Results overview: Found 12 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Research literature, 1 records found
Course materials, 5 records found
Articles 6 records found  
1.
2 p, 436.4 KB Discussió i mediació de la indignació social a Twitter / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Coromina Rodríguez, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Les xarxes socials s'han convertit en espais públics d'expressió personal i col·lectiva on la visibilització de la violència sexual vers les dones ha tingut un rol rellevant en els últims anys. [...]
Las redes sociales se han convertido en espacios públicos de expresión personal y colectiva donde la visibilización de la violencia sexual hacia las mujeres ha tenido un rol relevante en los últimos años. [...]
Social networks have become public spaces for personal and collective expression where the visualization of sexual violence against women has played a significant role in recent years. A study conducted by two UAB professors from the Image, Sound and Synthesis Research Group (GRISS) examines the articulation and mediation of predominant messages on Twitter in cases of collective outrage. [...]

2020
UAB divulga, Juliol 2020
3 documents
2.
17 p, 586.1 KB Características de los periodistas online españoles : consolidación de una profesión en un contexto de crisis económica / Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Introducción. La crisis del sector periodístico español ha cambiado el ecosistema de los medios españoles con la aparición de nuevos medios independientes online creados en su mayoría por los propios periodistas. [...]
Introduction. The crisis of the Spanish newspaper industry has transformed the media ecosystem in Spain and has led to the emergence of new independent online news media, which have been mostly launched by journalists themselves. [...]

2019 - 10.4185/RLCS-2019-1369
Revista latina de comunicación social, Núm. 74 (2019) , p. 1014-1030
2 documents
3.
18 p, 474.9 KB TV news and social audience in Europe (EU5) : on-screen and twitter strategies / Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lluis Gumiel, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paz, Elisa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Social networks have altered how viewers watch television and consume information. This new context has obliged broadcasters to adapt their practices to reach viewers in all platforms. In this article, we focus on how the evening news programmes from the general-interest DTT channels in the five main European markets (France, Germany, Italy, Spain, and the United Kingdom) appeal to their social audience. [...]
2018 - 10.15847/obsOBS12420181317
Observatorio (OBS*), Vol. 12 Núm. 4 (2018) , p. 104-124  
4.
14 p, 610.5 KB Discussion and mediation of social outrage on Twitter : the reaction to the judicial sentence of "La Manada" / Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coromina Rodríguez, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona)
In recent years, digital feminism has been prominent in the international public sphere and the massive release of individual testimonies of violence against women has had an important presence on social media. [...]
2020 - 10.15581/003.33.1.93-106
Communication & Society, Vol. 33 Núm. 1 (2020) , p. 93-106  
5.
12 p, 758.3 KB General-television programming in Europe (UE5) : public versus commercial channels / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
Technological convergence has affected the media context of generalist television, modifying access and the consumption of content. The design of the scheduling of the general-interest linear television is a key element in understanding the policies that the operators follow when offering genres and formats, and in observing the similarities and differences between public and private ownership. [...]
El acceso y el consumo de la televisión generalista ha variado tras la convergencia tecnológica. El diseño de las programaciones de la televisión lineal generalista es clave para entender las políticas que los operadores están aplicando en la oferta de géneros y formatos, y observar las divergencias y similitudes entre cadenas de titularidad pública o privada. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.mar.04
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 2 (2020)
2 documents
6.
9 p, 532.1 KB Ficción televisiva en Europa (EU5): origen, circulación de productos y puesta en parrilla / Delgado Reina, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Navarro Bosch, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
circulación de contenidos de ficción entre países y mercados televisivos se ha diversificado gracias a la multiplicación de canales y formas de acceso y consumo. A pesar de la facilidad, la ubicuidad y la universalidad de acceso, la televisión lineal en abierto sigue siendo el medio hegemónico en los grandes mercados europeos. [...]
The circulation of scripted television shows across countries and markets has diversified due to the proliferation of chan-nels and forms of consumption and access. Despite ubiquity and universal access, open linear TV remains the dominant medium in the major European markets. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.ene.14
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 1 (2017) , p. 132-140  

Research literature 1 records found  
1.
307 p, 2.7 MB The industry practices behind the presence of imported television content : a comparative study of Spain and the United Kingdom / Navarro Bosch, Celina ; Prado, Emili, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Esta investigación analiza las prácticas seguidas por los ejecutivos de producción ajena de las corporaciones locales de televisión durante el proceso de adquisición de contenidos en el mercado internacional para incorporar en sus programaciones. [...]
This research analyses the practices followed by television buyers at local broadcasting corporations when purchasing programmes from the international marketplace to incorporate in their schedules. Technological convergence has made it possible for the speed and volume of transnational television flows to increase exposing the European television sector to a high volume of international programmes available through multiple platforms. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  

Course materials 5 records found  
1.
4 p, 101.2 KB Fonaments Tecnològics de la Comunicació [104784] / Navarro Bosch, Celina ; Pereira Garza, Manuel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura s'ubica dintre de la matèria Creació, realització i gestió de continguts, impartida en el primer i segon curs del grau. Tal com es defineix en el pla d'estudi, l'objectiu d'aquesta assignatura és introduir els alumnes en els fonaments físics i lògics dels mitjans audiovisuals, a les fonts de continguts i al seu processament, als diferents formats i estàndards i a les diferents xarxes de distribució d'aquest tipus de continguts.
La assignatura se ubica dentre de la materia Creación, realización y gestión de contenidos, impartida en el primer y segundo curso del grado. Tal com se define en el plan de estudios,el objetivo de esta asignatura es introducir a los alumnos en los fundamentos físicos y lógicos de los medios audiovisuales, a las fuentes de contenidos y a su procesamiento, a los diferentes formatos y estándares y a las diferentes redes de distribución de este tipo de contenidos.

2020-21
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
2.
5 p, 106.2 KB Gestió de Continguts i Usabilitat en Mitjans Interactius Generats pels Usuaris [103043] / Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Adquirir coneixements bàsics i actuals en les disciplines adjacents a la creació de continguts digitals: disseny, usabilitat, publicació, analítica web, atracció de trànsit en cercadors (SEO) i xarxes socials (SMO) i generació de negoci. [...]
Adquirir conocimientos básicos y actuales en las disciplinas adyacentes a la creación de contenidos digitales: diseño, usabilidad, publicación, analítica web, atracción de tráfico en buscadores (SEO) y redes sociales y generación de negocio. [...]

2020-21
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
Grau en Comunicació Audiovisual [968]
3 documents
3.
5 p, 111.7 KB Tècniques de Realització Interactiva [103033] / Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura optativa Tècniques de realització interactiva (TRI) se situa dins de la matèria Creació Audiovisual, que dóna títol a la menció del mateix nom, i està formada per set assignatures optatives, a més d'una obligatòria, de sis crèdits ECTS cadascuna, impartides entre tercer i quart curs del grau de Comunicació Audiovisual. [...]
La asignatura optativa Técnicas de realización interactiva (TRI) se ubica dentro de la materia Creación audiovisual, que da título a la mención del mismo nombre, y está formada por otras siete asignaturas optativas, además de una obligatoria, de seis créditos ECTS cada una, impartidas entre tercer y cuarto curso del grado de Comunicación audiovisual. [...]

2020-21
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
Grau en Comunicació Audiovisual [968]
3 documents
4.
3 p, 98.9 KB Fonaments Tecnològics de la Comunicació [104784] / Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura s'ubica dintre de la matèria Creació, realització i gestió de continguts, impartida en el primer i segon curs del grau. Tal com es defineix en el pla d'estudi, l'objectiu d'aquesta assignatura és.
La assignatura se ubica dentre de la materia Creación, realización y gestión de contenidos, impartida en el primer y segundo curso del grado. Tal com se define en el plan de estudios,el objetivo de esta asignatura es introducir a los alumnos en los fundamentos físicos y lógicos de los medios audiovisuales, a las fuentes de contenidos y a su procesamiento, a los diferentes formatos y estándares y a las diferentes redes de distribución de este tipo de contenidos.

2019-20
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
5.
5 p, 104.6 KB Gestió de Continguts i Usabilitat en Mitjans Interactius Generats pels Usuaris [103043] / Navarro Bosch, Celina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Adquirir coneixements bàsics i actuals en les disciplines adjacents a la creació de continguts digitals: disseny, usabilitat, publicació, analítica web, atracció de trànsit en cercadors (SEO) i xarxes socials (SMO) i generació de negoci. [...]
Adquirir conocimientos básicos y actuales en las disciplinas adyacentes a la creación de contenidos digitales: diseño, usabilidad, publicación, analítica web, atracción de tráfico en buscadores (SEO) y redes sociales y generación de negocio. [...]

2019-20
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.