Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
20 p, 785.2 KB Instrumentación de una progresión de estrategias de resolución de problemas por estudiantes para maestro / Montero Pascual, Eloísa (Escuni Centro Universitario de Magisterio) ; Callejo de la Vega, M. Luz (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Valls González, Julia (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El objetivo de esta investigación es caracterizar cómo estudiantes para maestro (EPM) aprenden a usar una progresión de estrategias de resolución de problemas para interpretar el pensamiento matemático de los niños. [...]
The aim of this research work is to characterize how future teachers learn to use a progression of multiple-division problem-solving strategies to interpret children's mathematical thinking. Sixty-one teachers in training participated in a teaching experiment whose purpose was to develop the teaching competence, and to take notice of the use of mathematical thinking by children from primary education when they solve problems of division-measure with fractions. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.3038
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 2 (2020) , p. 83-101 (Investigaciones didácticas)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.