Resultats globals: 32 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 13 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 16 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
13 p, 1.5 MB "Hair for freedom" movement in Iran : interreligious dialogue in social media activism? / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
After the death of Masha Amini at the hands of the Iranian Morality Police for not wearing the hijab, in accordance with what they considered appropriate in September 2022, a social media campaign called "Hair for Freedom" was sparked on different platforms, with videos of women cutting their hair in protest over Iranian women's rights and Amini's death. [...]
2023 - 10.3390/rel14050602
Religions, Vol. 14 Núm. 5 (2023) , p. 602  
2.
11 p, 638.5 KB Audiències i streamers a Twitch : patrons de consum i producció en l'àmbit hispanoparlant / Padilla Molina, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona)
En un context de pugna per l'atenció de les audiències, Twitch s'ha consolidat proposant l'emissió en directe de continguts generats pels usuaris mateixos. Aquest article dimensiona la plataforma esmentada centrant-se en la comunitat hispanoparlant i posa el focus sobre els patrons d'emissió dels streamers, el repartiment d'audiències i els cicles de consum. [...]
In the context of the struggle for audience attention, Twitch has gained ground by offering live broadcasts of user-generated content. This article quantifies this platform by focusing on the Spanish-speaking community, specifically by analysing the broadcast patterns of streamers, audience distribution and consumption cycles. [...]

2022
Quaderns del CAC, Vol. 25 Núm. 48 (2022) , p. 67-77
3 documents
3.
2 p, 515.9 KB Gestió i organització de perfils activistes amb identitat col·lectiva a les xarxes socials / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gómez Bernal, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Les xarxes socials han facilitat l'auge de l'activisme digital, però les lògiques individualistes i el gran ritme de publicació dificulten la unitat del moviment feminista. Investigadores de la UAB han analitzat la organització de comitès feministes a les xarxes socials per analitzar-ne les problemàtiques i generar perfils col·lectius.
Las redes sociales han facilitado el auge del activismo digital, pero las lógicas individualistas y el gran ritmo de publicación dificultan la unidad del movimiento feminista. Investigadoras de la UAB han analizado la organización de comités feministas en las redes sociales para analizar sus problemáticas y generar perfiles colectivos.
Social media has facilitated the rise of digital activism, but individualistic logics and the high pace of publication make it difficult for the unity establishment of the feminist movement. UAB researchers have analysed the organization of feminist committees on social networks to analyse their problems and generate collective profiles.

2022
UAB divulga, Juliol 2022
3 documents
4.
15 p, 1.1 MB The image choices of social television audiences : the narrative of The Voice UK and La Voz (Spain) viewers on Twitter / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona)
Content shared on social media platforms is increasingly centred on images and conversations discussing television on digital platforms are also influenced by this trend. This article examines the visual data posted by viewers while watching the 2019 edition of the Spanish and British adaptations of the international Reality Show 'The Voice'. [...]
El contenido compartido en las redes sociales se focalizacada vez más en las imágenes y las conversaciones sobre televisión en las plataformas digitales también se han vistoinfluenciadas por esta tendencia. [...]

2022 - 10.15847/obsOBS16220222017
Observatorio (OBS*), Vol. 16 Núm. 2 (2022) , p. 193-207  
5.
11 p, 415.2 KB The Use of social media by Spanish feminist roganizations : collectivity from individualism / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Bernal, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
In recent years, social media platforms have become a popular tool for feminist activists and the main medium of communication for new feminist organizations to gain higher visibility. However, along with opportunities, they also bring a reshaping of communication forms and challenges in the modes of organization of these groups, which seek to transform the prevailing individualist logic of the mediated social media landscape into a collective identity. [...]
2022 - 10.17645/mac.v10i2.5109
Media and Communication, Vol. 10 Núm. 2 (2022) , p. 93-103  
6.
14 p, 246.8 KB Organización laboral y perfiles profesionales de los nuevos medios digitales españoles creados por periodistas en tiempos de crisis / Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona)
La transformación digital de la prensa española se ha desarrollado en paralelo a una profunda crisis económica y propiciando el principio de nuevas formas de hacer periodismo y redefiniendo los perfiles profesionales. [...]
The digital transformation of the Spanish press has developed in parallel to a deep economic crisis leading to new ways of practicing journalism and redefining the professional profiles. The closure of 375 Spanish media since the beginning of the economic crisis in 2008 has favoured the creation of digital media created and/or directed by the journalists themselves. [...]

2018 - 10.5209/ESMP.62227
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 24 Núm. 2 (2018) , p. 1445-1458  
7.
15 p, 426.8 KB Usos y valoración de Facebook como herramienta para la lucha contra la violencia de género en México / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vialás Fernández, Simón
La violencia de género es un problema global pero con realidades más cruentas en ciertas regiones y países. Este es el caso de México en el que mueren 7 mujeres cada día. Ante este escenario y como respuesta a la incapacidad gubernamental para resolver esta violación constante a los derechos humanos de las mujeres en los últimos años se han realizado diferentes acciones de lucha política para erradicar esta violencia. [...]
A violência de gênero é um problema global, mas com realidades mais sangrentas em certas regiões e países. Este é o caso do México em que morrem 7 mulheres por dia. Frente a este cenário e como resposta à incapacidade governamental para resolver esta violação constante aos direitos humanos das mulheres, nos últimos anos foram realizadas diferentes ações de luta política para erradicar esta violência. [...]
Gender violence is a global problem but with more worrying realities in certain regions and countries. This is the case of Mexico where 7 women die every day. Given this scenario and in response to the government's inability to resolve this constant violation of women's human rights, in recent years different political actions have been carried out to eradicate this violence. [...]

2018 - 10.5209/TEKN.59546
Teknokultura, Vol. 15 Núm. 2 (2018) , p. 285-299  
8.
2 p, 436.4 KB Discussió i mediació de la indignació social a Twitter / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Coromina, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Les xarxes socials s'han convertit en espais públics d'expressió personal i col·lectiva on la visibilització de la violència sexual vers les dones ha tingut un rol rellevant en els últims anys. [...]
Las redes sociales se han convertido en espacios públicos de expresión personal y colectiva donde la visibilización de la violencia sexual hacia las mujeres ha tenido un rol relevante en los últimos años. [...]
Social networks have become public spaces for personal and collective expression where the visualization of sexual violence against women has played a significant role in recent years. A study conducted by two UAB professors from the Image, Sound and Synthesis Research Group (GRISS) examines the articulation and mediation of predominant messages on Twitter in cases of collective outrage. [...]

2020
UAB divulga, Juliol 2020
3 documents
9.
17 p, 586.1 KB Características de los periodistas online españoles : consolidación de una profesión en un contexto de crisis económica / Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Introducción. La crisis del sector periodístico español ha cambiado el ecosistema de los medios españoles con la aparición de nuevos medios independientes online creados en su mayoría por los propios periodistas. [...]
Introduction. The crisis of the Spanish newspaper industry has transformed the media ecosystem in Spain and has led to the emergence of new independent online news media, which have been mostly launched by journalists themselves. [...]

2019 - 10.4185/RLCS-2019-1369
Revista latina de comunicación social, Núm. 74 (2019) , p. 1014-1030
2 documents
10.
18 p, 474.9 KB TV news and social audience in Europe (EU5) : on-screen and twitter strategies / Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lluís Gumiel, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paz, Elisa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Social networks have altered how viewers watch television and consume information. This new context has obliged broadcasters to adapt their practices to reach viewers in all platforms. In this article, we focus on how the evening news programmes from the general-interest DTT channels in the five main European markets (France, Germany, Italy, Spain, and the United Kingdom) appeal to their social audience. [...]
2018 - 10.15847/obsOBS12420181317
Observatorio (OBS*), Vol. 12 Núm. 4 (2018) , p. 104-124  

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
82 p, 930.2 KB Idees per a abordar la comunicació inclusiva en els estudis universitaris de comunicació / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cogo, Denise (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Almeida, Gabriela Machado Ramos de (Escuela Superior de Propaganda y Marketing. ESPM-SP.) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Camargo, Julia (Universidade Federal de Roraima)
Aquesta publicació és resultat del projecte "Diàleg Brasil-Espanya per a la innovació docent en comunicació inclusiva: diagnòstic i propostes d'actuació a partir de la investigació acció" (FSXXXVIII-FS07), finançat per la Fundació Autònoma Solidària. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació, 2023 (ebooks de l'InCom-UAB ; 26)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
67 p, 2.5 MB Los últimos días de Vietnam : cobertura del final del conflicto en la prensa escrita española / Hurtado Rodríguez, Alana ; Navarro Bosch, Celina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té per objectiu analitzar com va ser la cobertura del final de la Guerra de Vietnam a la premsa escrita espanyola. Aquesta recerca es realitzarà a través de l'anàlisi de les publicacions de dos diaris espanyols en un període de temps d'una setmana abans i una setmana després del final de la guerra.
Este trabajo tiene como objetivo analizar cómo fue la cobertura del final de la Guerra de Vietnam en la prensa escrita española. Esta investigación se realizará a través del análisis de las publicaciones de dos diarios españoles en un periodo de tiempo de una semana antes y una semana después del final de la guerra.
The main objective of this project is to analyse the coverage of the Vietnam's War ending in Spanish print media. This investigation will be made through the analysis of publications from two Spanish newspapers in a period of time from one week before and one week after the ending of the war.

2020
Grau en Periodisme [971]  
2.
307 p, 2.7 MB The industry practices behind the presence of imported television content : a comparative study of Spain and the United Kingdom / Navarro Bosch, Celina ; Prado, Emili, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Esta investigación analiza las prácticas seguidas por los ejecutivos de producción ajena de las corporaciones locales de televisión durante el proceso de adquisición de contenidos en el mercado internacional para incorporar en sus programaciones. [...]
This research analyses the practices followed by television buyers at local broadcasting corporations when purchasing programmes from the international marketplace to incorporate in their schedules. Technological convergence has made it possible for the speed and volume of transnational television flows to increase exposing the European television sector to a high volume of international programmes available through multiple platforms. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  

Materials acadèmics 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 101.6 KB Treball de Final de Màster [44115] / Monclus Blanco, Ana Belen ; Delgado Reina, Matilde ; Franquet Calvet, Maria Rosa ; Martí Martí, Josep Maria ; Prado Pico, Emilio ; Puig Gonzalez, Joaquin ; Valero Sancho, José Luis ; Ramajo Hernandez, Natividad ; Llorens Maluquer, Carlos ; Fernandez Peña, Emilio ; Padilla Molina, Adrián ; Navarro Bosch, Celina ; Coromina, Òscar ; Gifreu, Arnau ; Andreu Sánchez, Celia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1 L'objectiu del Treball Final de Màster és verificar l'adquisició de competències associades al màster.
1 The aim of the Masters Dissertation is to verify the acquirement of the master's associated competencies.
1 El objectivo del Trabajo Final de Màster es verificar la adquisición de las competencias asociadas al máster.

2023-24
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
2.
6 p, 111.2 KB Comunicació Interactiva i Xarxes Socials [42431] / Ribes Guardia, Francesc Xavier ; Valero Sancho, José Luis ; Navarro Bosch, Celina ; Pires de Sa, Fernanda ; Marca Frances, Guillem ; Andreu Sánchez, Celia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul té per objectiu aprofundir en l'estudi, anàlisi i producció de continguts interactius en els diferents suports i formats, així com la seva declinació crossmèdia i la implementació d'estratègies de comunicació a les xarxes socials. [...]
The aim of this module is to deepen in the study, analysis and production of interactive contents in the different media and formats, as well as its cross-media decline and the implementation of the social media communication strategies. [...]
Este módulo tiene como objetivo profundizar en el estudio, análsiis y producción de los ocntenidos interactivos en los distintos soportes y formatos, así como su declinación crossmedia y la implementación de estrategias de comunicación en las redes sociales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
3.
6 p, 111.6 KB Tecnologies de la Informació i la Comunicació [103841] / Llorens Maluquer, Carlos ; Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta assignatura s'integra dins la matèria "Comunicació", que inclou també les assignatures d'Història de la comunicació, Llenguatges comunicatius escrits i audiovisuals, Estructura de la comunicació i Teories de la comunicació. [...]
This course is part of the subject "Communication", which also includes the subjects of History of Communication, Written and Audiovisual Communication Languages, Structure of Communication and Communication Theories. [...]
Esta asignatura se integra dentro de la materia "Comunicación", que incluye también las asignaturas de Historia de la comunicación, Lenguajes comunicativos escritos y audiovisuales, Estructura de la comunicación y Teorías de la comunicación. [...]

2023-24
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
3 documents
4.
5 p, 105.7 KB Programació Audiovisual [105006] / Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu general de l'assignatura de Programació Audiovisual és adquirir coneixements teòrics i pràctics sobre els models de programació audiovisual en els principals suports de difusió. Els objectius específics són els següents: Conèixer el context i els factors que condicionen l'activitat de programació tant en els mitjans de comunicació tradicionals com en els mitjans digitals. [...]
The general objective of the course is to develop theoretical and practical knowledge of the audiovisual scheduling models used by the main media platforms. The specific objectives are the following: Recognize the context and factors that condition programming activities in both traditional and digital media. [...]
El objetivo general de la asignatura de Programación Audiovisual es adquirir conocimiento teórico y práctico sobre los modelos de programación audiovisual en los principales medios de difusión. Los objetivos específicos son los siguientes: Conocer el contexto y factores que condicionan la actividad de programación tanto en los medios de comunicación tradicionales como en los medios digitales. [...]

2023-24
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
3 documents
5.
5 p, 108.1 KB Anàlisi d'Audiències Digitals [104996] / Navarro Bosch, Celina ; Froilan Rodríguez, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El principal objectiu de l'assignatura Anàlisi d'audiències digitals és que l'alumnat obtingui el coneixement bàsic sobre el comportament i l'activitat de les audiències digitals en l'àmbit del periodisme i de la comunicació, aspecte essencial des del punt de vista professional. [...]
The main objective of the Analysis of Digital Audiences course is for students to obtain basic knowledge about the behavior and activity of digital audiences in the field of journalism and communication, an essential aspect from a professional point of view. [...]
El principal objetivo de la asignatura Análisis de audiencias digitales es que el alumnado obtenga el conocimiento básico sobre el comportamiento y la actividad de las audiencias digitales en el ámbito del periodismo y de la comunicación, aspecto esencial desde el punto de vista profesional. [...]

2023-24
Grau en Periodisme [1432]
3 documents
6.
4 p, 103.4 KB Programació Audiovisual [105006] / Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu general de l'assignatura és el coneixement teòric i pràctic dels models de programació audiovisual en els principals suports de difusió. Els objectius específics són els següents: Conèixer el context i els factors que condicionen l'activitat de programació tant en els mitjans de comunicació tradicionals com en els mitjans digitals. [...]
The general objective of the course is to develop theoretical and practical knowledge of the audiovisual programming models used by the main media platforms. The specific objectives are the following: Recognize the context and factors that condition programming activities in both traditional and digital media. [...]
El objetivo general de la asignatura es el conocimiento teórico y práctico de los modelos de programación audiovisual en los principales medios de difusión. Los objetivos específicos son los siguientes: Conocer el contexto y factores que condicionan la actividad de programación tanto en los medios de comunicación tradicionales como en los medios digitales. [...]

2022-23
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
3 documents
7.
5 p, 108.0 KB Anàlisi d'Audiències Digitals [104996] / Navarro Bosch, Celina ; Froilan Rodríguez, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El principal objectiu de l'assignatura Anàlisi d'audiències digitals és que l'alumnat obtingui el coneixement bàsic sobre el comportament i l'activitat de les audiències digitals en l'àmbit del periodisme i de la comunicació, aspecte essencial des del punt de vista professional. [...]
The main objective of the Analysis of Digital Audiences course is for students to obtain basic knowledge about the behavior and activity of digital audiences in the field of journalism and communication, an essential aspect from a professional point of view. [...]
El principal objetivo de la asignatura Análisis de audiencias digitales es que el alumnado obtenga el conocimiento básico sobre el comportamiento y la actividad de las audiencias digitales en el ámbito del periodismo y de la comunicación, aspecto esencial desde el punto de vista profesional. [...]

2022-23
Grau en Periodisme [1432]
3 documents
8.
5 p, 108.6 KB Comunicació Interactiva i Xarxes Socials [42431] / Ribes Guardia, Francesc Xavier ; Valero Sancho, José Luis ; Navarro Bosch, Celina ; Pires de Sa, Fernanda ; Andreu Sánchez, Celia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul té per objectiu aprofundir en l'estudi, anàlisi i producció de continguts interactius en els diferents suports i formats, així com la seva declinació crossmèdia i la implementació d'estratègies de comunicació a les xarxes socials. [...]
The aim of this module is to deepen in the study, analysis and production of interactive contents in the different media and formats, as well as its cross-media decline and the implementation of the social media communication strategies. [...]
Este módulo tiene como objetivo profundizar en el estudio, análsiis y producción de los ocntenidos interactivos en los distintos soportes y formatos, así como su declinación crossmedia y la implementación de estrategias de comunicación en las redes sociales. [...]

2022-23
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
9.
4 p, 102.4 KB Fonaments Tecnològics de la Comunicació [104784] / Rueda Gallardo, Francesc J. ; Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura s'ubica dintre de la matèria Creació, realització i gestió de continguts, impartida en el primer i segon curs del grau. Tal com es defineix en el pla d'estudi, l'objectiu d'aquesta assignatura és introduir els alumnes en els fonaments físics i lògics dels mitjans audiovisuals, a les fonts de continguts i al seu processament, als diferents formats i estàndards i a les diferents xarxes de distribució d'aquest tipus de continguts.
The subject is located within the subject Creation, realization and management of contents, taught in the first and second year of the degree. As defined in the syllabus, the objective of this subject is to introduce students to the physical and logical foundations of the audiovisual media, to the content sources and their processing, to the different formats and standards and to the different networks of distribution of this type of content.
La assignatura se ubica dentre de la materia Creación, realización y gestión de contenidos, impartida en el primer y segundo curso del grado. Tal com se define en el plan de estudios,el objetivo de esta asignatura es introducir a los alumnos en los fundamentos físicos y lógicos de los medios audiovisuales, a las fuentes de contenidos y a su procesamiento, a los diferentes formatos y estándares y a las diferentes redes de distribución de este tipo de contenidos.

2021-22
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
10.
5 p, 111.9 KB Tècniques de Realització Interactiva [103033] / Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura optativa Tècniques de realització interactiva (TRI) se situa dins de la matèria Creació Audiovisual, que dóna títol a la menció del mateix nom, i està formada per set assignatures optatives, a més d'una obligatòria, de sis crèdits ECTS cadascuna, impartides entre tercer i quart curs del grau de Comunicació Audiovisual. [...]
The course Interactive direction techniques (IDT / Técnicas de realización interactiva) is part of the subject "Audiovisual creation", which in turn gives name to a specific mention of the bachelor's entire program. [...]
La asignatura optativa Técnicas de realización interactiva (TRI) se ubica dentro de la materia Creación audiovisual, que da título a la mención del mismo nombre, y está formada por otras siete asignaturas optativas, además de una obligatoria, de seis créditos ECTS cada una, impartidas entre tercer y cuarto curso del grado de Comunicación audiovisual. [...]

2021-22
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
3 documents

Materials acadèmics : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.