different instruments and methods of psychological evaluation specific to chronicity, disability and ageing. [...]
Una vez finalizado el módulo el estudiante debería ser capaz de: • Hacer un análisis biopsicosocial de la cronicidad, el envejecimiento, y la discapacidad • Conocer los diferentes instrumentos y métodos de evaluación psicológicos específicos de la cronicidad, la discapacidad y el envejecimiento. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
3.
4 p, 104.4 KB Educació per a la Salut [102595] / Moix Queralto, Jenny ; Álvarez Moleiro, María ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius formatius de l'assignatura són els següents: Delimitar conceptualment què és l'Educació de la Salut (EpS) dins de la Psicologia de la Salut. Entendre els conceptes de salut i malaltia des d'una perspectiva biopsicosocial i el paper de l'EpS en aquest marc conceptual. [...]
The training objectives of this subject are the following: To conceptually define what Health Education is within the Health Psychology. To understand the concepts of health and disease from a biopsychosocial perspective. [...]
Los objetivos formativos de la asignatura son los siguientes: Delimitar conceptualmente qué es la Educación de la Salud (EpS) dentro de la Psicología de la Salud. Entender los conceptos de salud y enfermedad desde una perspectiva biopsicosocial y el papel de la EpS en este marco conceptual. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
4.
5 p, 106.8 KB Processos Psicològics: Atenció i Percepció [102577] / Moix Queralto, Jenny ; Soler Vilageliu, Olga ; Chamarro Lusar, Andrés ; Granados Bartrons, Oriol ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de formació bàsica està ubicada en el primer curs del Grau i forma part d'un grup d'assignatures orientades a l'aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està composat per: Motivació i emoció, Memòria, Condicionament i aprenentatge, Pensament i llenguatge i Atenció i percepció. [...]
This basic subject is located in the first year of the degree and it is part of a group of subjects aimed at learning the different basic psychological processes, which is composed of: Motivation and Emotion, Memory, Learning and Conditioning, Thinking and Language, and Attention and Perception. [...]
Esta asignatura de formación básica está ubicada en el primer curso del Grado y forma parte de un grupo de asignaturas orientadas al aprendizaje de los diferentes procesos psicológicos básicos, que está integrado por: Motivación y emoción, Memoria, Aprenendizaje, Pensamiento y lenguage y Atención i percepción). [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
2 p, 1.0 MB Principis de Psicologia [21114] / Moix Queralto, Jenny ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
6.
5 p, 104.8 KB Estrès, Afrontament i Salut [43875] / Fernández-Castro, Jordi ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants un coneixement expert dels models actuals d'investigació en estrès i afrontament que els permeti analitzar i avaluar aplicacions en el camp de la salut, així com dissenyar protocols d'investigació en aquest camp.
The objective of this module is to provide students with an expert knowledge of current models of stress and coping research that allow them to analyze and evaluate applications in the health field, as well as design research protocols in this field.
El objetivo general de este módulo es proporcionar a los estudiantes un conocimiento experto de los modelos actuales de investigación en estrés y afrontamiento que les permita analizar y evaluar aplicaciones en el campo de la salud, así como diseñar protocolos de investigación en este campo.

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
7.
7 p, 114.8 KB Avaluació i Intervenció en Malalties Cròniques, Discapacitat i Envelliment [43421] / Limonero García, Joaquim T ; Borràs, Xavier ; Cuxart, Francesc ; Font Guiteras, Antoni ; Moix Queralto, Jenny ; Sanz Ruíz, Antoni ; Jódar Vicente, Mercè ; Deus Yela, Juan ; Chamarro Lusar, Andrés ; Devi Bastida, Josep ; Gómez-Romero, María José ; Arenas i Guarch, Sergi ; Mora Martínez, Martín ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Un cop finalitzat el mòdul l'estudiant hauria de ser capaç de: Fer una anàlisi biopsicosocial de la cronicitat, l'envelliment, i la discapacitat Conèixer els diferents instruments i mètodes d'avaluació psicològics específics de la cronicitat, la discapacitat i l'envelliment . [...]
The student should be able to do the following: Do a biopsychosocial analysis of chronicity, ageing and disability. Know the different instruments and methods of psychological evaluation specific to chronicity, disability and ageing. [...]
Una vez finalizado el módulo el estudiante debería ser capaz de: • Hacer un análisis biopsicosocial de la cronicidad, el envejecimiento, y la discapacidad • Conocer los diferentes instrumentos y métodos de evaluación psicológicos específicos de la cronicidad, la 1 • Conocer los diferentes instrumentos y métodos de evaluación psicológicos específicos de la cronicidad, la discapacidad y el envejecimiento. [...]

2021-22
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
8.
5 p, 107.1 KB Processos Psicològics: Atenció i Percepció [102577] / Moix Queralto, Jenny ; Chamarro Lusar, Andrés ; Pons Bauzá, Joan ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de formació bàsica està ubicada en el primer curs del Grau i forma part d'un grup d'assignatures orientades a l'aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està composat per: Motivació i emoció, Memòria, Condicionament i aprenentatge, Pensament i llenguatge i Atenció i percepció. [...]
This basic subject is located in the first year of the degree and it is part of a group of subjects aimed at learning the different basic psychological processes, which is composed of: Motivation and Emotion, Memory, Learning and Conditioning, Thinking and Language, and Attention and Perception. [...]
Esta asignatura de formación básica está ubicada en el primer curso del Grado y forma parte de un grupo de asignaturas orientadas al aprendizaje de los diferentes procesos psicológicos básicos, que está integrado por: Motivación y emoción, Memoria, Aprenendizaje, Pensamiento y lenguage y Atención i percepción). [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
4 p, 104.4 KB Educació per a la Salut [102595] / Moix Queralto, Jenny ; Álvarez Moleiro, María ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius formatius de l'assignatura són els següents: Delimitar conceptualment què és l'Educació de la Salut (EpS) dins de la Psicologia de la Salut. Entendre els conceptes de salut i malaltia des d'una perspectiva biopsicosocial i el paper de l'EpS en aquest marc conceptual. [...]
The training objectives of this subject are the following: To conceptually define what Health Education is within the Health Psychology. To understand the concepts of health and disease from a biopsychosocial perspective. [...]
Los objetivos formativos de la asignatura son los siguientes: Delimitar conceptualmente qué es la Educación de la Salud (EpS) dentro de la Psicología de la Salud. Entender los conceptos de salud y enfermedad desde una perspectiva biopsicosocial y el papel de la EpS en este marco conceptual. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
10.
2 p, 1007.3 KB Principis de Psicologia [21114] / Moix Queralto, Jenny ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1995-96
Llicenciat en Psicologia [444]  

Course materials : 56 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.