Results overview: Found 9 records in 0.02 seconds.
Articles, 9 records found
Articles 9 records found  
1.
6 p, 243.0 KB La escuela : base de reflexión sobre la problemática esencial de la educación / Montero Espinoza, Victor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1983 - 10.5565/rev/enrahonar.957
Enrahonar : quaderns de filosofia, N. 5-6 (1983) p. 127-130  
2.
9 p, 292.9 KB Activitats generals del professorat de la secció (1 de juny 1984 - 28 de febrer 1985) / Montero Espinoza, Victor M. ; Quitllet Sabater, Rosa ; Tarín, Rosa María
1985 - 10.5565/rev/educar.582
Educar, N. 7 (1985) p. 155-163  
3.
7 p, 166.4 KB Llistat general d'ambits de treball educacional amb adults a Catalunya / Montero Espinoza, Victor M. ; Quitllet Sabater, Rosa ; Tarín, Rosa María
1985 - 10.5565/rev/educar.579
Educar, N. 7 (1985) p. 147-153  
4.
20 p, 593.2 KB Educación permanente : la impronta de nuestro tiempo / Montero Espinoza, Victor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
EL propósito del presente articulo es el de exponer una reflexión genérica de la educación permanente en función del supuesto impacto que su implantación produciría en el orden vivencial de una humanidad que precisa, a nuestro entender, de formas de vida mas idóneas para una cualitativa interacción social. [...]
The purpose of this article is to explain our general idea on how the introduction of continuing education would a e c t the ways of life of mankind, which we believe is in need of more adequate forms of life in order to achieve a better social interaction. [...]

1985 - 10.5565/rev/educar.568
Educar, N. 7 (1985) p. 37-55  
5.
3 p, 67.0 KB Presentació / Montero Espinoza, Victor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quitllet Sabater, Rosa ; Tarin Martínez, Lluís
1985 - 10.5565/rev/educar.562
Educar, N. 7 (1985) p. 3-5  
6.
24 p, 683.7 KB Aspectos de la planificación en la administración educativa / Montero Espinoza, Victor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1984 - 10.5565/rev/educar.590
Educar, N. 6 (1984) p. 35-57  
7.
14 p, 370.2 KB La educación comparada : breve estudio documental / Montero Espinoza, Victor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El aspecto "método" es lo más significativo que interesa al investigador educativo de la Educación Comparada. Significativo en cuanto es probadamente un valioso instrumento que ha posibilitado mejoras reales y cualitativas en el desarrollo del fenómeno educativo contemporáneo. [...]
The "method" aspect is the most significant that is of interest to the educational researcher of Comparative Education. Significant in as much as it is demonstrably a useful instrument which has made possible real and qualitative improvements in the development of the contemporary education phenomena. [...]

1983 - 10.5565/rev/educar.560
Educar, N. 3 (1983) p. 169-181  
8.
24 p, 582.6 KB Presupuestos metodológicos en la enseñanza de adultos / Montero Espinoza, Victor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El presupuesto metodológico de la enseñanza de adultos constituye una circunstancia óptima para el estudio diferencial, en función de un modelo didáctico que sea aplicado en los procedimientos del proceso enseñanza-aprendizaje en este campo de la educación del hombre: la educación de adultos. [...]
The presupposed methodology of . adult teaching constitute an optimum circunstance for the differential study in function of a didactic model applied in the procedures of the teaching process-learning this field of human education: adult education There is no hidden refusal which in the relation of the adult subject with the learning factor, does not have a potential consideration with respect to the laws an others proper normative aspects of didacties. [...]

1982 - 10.5565/rev/educar.585
Educar, N. 2 (1982) p. 65-88  
9.
13 p, 367.1 KB Formación de recursos humanos en el área rural : propuesta de procedimiento no formal. / Montero Espinoza, Victor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Los antecedentes históricos que hacen referencia a la permanente preocupación por el desarrollo integral de los sectores rurales, nos muestran una constante implicancia del importante papel que debe jugar la educación. [...]
The historical antecedents which make reference to the continuous preocupation for the integral development of the rural areas, demonstrate us the constant implications of the important role which education has to perfom. [...]

1982 - 10.5565/rev/educar.608
Educar, N. 1 (1982) p. 107-119  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.