1.
|
6 p, 116.0 KB |
Individu, Salut i Societat [42285]
/
Molero Mesa, Jorge ;
Alcala Lorente, Monica ;
Arrizabalaga Valbuena, Jon ;
Jiménez Lucena, Isabel ;
Graus Ferrer, Andrea ;
Girón, Álvaro ;
Levy Lazcano, Silvia Cora ;
Balltondre Pla, Monica ;
Fernández García, Elena ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
El mòdul aborda de manera crítica l'estudi històric dels processos de medicalització i psicologització (materials i simbòlics) ocorreguts en el món occidental, amb especial atenció al període contemporani. [...] The module consists in a critical historical study of the processes of medicalization and psychologization (both material and symbolic) in the Western world, with special attention to the contemporary period. [...] El módulo aborda de forma crítica el estudio histórico de los procesos de medicalización y psicologización (materiales y simbólicos) ocurridos en el mundo occidental, con especial atención al periodo contemporáneo. [...]
2021-22 Màster Universitari en Història de la Ciència: Ciència, Història i Societat [1098]
3 documents
|
|
2.
|
8 p, 116.2 KB |
Grans temes en Història de la Ciència [42280]
/
Balltondre Pla, Monica ;
Nieto-Galan, Agustí ;
Molero Mesa, Jorge ;
Sastre Juan, Jaume ;
Carandell Baruzzi, Miquel ;
Levy Lazcano, Silvia Cora ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Com escriure la història de la ciència al segle XXI? Per a poder respondre a aquesta pregunta complexa, el mòdul proporciona a l'estudiant una aproximació crítica a diferents escoles, temes i problemes de què s'ocupa la història de la ciència com a disciplina acadèmica, i convida a treure'n conclusions útils d'actualitat. [...] How to write the History of Science at the beginning of the 21st century? To answer this complex question, the module provides students with a critical approach to the different schools, themes and problems on which the history of science has been working as an academic discipline. [...] ¿Cómo escribir la historia de la ciencia en el siglo XXI? Para poder responder a esta pregunta compleja, el módulo proporciona al estudiante una aproximación crítica a diferentes escuelas, temas y problemas de los que se ocupa hoy en día la historia de la ciencia como diciplina académica; y nos invita a sacar conclusiones útiles para la formación del historiador/a de la ciencia actual. [...]
2021-22 Màster Universitari en Història de la Ciència: Ciència, Història i Societat [1098]
3 documents
|
|
3.
|
5 p, 106.9 KB |
La Ciència en la Història [42279]
/
Roqué Rodríguez, Xavier ;
Nieto-Galan, Agustí ;
Molero Mesa, Jorge ;
Tabernero Holgado, Carlos ;
Pardo Tomás, José ;
Arrizabalaga Valbuena, Jon ;
Hochadel, Oliver ;
Calvo, Maria Emilia ;
Dorce, Carlos ;
Grau Torras, Sergi 1978- ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
- Conèixer i caracteritzar les grans etapes de la història de la ciència, i també els diferents punts de vista sobre la naturalesa i les relacions socials de la ciència a través de la història. [...] - To understand and characterize the major stages of the history of science, and the different views on the nature and social relations of science through history. - To communicate orally and in writing historical arguments. [...] - Conocer y caracterizar las grandes etapas de la historia de la ciencia, así como los diferentes puntos de vista sobre la naturaleza y las relaciones sociales de la ciencia a través de la historia. [...]
2021-22 Màster Universitari en Història de la Ciència: Ciència, Història i Societat [1098]
3 documents
|
|
4.
|
6 p, 113.0 KB |
Ciència i Gènere [105802]
/
Macaya Andres, Anna ;
Molero Mesa, Jorge ;
Marin Cisneros, Anyely ;
Levy Lazcano, Silvia Cora ;
Couso, Digna ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar eines de reflexió i anàlisi a partir de les aportacions de la crítica feminista a les ciències, la història i la filosofia de la ciència i la tecnologia, i l'educació amb perspectiva de gènere, per tal que les estudiants puguin prendre part activa dels diversos debats actuals, així com elaborar programes i mesures per a respondre als reptes de futur en l'àmbit cientificotecnològic i ambiental amb una perspectiva de gènere interseccional. This subject aims to provide analytic tools from the feminist critique of science, the history and philosophy of science and technology, and education with gender perspective, for the students to actively take part in the current debates, as well as to elaborate programs and take measures to face future challenges in the scientific-technological and environmental fields, with an intersectional gender perspective. El objetivo de esta asignatura es proporcionar herramientas de reflexión y análisis a partir de las aportaciones realizadas por la crítica feminista a las ciencias, la historia y la filosofía de la ciencia y la tecnología, y la educación con perspectiva de género, para que las estudiantes puedan tomar partido de forma activa de los distintos debates actuales, así como elaborar programas y medidas que respondan a los retos de futuro en el ámbito científico-tecnológico y ambiental, con una perspectiva de género interseccional.
2021-22 Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documents
|
|
5.
|
7 p, 117.1 KB |
Fisioteràpia, Història i Societat [104100]
/
Levy Lazcano, Silvia Cora ;
Molero Mesa, Jorge ;
de Cardona Recasens, Eva ;
Marin Cisneros, Anyely ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Medicina
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és conèixer els fonaments històrics, socials i culturals de les terapèutiques físiques, naturals i complementàries per tal d'adquirir elements que permetran l'anàlisi crítica de la situació actual de la professió de fisioterapeuta a l'Estat espanyol, així com establir una comparativa amb altres models sanitaris europeus. [...] The main objective of this subject is to understand the historical, social and cultural foundations of physical, natural and complementary therapies in order to acquire the elements that will allow a critical analysis of the current situation of the profession of physiotherapist in the Spanish State, and to establish a comparison with other European healthcare models. [...] El objetivo principal de esta asignatura es conocer los fundamentos históricos, sociales y culturales de las terapias físicas, naturales y complementarias con el fin de adquirir los elementos que permitan un análisis crítico de la situación actual de la profesión de fisioterapeuta en el Estado español, así como establecer una comparativa con otros modelos sanitarios europeos. [...]
2021-22 Grau en Fisioteràpia [961]
3 documents
|
|
6.
|
7 p, 114.8 KB |
Pràctica Clínica Assistencial I [104070]
/
Molero Mesa, Jorge ;
Azagra Ledesma, Rafael ;
Mundet Tuduri, Javier ;
Flor Escriche, Xavier ;
Grau Majo, Inmaculada ;
López López, Maria Isabel ;
Altaba Barceló, Ana María ;
Juvanteny Gorgals, Joan ;
Lopez Exposito, Francisco ;
Gonzalez Saavedra, Maria Isabel ;
Juncosa Font, Sebastián ;
Guell Parnau, Silvia ;
Mengual Martinez, Lucas ;
Bosch Fontcuberta, Jose Maria ;
Llussa Arboix, Judit ;
Wilke Trinxant, Maria Asuncion ;
Tienda Carretero, Raquel ;
de Cardona Recasens, Eva ;
Llauger Rossello, Maria Antonia ;
Lopez Lifante, Victor Miguel ;
Fluxa Terrasa, Guillem ;
Llovet Lombarte, Jose Miguel ;
Bare Mañas, Montserrat ;
Mulero Collantes, Miriam ;
Gayarre Aguado, Raquel ;
Roig Cabo, Pascual ;
Marin Cisneros, Anyely ;
Mas Casals, Ariadna ;
Cirera Perich, Miquel ;
Rebollar Gil, Mónica ;
Lacasta Tintorer, David ;
Cánovas Zaldúa, Yoseba ;
Garaicoechea Iturriria, Ana Isabel ;
Cos Claramunt, Francesc Xavier ;
Macaya Andres, Anna ;
Piquer Farres, Nuria ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Medicina
L'assignatura es cursa el primer semestre del primer curs del Grau de Medicina i forma part del grup de les assignatures de caràcter obligatori. En la perspectiva educativa, la realització de la "Pràctica Clínica Assistencial I" pretén ser una oportunitat perquè l'estudiant que inicia el Grau de Medicina pugui endinsar-se en el sistema sociosanitari des de la seva base: l'atenció primària. [...] The subject is taught in the first semester of the first year of the Degree of Medicine and is part of the obligatory group of subjects. In the educational perspective, the realization of the "Clinical Care Practice I" aims to be an opportunity so that the student who initiates the Degree of Medicine can enter in the social health system from its base: the primary health care. [...] La asignatura se imparte en el primer semestre del primer curso del grado de Medicina y forma parte del grupo de las asignaturas de carácter obligatorio. En la perspectiva educativa, la realización de la Práctica Clínica Asistencial I pretende ser una oportunidad para que los estudiantes que inician el grado de Medicina puedan adentrarse en el sistema sociosanitario desde su base: la atención primaria. [...]
2021-22 Grau en Medicina [1192]
3 documents
|
|
7.
|
7 p, 114.2 KB |
Introducció a les Ciències de la Salut [102952]
/
Molero Mesa, Jorge ;
Sánchez Aldeguer, José ;
de Cardona Recasens, Eva ;
Marin Cisneros, Anyely ;
Levy Lazcano, Silvia Cora ;
Macaya Andres, Anna ;
Acosta Rizo, Carlos Alberto ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Medicina
L'objectiu fonamental de l'assignatura és introduir l'estudiant de primer curs al coneixement i a l'ús de les eines bàsiques del saber i de la pràctica mèdica, per tal de facilitar-li l'aprenentatge posterior i la socialització en l'àmbit professional. [...] The main objective of the subject is to introduce the first year students to the knowledge and use of the basic tools of knowledge and medical practice, in order to facilitate subsequent learning and socialization in the professional field. [...] El objetivo fundamental de la asignatura es introducir a los estudiantes de primer curso en el conocimiento y uso de las herramientas básicas del saber y de la práctica médica, para facilitarles el aprendizaje posterior y la socialización en el ámbito profesional. [...]
2021-22 Grau en Medicina [1192]
3 documents
|
|
8.
|
6 p, 117.2 KB |
Individu, Salut i Societat [42285]
/
Molero Mesa, Jorge ;
Mülberger, Annette ;
Arrizabalaga Valbuena, Jon ;
Jiménez Lucena, Isabel ;
Graus Ferrer, Andrea ;
Lugo Márquez, Sara ;
Girón, Álvaro ;
Levy Lazcano, Silvia Cora ;
Balltondre Pla, Monica ;
Fernández García, Elena ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
El mòdul aborda de manera crítica l'estudi històric dels processos de medicalització i psicologització (materials i simbòlics) ocorreguts en el món occidental, amb especial atenció al període contemporani. [...] El módulo aborda de forma crítica el estudio histórico de los procesos de medicalización y psicologización (materiales y simbólicos) ocurridos en el mundo occidental, con especial atención al periodo contemporáneo. [...]
2020-21 Màster Universitari en Història de la Ciència: Ciència, Història i Societat [1098]
3 documents
|
|
9.
|
5 p, 106.8 KB |
La Ciència en la Història [42279]
/
Roqué Rodríguez, Xavier ;
Nieto-Galan, Agustí ;
Molero Mesa, Jorge ;
Tabernero Holgado, Carlos ;
Pardo Tomás, José ;
Arrizabalaga Valbuena, Jon ;
Hochadel, Oliver ;
Calvo, Maria Emilia ;
Dorce, Carlos ;
Grau Torras, Sergi 1978- ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
- Conèixer i caracteritzar les grans etapes de la història de la ciència, i també els diferents punts de vista sobre la naturalesa i les relacions socials de la ciència a través de la història - Comunicar oralment i per escrit arguments històrics - Interpretar, comentar i editar textos científics del passat i ubicar-los de manera rigorosa en el seu context històric. - Conocer y caracterizar las grandes etapas de la historia de la ciencia, así como los diferentes puntos de vista sobre la naturaleza y las relaciones sociales de la ciencia a través de la historia - Comunicar de manera oral y por escrito argumentos históricos - Interpretar, comentar y editar textos científicos del passado y ubicar los de manera rigurosa en su contexto histórico.
2020-21 Màster Universitari en Història de la Ciència: Ciència, Història i Societat [1098]
3 documents
|
|
10.
|
7 p, 123.4 KB |
Fisioteràpia, Història i Societat [104100]
/
Alcalà Lorente, Mònica ;
Molero Mesa, Jorge ;
de Cardona Recasens, Eva ;
Marin Cisneros, Anyely ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Medicina
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és conèixer els fonaments històrics, socials i culturals de les terapèutiques físiques, naturals i complementàries per tal d'adquirir elements que permetran l'anàlisi crítica de la situació actual de la professió de fisioterapeuta a l'Estat espanyol, així com establir una comparativa amb altres models sanitaris europeus. [...] El objetivo principal de esta asignatura es conocer los fundamentos históricos, sociales y culturales de las terapias físicas, naturales y complementarias con el fin de adquirir los elementos que permitan un análisis crítico de la situación actual de la profesión de fisioterapeuta en el Estado español, así como establecer una comparativa con otros modelos sanitarios europeos. [...]
2020-21 Grau en Fisioteràpia [961]
3 documents
|
|