Resultats globals: 27 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 13 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 8 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
25 p, 1.4 MB Manifestacions del contacte de llengües en la interlocució / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
1992
Treballs de Sociolingüística Catalana, Núm. 10 (1992) , p. 99-123  
2.
3 p, 112.3 KB De cómo aprender lenguas y contenidos curriculares actuando / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La experiencia muestra que las personas aprenden lenguas usándolas: niños y niñas, al hablar con sus mayores, extranjeros en sus contactos con personas nativas. etcétera. Igual ocurre con el alumnado extranjero en la escuela, el cual, en poco tiempo, domina lo necesario para comunicarse con compañeros y compañeras en el patio y en otras situaciones de relación informal.
2004
Aula de innovación educativa, Núm. 129 (2004) , p. 20-23  
3.
4 p, 137.8 KB El castellano que usan los escolares de Cataluña / Corona, Víctor ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Rocha, Pepa
Los alumnos y alumnas de un centro barcelonés que se relacionan en castellano conocen a los de dos escuelas que usan el catalán en su vida cotidiana, lo cual no les impide aprender castellano en las clases y en otras interacciones sociales. [...]
2008
Cuadernos de pedagogía, Num. 378 (2008) , p. 27-30  
4.
13 p, 369.9 KB Una didàctica del plurilingüisme / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Ensenyament i Interaccions Plurilingües)
L'escola actual acull alumnat amb experiències sociolingüístiques i competències diverses en les diferents llengües amb què han estat en contacte. Tot i així, l'escola proposa l'ensenyament separat de les llengües, sense tenir molt en compte les pràctiques quotidianes de l'alumnat. [...]
La escuela actual acoge alumnado con experiencias sociolingüísticas y competencias diversas en las diferentes lenguas con las que han estado en contacto. Aún así, la escuela propone una enseñanza separada de las lenguas, sin tener muy en cuenta las prácticas cotidianas del alumnado. [...]
The contemporary school hosts students with diverse sociolinguistic experiences and competences in the different languages with ​​which they have been in contact. However, schools often propose teaching languages separately, without considering the everyday student practices. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.590
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 1-13 (Invited authors)  
5.
22 p, 1.5 MB Conversa(r) / Cots Caimons, Josep Maria (Universitat de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Payrató, Lluís 1960- (Universitat de Barcelona) ; Tusón, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
La finalitat bàsica d'aquest article és intentar trobar -malgrat la dificultat i el perill de l'empresa- unes bases aclaridores del que es disposa en l'actualitat per estudiar i entendre la conversa. [...]
1989
Caplletra, Núm. 7 (1989) , p. 51-72  
6.
21 p, 702.4 KB Bueno, doncs, on commence? : plurilingüisme a classe de llengua estrangera / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La noción de interlengua ha servido para explicar los procesos de aprendizaje de una segunda lengua o de una lengua extranjera y situar en su justo lugar los errores respecto al sistema cuando se trata de producir un discurso monolingüe. [...]
La notion d'interlangue a été utilisée pour expliquer les procesos d'aprentissage d'une deuxième langue ou d'une langue étrangère; elle a également été utilisée pour situer avec précisión les erreurs du système lorsqu'il s'agit du produire un discours monolingüe. [...]
The concept of interlanguage has been usefl when explaining the learning processes for a second or foreign language, and top ut in their proper context those errors – as regards the system- which arise when a monolingual approach is decided upon. [...]

1990
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 3 (1990) , p. 79-99  
7.
18 p, 110.4 KB Panel : la etnografía sociolingüística : enfoques y resultados. Panel 1 : La etnografia sociolingüística : enfoque y métodos. Análisis interaccional para el estudio del plurilingüismo escolar / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
A menudo las posiciones teóricas del análisis conversacional (AC) han sido criticadas desde la etnografía escolar, sobre todo en lo que se refiere a la concepción del contexto. Para la etnografía y, en cierta medida, también para el interaccionismo simbólico, el contexto macro actúa como telón de fondo, da sentido a las prácticas de los actores sociales y tiene un valor heurístico en la interpretación de los datos. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 108 (2007) , p. 1-18  
8.
1 p, 103.9 KB El aula como espacio cultural y discursivo / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Educació) ; Tusón, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Educació)
En los últimos tiempos la investigación educativa ha mostrado un especial interés por el papel que el lenguaje (o "las lenguas" "la interacción comunicativa" "el discurso en el aula" ; etc. el término depende a veces del tipo de enfoque o incluso de las preferencias de quien lo usa) desempeña en los procesos de enseñanza y aprendizaje. [...]
2006
Signos. Teoría y práctica de la educación, Núm. 17 (Enero-Marzo 1996) , p. 14-21  
9.
124 p, 3.8 MB Parelles linguïstiques en un IES / Martínez, M. ; Nussbaum, Luci ; Catalunya. Generalitat. Departament d'Educació
2006
La caixa d'eines, Núm. (2006) , p. 73-85  
10.
4 p, 199.3 KB L'organisation sociale de l'apprentissage dans une approche par projet / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Rocha, Pepa
Contemporary approaches for teaching languages and other disciplines give learners much opportunites to participate, offering them the possibility to involve themselves in the learning process and to take part in its construction. [...]
2008
Babilonia, Núm. 3 (2008) , p. 52-55  

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Francisco F. García Pérez ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d'octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional "L'École et la Nation", organitzada per l'Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105.)  
2.
232 p, 5.1 MB Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua. / Escobar Urmeneta, Cristina, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Nussbaum, Luci, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Cenoz, Jasone ; Pekarek-Doheler, Simona ; Gajo, Laurent ; Sanmartí, Neus ; Oliveras, Begonya ; Moore, Emilee ; Dalton-Puffer, Christiane ; Whittaker, Rachel ; Llinares, Ana ; Cots, Josep Maria ; Clemente, Mercè ; Arnau, Joaquim ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum recull una selecció de conferències de ponents convidats a les trobades sobre semiimmersió i al congrés internacional TRI-CLIL, sobre aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE), organitzades pels equips CLIL-SI/GREIP a la Universitat Autònoma de Barcelona, des de l'any 2007 al 2011. [...]
Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2011  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
327 p, 9.1 MB Pràctiques plurilingües d'escolars d'un institut superdivers: de la recerca a l'acció educativa / Llompart Esbert, Júlia, autor ; Mondada, Lorenza, supervisor acadèmic ; Nussbaum, Luci, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
En aquesta tesi doctoral, basada en l'anàlisi minuciosa de dades recollides durant un extens període de treball etnogràfic i de recerca-acció, es descriuen les trajectòries, les pràctiques plurilingües, la socialització i les dinàmiques sociolingüístiques d'escolars d'origen immigrant d'un institut superdivers de Barcelona. [...]
In this thesis, based on the detailed analysis of data collected over an extended period of ethnographic work and through action research, the trajectories, plurilingual practices, dynamics of socialization and sociolinguistic realities of youth of immigrant origin in a superdiverse high school in Barcelona are described. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
274 p, 4.5 MB La Gestió del plurilingüisme a l'aula en l'educació superior : estudi de cas: introducció de classes en anglès a l'Escola d'Enginyeria B / Borràs Riba, Eulàlia ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest és un estudi qualitatiu que aborda l'impacte de la introducció de l'anglès en les classes d'una escola d'enginyeria com a conseqüència de les polítiques derivades de l'Espai Europeu d'Educació Superior. [...]
This qualitative study deals with the impact of the introduction of English in the classes of an engineering school as a consequence of policies stemming from the European Higher Education Area. In current university policy English serves two functions: (i) the international projection of the university and (ii) the academic and professional preparation of its students for a globalized world, where English has become the lingua franca. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
2 documents
3.
559 p, 2.2 MB Linguistic diversity : a qualitative analysis of foreign language teachers' category assembly / Dooly, Melinda ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
The importance of the topic of linguistic diversity is more patent than ever when considering within the framework of the increasing numbers of newly arrived students to the Catalonian schools. Considering teachers' perspectives about linguistic diversity is especially relevant if taken into account within a theoretical framework which considers linguistic diversity an important tool for the acquisition of further languages. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  
4.
85 p, 9.9 MB El Portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera / Escobar Urmeneta, Cristina ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
7 documents

Materials acadèmics 8 registres trobats  
1.
2 p, 1.4 MB Didàctica de la llengua francesa I [21929] / Nussbaum,Luci ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1999-00
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
2.
2 p, 1.5 MB Didàctica de la llengua francesa I [21929] / Nussbaum,Luci ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2000-01
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
3.
3 p, 19.2 KB L'acollida lingüística de l'alumnat d'origen immigrant [26251] / Canals, Laia ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10
Diplomat en Professorat d'EGB [452]  
4.
2 p, 14.0 KB 452 [452] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10
21922 [21922]  
5.
2 p, 17.8 KB L'acollida lingüística de l'alumnat d'origen immigrant [26251] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Unamuno, Virgínia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Assignatures de Campus [82]  
6.
2 p, 17.5 KB Didàctica de la llengua francesa II [21930] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bernaus, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
7.
3 p, 19.4 KB Didàctica de la llengua francesa I [21929] / Bernaus, Mercè ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2007-08
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
8.
3 p, 42.5 KB Didàctica de la llengua francesa II [21930] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2003-04
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  

Vegeu també: autors amb noms similars
5 Nussbaum, Luci,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.