Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
Creativity identity in Colombia : the advertising creatives’ perspective / Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Wilson, Bradley (Universidad de los Andes) ; Barrios Rubio, Andrés (Universidad de los Andes) ; Muñoz Sánchez, Omar (Universidad Pontificia Bolivariana)
This exploratory paper analyzes the way in which context influences advertising creativity practices. To establish the role of context this paper utilized both Social Identity theory and Systems Model of Creativity. [...]
2017 - 10.1080/02650487.2017.1374318
International Journal of Advertising, Vol. 36 Núm. 6 (2017) , p. 831-851  
2.
6 p, 265.4 KB El pensamiento estratégico. Una perspectiva interdisciplinaria. / Muñoz Sánchez, Omar (Universidad Pontificia Bolivariana)
El siguiente trabajo busca identificar la contribución de otras disciplinas en el trabajo de un planificador de cuentas en el desarrollo de estrategias de comunicación publicitaria, e intenta responder la siguiente pregunta: ¿Qué fuentes de conocimiento influyen en la forma de pensar del planificador publicitario? Para lo anterior, se realizaron entrevistas en profundidad con 21 planificadores de cuentas de Bogotá, Medellín y la ciudad de Cali. [...]
The following work seeks to identify the contribution of other disciplines in an account planner's job in the development of strategies of advertisement communication, and tries to answer the following question: Which sources of knowledge influence the advertisement planner's way of thinking? For the above, in-depth interviews were performed with 21 account planners from Bogota, Medellin and Cali city. [...]

2018 - 10.5565/rev/qp.299
Questiones publicitarias, Vol. 1 Núm. 21 (2018) , p. 37-42 (Reseñas)  
3.
12 p, 408.9 KB Aproximación histórica al origen del director de arte publicitario en Colombia / Vélez Ochoa, Claudia Inés (Fundación Universitaria Luis Amigó) ; Muñoz Sanchez, Omar (Universidad Pontificia Bolivariana)
Este artículo hace parte de la construcción teórica de uno de los cuatro capítulos del tema de doctorado que se está desarrollando relacionado con el tema de la dirección de arte en Colombia. Durante la exploración conceptual se indagó sobre el origen histórico de la figura del director de arte en Colombia en relación con otras denominaciones afines como el diseño gráfico y la publicidad. [...]
Aquest article fa part de la construcció teòrica d'un dels quatre capítols del tema de doctorat que s'està desenvolupant relacionat amb el tema de la direcció d'art a Colòmbia. Durant l'exploració conceptual es va indagar sobre l'origen històric de la figura del director d'art a Colòmbia en relació amb altres denominacions afins com el disseny gràfic i la publicitat. [...]
This article makes part of a theoretical construction that seeks to contribute to the epistemology of Colombian advertising,specially to the understanding of advertisingart director origins. For the above, a historical overview of the evolution of art in the sixteenth century was made, together with the research of the most important aspects of the main graphic art forms and the time the art director and its relationship with advertising appears. [...]

2017 - 10.5565/rev/grafica.59
Grafica, Vol. 5 Núm. 9 (2017) , p. 39-50 (Ensayos)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.