Resultats globals: 14 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 3 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
15 p, 278.1 KB When Arriving Is Not Enough: constraints in Access to Education and Employment Opportunities for Migrant Youth / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología Aplicada) ; Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Due to an array of individual, institutional and structural factors, several constraints hinder the access of migrant youth to education, training and employment in Catalonia. In this article, we explore the conditions in which young migrants access the education and training system in Catalonia (Spain). [...]
2022 - 10.3390/soc12030095
Societies, Vol. 12 Núm. 3 (2022) , p. 95  
2.
24 p, 285.6 KB Imaginando futuros distintos : los efectos de la desigualdad sobre las transiciones hacia la educación secundaria posobligatoria en la ciudad de Barcelona / Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Manzano, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transiciones a la educación secundaria posobligatoria son un momento clave en la trayectoria educativa de los jóvenes. Las decisiones que los llevan a seguir unos u otros estudios son producto de una agencia delimitada por condicionantes estructurales (Furlong, 2009). [...]
Les transicions a l'educació secundària postobligatòria són un moment clau en la trajectòria educativa dels joves. Les decisions que els porten a seguir uns estudis o uns altres són producte d'una agència delimitada per condicionants estructurals (Furlong, 2009). [...]
Transitions to post-compulsory secondary education are a crucial moment in the educational trajectory of young people. The decisions that lead them to pursue different educational alternatives are the product of an agency delimited by structural constraints (Furlong, 2009). [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2773
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 279-302  
3.
6 p, 395.1 KB L'abandonament escolar en context : algunes reflexions després del Seminari Abjoves / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES. es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions -universitats, administracions educatives, centres educatius, etc. [...]
2016
butlletí inf@ncia, Núm. 97 (setembre 2016)  
4.
22 p, 392.2 KB El rol de los centros educativos en la prevención del abandono escolar : una aproximación desde la perspectiva micropolítica / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
España y Cataluña presentan unos niveles muy elevados de abandono escolar prematuro (AEP) que se sitúan muy lejos de los objetivos establecidos por la estrategia europea Education and Training 2020. [...]
Spain and Catalonia register high percentages of early school leaving (ESL), remarkably far from the targets set by the European Strategy Education and Training 2020. Given the relevance of this phenomenon, many policies have been developed in order to tackle ESL, both focusing in its prevention and reduction. [...]
Espanha e Catalunha têm níveis muito elevados de abandono escolar precoce (AEP) que estão localizados notoriamente aquém das metas estabelecidas pela Estratégia Europeia Education and Training 2020. [...]

2015
Educação, sociedade & culturas, Vol. 45 Núm. 1. Special Issue (2015) , p. 121-141  
5.
20 p, 572.1 KB La agenda política contra el abandono escolar prematuro en España : la LOMCE contra las evidencias internacionales / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
La lucha contra el Abandono Escolar Prematuro (AEP) constituye un punto central de la agenda de política educativa española. De hecho, uno de los objetivos de la Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE) es reducir los elevados niveles de AEP de nuestro país y mejorar los resultados globales del sistema educativo español. [...]
Combating Early School Leaving (ESL) is a central item of the Spanish educational political agenda. In fact, one of the main objectives of the current Educational Law (Organic Law for the Improvement of the Quality of Education-LOMCE) is to reduce the high levels of ESL and to improve the global results of the Spanish educational system. [...]

2015
Avances en supervisión educativa, Núm. 23 (Junio 2015) , p. 1-20  
6.
17 p, 343.2 KB La vinculación escolar como antídoto del abandono escolar prematuro : explorando el papel del habitus institucional / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es explorar el impacto que tienen los centros educativos y, en concreto su habitus institucional, en las actitudes de vinculación escolar de los estudiantes. La vinculación escolar, o más específicamente, la falta de vinculación, es un concepto clave para capturar el proceso a través del cual los estudiantes se desconectan de la escuela y, por tanto, es un indicador crucial para pronosticar los riesgos de abandono escolar. [...]
The objective of the article is to explore the impact of secondary schools, and specifically of the institutional habitus, on the students' school engagement. School engagement and more precisely school disengagement, is a key concept in order to capture the process by which students disconnect from school and consequently, is a crucial indicator to predict the risks of dropping out of school. [...]

2015
Profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (Sept.-Dic. 2015) , p. 196-212  
7.
21 p, 164.2 KB ¿Iguales en qué y cómo? : Una revisión de las propuestas realizadas desde la teoría de la justicia al campo de la educación / Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo hace una revisión de las principales teorías de la justicia aplicadas al campo educativo. En primer lugar, se muestran las aportaciones más importantes de la teoría social normativa al campo de la política educativa, enfatizando aquellas posturas que han sido dominantes históricamente: la meritocracia y la teoría de la justicia de Rawls. [...]
Aquest article fa una revisió de les principals teories de la justícia aplicades al camp educatiu. En primer lloc, es mostren les aportacions més importants de la teoria social normativa en el camp de la política educativa emfatitzant les postures que han estat dominants històricament: la meritocràcia i la teoria de la justícia de Rawls. [...]
This article reviews the application of the main theories of justice to the field of education. First, the main contributions of social normative theory to the field of educational policy are examined, emphasizing those positions that have historically dominated this field: meritocracy and Rawl's theory of justice. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2194
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 4 (Octubre-Desembre 2016) , p. 451-471 (Artículos)  
8.
4 p, 1.7 MB Cataluña ¿dos lógicas contrapuestas para luchar contra el abandono escolar? / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa Marmí, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El Departament d'Ensenyament, a nivel autonómico, y el Consorci d'Educació de Barcelona, a nivel local, diseñas y aplican políticas para combatir el abandono escolar prematuro en Cataluña. Los autores del artículo descubren algunas brechas entre ellas. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 454 (Marzo 2015) , p. 47-50  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
48 p, 611.1 KB ¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes / Tarabini-Castellani, Aina, (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS)
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
46 p, 802.6 KB El Fenomen de la segregació escolar i els impactes que genera en la societat / Pujada Pérez, Cristian ; Montes Ruiz, Alejandro, dir. ; Kliczkowski Wladimirski, Florencia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La segregació escolar és un dels fenòmens més preocupants dins del terreny de la investigació educativa i que donada l'amplitud d'àmbits que pot abordar ha estat objecte de nombrosos estudis. És un element present amb més vehemència en contextos de classe treballadora, com.
a conseqüència de les lògiques de tria de centre, entre d'altres, i conserva com a tret potencial l'habilitat d'engrandir l'escletxa de les desigualtats socials com el d'incrementar les estadístiques d'abandonament escolar prematur. [...]
La segregación escolar es uno de los fenómenos más preocupantes dentro del terreno de la investigación educativa, abarcando una gran cantidad de ámbitos que la han convertido en objeto de numerosos estudios. [...]
School segregation is one of the most troubling phenomena in the field of educational research, covering many areas that have made it the subject of numerous studies. It is a present element with greater vehemence in working-class contexts, because of plant selection strategies, among other causes, and retains as a potential characteristic the ability to widen the gap in social inequalities, but also to increase statistics of early school dropout. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
2.
435 p, 2.6 MB Trayectorias no tradicionales de acceso a la educación superior : nuevas y viejas desigualdades en tiempos de expansión educativa / Montes Ruiz, Alejandro ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
El final del siglo XX se ha caracterizado por un proceso de expansión y democratización educativa a escala global que ha afectado a la mayoría de países europeos. Como resultado, el acceso a la Educación Superior se ha generalizado, fragmentado y diversificado, incorporando a perfiles de jóvenes cada vez más heterogéneos social, educativa y biográficamente. [...]
The end of the 20th century has been characterized by a process of educational expansion and democratization on a global scale that has affected most European countries. As a result, access to higher education has become increasingly widespread, fragmented and diverse, incorporating increasingly heterogeneous student profiles - in social, educational and biographical terms. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  

Materials acadèmics 3 registres trobats  
1.
6 p, 114.7 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia, Paloma ; Montes Ruiz, Alejandro ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
The aim of this course is to present the relationship between the different bodies taht represent Society, Family and School.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
2.
6 p, 114.8 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia Vizarreta, Paloma ; Montes Ruiz, Alejandro ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
The aim of this course is to present the relationship between the different bodies taht represent Society, Family and School.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2021-22
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació infantil [847]
3 documents
3.
6 p, 111.7 KB Societat, família i escola [102006] / Valdivia Vizarreta, Paloma ; Montes Ruiz, Alejandro ; Saurí Saula, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la relació entre la societat, la família i l'escola.
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer la relación entre los diferentes estamentos que representan la sociedad, familia y la escuela.

2020-21
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació infantil [847]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.