Results overview: Found 9 records in 0.02 seconds.
Articles, 8 records found
Research literature, 1 records found
Articles 8 records found  
1.
5 p, 483.7 KB Aprendre a pensar críticament en situacions on la ciència és present / Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Promoure el pensament crític requereix plantejar a l’aula situacions de la vida real amb una certa controvèrsia, que puguin ser problematitzades i que estimulin els estudiants a parlar i compartir diferents formes de veure-les. [...]
2018
Perspectiva escolar, Núm. 398 (2018) , p. 33-37  
2.
6 p, 90.3 KB Análisis del nivel de argumentación de futuros docentes de química al leer críticamente un artículo de prensa / Gorette Lima da Silva, Márcia (Universidade Federal do Rio Grande do Norte (Brasil)) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona)
En esta investigación se presenta un análisis del tipo de argumentación que desarrollan futuros docentes de química de una universidad brasileña al leer críticamente una noticia de prensa con contenido científico. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4509-4514  
3.
3 p, 94.4 KB Comparar ideas, más difícil que comparar cifras / Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)
Comparar es una habilidad muy importante para el aprendizaje de las ciencias. Es necesaria para relacionar hechos e ideas, para relacionar las propias formas de pensar y los modelos de la ciencia, etc. [...]
2001
Aula de innovación educativa, Núm. 105 (2001) , p. 29-32  
4.
18 p, 287.7 KB Análisis de las dificultades de futuros profesores de química al leer críticamente un artículo de prensa / da Silva, Marcia Gorette Lima (Universidade Federal do Rio Grande do Norte) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona)
En esta investigación se presentan las dificultades que muestran futuros profesores de química de secundaria de una universidad brasileña en analizar críticamente un artículo de prensa con contenido científico. [...]
This research presents the difficulties that preservice teachers of chemistry of a Brazilian university show in critically analyzing a newspaper article with scientific content. For this purpose, a critical reading activity was designed, based on a press report about the use of a very common domestic cleaning product as a beauty product (embellishment). [...]

2017 - 10.1590/s1517-9702201704161715
Educação e pesquisa, Vol. 43, Núm. 2 (2017) , p. 535-552  
5.
5 p, 81.7 KB La identificación de pruebas de un artículo de prensa y su aplicación en la argumentación de un problema real relacionado con la energía / Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En esta investigación se analiza que sucede al implementar una actividad de lectura crítica, a partir de una noticia de prensa que trata un problema relacionado con la energía, en dos grupos de alumnos de 2n ESO y 1ro de bachillerato de un mismo centro. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2601-2605 (Innovacions didàctiques)  
6.
8 p, 431.5 KB Les controvèrsies sòcio-científiques com a contextos d'aprenentatge i comunicació a l'aula : anàlisi de crítica de la informació i habilitats comunicatives / Farró, Laura (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)) ; Lope, Sílvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Oliveras Prat, Begonya (Institut Obert de Catalunya (IOC))
La formulació de propostes de treball amb controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) implica treballar tres eixos fonamentals: la definició i proposta de dilemes rellevants, i el treball explícit de la lectura crítica i altres habilitats comunicatives com el debat. [...]
Constructing learning activities with Socio-Scientific Issues implies the development of three key axes: the proposal of relevant dilemmas on the one side, and the explicit work on critical reading and communicative skills (as debating) on the other side. [...]

2015
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 39-46 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
7.
6 p, 64.8 KB Activitat experimental per a treballar el model canvi químic a cicle superior de primària / Ferret Balanyà, Alícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències)
En aquest article es mostra el desenvolupament d’una activitat realitzada a 5è de primària per a treballar el model canvi químic a través d’un conjunt d’experiments. L’activitat pretén ajudar els alumnes a construir el model canvi químic a partir de fenòmens de la vida quotidiana. [...]
The paper presents the development of an activity carried out with 11-year-old students with the purpose of working the chemical change's model through a set of experiments. The activity aims to build the concept of chemical change in contrast with the concept of mixture through the phenomena of our everyday lives. [...]

2013
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 10-15  
8.
5 p, 452.1 KB Aprofundint en el concepte de transferència d’energia a través de la lectura d’un text / Oliveras Prat, Begonya (IES Menéndez y Pelayo (Barcelona)) ; Sanmartí, Neus (IES Menéndez y Pelayo (Barcelona))
En aquest article es mostra el desenvolupament d’una activitat, realitzada a 2n d’ESO per treballar el concepte de transferència d’energia a través de la lectura d’un text aparegut en un mitjà no científic, tot desenvolupant diferents competències bàsiques. [...]
2010
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 19-23  

Research literature 1 records found  
1.
182 p, 1.0 MB La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors / Oliveras Prat, Begonya ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors estudia les dificultats que té l'alumnat per analitzar críticament la informació que llegeix i com, a través del disseny d'activitats de lectura i la seva implementació a la classe de ciències, l'alumnat pot millorar en aquesta tasca. [...]
The thesis Critical Reading in the Science Classroom: proposals, problems and reader profiles studies the problems encountered by students when critically analysing the information they read and how, through the design of reading activities and their implementation in the science classroom, students can improve in this task. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.