Results overview: Found 6 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Articles 6 records found  
1.
8 p, 305.0 KB Las habilidad científicas en los libros de texto / Cordón Aranda, R. (IES S. Fajardo (Múrcia)) ; Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia) ; Núñez Soler, F. (Universidad de Murcia)
El trabajo trata de analizar si los libros de texto contribuyen al desarrollo de habilidades científicas en los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria. La investigación se ha centrado en tres aspectos: los tipos de actividades que predominan, las habilidades científicas que se ponen en práctica y los criterios que siguen para secuenciarlas a lo largo de la etapa. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 861-868  
2.
6 p, 240.7 KB Esquemas conceptuales de los alumnos sobre la respiración / Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia) ; Núñez Soler, F. (Universidad de Murcia)
In this article we report our findings about the ideas and beliefs sustained by a sample of students (from a variety of levels, i. e. EGB 6th and 8th grade levels as well as School of Education students) on the topic of human breathing. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 8 n. 2 (1990) p. 105-110  
3.
10 p, 468.6 KB Ideas de los alumnos sobre la digestión : aspectos fisiológicos / Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia) ; Núñez Soler, F. (Universidad de Murcia)
1989
Enseñanza de las Ciencias, V. 7 n. 1 (1989) p. 35-44  
4.
8 p, 387.8 KB Ideas de los alumnos sobre digestión : aspectos anatómicos / Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia) ; Núñez Soler, F. (Universidad de Murcia)
1988
Enseñanza de las Ciencias, V. 6 n. 1 (1988) p. 30-37  
5.
9 p, 994.9 KB La digestión de los alimentos : un plan de actuación en el aula fundamentado en una secuencia constructivista del aprendizaje / Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia) ; Núñez Soler, F. (Universidad de Murcia)
Nowadays constructivism seems to be quite a sound approach on which to base the processes of teaching and learning sciences. Assuming the basic hypothesis of this thesry, sequences of instruction can be designed that help to improve the work that both, teachers and students carry out. [...]
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 139-147  
6.
18 p, 785.8 KB Modelos conceptuales sobre las relaciones entre digestión, respiración y circulación / Núñez Soler, F. (Universidad de Murcia) ; Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia)
Conceptual patterns of the relations digestionlcirculatory system and breathinglcirculatory system, found in a sample of non-university students whose ages range between 11 and 17 years old are described in this work. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 261-278  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.