Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
16 p, 205.0 KB Los procesos de autoaprendizaje de los docentes universitarios de Ciencias Sociales y Jurídicas / López-Calvo, Sara (Universidade da Coruña) ; Dans Álvarez de Sotomayor, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Muñoz-Carril, Pablo-César (Universidade de Santiago de Compostela)
La formación del profesorado universitario constituye un componente fundamental del desarrollo profesional docente. Dentro de las diferentes modalidades de aprendizaje, la autoformación cobra especial relevancia en la actualidad, puesto que las barreras entre los diferentes contextos de adquisición de conocimientos son difusas al avance de las TIC. [...]
La formació del professorat universitari constitueix un component fonamental del desenvolupament professional docent. Dintre de les diferents modalitats d'aprenentatge, l'autoformació cobra una rellevància especial en l'actualitat, perquè les barreres entre els diferents contextos d'adquisició de coneixements són difuses gràcies a l'avenç de les TIC. [...]
Training of university teachers is a fundamental component of professional teacher development. Within the different learning modalities, self-learning or self-training is particularly important today, as the boundaries between different learning contexts are increasingly blurred thanks to the increase in ICT. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1514
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 305-320 (Monográfico)  
2.
16 p, 187.2 KB El reto de los profesores de secundaria ante las redes sociales / Dans Álvarez de Sotomayor, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Fuentes Abeledo, Eduardo José (Universidade de Santiago de Compostela) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña) ; Muñoz-Carril, Pablo-César (Universidade de Santiago de Compostela)
En el contexto educativo, la integración de la tecnología genera posiciones ambivalentes: se percibe como una oportunidad para la innovación, pero también como un elemento disruptivo que suscita preocupación. [...]
En el context educatiu, la integració de la tecnologia genera posicions ambivalents: es percep com una oportunitat per innovar, però també com un element disruptiu que suscita preocupació. Aquesta doble visió es posa de manifest quan el professorat s'enfronta al repte de les xarxes socials i en valora la utilitat a les aules. [...]
In the educational context, the integration of technology generates ambivalent positions: it is perceived as an opportunity for innovation, but also as a disruptive element that raises concerns. This double vision is evident when teachers face the challenge of social networks and value their usefulness in classrooms. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1151
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 207-222 (Temas de investigación)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.