1.
|
|
2.
|
|
3.
|
9 p, 838.3 KB |
SEOM Clinical Guideline of management of soft-tissue sarcoma (2020)
/
de Juan Ferré, Ana (Hospital Universitario Marqués de Valdecilla (Santander, Cantabria)) ;
Alvarez, Rosa (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ;
Casado Herráez, Antonio (Hospital Universitario Clínico San Carlos (Madrid)) ;
Cruz-Jurado, Josefina (Hospital Universitario de Canarias (La Laguna)) ;
Estival, Anna (Institut Català d'Oncologia) ;
Martín-Broto, Javier (Hospital Universitario Virgen del Rocío (Sevilla, Andalusia)) ;
Martínez Marín, Virginia (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ;
Moreno Vega, Alberto Luis (Hospital Universitario Reina Sofía (Còrdova, Espanya)) ;
Sebio, Ana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Valverde Morales, Claudia (Hospital Universitari Vall d'Hebron)
Soft-tissue sarcomas constitute an uncommon and heterogeneous group of tumors of mesenchymal origin. Diagnosis, treatment, and management should be performed by an expert multidisciplinary team. MRI/CT of the primary tumor and biopsy is mandatory before any treatment. [...]
2021 - 10.1007/s12094-020-02534-0
Clinical & Translational Oncology, Vol. 23 Núm. 5 (may 2021) , p. 922-930
|
|
4.
|
46 p, 3.8 MB |
Modelling of the LTDE-SD radionuclide diffusion experiment in crystalline rock at the Äspö Hard Rock Laboratory (Sweden)
/
Soler Matamala, Josep Maria (Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l'Aigua) ;
Meng, Shuo (KTH Royal Institute of Technology (Suècia)) ;
Moreno, Luis (Kungl. Tekniska högskolan (Estocolm (Suècia)) ;
Neretnieks, Ivars (Kungl. Tekniska högskolan (Estocolm (Suècia)) ;
Liu, Longcheng (Kungl. Tekniska högskolan (Estocolm (Suècia)) ;
Kekäläinen, Pekka (University of Helsinki) ;
Hokr, Milan (Technical University of Liberec) ;
Říha, Jakub (Technical University of Liberec) ;
Vetešník, Aleš (Czech Technical University in Prague) ;
Reimitz, Dan (Czech Technical University in Prague) ;
Višňák, Jakub (Czech Technical University in Prague) ;
Vopálka, Dušan (Czech Technical University in Prague) ;
Kröhn, Klaus-Peter (Gesellschaft für Anlagen- und Reaktorsicherheit) ;
Tachi, Yukio (Japan Atomic Energy Agency) ;
Ito, Tsuyoshi (Japan Atomic Energy Agency) ;
Svensson, Urban (Computer-aided Fluid Engineering AB) ;
Iraola, Aitor (Amphos 21) ;
Trinchero, Paolo (Amphos 21) ;
Voutilainen, Mikko (University of Helsinki) ;
Deissmann, Guido (Forschungszentrum Jülich and JARA CSD) ;
Bosbach, Dirk (Forschungszentrum Jülich and JARA CSD) ;
Park, Dong Kyu (Korea Atomic Energy Research Institute) ;
Ji, Sung-Hoon (Korea Atomic Energy Research Institute) ;
Gvoždík, Libor (PROGEO, The european association for the conservation of the geological heritage) ;
Milický, Martin (PROGEO, The european association for the conservation of the geological heritage) ;
Polák, Michal (PROGEO, The european association for the conservation of the geological heritage) ;
Gylling, Björn (Gylling GeoSolutions) ;
Lanyon, G. William (Fracture Systems Ltd.)
This study shows a comparison and analysis of results from a modelling exercise concerning a field experiment involving the transport and retention of different radionuclide tracers in crystalline rock. [...]
2022 - 10.1344/GeologicaActa2022.20.7
Geologica acta, Vol. 20 (2022) , p. 1-XIV (Articles)
|
|
5.
|
14 p, 315.2 KB |
Evaluación para el aprendizaje de los estudiantes universitarios en una realidad confinada
/
Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Lluch Molins, Laia (Universitat de Barcelona)
La crisis mundial desatada por el Covid-19 ha afectado a todos los ámbitos de la vida y, por supuesto, también a las universidades. La suspensión de la docencia presencial ha comportado pensar en el futuro, pero también replantearse los presentes desafíos educativos: para qué aprendemos y de qué forma, para qué evaluamos y de qué manera. [...] The global crisis unleashed by Covid-19 has affected all areas of people's lives and, of course, also universities. The suspension of face-to-face teaching has meant thinking about what will happen in the future, but it has also rethought the present and its educational challenges: why and how we learn, and why and how we assess. [...]
2021 - 10.15366/riee2021.14.2.003
Revista Iberoamericana de evaluación educativa, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. 37-50
|
|
6.
|
|
7.
|
16 p, 364.6 KB |
La actuación de los Ayuntamientos frente a la elaboración de materiales didácticos
/
Álvarez-Seoane, Denébola (Universidade de Santiago de Compostela) ;
Rodríguez Rodríguez, Jesús (Universidade de Santiago de Compostela) ;
Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona)
La elaboración de materiales didácticos por parte de los Ayuntamientos representa una concreción relevante en la perspectiva de la implicación y la participación de los municipios en la educación. [...] The elaboration of didactic materials by the City Councils represents a relevant concretion in the perspective of the implication and participation of the municipalities in education. The study carried out here has had the objective of analyzing the characteristics of the learning materials and their elaboration processes by the City Councils of the province of A Coruña (Galicia - Spain) and, particularly, it investigates the good practices of the municipalities of A Coruña, Cabana de Bergantiños and Santiago de Compostela. [...]
2021 - 10.7179/PSRI_2021.39.01
Pedagogía social, Núm. 39 (2021) , p. 21-35
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|