Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Research literature, 1 records found
Learning materials, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
13 p, 287.6 KB COVID-19 Infection among Nursing Students in Spain : The Risk Perception, Perceived Risk Factors, Coping Style, Preventive Knowledge of the Disease and Sense of Coherence as Psychological Predictor Variables: A Cross Sectional Survey / Serrano-Gómez, Diego (Universidad de Burgos) ; Velasco-González, Verónica (Universidad de Valladolid) ; Alconero-Camarero, Ana Rosa (Instituto de Investigación Marqués de Valdecilla) ; González-López, José Rafael (Universidad de Sevilla) ; Antonin Martín, Montserrat (Escoles Universitàries Gimbernat i Tomàs Cerdà) ; Borrás Santos, Alícia (Escoles Universitàries Gimbernat i Tomàs Cerdà) ; Edo-Gual, Montserrat (Escoles Universitàries Gimbernat i Tomàs Cerdà) ; Gea-Caballero, Vicente (Universidad Internacional de Valencia) ; Gómez Urquiza, José Luis (Universidad de Granada) ; Meneses-Monroy, Alfonso (Universidad Complutense de Madrid) ; Montaña-Peironcely, Montserrat (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Sarabia-Cobo, Carmen (Instituto de Investigación Marqués de Valdecilla) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The exploration of patterns of health beliefs about COVID-19 among nursing students may be beneficial to identify behaviors, attitudes and knowledge about contagion risk. We sought to analyze the variables of risk perception, perceived risk factors, coping style, sense of coherence and knowledge of preventive measures as possible predictors of having suffered from COVID-19. [...]
2022 - 10.3390/nursrep12030066
Nursing Reports, Vol. 12 (september 2022) , p. 661-673  
2.
11 p, 337.1 KB Design of the EBE-ST Questionnaire among Nursing Students : Multicenter Study from Eight Universities in Spain / Alconero-Camarero, Ana Rosa (Universidad de Cantabria) ; Sarabia-Cobo, Carmen (Universidad de Cantabria) ; Antonin Martín, Montserrat (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Borrás Santos, Alícia (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Edo-Gual, Montserrat (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Gea-Caballero, Vicente (Instituto de Investigación Sanitaria La Fe) ; Gómez Urquiza, José Luis (Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Salud) ; González-López, José Rafael (Universidad de Sevilla) ; Martínez-Momblán, María Antonia (Universitat de Barcelona. Escola d'Infermeria) ; Meneses-Monroy, Alfonso (Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Enfermería, Fisioterapia y Podología) ; Montaña-Peironcely, Montserrat (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Serrano-Gómez, Diego (Universidad de Burgos. Facultad de Ciencias de la Salud) ; Santillán-García, Azucena (Hospital Universitario de Burgos) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: Twenty years after the degree in nursing was introduced in Spain, the subject of evidence-based nursing is still unstructured and unestablished in most faculties. Moreover, there are hardly any rigorous studies at a national level that evaluate the current state of this competence in our faculties. [...]
2021 - 10.3390/ijerph18116145
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 (june 2021)  

Research literature 1 records found  
1.
70 p, 754.8 KB Concordança de notificació d'esdeveniments adversos entre pacients i professionals : fiabilitat dels pacients en la identificació d'esdeveniments adversos / Montaña Peironcely, Montserrat ; Rius Cornadó, X., (Xavier) dir. ; Rebasa Cladera, Pere, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Cirurgia
La participació del pacient en els sistemes de notificació d'esdeveniments adversos (EAs) s'ha proposat com estratègia per implicar al pacient en la seva seguretat i fer-lo coresponsable de l' assistència sanitària. [...]
The participation of the patient in the reporting systems for adverse events (AEs) has been proposed as a strategy to imply the patient in his safety and to make him co-responsible of the healthcare. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Learning materials 2 records found  
1.
21 p, 290.9 KB Marc de referència sobre la COMPETÈNCIA DE RESPONSABILITAT ÈTICA a la universitat / Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Puente, Sílvia ; Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Álvarez Moleiro, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; García López, María del Mar ; Montaña Peironcely, Montserrat ; Ballarín Dahmke, Ana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Aquest document va adreçat principalment a professorat i té dos propòsits. En primer lloc, promoure i facilitar la reflexió sobre aquest aprenentatge en l'àmbit universitari, en particular, en les assignatures que conformen els graus i els postgraus. [...]
març 2021  
2.
1 p, 5.3 MB Responsabilitat ètica. On Comença la formació per a la responsabilitat ètica? / Urrea Monclús, Aida, coord. ; Corbella Molina, Laura ; Ballarín Dahmke, Ana ; Basart i Muñoz, Josep M. ; Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) ; Ruiz Bueno, Carme ; Puente, Sílvia ; García López, María del Mar ; Álvarez Moleiro, María ; Blanco-Romero, Asunción ; Montaña Peironcely, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Infografia sobre la Competència de Responsabilitat Ètica. Què és, quins components són necessaris per a la formació d'aquesta competència i com podem incorporar-la a la universitat.
2021  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.