Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
24 p, 2.3 MB Estructura y dinámica de argumentos analógicos, abductivos y deductivos : un curso de geometría del espacio como contexto de reflexión / Molina Jaime, Oscar Javier (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Matemáticas) ; Font Moll, Vicenç (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Pino-Fan, Luis Roberto (Universidad de Los Lagos (Xile). Departamento de Ciencias Exactas)
Se describen procesos de argumentación con énfasis en los argumentos analógicos, surgidos cuando un grupo de estudiantes aborda un problema que puede ser resuelto tanto en la geometría plana como en la del espacio. [...]
We describe the argumentation process, focusing on arguments by analogy, emerging when a group of students addresses a problem that can be solved in both 2D geometry and 3D geometry. To this end, within a qualitative-naturalist methodology called classroom-based research, the Toulmin Model was used to typify the arguments produced by students, and an ontosemiotic analysis was carried out to describe the mathematical activity associated. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2484
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 93-116 (Investigaciones Didácticas)  
2.
16 p, 215.7 KB Proposición condicional : interpretación y uso por parte de profesores de matemáticas en formación / Echeverry, Armando (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Molina Jaime, Óscar Javier (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Samper, Carmen (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Perry, Patricia (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Camargo, Leonor (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia))
Reportamos resultados de una investigación1 realizada en torno a la interpretación de la condicional y al uso que de ella hace un grupo de estudiantes para profesor de matemáticas en el marco de un curso de geometría plana. [...]
We report research findings with respect to the interpretation of conditional statements and their use by a group of pre-service mathematics teachers of a Euclidean geometry course. We analyze the results of two questionnaires applied to the students, one at the beginning of the course and the other at the end, to compare their interpretation and use of conditionals. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n1.112
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 1 (març 2012) , p. 73-88  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.